Jump to content

Golful meu 1.6 16V AZD


ionutMK4

Postare recomandată

Vreau sa va prezint prima mea masina de care sunt tare mandru.Este un Golf 4 1.6 16V AZD Special din anul 2002, 178.000 Km reali .Am cumparat-o acum o saptamana de la un targ auto din Suceava,2900 euro, masina nerulata in tara, ceea ce se si simte.Se vede ca a fost intretinuta atat exterior cat si la interior.La partea mecanica nu stiu ce sa zic,eu nu ma prea pricep, istoric service nu am, doar niste TUV din germania.Luni pe 15 am R.A.R'ul si sa vad ce imi zic cei de acolo.Sper sa fie bine.Am ales modelul asta pentru ca am fost sfatuit ca este mai usor de intretinut financiar, destul de fiabil daca ai grija de el, si este destul de confortabila pentru clasa ei.Pana acum sunt multumit, bineinteles ca mai sunt cateva lucruri de pus la punct.La exterior ma gandeam sa ii vopsesc oglinzile in rosu aprins, si cam atat.Imi plac masinile stock.La interior nu am ce sa schimb pentru ca este foarte ingrijit. Astept niste sfaturi de la voi, care aveti mai multa experienta.Multumesc!

Dotari: 

Jante aliaj BORBET / 17 inch-OMOLOGATE SI TRECUTE IN TUV IN GERMANIA (valoare catalog 500 Euro!!) echipate cu cauciucuri iarna Michelin
- 4 geamuri electrice
- Inchidere centralizata pe 2 chei briceag 
- Carlig remorcare demontabil, cu priza
- 6 airbag-uri
- Spalatoare faruri
- Oglinzi electrice heliomate
- Alarma

- AC
- ABS
- ESP pe buton
- incalzire in scaune
- Servodirectie
- Suport pahare in bord
- Cotiere fata, spate
- EURO 4 in BRIF!
- Emisie CO2 , 169 g, taxa inmatriculare 215 EURO !!!
- Computer de bord, afisaj consum...7% oras, 5-6% exterior mers la consum!
- Scaune reglabile
- Volan reglabil
- Triple spate colorate
- Radio CD- KENWOOD 
- Parasolare cu lumina fond
- Geamuri colorate, originale
- Culoare schwarz metalic
- Sistem antiblocare
- Distributie schimbata in Germania! 

 

Poze mai mari : http://imgur.com/7Ul40ix,JpXPlmU,xBxgU9V,6uUvQ2W,E5qLTse,ADM1cQU,jKsrzH5,0y5yG0u,PuuJcFD#2

 

post-145380-0-42246300-1418292385_thumb. post-145380-0-50197500-1418292401_thumb. post-145380-0-26124700-1418292403_thumb. post-145380-0-03452500-1418292405_thumb. post-145380-0-86248600-1418292464_thumb. post-145380-0-89575700-1418292472_thumb.

Modificat de hanesti
Link către comentariu

Felicitari pentru achizitie! arata bine.

De ce spui ca chilometrii sunt reali cand spui ca nu ai carte de service?

Link către comentariu

Felicitari si multi km fara pbme.

Legat de service, dat fiind faptul ca nu ai carte si implicit istoric de service te sfatuiesc sa inlocuiesti urmatoarele:

Ulei, filytu ulei, filtru aer, filtru polen, filtru combustibil, bujii.

Tot ce am scris mai sus sunt consumabile si in lipsa oricaror date despre serivce se inlocuiesc din start.

 

Apoi, pt a-i asigura o functionare optima te sfatuiesc sa cauti pe cineva care se pricepe si sa-ti curetel clapeta de acceleratie si egr-ul.

 

Starera bucselor, a articulatiilor se poate verifica f bine intr-un service ce are un elevator.

 

Distributia, daca nu ai o factura, o dovada ca a fost schimbata te sfatuiesc sa apelezi la un specialist care sa poata identifica daca e noua cureaua, daca prezinta urme de utilizare sincer te sfatuiesc pt a nu avea vreo surpriza sa o schimbi.

Nu e de joaca cu asa ceva, multi au fost cei care s-au ars si au crezut vanzatorul pe cuvand ca i-a schimbat distributia si cand colo erau doar abureli.

 

In rest, nu iti recomand mersul la consum, dauneaza in timp. O plaja de 2000-3000 de ture e suficienta pt un mers linistit, sub 2000 ture recomand doar in caz de stricta necesitate, la viteze mici cand nu ai ce face, in rest nu ai ce cauta sub 2000 ture.

