Jump to content

Probleme pornire motor 1Z


eugend
 Share

Postare recomandată

E prea mare IQ;seteaza-l la 3,0mg/str.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 109
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • lupo_bv

    13

  • soriin06

    13

  • eugend

    8

  • Ady84

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

mcornel dar daca il setez la 3,0 mg/str nu-mi va consuma mai mult?Mie imi lua 5-6% iar de cand mi-au dereglat pompa cand am schimbat garniturile nici relantiul nu-mi place cum merge si-mi ia 7-8%verificat.Stiu ca in vag imi arata ca tre sa stea intre 3-9mg/str.Pot strica ceva daca e 4,8?

Modificat de zipp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu prea. intr-adevar cu cat mai mica cifra cu atat mai mar consumul, dar nu considerabil depinde doar de talpa :biggrin:, dar e si mai nervoasa putin asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Acum 2 zile am reusit sa fac o diagnoza la masina din semnatura si am observat niste anomalii daca le pot spune asa.Mentionez ca nu am gasit erori stocate in memoria ECU.Problemele care le am ar fi un relanti fluctuant la relanti.Poate cineva sa imi spuna din poza atasata cam despre ce ar fi. Multumesc,

L.E. un link:AICI

post-15836-1267394592_thumb.jpg

Modificat de robert28
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dragi colegi....o problema la care sper sa ii gasesc o rezolvare aici ca ma omoara...deci....masina merge fff ok dar prima pornire din zi sau daca o las mai mult timp sa stea este deficitara (invarte cam mult motorul).am fost cu ea la pompagiu si mi-a masurat presiunea in ea si este peste 450.i-a fost dusa supapa de la retur (am skimbat-o si pe aia) si a mai fost dusa si supapa aceea de plastic de pe filtru de motorina (am skimbat-o) dar pornirea este aproximativ la fel.apropo la tester IQ este cam mic 1.8 dar relantiul este perfect (verificat cu tdi timing).ma enerveaza faptul ca nu ii dau de cap.astept niste idei si sugestii. va multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hangyouridols
Acum 2 zile am reusit sa fac o diagnoza la masina din semnatura si am observat niste anomalii daca le pot spune asa.Mentionez ca nu am gasit erori stocate in memoria ECU.Problemele care le am ar fi un relanti fluctuant la relanti.Poate cineva sa imi spuna din poza atasata cam despre ce ar fi. Multumesc,

L.E. un link:AICI

Ai valori de peste 3,0mg/str pe injectoare :icon_thumright: sau n-am "descifrat" eu bine poza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cornel poza care este pe imageshack este mai clara,dar in principiu ai descifrat bine.Poti sa-mi spui cam ce inseamna acele valori?Multumesc,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cornel.....vad ca temperatura lichidului de racire este de 42 gr C.aceste valori se citesc cand lichidul de racire are 80 sau peste 80 gr C deoarece cand motorul este rece cantitatea de motorina injectata este mai mare.

P.S.ar putea explica cineva procedura de setare a IQ-ului pt ca la mn este 1.8 ......consuma cu mult mai mult carburant la aceasta valoare?????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Hai ca ma bag si eu in discutie, avand acelasi motor.

In decembrie 2009 am schimbat kit-ul de distributie si de atunci am observat ca masina nu mai fumega.

Zilele trecute am cumparat o interfata VagCom si pe Tdi Timing imi apare ca avansul este retardat.

Datele problemei sunt urmatoare:

-cu motorul la temperatura optima de lucru valorile de pe 3 injectoare (al 4-lea camp este gol) sunt cuprinse intre 0.47 si 0.50, foarte apropiate unele de altele.

-Injection Quantity (grupul 001) indica 3.2 mg/str

Atasez 2 poze, una in care se poate vedea graficul din Tdi Timing si una in care se vede grupul 004 (start of injection) .

Mentionez ca masina asa se comporta de cand am schimbat distributia. Porneste usor, atat la rece cat si la cald, dar nu sunt multumit de felul in care trage.

