Jump to content

ABS la Fabia


Akebono
 Share

Postare recomandată

Ce am citit aici despre ABS la Fabia ma ingrozeste. Fabia nevesti-mii va sosi saptamana viitoare si e echipata din fabrica cu ABS + nevasta-mea e incepatoare ... Doamne ajuta ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 162
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • rvacaru

    11

  • BogMW

    9

  • Akebono

    9

  • marian_c

    9

Top Posters In This Topic

Posted Images

Stai linistit, nu trebuie sa generalizam acum, sa crezi ca la toate Fabiile se aprind martori de ABS, ASR, ETC. si ca nu mai poti frana masina din cauza ca intra ABS-ul tot timpul. Fii linistit, eu unul nu am vazut pana acum nici o Fabie in service botita din cauza franelor sau a martorilor :D . Si poti sta linistit si in cazul condusului Fabiei de catre un incepator (nevasta). Este o masina care se conduce foooarte usor. :)

Modificat de Godfather
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm si eu treaba cu ABS ul la Fabie (masina de la servici). Cind franez aproape de oprire pe piatra cubica, gropi etc chiar si dupa ce am trecut de groapa abs ul intra si masina opreste mult mai greu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cei cu Ibiza si Polo confirma si ei acest comportament?

Poate e interesant de comparat parametrii ABS de la cele 3 surori (VAG-COM)....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am patit-o chiar azi, pe piatra cubica din curba larga la stanga de la ambasada chineza spre Charles de gaulle. Am intrat destul de tare in curba pentru ca statusem de cateva minute in spatele unui camion care fumega grav, am scapat de el si i-am dat! :P Pe la jumatatea curbei observ masinile din fata care opresc la trecere de pietoni si franez brusc, bineinteles intra ABS si ma duc asa vreo 30 m :D Super straniu!

la orice gropita luata cu piciorul pe frana simt cate un soc de la ABS. Este normal si nu tine de model. Avantajul major este ca poti folosi directia(am avut o mare satisfactie cand am trait pe pielea mea acest avantaj) Dezavantajul este ca pe anumite suprafete creste distanta de franare(dovedit pe nisip) - si azi m-a pus pe ganduri :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da si eu m-am pus pe ganduri cand am franat pe nisip+ ceva pietris ( drumuri in modernizare :D ), si am vazut ca Fabiuta tot mergea fara ganduri de oprire !!! Degeaba aveam directia libera pentru ca in stanga aveam camion , in dreapta sant de 1 m adancime.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In astfel de cazuri eu ridic piciorul de pe frana in momentul cuplarii ABS-ului si apas din nou...masina franeaza in acest caz foarte bine, fara ABS.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce se intampla daca tragi frana de mana atunci cand intra ABS-ul? Blocheaza rotile spate si opreste masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In astfel de cazuri eu ridic piciorul de pe frana in momentul cuplarii ABS-ului si apas din nou...masina franeaza in acest caz foarte bine, fara ABS.

Am observat si eu o treaba. Daca treci de un hop sau e drumul prost (piatra cubica) ajuta mai mult sa faci "abs-ul saracului". Tind sa cred ca e mai efectiv in astfel de situatii. Chiar ieri am fost nevoit sa testez din nou pe doua denivelari :blink:

Oricum, DOAR in astfel de situatii se poate testa. Pe drum neted nu e bine.

Am ramas cu obiceiuri vechi si greu imi ies din mina ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O fi mai bine sa apesi din nou pe pedala de frana, dar crede-ma cand vezi in fata ta un camion numai sa las frana nu ma mai gandesc !!!! :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fabia RS are complet alta instalatie de franare. Se pare ca fenomenul se manifeste mai pregnant in cazul sistemului FSIII

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este adevarat, RS-ul are alta instalatie de franare cel putin in ceea ce priveste terminalele.

Pe fatza sistemul de franare este LUCAS 288x25mm, pe spate este conventional cu toate modelele VAG echipate cu disc neventilat de 9mm.

In ceea ce priveste ABS-ul nu stiu daca este alt controller.

Ce vreau sa spun se doreste a fi o completare. Posesorii de RS se plang de aceeasi sensibilitate a ABS-ului, nu neaparat cu drumurile proaste (caci la ei, briskoda, nu sunt asa dese ca la noi). Per global ei considera franele de RS total subdimensionate pentru aceasta masina, si imaginativa sunt mai mari decat cele de pe variantele normale de fabia.

O modificare foarte indragita de ei este montarea de discuri, placute si etriere de octavia RS/audi TT modelul de 312mm. Acestea intra la limita pe rotile de 16". Toti cei ce au facut modificarea au concluzionat ca franarea s-a inbunatatit dramatic.

Octi RS pe spare are frane ventilate cu discuri mari, cam cum sunt cele de FS3 pe fata la fabia (256x22mm) (nu sunt sigur ca dimensiunile sunt exacte, dar oricum foarte aproape).

