Jump to content

Probleme pornire motor 1Z


eugend
 Share

Postare recomandată

Problemea sta in felul urmator :

se da un golf III motor 1Z

pornire greoaie o data cu incalzirea vremii culminata cu imposibilitatea de a porni.

Ce am verificat:

bujiile incandescente OK

Distributia OK

Avansul static ?????

Porneste in 2 feluri

1. scotand mufa de la senzorul de temperatura (simulare -40

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 109
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • lupo_bv

    13

  • soriin06

    13

  • eugend

    8

  • Ady84

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

revin cu noi informatii

in seara asta am vazut ca avansul este asa cum l-am lasat adica ca in poza

am si un DTC si banuiesc ca e din cauza avansului prea mare:

00550 - Start of Injection Regulation

17-00 - Control Difference

acum atat in mers cat si pe loc

daca fac ca la ITP atunci cand iti face testul de noxe :( motorul se tureaza constant pana la 3000 rpm supa care face hac, h

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VEZI SURUBUL DE LA vilbrochen - CEL CARE TINE PINIONUL DE CUREA DE DISTRIBUTIE!!!

Este o boala a 1Z-ului si nu numai. Acela are prostul obicei sa se slabeasca si treaba culmineaza dupa ceva vreme cu ramasul fara curea de distributie cu efectele de rigoare. Si eu am avut problema asta, un amic a avut problema asta (tot cu 1Z), si Stefan Militaru (tot 1Z) a avut problema asta, mecanicul meu a tot rezolvat problema asta.

Iti recomand sa il verifici primul. Sanatate! (tie si masinii :D )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VEZI SURUBUL DE LA vilbrochen - CEL CARE TINE PINIONUL DE CUREA DE DISTRIBUTIE!!!

Este o boala a 1Z-ului si nu numai. Acela are prostul obicei sa se slabeasca si treaba culmineaza dupa ceva vreme cu ramasul fara curea de distributie cu efectele de rigoare. Si eu am avut problema asta, un amic a avut problema asta (tot cu 1Z), si Stefan Militaru (tot 1Z) a avut problema asta, mecanicul meu a tot rezolvat problema asta.

Iti recomand sa il verifici primul. Sanatate! (tie si masinii :D )

Salut Andrei,

a fost una dintre problemele la care m-am gandit de la bun inceput.

Distrubutia este la punct! ziceam in postul #1

alta verificare? sa trag de fulie sa vad daca e fixa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este la punct; din graficul atasat se pare ca este mult prea avansat - atit de avansat incit nici nu poate fi afisat!

In primul grafic se vede ca avansul real nu se poate tine dupa ECU request ... Poate ca ai filtrul infundat si nu ai presiune suficienta in pompa pentru a tine avansul dinamic dupa cerere. Sau poate ca trebuie curatata pompa ...

Modificat de ender
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa il completez pe Ender, vezi intai de ce nu este la punct distributia. Ce am zis eu este doar O posibilitate insa de acolo consider ca ar trebui pornita investigatia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut la amnandoi,

deci sa facem distinctie intre distributie si avans.

avansul aratat in TDI graph este avansul static al pompei care se regleaza prin rotirea corpului pompei.

distibutia pusa la punct insemna alinirea culbutorilor cu arborele cotit.

eu cand m-am referit la "distributia OK" vreau sa zic ca arborele cotit este aliniat cu culbutorii.

daca reduc avansul static in limitele lui TDI graph nu mai porneste la rece.

asa cum este reglat avansul static acum ar trebui sa fie usor ca avansul actual sa se tina de cel cerut de ECU. De ce nu se tine dupa el? de ce atunci cand ECU cere marirea avansului el scade?

Posibil sa fie ceva in pompa? un gunoi??

Filtrul de motorina este nou

azi de dimineata a facut alt fel:

adica la prima cheie porneste si se opreste in 10-20 de secunde.

dupa care se reia partea cu turatia intre 600-750 la urmatoarea pornire.

eu banuiesc ca se opreste tot din cauza avansului, care nu poate fi tras asa cum cere ECU. Cum verific?

Eugen

Modificat de eugend
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stefan Militaru

Buna ziua,

Pentru verificarea avansului :

Vag-Com - Output tests pe COI (comencement of injection) Valve

Astfel se comanda umplerea pistonasului regulator de avans prin comanda valvei.

Testul dureaza aprox. 30 sec.

Se inchide repede fereastra (timp in care testul ruleaza)

se intra in meas. blocks pe grupul 4 si se verifica minimul si maximul avansului.