Peste 3000 doar daca ai sarcina, daca urci in rampa, daca vrei sa faci o depasire (caz in care iti sugerez sa folosesti fara menajamente plaja 4-5000 ture, abia dupa 4000 ture motorul asta trage cu toata forta).

 

Drumuri bune.

Link către comentariu

Sa o stapanesti sanatos ; 7% pe oras..." esti tare"...cartea da ~ 9.6..la care mai adaugi un litru / 100 km -> 10-11 urban..7% consuma tdi-ul meu de 1.4 pe oras..care e facut strict pt economie :) la cele adaugate de muraru dan ti-as recomanda sa schimbi si lichidele. Bafta

Link către comentariu

guppster Eu am un fel de rar'uri facute in Germania pe mai multi ani.Si acolo apar Km , emisii si ce mai scrie pe acolo ca nu prea inteleg nimic.Nu cred ca aia e cartea service. Si acolo scrie cati km avea in momentul respectiv.

 

 

 

Muraru Dan vreau sa ma sfatuiesti ce uleiuri(motor,cutie), filtre, bujii,lichide,pentru AZD am vazut ca stii cel mai bine ce ii prieste?Clapeta si egr'ul le curat dupa ce fac rar'ul , la mecanicul cu care am fost sa o cumpar,se price omul, articulatii si bucsaraie acum am fost la el,mi0a ridicat-o pe elevator si a zis ca nu are nici un fel de joc, si ca imi trebuie un scut macar din plastic pe dedesubt sa nu intre mizerie.Masina este destul de inalta si nu ar trebui sa ating nimic daca sunt atent.Distributia o sa o verific si o sa i schimb si aia cand schimb consumabilele.Si cand zic la consum zic intre 2500-3000/3500,stiu ca astea pe benzina merg mai turate.Astept recomandarile tale pentru cele mai bune consumabile.Multumesc!

 

 

bonzo69 Momentan nu ma bate gandul unei instalatii de gaz, sunt multumit de consum.Este decent.

 

 

bgd_b92 Eu circul prin Constanta, unde sunt bulevarde cu 3 benzi, iar iarna nu este aglomerat orasul,doar atunci cand vine/pleaca lumea de la servici.CU frana de motor la semafoare,schimbat pana in 3000 de ture nu imi trece de 8% .Nu am de ce sa fabulez.Sunt curios ce consum are Muraru Dan, pentru ca are acelasi motor.O zi buna!

Modificat de hanesti
Link către comentariu

Si eu obtin consum de 8 insa vara. Acum iarna, cum ii trebuie motorului cam 5 km sa se incalzeasca perfect, scot in jur de 9.

Dar vara da, scot daca merg lejer si 7.5 in oras.

In trafic mediu scot 8,5 si 9-10 in aglomeratie.

 

Iarna scot intre 9 si 10, sub 9 mai rar, trebuie sa ma ajute si traficul si sa merg macar 10 Km, insa in ambuteiaje din acelea cand abia a nins si mai mult stai pe loc in 7 Km am si 12-13 consum. Abia dupa 10 Km se apropie de 10.

 

Insa daca ma uit pe cb dupa 3-4 Km am peste 10 consum mediu fara discutie, motorul nefiind inca perfect cald.

 

Cat despre uleiuri pt motor, poti folosi Mobil super 3000 X1 5w40 sau motul xcess 5w40.

 

Filtru ulei de la Mahle sau mann, recomand totusi aici mahle.

Filtru aer, polen de la mann, bosch.

Filtru benzina la fel, mann, bosch, champion, ce gasesti.

 

Bujii, dupa buzunar. Vrei siguranta maxima si exploatare maxima mergi pe oem, mergi la reprezentanta si cu aprox 170 lei iti cumperi un set cu platina, oem, fabricat de Bosch.

 

Altfel, ia-ti ngk seria vline 24 cu 90-100 lei.

In ultimul caz recomand schimbul lor pana in 30.000 Km, sa ai tot timpul bujia in stare buna in motor.

 

Ulei de servo si pt cutia de viteze doar oem, de la reprezentanta, nu-ti recomand altceva.

Sunt ieftine si daca te incarci prea mult acum cu alte piese, fa o operatie de schimb fluide lunar. Nu ar trebui sa te coste mai mult de 100 lei fiecare, cel de servo mai putin chiar.

 

Chiar daca nu se spune in manual despre aceste lichide, orice fluid dupa 5 ani isi pierde din proprietati, astfel incat la fiecare 5 ani e bine sa le schimbi.

