Jump to content

Probleme pornire motor 1Z


eugend
 Share

Postare recomandată

Cred că trebuia să citeşti prima dată aici înainte să te apuci de treabă. Vezi că în penultimul filmuleţ arată cum se face, hammer mode se numeşte metoda. Este descrisă şi aici. Vezi în care direcţie se măreşte şi prima dată pune cantitatea mai mare ca să pornească şi apoi o micşorezi. Dar tot ai nevoie de un vcds ca să-l reglezi exact. Dacă tot nu porneşte fă un output test din vcds pe valva de shut off, trebuie să facă click.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 109
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • lupo_bv

    13

  • soriin06

    13

  • eugend

    8

  • Ady84

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

ursachicatalin

Da nu ma gandeam ca e asa de complicat de schimbat o garnitura. Invatam. Am verificat si cu vcds. L.am lasat in jurul valorii de 5mg/stroke. Consumul la relanti e la 0.4l

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În anumite limite mai poţi face un reglaj fin al IQ din vcds din adaptation (se face logarea cu 12233).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ursachicatalin

Am incercat. Login pe engine 12233 si adaptation. Dar la block 1 imi scrie error.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut,am o problema cu masina din semnătura,adică ce am păţit: dimineaţa o las în parcare iar după masă dau să plec,pun contactul se sting martorii din bord,dau cheie şi nimic,nu învârte electromotorul,doar se aude un clac scurt.ce să fie oare,în bord nu am nici o eroare,doar clancul ăla scurt se aude când dau să pornesc,toate funcţionează,clima casetofon stergatoare,etc doar că nu învârte.mersi.

Modificat de danyy73
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este posibil sa ai una din cele doua probleme,bateria a cazut,poti verifica usor daca porneste cu una buna sau electromotorul are periile uzate ,daca nu invarte nici cu alta baterie sigur trebuie demontat si vazut ce are uzat.Dar electromotorul cam te anunta din timp cand este cu probleme.Daca pana acum nu a dat nici un simptom atunci mai mult ca sigur este bateria slaba.Spor la verificat !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateria e nouă ,de câteva luni,electromotorul mai făcea figuri,adică parcă avea un blocaj când porneam apoi o lua.sper să nu fie altceva.mersi mult ,vă ţin la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baterie terminata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

buna ziua , urmaresc de mult discutiile pe forum,dar acum as avea nevoie de ajutor,daca se poate,am un motor 1z pe un audi 80 B4,de cand a venit frigul dimineata porneste dar nu se accelereaza, dupa cateva minute de mers cu turatie foarte mica si fum alb  isi revine dar tot nu merge foarte bine adica nu trage , multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa si tu o diagnoza, verifica avans/injectoare ca asa...e greu de spus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

in primul rand va multumesc pt admitere in forum!

de curand mi-am cumparat un sharan 1,9 tdi avg 110 cai care la cald porneste foarte lung

am incercat tot ce am stiu eu posibil: am schimbat capul hidraulic la pompa , am schimbat si cu o alta pompa, am schimbat senzorul de pe volant, bujii noi, tacheti noi, ghidaje supape noi si am aceeasi problema. pe vcds avansul e perfect. ajutati-ma va rog cu pareri. cu respect bogdan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă ai acces la vcds, fă un log pe timpul pornirii pe grupurile 1-4-12 şi pune-l aici (porneşti logul după ce pui contactul înaite de a da la automat, apoi îl salvezi după ce a pornit, dacă se întrerupe comunicarea dintre vcds şi ECU mai încearcă) şi să ne araţi şi grupul 007 înainte/după  pornire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Salut am o problema va rog sa ma ajutati daca puteti cu un sfat ceva, problema e in felul urmator e vorba de golf 3 1z am schimbat pompa de injectie si kitul de distributie  pornea foarte greu la rece 8 grade trebuia sa tin 40 de secunde la automat dupa care avea un tremurat  galopa dupa ce se incalzea .acuma problema e urmatoarea am schimbat pompa dar la rece tot nu porneste cum trebuie doar la a 10 cheie  porneste si se opreste .iar dupa ce se incalzeste motorul cand o pornesc daca nu tin acceleratia porneste si se opreste.avansul e putin peste linea verde. Bujile sunt ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil să nu ai cantitatea injectată reglată. Ca să vedem despre ce este vorba cât de cât fă un print screen sau poză cu grupurile 001, 004 şi 013 în Measuring blocks pe Engine la ralanti. Fă print screen-ul  de 2 ori o dată cu motorul rece şi o dată cu el cald (să fie vreo 60 grade diferenţă)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc am sa incerc pe diminiata sa vad daca am vreo sansa sa o pornesc la -2 grade se comporta,imediat dupa ce ii dau cheie parca i-ar taia almentarea cu motorina , iar pe partea de imobilizator nu e nici o erroare. M-am logat pe engine 12233 iar la iq era in jur 1,8 am reusit sa o aduc pana la 3 . Am fost la mai multi mecanici la care unul mi-a sugerat sa verific temperatura la combustibil si temperatura la lichidul de racire ar putea afecta pornirea rece /cald acel senzor din pompa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Quote

 

Acesta e graficul cu timing-ul  la temperatura la  84 "C mai mult nu creste si grupul 13 la aceiasi temperatura,maine o sa revin cu alte date.

