Jump to content

Altea XL - 1,6 TDI - 77KW - Model 2012 (Fabricatie 2011) - Nu porneste


stseverus
 Share

Postare recomandată

Buna ziua!

 

Auto Seat Altea XL, 1.6 TDI, 77KW, 105 CP, Model 2012 (Fabricatie 2011) - Nu porneste!!!

 

Fara nici un symptom care sa prevesteasca ceva.

Functionare fara problem, oprit in parcare, iar la pornire ... surpriza!

 

Acumeste in garaj.

Am pus testerul VAG-COM + HEX (cumparat de pe piata romaneasca) cu VCDS 12.12 (primit odata cu testerul), cu baza de date din ianuarie 2013 si am primit urmatorul raport legat de motor:

 

Address 01: Engine (J623-CAYC)       Labels: 03L-906-023-CAY.clb

   Part No SW: 03L 906 023 LF    HW: 03L 906 023 KL

   Component: 1,6l R4 CR td H43 8789 

   Revision: --H43---    Serial number:              

   Coding: 00114016032400080000

   Shop #: WSC 06402 785 00200

   ASAM Dataset: EV_ECM16TDI02103L 003004

   ROD: N/A

   VCID: 75E1075FD434EDB6B75-8020

 

No ASAM data for: "EV_ECM16TDI02103L" (VW36 *)

4 Faults Found:

7401 - ROD - Unknown Error Code

          - 00 [237]

          MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear

             Freeze Frame:

                    Fault Status: 00000001

                    Fault Priority: 2

                    Fault Frequency: 1

                    Mileage: 59365 km

                    Date: 2033.14.23

                    Time: 18:06:05

 

7300 - ROD - Unknown Error Code

          - 00 [036]

          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

             Freeze Frame:

                    Fault Status: 00000001

                    Fault Priority: 2

                    Fault Frequency: 1

                    Mileage: 59368 km

                    Date: 2000.00.00

                    Time: 00:00:00

 

7345 - ROD - Unknown Error Code

          - 00 [036]

          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

             Freeze Frame:

                    Fault Status: 00000001

                    Fault Priority: 2

                    Fault Frequency: 2

                    Mileage: 59368 km

                    Date: 2033.14.26

                    Time: 00:11:56

 

10231 - ROD - Unknown Error Code

          - 00 [036]

          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

             Freeze Frame:

                    Fault Status: 00000001

                    Fault Priority: 2

                    Fault Frequency: 2

                    Mileage: 59368 km

                    Date: 2000.00.00

                    Time: 00:00:00

 

Readiness: 0000 0000

 

Pe site-ul oficial VCDS producătorul spune:

 

"Module de control de generație nouă, care folosesc protocolul UDS / ODX necesită un fișier special .ROD pentru VCD-uri pentru a interpreta datele și nu suporta Blocuri de măsură tradiționale sau numere de canale de adaptare.

Deoarece nu există date, nu poate fi citit fără un fișier .ROD. Nu există nici o varianta pentru VCD-uri pentru a interoga toate blocurile de măsură posibile sau valori de adaptare a în cazul în care acestea nu sunt deja documentate (adică nu exista fisiere de tipul .ROD pentru ele) . Cu alte cuvinte funcția, Controller Channels Map (Harta canalelor controlelui) nu funcționează cu module de control folosind protocolul UDS / ODX."

 

Cum n-am avut alta solutie (pe moment) am sters erorile in speranta ca pleaca.

Dar degeaba!

La o noua scanare nu mai apar erorile, dar motorul tot nu porneste.

 

Va rog sa ma ajutati cu o informatie sau o idee, daca v-ati mai intalnit cu acest simptom!

 

Multumesc!

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti trebuie o interfata functionala, 12.12 stie UDS, de aceea a si putut sa citeasca/stearga erorile, insa n-a putut sa le interpreteze pentru ca nu avea fisierele .rod, deci kit-ul de VCDS nu era complet.

 

Nu trebuia sa le stergi, la diagnosticare lipsesc informatiii foarte importante.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc pentru promptitudine si intrebari!

 

Dupa parerea mea este o problem electronica.

Dau la cheie si motorul chiar porneste (impropriu spus porneste) pentru o secunda sau 2, apoi se opreste.

 

Am incercat chiar sa o trag (cu precautiile de rigoare) dar nu porneste.

 

Interfata pe care am folosit-o este 12.12, sau cel putin asa scrie pe ea.