As vrea sa-mi spuna cineva cum pot regla avansul static. Este vorba de masina din semnatura (Audi A4 1.9 TDI 90hp , cod motor 1z) .

Am inteles ca se roteste pompa dar nu am inteles care suruburi se slabesc.

Later edit: Am gasit un topic in care erau niste poze cu pompa de la 1z. Zilele astea cand am timp o sa umblu la pompa si sper sa solutionez problema.

post-52549-1276809251_thumb.jpg

post-52549-1276809257_thumb.jpg

Modificat de cozmino
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut. Am si eu de curand un Sharan 1,9 TDI 66KW 1Z din 1996. Am adus-o din Austria in stare foarte buna, fara nici un fel de probleme la motor. Azi dimineata din senin nu a mai pornit la cheie si am incercat sa o trag, si in sfarsit am pornit-o. Si acum porneste greu, adica motorul invarte mult si trebuie sa calc acceleratia pana jos ca sa porneasca, indiferent de temp motorului. In mers, nici un fel de problema, dar dupa ce orpesc, la fel de greu porneste chiar si dupa cateva secunde. Simptomele ar fi ca si cum are aer pe instalatie, dar am verificat, vine motorina, am schimbat si filtrul de motorina, si nimic. Am pus Vag-com si nu se poate conecta, zice ceva de genul "scurt la masa la K1". Apreciez orice sfat sau idee. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai cumva casetofon aftermarket montat? Scoate mufa de la el si o sa poti face diagnoza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut in primul rand si multumesc ca ma primiti in comunitatea voastra. Am si eu o problema. Am un Golf 3 din `95 motor 1Z. Dau la automat si nu porneste deloc.Electromotrul invarte dar fara semne sa porneasca. Am reusit sa il pornesc alimentand electrovalva de la pompa de injectie. Dupa ca o alimentez trebuie sa o mentin alimentata ca alftel se opreste motorul. Mentionez ca am schimbat acea electrovalva cu una noua (150 RON). Dupa ce reusesc sa il pornesc nu imi functioneaza nimic in bord ..nu se aprinde sau nici un ac indicator nu merge. Dupa o perioada aleatoare, nu e stabila, se aude un tac si se aprine si bordul. Am verificat bujiile sunt ok. Am pus-o pe tester nu da nici o eroare. Porneste doar daca alimentez acea electrovalva.Multumesc anticipat.

1aucw.jpg

Modificat de sovieticool
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E clar ca nici bordul nici electrovalva nu primesc tensiune cand pui contactul. Ai o problema electrica. Acel releu care spui ca-l auzi la un moment dat primeste de undeva o comanda intarziata. Trebuie sa afli de unde si de ce vine cu intarziere.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu alimentezi electrovalva si se alimenteaza tot ce e legat de releul J317. Clasica problema cu releul j317 (109) din pozitia 3 de sub bord.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc C o s m i n si Al Bundy pentru raspunsuri. Am sa verific miine J317 sa vad daca este bun. O seara buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Colegul sovieticool am avut si eu problema ta. Defectul: contact imperfect la mufa rotunda. Cea din dreapta motorului cum privesti de sus. Eu am curatat mufa de cateva ori cu spary pt contacte electrice si am strans-o foarte bine. Si-au revenit si ceasurile care se comportau ca in cazul tau. Succes! :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc eleet am sa fac si chestia asta. Momentan azi nu am avut timp sa ma apuc de ea. Miine o iau la rost. Salutari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa rezolvat problema. Am reincalzit lipiturile la releu si acum merge fara probleme. Totusi ar trebui un releu nou ca daca pun contactul de vreo 5 ori la rand da chix...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut. am ajuns sa scriu si eu la probleme motor tdi (speram sa nu). de cam o saptamana mi se intampla o chestie: masina accelereaza ffff greu in mers, de nu mai puteam lua dealurile decat cu a I-a sau a II-a.... are totusi momente scurte in care isi revine si merge de rupe, de parca nu ar avea nimic si apoi iar revine. De mentionat ca totusi daca o las mai mult in parcare de fiecare data cand o pornesc si merg cu ea, nu am probleme decat dupa vreo cativa km(oare din cauza ca se incalzeste ceva si nu mai da drumu la motorina?)...