 

Iti mai recomand si schimbul lichidului de frana, in carte se recomanda schimbul lui al fiecare 2 ani.

sunt mia multe variante, service normal unde cu cca 100 lei te rezolva, insa eu iti recomand pt ca e vorba de frana si nu e de joaca reprezentanta, unde cu 190 lei ti se ofera si o verificare ulterioara pe standul de franare si astfel stii sigur ca ai frana buna. Eu unul cu franele nu ma joc niciodata, nu exista sa merg cu discuri, placute uzate, iar lichidul am preferat la reprezentanta pt ca multe service-uri mi s-au parut superficiale in schimb, zgarcite daca pot spune asa la cat mai putin lichid, la reprezentanta macar se respecta procedura vw si zic eu ai si garantia lucrului bine facut intr-un mediu curat, optim pt asa ceva, nu in aer liber, in praf smdp.

 

Distributia iti recomand Contitech cu role Inna si pompa de apa Hepu, sau poate gasesti intregul kit cu tot cu role si pompa de la Contitech. Costa in jur de 600 lei kit-ul complet.

 

Cat despre scut, golful e o masina joasa, nicidecum inalta. botul e jos, nu te uita la praguri. Cu scut, iti garantez ca vei slefui toate podurile de zapada lasate de alte masini.

Eu nu mi-am pus scut desi am cochetat la inceput cu solutia aceasta, iar cat despre murdarit sincer nu e ceva de speriat.

 

Verifica si bobinele de inductie cand schimbi bujiile, garnitura ce calca pe blocul motor sa nu fie rupta sau crapata, suprafata lor unde e scrisul de pe ele sa nu prezinte umflaturi, de regula cand sunt pe duca fac niste mici bule pe capul lor. 

Daca e sa le schimbi, eu la reprezentanta am gasit cele mai ieftine, insa poti pune si beru.

Nu mai retin f bine insa undeva in jur de 150 lei e o singura bobina.

 

Daca faci toate astea, vei avea o masina ceas.

 

Nu trebuie sa te apuce stresul ca nu le poti face toate intr-o luna, insa important e sa te tii de tine si lunar sa ii faci cate o operatie pana cand stii ca totul e ca la carte.

Link către comentariu

Multumesc de sfaturi care imi sunt foarte utile pentru mine ca si incepator.O sa le urmez pentru ca desi o am de putin timp vreau sa am grija de ea.Adevarul este ca daca ai schimbat toate astea odata, si bucsaraie este buna, ai o masina ca noua care nu te lasa nicaieri.O sa caut o reprezentanta in Constanta si incep cu o revizie, apoi bujii,apoi restul.

Link către comentariu

Ulei motor, filtrele toate, bujii. Toate astea deodata.

 

Apoi vezi cum sunt bobinele de inductie.

 

Astfel ai sistemul de aprindere perfect, el e cel mai important sa fie ceas din prima.

 

Apoi vezi ce-i cu distributia, schimb-o daca ai dubii, nu te risca.

 

Dupa aceea ai celelelte fluide.

 

Apoi vreo bucsa daca e cazul.

 

Cam astea ar fi ordinea prioritatilor.

Link către comentariu

Ma poate indruma cineva ce navigatie sa pun in masina.Ma intereseaza mai mult sa acopar zona aia goala de deasupra cd-playerului.As fi interesat de ceva de la vw, dar sa imi spuneti voi daca trebuie facute ceva adaptari, sau doar conectez mufele din spate?Gps o sa mearga sau nu? Ce model imi recomandati?


Ma gandeam la ceva de genul: 


post-145380-0-45194600-1418339080_thumb. post-145380-0-28754000-1418339081_thumb.


 


Modificat de hanesti
Link către comentariu

iti recomand navi din prima poza....arata cel mai bine pe masina si nu trebuie nicio adaptare este plug&play dar iti trebuie magazie de cd-uri.Pt Romania nu exista harti.

Numai bine!

Modificat de vali15
Link către comentariu

Fara acea magazie nu imi citeste cd cu muzica?Gps am pe telefon, nu ar fi o problema, cautam ceva sa acopar zona aia lipsa:D.

Link către comentariu

nu citeste cd cu muzica,cd-ul care intra in navigatie este doar pt gps care cum ti-am zis nu exista harti pt Romania.

ca design merita toti banii.inainte am avut un dvd pioneer care avea multe functii dar ca design nu m-a multumit si am trecut la navi oem.

Link către comentariu

Inteleg.Si magazia unde o mai bag si pe aia?Cred ca o sa optez pentru cea din a 2 poza.La asta nu mai trebuie magazie.