Octavia normala, Golful, Leonul, etc au tot frane FS3 insa cu discuri de 280x22mm, care nu intra pe rotile de 14". Etrierul cred ca este identic insa, consola fiind cea care modifica prinderea radial.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am patit zilele trecute ceva ciudat ( si am mai patit o data ) : la o franare brusca de la 100km/h, pe asfalt uscat, am avut impresia ca au " scartait " pneurile. Nu m-am oprit sa vad daca am lasat si urme pe asfalt, dar totusi e normal asa ceva la franarea cu abs ??? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hahaha. pai normal ca scartaie. dar nu te duci taras ci face scart-scart-scart, adica in momentul in care intra abs iti blocheaza si da drumul imediat.

mai nasol eu la gropi-daca esti cu piciorul pe frana cand dai intro groapa imediat intra. mare grija si pe piatra cubica. nu prea opreste bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am patit-o deja la gropi versus camion. Eu cu pedala la fund iar masinuta nu se mai oprea !!! Cam riscanta experienta :hainoroc:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Salut,

De citeva zile s-a aprins martorul de ABS.

Am testat daca intradevar nu functioneaza si am pus o frina brusca pe o portiune cu pietris din spatele blocului.

Nu a intrat ABS-ul, asa ca, am probleme.

A mai avut cineva problema asta ?

Se poate determina cu VAG-Com-ul sursa problemei ?

As vrea cit mai multe informatii inainte de a ma duce la service.

Multam.

r.

Salut,

Cu ajutorul lui Akebono am reusit sa fac un test cu VAG-Com-ul.

Rezultatul:

00301 ABS Return flow pump (V39)

Care-i baiu ? ce trebuie schimbat ? cit face ?

Multam

@Akebono: Noi am sters eroarea dar imediat cum am pornit de la tine s-a aprins martorul din nou (am dat cu spatele din parcare si la prima frina...).

Modificat de robi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda... era culmea sa treaca 3 luni fara nici o interventie la masina... ma inscriu si eu cu aceeasi eroare, bec aprins, ABS trimis la plimbare.

Am gasit cam astea despre ea

- Open circuit in wiring or contact resistance in power supply or ground connection into V39 => Trace and repair wiring

- Open circuit in wiring or short circuit to +ve or ground in wiring between J104 and J105 => Check channel 6 of ABS measuring block

- ABS Return Flow Pump Relay (J105) or V39 or N55 faulty => Check J105, V39 and N55 with functional test using VAG1710

Sigur e un contact prost pentru ca dimineata pe racoare se aude clanc! cum face testul, se stinge becul, totul ok. La amiaza daca plec si e soare afara, adios clanc! si se aprinde becul :(

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca am rezolvat problema. Siguranta numarul 6 de pe cutia bateriei era pleznita. Si cateodata facea, cateodata nu facea contact. Am inlocuit-o cu o vecina de-a ei care era nefolosita si vad ca nu mai am probleme. O sa urmaresc fenomenul si in urmatoarele zile, dar e cam clar ca aia era buba. Poate se uita cine are Elsa si imi confirma ca siguranta aceea are legatura cu pompa ABS. Mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Cred ca am rezolvat problema. Siguranta numarul 6 de pe cutia bateriei era pleznita. Si cateodata facea, cateodata nu facea contact. Am inlocuit-o cu o vecina de-a ei care era nefolosita si vad ca nu mai am probleme. O sa urmaresc fenomenul si in urmatoarele zile, dar e cam clar ca aia era buba. Poate se uita cine are Elsa si imi confirma ca siguranta aceea are legatura cu pompa ABS. Mersi.

Salut,

Aceasi problema, aceasi rezolvare.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am un pic alta problema cu abs-ul

Cam dupa un an am observat brusc intr-o zi ca (uneori) abs-ul intra la frine medii, pe drum drept fara denivelari. Nu am gasit o regula exacta, imi reuseste chiar cind nu vreau :) si e mai greu de reprodus cind e mecanicul de fata. Incep sa frinez, simt cum masina se apleaca in fata (parca as frina mai tare dar eu ramin la aceeasi pozitie) si frineaza si la un moment dat hop si abs-ul si.

La service tot ce am obtinut a fost (1) e din cauza prafului (da sigur, pina atunci drumurile erau luna si bec) (2) nu putem monitoriza abs-ul din mers (eram curios care roata blocheaza) si (3) un mecanic a recunoscut ca frineaza mai ciudat dar atit.

Asa ca in ultimii ani m-am obisnuit cu ideea si sint un pic mai atent la frine... si in curind ma duc sa verific unghiurile... si ar cam trebui sa schimb lichidul de frina, astia de la service au politica "se schimba cind cere clientu" si nu cind scrie in manual.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo de lichid de frana , l'am schimbat ieri la skabia mea, era cam ruginiu la culoare. Am pus Castrol sintetic dot 4. Vezi daca schimbi lichidul la frane sa dai drumu si la aerisitorul de la ambreiaj pana vine lichid proaspat, multi uita ca si ambreiajul e pe acelasi borcan de lichid, si degeaba schimbi la frane daca nu schimbi si la ambreiaj, pt ca se contamineaza lichidul proaspat schimbat. La ambreiaj curgea negru-negru la mine. Acum franeaza mai puternic la aceeasi apasare de pedala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!