Jump to content

Cadare de tensiune la repornirea motorului


Geisterfahrer
 Share

Postare recomandată

Salut,

 

De curand am schimbat navi-ul navigon cu un TomTom Go 600. Ambele navi-uri pornesc singure cand pun contactul si se inchid cand iau contactul (atata timp cat cablul de alimentare e conectat, evident).

 

La TomTom am observat o problema mai ciudata: de fiecare data cand motorul reporneste dupa start-stop, are loc o cadere usoara de tensiune datorita motorului care trebuie repornit. Pana aici nicio problema, cred :D

 

Numai ca aceasta usoara cadere de tensiune pe circuitul de bricheta face TomTom-ul sa creada ca am luat contactul. Asa ca pentru un timp foarte scurt (1-2 secunde) ma intraba daca vreau sa stea in standby. Apoi primeste din nou curent normal si crede ca am repornit motorul. 

 

Intrebare: E vreo metoda electrica (de pilda sa pun pe cablul de alimentare un super-capacitor) care sa imi rezolve caderile astea de tensiune datorate repornirii motorului dupa Start-stop? Oricum vreau ca prin primavara sa alimentez navi de undeva de prin bord, ca sa ascund cablul de alimentare complet...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Îl alimentezi simplu de la terminalul 15 (contact)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si de unde stiu ca caderea de tensiune nu e prezenta si pe 15? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ca ii taie alimentarea in momentul in care dai la cheie, verifica cu un aparat de masura cat pica tensiunea pe bricheta in momentul in care dai la cheie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu taie nicio alimentare si nu ma intereseaza momentul in care dau la cheie. E vorba de momentul in care motorul reporneste dupa ce a fost oprit de start-stop. Curentul e folosit brusc si in cantitate mare de alternator, asa ca alti consumatori "sufera". Cine are farurile aprinse in momentul respectiv, stie despre ce vorbesc.

Dar nu ma intereseaza de unde sa iau curent, poate am fost gresit inteles. Curentul pica in momentul respectiv in toata masina, indiferent de unde il iau. Asta e clar, nu mai e nevoie de niciun aparat de masura.

Intrebarea mea e daca nu exista un circuit electronic care sa mascheze aceste fluctuatii de tensiune. Ma gandeam la un supercapacitor, dar poate ca sunt si alte solutii mai elegante, nu sunt electonist si de aia va intreb pe voi.

Modificat de Geisterfahrer
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca-i start/stop sau dai tu la cheie, electrica se comporta la fel. La unele masini in momentul in care dai la automat opreste toti consumatorii ca sa asigure cat mai mult curent electromotorului. Cand se lasa cheia dupa ce acesta a pornit, se realimenteaza toti consumatorii.

Vad ca esti cam nervos, am incercat sa iti raspund frumos dar vad ca nu pricepi. Daca la tine curentul in mare e folosit de alternator atunci mai bine vorbim de curve. 

Daca tii neaparat la condensatori baga unul de 15000uF la 25V. Merge si un Zenner din ala de sticla pe langa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca merita osteneala sa eviti daunele aduse acumulatorului unui echipament de 250 de euro si sa faci o improvizatie instalatiei electrice pe care inginerii nemti(la care faceai referirein alte posturi) au proiectat-o optim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@calin78: Imi pare rau daca ai luat-o personal, am vrut numai sa clarific problema pe care o am. Raspunsul pe care l-ai dat nu ma ajuta si am intrebat tocmai pentru ca nu ma pricep. Daca pentru tine are mai mult importanta totusi sa vorbesti asa decat sa ajuti, atunci uita ca am intrebat, nu te mai amesteca in discutie.

 

@bh-94-ram:Toate ECU-urile de pe masina sunt proiectate sa reziste la aceste caderi de tensiune. Insa aici vorbom de un accesoriu, de un navi TomTom. Aici e problema olandezilor ca au proiectat aparatul sa reactioneze asa la caderile de tensiune, nu a VW-ului. Navigon-ului de pilda aceste caderi ii erau indiferente....Dar suntem offtopic: nu am intrebat DACA merita sa fac asa ceva, ci CUM se face asa ceva :D

 

Se pare ca insa electronistii (si sunt multi pe forumul asta) se abtin. As avea nevoie de o schema electrica, eventual si o lista de piese. 

 

Daca e sa ma iau strict dupa raspunsurile primite, mi se pare ca si forumul asta aluneca in ultimul timp incet-incet catra forumurile germane de VW: toata lumea acolo discuta de optiuni si variante de echipare si eventual cu ce sa iti speli masina. VWforum.ro era prin comparatie mult mai tehnic, oamenii chiar stiau sa repare chestii si isi puneau problema cum functioneaza anumite sisteme (cineva reconditionase chiar un releu de semnalizare :)), erau DIY-uri si alte lucruri de care a inceput sa imi fie dor pe aici...pacat!

 

Poate citeste un moderator si inchide topicul asta, sincer nu mai am chef. O sa caut raspunsuri in alta parte.

Modificat de Geisterfahrer
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

off topic si de data asta sper sa nu mi se stearga postarea

iti spun eu cum sta treaba cu forumul asta de e din ce in ce mai lipsit de viata si discutii.

lumea( si ma refer la mine sa nu ofensez pe nimeni) evita sa posteze raspunsuri sau sa deschida alte topic-uri pentru ca de fiecare data, in loc sa dea un raspuns direct la intrebarea formulata, alege sa puna intrebarea" de ce nu folosit functia search?( forma difera dar esenta e aceeasi)" unui forumist vechi i se pare usor sa caute dar unui utilizator care nu e prea familiarizat intr-ale calculatoarelor i se va parea ca purcede la cautarea acului in caru cu fan.

pe de alta parte chiar daca urmaresc o anumita problema la un echipament montat pe masina, exemplu clar rns 315 de pe b7 aceeasi unitate sigur este montata si pe alte masini, si eu pot tot sa astept sa fie o discutie cu privire la aceasta unitate si nu mare mi-ar fi mirarea sa primesc acelasi trimitere catre alte autoturisme.

toate cele bune sai sa avem un an bun fara vizite la mecanici!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!