Cred ca am pus o motorina mai proasta si s-a depus ceva pe undeva. Am schimbat deja filtrul de motorina, dar nimic.

Oare de la ce o fi, avand in vedere ca are scurte momente cand isi revine si daca o las mai mult parcata iarasi problema dispare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am rezolvat problema, de vina era MAF-ul (debitmetrul de aer). S-a rezolvat f usor, prin curatarea placutei metalice din interiorul acestuia cu spray de contacte(era plina de o mazga neagra) , acum merge masina ca noua. Nu dati banii pe MAF-uri noi (vreo 400-450 lei )sau sh. cand un spray se gaseste la 15 lei. De asemenea fiti atenti la pozitia capacului de la filtru de aer, sa intre 100% in pozitia sa, adica sa fie etans

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

VEZI SURUBUL DE LA vilbrochen - CEL CARE TINE PINIONUL DE CUREA DE DISTRIBUTIE!!!

Este o boala a 1Z-ului si nu numai. Acela are prostul obicei sa se slabeasca si treaba culmineaza dupa ceva vreme cu ramasul fara curea de distributie cu efectele de rigoare. Si eu am avut problema asta, un amic a avut problema asta (tot cu 1Z), si Stefan Militaru (tot 1Z) a avut problema asta, mecanicul meu a tot rezolvat problema asta.

Iti recomand sa il verifici primul. Sanatate! (tie si masinii :D )

Am o bataie puternica pe care nu reusesc sa o depistez. Se aude intre turatia de relanti si 1100 ture, dupa care dispare.

Motorul nu scoate gram de fum, trage foarte bine, nu consuma ulei si porneste perfect atat la cald cat si la rece. Valorile pe injectoare, avansul static, toate sunt bune.

Distributia (rola,curea , intinzator) si transmisia (curea, rola+intinzator) sunt schimbate, de asemenea si uleiul.

Bataia a aparut recent, cam dupa 9.000 de km de la schimbarea distributiei.

Bataia se aude undeva in partea de jos a motorului, parca in zona vilbrochenului.

Din ce am vazut, problema cu pinionul vilbrochenului era la motoarele mai vechi (AAZ, 1Y) unde acesta era prins cu o pana. La 1Z cica ar fi in forma de D . Vizual fuliile ce vin pe vilbrochen nu par sa faca opturi.

O parere, un sfat ceva ar fi de mare ajutor mai ales ca nu vrea sa hoinaresc prin multe serviceuri.

Inca nu am verificat distributia sa vad daca e sarita, dar urmeaza.

Modificat de cozmino
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...
ursachicatalin

Am si eu o problema urgenta. La un Passat 1.9 tdi ahu 66kw am schimbat garniturile pompei de injectie pt ca picura motorina. Am desfacut doar capacul de deasupra + inca un segment, si am schimbat cele doua garnituri. Am montat totul la loc fara sa dereglez ceva. Acum nu vrea sa mai porneasca nicicum. Am aerisit peste tot...injectoare..retur...filtru. Invarte motorul pana la vreo 700rpm apoi cate la 100 rpm si nu porneste. De la ce poate fi? S-a dereglat avansul sau ce ar putea fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa dereglat iq, fa rost de vcds sa reusesti sa il reglezi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ursachicatalin

Am reusit. Sfat pentru amatori ca mine: marcati portiunea care se demonteaza inainte sa o dati jos. Trageti cu un marker o linie de pe corpul pompei spre partea electronica. Daca nu ati facut acest lucru, puteti regla iq prin metoda Hummer. Gasiti pe forumurile tdi

Modificat de ursachicatalin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!