Minim - intre 1ATDC - 4BTDC

Maxim - intre 14-17 - BTDC

Umplerea valvei - minim 2-5%

maxim - 90-95%

Stefan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:)

am curatat sistemul de injectie cu o solutie de la liqui moly (diesel nu stiu cum.. (ma interesez si va spun exact)) si nici un efect --> deci la doctor

injectoarele ok??? in afara de 3 care deschidea mai jos decat normal....

verificat distributia si sarita de la punct, cureaua.

nu stiu cum e posibil pt ca eu am verificat-o acum o saptamana si era ok...

dupa remontarea distributiei e ok.

PS. verificat srangerea surubului fuliei curelei de distributie pe vilbrochen este OK.

ce ar putea cauza o asemenea fapta periculoasa?

nici acum nu sunt lamurit cum de nu mi-am dat seama ca nu e OK distributia??? sau s-o fi dereglat intre timp.

bine ca am ramas cu supapele intregi....

va tin la curent

@stefan militaru nu am apucat sa verific ce ai zis tu :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A fost sarit doar un dinte pe partea de pompa sau pe axa cu came ori arbore cotit?

Modificat de ender
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A fost sarit doar un dinte pe partea de pompa sau pe axa cu came ori arbore cotit?

de pe arborele cotit un dinte,

adica axa cu came si pompa erau "alineate" intre ele dar nu erau cu arborele cotit ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

treaba sta in felul urmator:

aseara am reverificat avansul si era afara din specificatii adica prea mare (expresdiesel au zis ca l-au verificat si e ok)

l-am adus din nou in specificatii dar dimineata masina nu a pornit.

deci:

daca aduc avansul in specificatii pe TDI Graph masina nu porneste dimineata adica are avans mic

daca il dau mai mare totul merge OK

ceva e deplasat...

stie cineva unde citeste ECU avansul afisat in vag? doar in pompa??? sau mai e si altceva?

Modificat de eugend
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de pe arborele cotit un dinte,

adica axa cu came si pompa erau "alineate" intre ele dar nu erau cu arborele cotit :)

Daca intinzatorul este tensionat corect,singura explicatie poate fi ca ti-a cazut in capacul de plastic al pinionului ceva (o garnitura de cauciuc,piulita,pietricica, etc) si asta a facut sa sara de la punct de pe pinionul arborelui.Sunt dese cazurile astea.Ca sa nu se repete,atentie cand demontezi cate ceva la motor si e bine sa pui la loc si capacul superior al distributiei dupa ce umbli la avansul static.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi problema o am si eu de peste jumatate de an.Simptomele sunt identice (inclusiv fumul la pornire,etc).Problema s-a agravat in timp.La inceput o rezolvam cu solutie de curatat pompa si injectoarele,dar mai tarziu a devenit ineficienta metoda.A inceput sa porneasca din ce in ce mai greu dupa cateva ore de stationare (nu neaparat doar dimineata sau la rece).Chiar cand era cald afara pornea mai greu decat iarna pe ger.

Dupa investigatiile pe care le-am facut la momentul respectiv si dupa consultarile cu colegii de forum am ajuns la concluzia ca problema o cauzeaza dezamorsarea pompei de injectie.Deci asta explica si faptul ca nu e suficient avansul la pornire.In principiu camera pistonasului fiind plina ar trebui sa ii dea avans mare (probabil maxim) cand se actioneaza demarorul.Dupa pornire comanda electronica aduce avansul in valorile prestabilite pt relanti.De asemenea nici presiunea in camera de inalta nu este suficienta pt a forma jetul calitativ pt o pornire usoara.Cand e rece afara motorina e mai vascoasa si pierderea e mai mica,respectiv presiunea in pompa se reface mai repede.Fumul banuiesc ca apare datorita faptului ca motorina se injecteaza in cilindrii totusi,dar nu cu avansul suficient pt pornire si nici cu presiunea necesara.

La inspectarea vizuala am descoperit ca pierdea un pic de motorina pe la semeringul pompei.Constatarea am reusit sa o fac doar dupa ce am demontat fulia,pt ca urmele sunt destul de fine.De asemenea in pompa erau mizerii si depuneri solide de culoare brun-rosiatice,cu toate ca filtrul de motorina il schimbam pana in 12 000 km.

Si unii colegii cu motoare PD au avut problema asta dar din cate am inteles ei au reusit sa rezolve problema:era o neetansare la un capac si aparea dezamorsarea.

Solutia problemei este pana la urma o demontare a pompei si curatare+verificare a componentelor (mai ales a supapelor). Eu voi merge la bosch pt operatia respectiva,dar pana acum am neglijat problema din lipsa de timp (in oras la noi nu exista atelier de reparatii Bosch :D ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi mi-am facut putin timp pt niste teste cu VAG COM-ul si am facut niste constatari interesante:

Aplicand 'metoda' descrisa de Stefan Militaru am obtinut urmatoarele date:

Avansul maxim nu urca decat pana pe la 8 ~ 8,2 gr BTDC (in loc de 14-17)

Avansul minim ~4.5gr ATDC

La relanti, fara test, avansul sta la ~ 2gr BTDC,deci in parametri zic eu.