Nelamurirea mea se leaga de faptul ca dupa resetarea erorilor am incercat sa pornesc masina dar fara success. Asta inseamna ca este totusi un defect sau o conditie neindeplinita, dar la o noua scanare nu mai afisaza nici o eroare. Asta ma face sa cred ca erorile pe care le-a vazut la prima scanare si pe care le-am sters nu se mai repeat, altfel le-ar vedea din nou.

 

Mai studies!

Masina este in garaj (din pacate)!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E o problema cel mai probabil de la imobilizator. Fa rost de o interfata completa si refa testul. Nu mai incerca sa o tragi sa proneasca. Nu e problema mecanica. In plus de asta poti pati mai rau(sarit distributie de la punct, etc.)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In bord nu imi apare nici o eroare.

 

Nu am nici un indicator pentru imobilizator. Am inteles ca in astfel de cazuri cand nu exista un indicator separat, pentru erorile de genul immo clipeste beculetul de bujie incandescenta.

 

Am incercat si cu cheia de rezerva. Rezultatul a fost acelasi.

 

Seara trecuta, dupa 2 ore de verificari si teste, cu contactul pus, spre final scotea un tiuit ciudat din zona motorului (asa cred eu) ca se auzea peste tot pe langa masina. Nu pot sa-mi dau seama ce ar putea sa scoata acest zgomot. Seabana cu zgomotul de la pompa de benzina (am diesel doar din mai), dar mai puternic.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cateva precizari:

 

Masina are 59.000 Km.

Este la mine din luna mai si avea 53.000 Km.

 

Masina a fost lovita fata stanga.

S-a lucrat la ea cam neprofesional.

- Am gasit bornele la baterie nestranse.

- Conectorul pentru comanda inchiderii centralizate din usa stanga (probabil a fost data jos pentru indreptat si vopsit) nu era pus bine si acea usa o incuiam si descuiam cu cheia.

- Cutia de sigurante de sub capota nu era fixata.

 

Aceste lucruri m-au facut sa nu dau fuga cu ea in service, plecand de la presupunerea ca defectul ar putea sa apara tot in urma interventiilor neprofesionale pe partea electrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ai verificat sigurante-relee-mufe-borna de minus de la caroserie? sa nu se fi slabit si nu mai face masa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigurantele le-am verificat.

Cu releele e mai complicat. Le-am scos si le-am infipt iar in soclu.

Cablurile de la baterie sunt OK.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca are importanta pentru acest defect (nu porneste) faptul ca din cand in cand mi se aprindea cate o lampa de ceata odata cu faza scurta.

Nu se intampla intotdeauna si nu se aprindea aceasi lampa de ceata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ai activata functia "cornering" si se aprinde proiectorul de ceata de pe stg./dr. in functie de viraj, sub 30Km/h (poate chiar mai jos).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am gandit la asta si chiar pot verifica in teste.

Nu stiu daca aceasta functie este activa si atunci cand masina sta pe loc, fiindca la mine si atunci se manifesta.

 

Drept sa spun, eu am pus aceasta comportare pe seama unui defect electric.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa fie pompa de motorina? nu tiuie cand porneste? se aude ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tiuitul se aude.

Chiar am scris intr-un post mai sus:

 

Seara trecuta, dupa 2 ore de verificari si teste, cu contactul pus, spre final scotea un tiuit ciudat din zona motorului (asa cred eu) ca se auzea peste tot pe langa masina. Nu pot sa-mi dau seama ce ar putea sa scoata acest zgomot. Seamana cu zgomotul de la pompa de benzina (am diesel doar din mai), dar mai puternic.

 

Acum m-am lamurit si cu acest tiuit. Apare dupa o incercare de pornire nereusita, daca nu iau contactul sa-l pun din nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Ai probleme pe alimentare carburant !

Daca ai umblat si la filtrul de motorina , o sa trebuiasca amorsata foarte bine .

Cu spray porneste ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc de promptitudine Iulian!

 

Probabilitatea este destul de mare sa fie probleme pe partea de alimentare.

Motorul practic pornește pentru o secunda eventual 2 și apoi se oprește.

 

La filtru nu am umblat pentru ca m-am gândit ca dacă era de acolo ar fi trebuit să fi avut și alte simptome, eventual să fi pornit mai greu, dar la mine, pur și simplu fără nici o simptom, în drum de la serviciu spre casă, am oprit într-o parcare (pentru cumpărături de Moș Nicolae) și n-a mai vrut sa pornească.

Nu am folosit nici spray, că motorul pornește (dar se oprește imediat).

 

În bord nu am avut nici o semnalizare. 

Acum rămâne pe galben indicatorul acela de volan. Asta după ce am tras-o acasă și am împins-o în garaj.

 

Motorul este CR. Am încercat sa monitorizez presiunea de combustibil pe rampă în timp ce dau la cheie să pornească.