20161104_140342-1_800x491.jpg

20161104_135339_1024x768.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica si daca nu cumva se dezamorseaza alimentarea cu motorina (scoate turul din filtru si baga-l direct intr-un pet cu motorina, asa elimini eventualele neetanseitati).

Ar fi bine ca IQ sa-l reglezi prin metoda hammer mode.

Avansul ar fi ok (ar mai trebui corectat putin, dar asa cum este nu ar trebui sa puna probleme de pornire), dar mai trebuie vazut si in Mesuring blocks daca totul este ok pe grupul 004 (corectia avansului).

Acum daca se indeplinesc conditiile astea:

  • cantitatea injectata ok (vezi si cat este cantitatea injectata la pornire)
  • avansul ok
  • alimentarea cu combustibil ok fara aer fals
  • NU SUNT CODURI DE EROARE
  • ECU ok

si tot are probleme de functionare, trebuie verificat modul cum este pusa distributia. Faptul ca avansul in Basic settings este ok nu este neaparat un indiciu ca este pusa bine.

Vezi ca pe un grup, nu mai stiu care, apar temperaturile (aer, apa, combustibil). La pornire numai cu contactul pus trebuie sa fie toate 3 aprox temperatura exterioara. Aici cel mai mult influenteaza pornirea cel de lichid racire. Cel de combustibil, de obicei se intrerupe (ar trebui sa ai un cod de eroare pentru asta) si efectul este un IQ marit (consum mai mare dar nu prea are treaba cu pornitul).

Deci: print screen pe grupurile 001 si 004, verifica alimentarea cu combustibil, temperaturile si codurile de eroare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Quote

 

Astazi find -1 grade a pornit la a 3 cheie dar am tinut 2-3 scunde pe demarou dupa ce a pornit si am accelerat .temperatura la combustibil era 4"C iar la lichidul de racire 1,8 "C. am facut cateva poze imediat dupa ce am pornit si la 38"C dupa s-a descarcat bateria la laptopGrup 8.jpg

Grup 1 _1024x768.jpg

Grup 4_1024x768.jpg

Grup 5.jpg

Grup 9.jpg

O sa incerc si cu returul bagat intr-o sticla e drept ca filtru nu a fost schimbat de 6-7 ani dar nu se vad bule pe conducte ca singura erroare ce o da acuma dar e de mult timp ar fi 01117 generator terminal df load signal implausible signal. 

Grup 13.jpg

Grup1(38'C).jpg

Grup4 38'C.jpg

Modificat de soriin06
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce văd în poze sunt 2 chestii care îmi atrag atenţia: injectorul 2 cu o compensaţie cam mare şi avansul la care valoarea măsurată este cam departe de cea prescrisă iar valva de reglaj lucrează chiar la limită, deci mai mult nu are cum să corecteze.

Ar fi bine să pui avansul undeva pe linia albastră (la unele motoare nu contează pentru pornire aşa de mult mici deviaţii ale avansului, dar unele sunt mai sensibile). Şi ar fi bine să pui şi IQ corect prin hammer mode (pui la loc valoarea implicită în adaptation şi aduci cantitatea injectată undeva în jur de 3 cu apa la 90 grade.)

Faza asta cu IQ dereglat după ce a fost reglată pompa pe banc a păţit-o un amic zilele trecute. După ce a montat-o mergea motorul ca naiba ziceai că se rupe. Când mă uit la IQ, oscila între 0 şi 1 nici nu ştiu cum de mai mergea. A luat-o puţin la ciocănit (la hammer mode mă refer:)) şi gata este ok acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult pentru timpul acordat o sa schimb si filtru de motorina in legatura cu avansul nu stiu exact cum se face am tot citit pe forum ca se slabesc cele trei surbe si se misca corupl pompei dar nu am mai facut asta nici o data mi-e frica sa nu o fac mai rau. Pompa am luato second hand dar baiatul se jura ca nu avea nici o problema pompa masina a fost accidentata.IQ inainte era in jur de 1.3  si cu temperatura la 90"C  trebuia sa tin acceleratia cand ii dadeam cheia pana pornea alfel se oprea acuma cand l-am pus la 3 cand ii cald porneste si fara sa mai acccelerez dar porneste ajunge turatia la 903 rpm dupa o secund da  se opreasca si revine singura la 903-944 chestie de cateva secunde.O intrebare ma gandesc eu daca micsorez avansul nu ar trebui sa porneasca si mai greu?

Modificat de soriin06
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Când schimbi filtrul de motorină atenţie când cumperi filtrul să aibă şi cele 2 oringuri de pe valva de retur, care se schimbă obligatoriu (risc de aer fals).