Dupa ce a inceput sa se incalzeasca motorul, limitele s-au mutat la 6.5gr ATDC - 7.1gr BTDC.

Factorul de umplere la cold start valve varia intre 4% si 95%

Aceeasi variatie am urmarit-o si in Basic Settings, grupul 004.Aici CSV nu varia decat intre 88% si 95% iar avansul intre 7-7.8 gr BTDC si 2gr BTDC.

Din datele de mai sus trag concluzia ca e posibil sa fie sistemul de reglaj al avansului cauza pornirii dificile.

Aaa,inca ceva:cu contactul pus doar (deci motor oprit) avansul sta pe 0.0gr iar cel cerut este 14gr.E normal?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci cind ECU este alimentat, dar motorul nu-i pornit, el cere avans maxim pentru a facilita o pornire cit mai usoara.

Este normal sa nu ajungi la relanti la 14-17 grd BTDC pentru ca nu ai presiune suficienta in pompa la doar 903rpm.

Asa-i ca motorul tau este chip-uit? (avansul la idle pe stock engine este 0.2-1grd BTDC). Sau ai injectoare mai mari?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am timp acum sa explic pe larg.

problema mea pana la urma a fost din distributie.

la tine e ok distributia?

Modificat de eugend
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ender - :banghead: nu e 'chip'-uit ... inca.Injectoarele sunt PowerPlus 520 (kerma-bosio).Dar avansul e marit putin de mine impreuna cu IQ-ul dupa metoda descrisa de tine intr-un topic la tuning :emthdown: .Il voi cipui dupa ce rezolv problema cu pompa de injectie.

Cu motorul oprit si cu vag-com-ul in meas block la grupul 004 nu trebuia sa arate avansul pe maxim,in vederea pornirii usoare?Sau e normal sa stea pe zero pana incepe sa se invarta motorul ca sa faca presiune in pompa?

@eugend - Da, e ok distributia.Cand ai timp scrie care a fost pb si cum ai rezolvat-o.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eugen mi-a zis ca a avut surubul de la vilbrochen (EXACT CE ZICEAM EU !!!!!!) in neregula si a permis saritul cu un dinte al curelei pe pinionul ala. Pe larg va va relata el cand are timp. Oricum ma bucur ca mecanicul recomandat de mine a facut inca o data o treaba buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

andREI, da-mi te rog PM cu datele mecanicului tau. Daca e asa bun, il rog sa-mi verifice si mie noua achizitie - golf 3 , 1.9 TD - 1Z, 1996.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce anume sa verifice? Este ceva in neregula sau preventiv?

Pe mecanic il cheama Gheorghe Dumitrescu (ii zicem Gigi de obicei)

str. Moroeni nr. 1A (cartier Colentina, str. paralela cu Sos.Colentina)

tel 241.50.21 sau 0722-396.241

Ii poti spune ca ti-a fost recomandat de "Andrei, ala cu Passatu' alb" - stie el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salutare tuturor. In toama am intrat in posesia unui VW Vento 1.9 Tdi 90 Cp (Motor 1z). Pana la venirea primaveri nici o problema cu pornirea. Toate bune si frumoase pana intr-o dimineata, cand la punerea contactului martorul pt bujii incandescncente nu se mai stinge (luminozitatea acestuia era la jumatateta valori normale) si bineinteles masina nu porneste. Vin cu mecannicul langa masina si fara macar sa ii faca nimica mecanicul, aceasta porneste. Verificam bujiile totul ok. De atunci masina a mai facut aceeasi faza inca de cateva ori. Va rog ajutati-ma cu posibile cauze si eventual sugesti de rezolvare a problemei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca spui ca martorul de bujii arde la jumatatea intensitatii lui normale, eu zic ca de vina ar fi releul de bujii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat releul ( scrie pe el mare 109) daca la asta te referi. Si bujiile au fost inlocuite, aveam Bosch (toate 4 arse) si am pus NGK, aceiasi problema masina nu porneste daca apare martorul luminat la jumatate din luminozitatea normala. Care poate fi cauza aparitiei martorului de bujii la jumatate din luminozitate?

Modificat de c o s m i n
Nu mai da quote la mesajul anterior. Foloseste butonul ADD REPLY.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alimentarea slaba. :icon_thumright:

Cred ca ai o problema de contact la firul ce alimenteaza eleul. E cam gros si circula curent mare prin el. S-a slabit undeva vreun papuc.

Ar fi bine de verificat, in momentul cand nu merge, ce tensiune vine pe alimentarea releului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!