Link către comentariu

cred ca si pt a doua iti trebuie magazie....magazia se pune in portbagaj,o magazie costa 100 de lei plus aproape tot 100 de lei cablu.

iti spun sincer ca merita toti banii.

Modificat de vali15
Link către comentariu

Multumesc de raspunsuri.Se gasesc pe net cu tot cu magazie, dar ma ajunge la 200 euro cu transport.

Link către comentariu

Nu ai pt ce,daca m-ai ai intrebari te pot ajuta.

Costa ceva dar cum ti-am zis merita toti banii.La varianta asta am apelat si eu si nu as renunta pt nimic altceva.

Link către comentariu

Pt navi oem sa-ti mearga gps-ul iti trebuie modului de gps ce implica si schimbarea antenei de pe plafon pt ca receptorul de alfa in baza antenei.

Dar oricum e munca in plus pt ca harti cu romania nu sunt.

Dar da f bine la look si mie imi place f mult cum arata navigatia, insa na, tot mai util si mai comod e un aparat ce reda de pe sdcard sau stick usb.

 

A doua navigatie, cu parere de rau iti spun, e urata. Mie nu-mi place deloc.

 

Acel blaupunkt din link-ul tau ar trebui sa se potriveasca la fix. Insa nu are navigatie.

Oricum nu stiu ce de vrei sa scapi de acel spatiu de depozitare. Mie sincer chiar mi se pare util si nu as renunta la el, desi am fost asemenea tentat sa-mi pun 2din pe masina.

 

Dar nu comentez gusturile, tie trebuie sa-ti placa.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu

Ramane cel blaupunkt daca zici ca se potriveste la fix.Am navigatie buna pe telefon.Eu momentan nu tin nimic in spatiul ala.Petru telefon am suport,de fumat nu fumez, maruntis, servetele nu tin acolo.Plus ca vreau sa schimb cd-playerul pentru ca are 10 culori in el:).Apoi o reconditionatare a ornamentelelor din plastic,acea vopsea cauciucata are urme de unchii, covorase de iarna si e ca nou.

Cred ca m-i s-a terminat bateria dintr-o cheie brigeag, nu mai reactioneaza nici intr-un fel inchiderea centralizata.Gasesc baterie la service, iar apoi sa o pun eu?

Link către comentariu

Cauta pe forum ca s-a discutat despre baterie, vei gasi si cum se inlocuieste. Apoi dute intr-un magazin de profil si cumpara-ti o baterie noua.

 

Cat despre player, oricum iti va arata cu totul altcumva bordul cu acel blaupunkt. Intradevar, ce ai tu acum pe masina e cam..colorat.

Link către comentariu

eu zic sa te mai gandesti in legatura cu acel blaupunkt....cu banii aia poti gasi o navigatie oem si daca mai strangi ceva banuti iti iei o magazie sau un xcarlink daca vrei muzica de pe usb.....eu unu nu as pune asa ceva pe masina,dar gusturile nu se discuta.

Link către comentariu

Daca mergea si navigatia pentru Romania, clar alegeam oem, dar asa,doar pentru muzica,si de umplut spatiul gol, se potrivesc amandoua, iar la blaupunkt avantaj sloturile pentru stick si card,design minimalist si nu ma mai complic cu magazia de cd.Multumesc pentru parere oricum!

Link către comentariu

De acord ca oem-ul ar da cel mai bine. Dar na, da si mult mai multa bataie de cap la montaj cu xcarlink-urile si alte lucruri ce-i trebuie sa fie si util.

Si cum il miros pe Hanesti ca vrea sa fie cat mai plug and play fara alte fire trase prin masina, blaupunkt-ul e solutia.

Cat despre Blaupunkt, acum nu stiu pe unde se mai fabrica si in ce stadiu mai e ea ca firma. insa eu am un blaupunkt din 2007, fabricat in Portugalia si nu mi-a facut nici un fel de pbma, nici macar nu ma afecteaza cand pun testerul pe masina.

 

Eu daca ar fi sa-l schimb, strict ca player, as lua unul ce permite conexiunea prin Bluetooth, poate chiar prin nfc cu smartul, sa pot pune melodii de pe telefon wireless pt player. Insa doar aceste cerinte ar dubla pretul acelui Blaupunkt si personal locul acela de depozitare mie mi-e util, pun portofelul acolo, smartul si alte lucruri ce nu vreau sa stea in fata de usa.

 

Cat despre navigatie, de acord cu Hanesti, cum smarturile au ajuns unde au ajuns, strict navigatie in consola nu ii vad sensul decat daca tii musai. Asta pt golf 4, caci spre exemplu un passat b8 cu navigatie e alta treaba.

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!