Jump to content

Tutorial proiectoare ceata aproape "gratis" pentru vw LT.


corneliyu
 Share

Postare recomandată

Deschid acest topic pentru a va arată cum sa modificați un far de vw lt fabricat 1996-2006 pentru a avea si funcția de proiector de ceata.

Acest tutorial se aplica tuturor vw lt care au echipat farurile cu becuri H1+H1.

Pasul 1, se demontează farul de pe masina sunt 4 șuruburi in fata are 3 si unul pe lateral mascat de lampa de semnalizare.

Cu farul in brațe se desface capacul din spate pentru a avea acces la becuri.

post-98929-14183838389402_thumb.jpg

Trebuie sa umblați la becul de faza lunga din partea de jos al farului in foto fiind cel din stânga.

Se scoate becul H1 inclusiv si masa "minusul" de pe partea metalică.

post-98929-14183838721923_thumb.jpg

Cu un patent sau orice scula de apucat smulgeți acel soclu de metal pe care a fost Așezat becul H1. Smuls la propriu pentru ca este presat si prins in niște gheare.

post-98929-1418383907537_thumb.jpg

După ce ați înlăturat acel soclu o sa vedeți ca rămâne locul perfect pentru becul H4 care va îndeplini si funcția de ceata.

post-98929-1418383942309_thumb.jpg

Clema de sarma care ținea becul H1 va tine apăsat si noul bec H4, in funcție de cât de slaba este ea va trebui îndoită ca sa poate apasă mai tare pe bec.

post-98929-14183843312511_thumb.jpg

După ce sa fixat becul H4 la locul lui se vor conecta firele după cum urmeaza: pe pinii care sunt paraleli sau opuși ai becului H4 se pune in stânga plusul de faza lunga si in dreapta masa (dat fiind ca papucul de pe firele de masa este mic acesta se va înlocui cu unul mare care sa între pe becul H4).

Firul de masa este cel maro in foto si este comun cu cel de la becul de pozitie.

Se va conecta un fir ( Albastru in foto) pe Pinul de sus al becului H4 acesta va fi plusul pentru ceata , un alt fir se va lega de masa becului (cel maro) si vom obține plusul si minusul pentru a putea aprinde filamentul superior al becului H4 si astfel obținând funcția de proiector de ceata.post-98929-14183840108699_thumb.jpg

Cele doua fire se vor scoate prin capacul din spate al Farului si se vor conecta la instalația de proiectoare.

Instalația de proiectoare se poate cumpara sau va fi confecționată de cine este priceput.

Instalația se va monta conform instrucțiunilor si va conține si un comutator on/Off care vine montat in bord.

Faza de ceata se obține din dispersorul Farului existent.

Pentru performanța maxima am folosit becuri H4 Phillips yellow extreme, unde la faza lunga au culoare halogen normal si la faza scurta sunt galben ideale pentru ceata.

post-98929-14183836055175_thumb.jpg

Dacă mai aveți întrebări cu acest tutorial va rog întrebați pe PM.

post-98929-1418383968107_thumb.jpg

Modificat de corneliyu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De apreciat topicul pt cine e interesat,eu am oem pe G si mie cam teama sa le aprind(am citit pe undeva prin forum ca ar fi probeme cu firele imbatrinite- pericol de incendiu,etc).Azi am facut un drum si era ceata le-am aprins doar sporadic.Ca sofer nu mi se pare ca te ajuta mult dar esti mai vizibil cind e nevoie de ele cu adevarat nu fite.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De menționat ca trecerea la aceasta modificare este la fel ca cea OEM nu este absolut nici o diferența între faruri.

Modificat de corneliyu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte, tare si eu le-am dat saptamana asta jos ptr a schimba sticla, la mine unu din faruri are o problema imi tot arde siguranta cand dau pe faza lunga. Desi nu se comuta, din scurta in lunga singurata pusca. Cand le-am dat jos ma gandeam ca poate au fost schimbate de fostul proprietar din H4 in H1. Piciorusele au fost modificat, sunt ceva improvizati. Care ar putea fi problema?

 

Stie cineva cate pisiorufe are in slocul de pe far, unde intra mufa, un far OEM H1 + H4 ? daca sunt acelasi ca si la unu H1 + H1.

 

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La tine ar putea fi probleme cu blocul de lumini. Un H4+H1 are 6 fire in mufa. Sunt plus 2 fire cele pentru ceata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am cochetat candva cu halogenele si am montat 2 in pragurile din bara dar sincer nu prea m-au ajutat,daca le pozitionam mai sus ma injurau toti iar daca le dadeam normal sau mai jos nu vedeam mai nimic.

Din experienta ta cam cu cat s-a marit vizibilitatea de cand le-ai montat fata de clasic?

Deranjeaza in trafic?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La tine ar putea fi probleme cu blocul de lumini. Un H4+H1 are 6 fire in mufa. Sunt plus 2 fire cele pentru ceata.

Buna, blocul de lumini l-am pus nou, tot atunci am schimbat si un far, poate ii ceva scurt, daca era blocu nu mergea nici pozitia. ii foarte bizar, si la sprinter intalnesc probleme bizare, dau faza lunga si nu se opreste motorul, scot cheia din contact si nu se opreste motoru... infine nu vreau sa fiu off topic si sa poluez.

 

Multumesc de informati  ptr pini in mufa.

 

 

Eu am cochetat candva cu halogenele si am montat 2 in pragurile din bara dar sincer nu prea m-au ajutat,daca le pozitionam mai sus ma injurau toti iar daca le dadeam normal sau mai jos nu vedeam mai nimic.

Din experienta ta cam cu cat s-a marit vizibilitatea de cand le-ai montat fata de clasic?

Deranjeaza in trafic?

Multumesc

 

Un prieten de al meu tot cu LT a facut multe instalati si a renuntat la cele puse jos, si-a cumparat in final o bara inox cu halogene sus, stiu ca de multe ori le-a tot reglat dar seara si cu faza lunga vede foarte bine. In schimb a avut probleme in cateva tari Non UE, a fost nevoit sa isi puna capace pe ele.

 

Oricum daca vrei becuri de ceata, isi au rolul doar pe ceata, de aceea nu vezi diferenta cand sunt reglate comform. Eu la passat dupa ce am mers la VW sa le regleze standar si ceata si bixenonul OEM , cand puneam si ceata in functiune nu se observa nici o schimbare aproape de la volan, de aceea am pus folie galbena pe proiectoarele de ceata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am cochetat candva cu halogenele si am montat 2 in pragurile din bara dar sincer nu prea m-au ajutat,daca le pozitionam mai sus ma injurau toti iar daca le dadeam normal sau mai jos nu vedeam mai nimic.

Din experienta ta cam cu cat s-a marit vizibilitatea de cand le-ai montat fata de clasic?

Deranjeaza in trafic?

Multumesc

La becul H4 se aprinde faza scurta ( filamentul din vârful becului) deci cum ar veni ai avea pe fiecare far câte doua faze scurte numai ca cea de ceata datorită dispersorului din far este dreapta si eu zic ca bate bine, oricum merita sa încercați costul fiind minimal 2 becuri H4 si o instalație de proiectoare.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos si daca prind o zi mai calda voi incerca . :icon_bounce:

Modificat de sir_galahad61
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!