Normal, dacă este în grafic avansul trebuie să pornească bine în orice condiţii, deci nu trebuie să-ţi faci griji pentru asta. Dacă nu porneşte bine cu avansul în grafic, atunci alta este cauza.

Despre cum se reglează scrie AICI destul de clar cum se face, doar trebuie să citeşti cu atenţie tot materialul, dar mai înainte aş verifica ASTA .Dacă dai jos capacul de la axa cu came trebuie să ai pregătită o garnitură nouă. trebuie dat jos capacul pentru a verifica poziţia axei cu came să fie exact ca în desen, pentru asta îţi trebuie o tablă de câţiva mm grosime care să intre exact în fanta axei cu came.

Poţi afla diverse informaţii despre motorul tău de pe site-ul unde am postat link-urile accesând link-urile de pe partea stângă a paginii.

IQ din grupul 001 care se citeşte cu motorul pornit nu prea are treabă cu pornirea. Aici apare cantitatea injectată după ce se produce pornirea. La pornire se foloseşte o altă cantitatea care apare în grupul 005.

Dacă pe timpul funcţionării IQ  din 001 este în jur de 3mg cu motorul la 90 grade şi este constantă la ralanti nu de aici este problema.

În stadiul ăsta ca să vedem mai bine evoluţia parametrilor ar trebui făcute nişte loguri (aşa privind nu se prea văd toate schimbările). Logurile se fac cum am scris aici doar că se selectează canalele care ne interesează pe noi.

Pentru antrenament fă un log în Basic settings grupul 004. Aici se poate vedea destul de clar dacă valva ce reglează avansul poate lucra în limitele specificate. Dacă nu reuşeşti cu logul noteaza ce valori apar acolo, valori care ar trebui să fie aşa

‒ Specification display zone 3
     Lower range1°after TDC...4.0°before TDC
     Upper range 14.0...17.4°before TDC

‒ Specification display zone 4
     Lower range 2...5%
     Upper range 90...95%

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Din pacate inca nu am reusit sa fac log in mers pentru ca nu am laptopul la mine sper sa fac zilele astea.In schimb am fost unde mi-a schimbat pompa si distributia le-am  spus de avans insa insista ca nu e de la avans ca nu il pot regla ei intre limite,am schimbat si filtrul 'ei zic ca e pompa de vina.Am facut si un video cu pornirea la cald.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Quote

 

Salut ! Am reusit astazi sa am putin timp am pus valorile inplicite din adaptation la grupul 1 si 5 ,IQ la 84 de grade era la 1.6-1,8 dupa care l-am pus prin metoda hammer la 5.4 mg in schimb inca nu am umblat la timming dar pornirea la cald e la fel si banuiesc ca si la rece.Am incercat sa fac si un Log pe grup 4 insa nu stiu ce a iesit

LOG-01-004-xxx-xxx.csv

Quote

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce sa ii mai fac , poate sa fie si din contact sau relu 109 acum mai apare si erroare de la imoblizaror dar nu tot timpul am pus cipul pe bobina de pe contact sa fie ceva electric?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faptul că porneste şi se opreşte imediat cum a făcut şi în filmuleţ este din imobilizator, nu mai citeşte bine cipul din cheie. Până rezolvi problema, pentru moment fă aşa cum ai început: găseşte un loc pe lângă bobină unde porneşte bine şi fixează-l acolo (un amic a avut problema asta tot cu golf, dacă cauţi pe aria de golf o să găseşti discuţia şi a remediat-o aşa, merge de vreo câţiva ani buni). Oricum partea de imobilizator nu are treabă cu contactul sau releul 109.

Referitor la log, ai făcut un pas că ai învăţat cum se face, dar nu ai selectat ce trebuie: intri în Basic settigs, selectezi 004 şi dai Go, apoi dai Start la log. testul trebuie făcut cu motorul pornit la ralanti.

On 11/8/2016 at 8:52 AM, soriin06 said:

insa insista ca nu e de la avans ca nu il pot regla ei intre limite,am schimbat si filtrul 'ei zic ca e pompa de vina

Nu spun că nu-i aşa, numai că trebuie diagnosticată treaba, nu aşa după vorbe, de asta te pun să faci loguri poate determinăm cauza exactă. Iar asta "că nu îl pot regla între limite" pune un semn de întrebare despre priceperea lor.

Ca să recapitulăm:

  • avansul aşa cum este acum nu are treabă cu pornirea, doar eventual cu funcţionarea motorului după pornire.
  • avansul pe timpul funcţionării nu are legătură numai cu modul cum este pusă distribuţia ci şi cu modul cum funcţionează valva de reglaj, de asta trebuie logul în bs004;
  • faptul că porneşte şi se opreşte imediat este generat de citirea cipului sau probleme de imobilizator
  • dacă dai la automat şi nu dă nici un semn de pornit este mai complicat si poate avea atât cauze electrice (de exemplu blocajul valvei N109) cât şi cauze mecanice sau de alimentare cu combustibil (faptul că ai schimbat filtrul nu este o garanţie şi ar trebui să faci un test de pornire cu turul scos din filtru şi băgat într-un recipient cu motorină)
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!