Am citit valori de 35.000 - 38.000 KPa. 

Nu știu cât ar trebui să fie.

Am sesizat că această presiune scade destul de repede și ajunge la zero în câteva secunde și asta nu mi se pare normal, dar nici nu știu cum ar trebui să se comporte într-o situație normală.

 

Aștept cu interes sfaturi și sugestii de la cei care au mai trecut prin astfel de defecte.

 

Vă mulțumesc! 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa o diagnoza cu un tester original .

interfata care sa stie de protocoalele acestea : UDS/ODX/ASAM

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am făcut și diagnoză cu interfața originală.

Rezultatul mai jos:

 

VCDS Version: Release 14.10.0

Data version: 20141022

 

Saturday,20,December,2014,17:10:42:34917

 

Chassis Type: 5P (7N0)

Scan: 01 03 08 09 15 16 17 19 25 2E 42 44 46 52 56 62 72

 

VIN: VSSZZZ5PZCR014421   Mileage: 59080km-36710miles

 

01-Engine -- Status: OK 0000

03-ABS Brakes -- Status: OK 0000

04-Steering Angle -- Status: OK 0000

08-Auto HVAC -- Status: OK 0000

09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000

15-Airbags -- Status: Malfunction 0010

16-Steering wheel -- Status: OK 0000

17-Instruments -- Status: OK 0000

19-CAN Gateway -- Status: OK 0000

25-Immobilizer -- Status: OK 0000

2E-Media Player 3 -- Status: OK 0000

42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000

44-Steering Assist -- Status: Malfunction 0010

46-Central Conv. -- Status: OK 0000

52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000

56-Radio -- Status: OK 0000

62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000

72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000

-------------------------------------------------------------------------------

Address 01: Engine (J623-CAYC)       Labels: 03L-906-023-CAY.clb

   Part No SW: 03L 906 023 LF    HW: 03L 906 023 KL

   Component: 1,6l R4 CR td H43 8789 

   Revision: --H43---    Serial number:              

   Coding: 00114016032400080000

   Shop #: WSC 06402 785 00200

   ASAM Dataset: EV_ECM16TDI02103L906023LF 003004

   ROD: EV_ECM16TDI02103L906023KL.rod

   VCID: 75EBFCDAD44953894CD-8020

 

No fault code found.

Readiness: 1110 1000

 

Mulțumesc pentru timpul acordat și pentru răbdarea cu incepătorii!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci - daca si pe aimentare carburant e ok , ramane problema mecanica a motorului.

Din diagnoza rezultata , electronica motorului este ok.

Incearca si cu spray pornire si vezi

(atentie cat pulverizezi)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Nu am incercat cu spray de pornire, dar am deschis filtru de motorina, am golit motorina si am pus un amestec de motorina cu 15-20% benzina. Incercarea de pornire este mai usoara, dar tot se opreste dupa 1-2 secunde.

---

Intre timp m-am lamurit si cu zgomotul (tiuitul) de sub capota (M-am referit la el in postul nr 16 din 13.12.2015). Vine de la clapeta de acceleratie (motorul pas cu pas). Mi-am propus sa o desfac, sa incerc sa o curat.

Modificat de stseverus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum in ultima luna a fost cam frig, n-am intrat in garaj.

In aceasta perioada masina a avut bornele deconectate de la baterie.

 

Dupa aceasta perioada am obtinut urmatorul log:

 

Saturday,14,February,2015,12:28:10:48746
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator
VCDS Version: 14.10.1.1
Data version: 20150130

VIN: VSSZZZ5PZCR014421   License Plate: SEVER
Mileage: 59080km-36710mi   Repair Order: 1

 

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------

Chassis Type: 5P (7N0)
Scan: 01 03 08 09 15 16 17 19 25 2E 42 44 46 52 56 62 72

VIN: VSSZZZ5PZCR014421   Mileage: 59080km-36710miles

01-Engine -- Status: Malfunction 0010
03-ABS Brakes -- Status: Malfunction 0010

04-Steering Angle -- Status: OK 0000
08-Auto HVAC -- Status: OK 0000
09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000

15-Airbags -- Status: Malfunction 0010
16-Steering wheel -- Status: OK 0000
17-Instruments -- Status: OK 0000
19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
25-Immobilizer -- Status: OK 0000
2E-Media Player 3 -- Status: OK 0000
42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000

44-Steering Assist -- Status: Malfunction 0010
46-Central Conv. -- Status: OK 0000
52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
56-Radio -- Status: OK 0000
62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000
 
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine (J623-CAYC)       Labels: 03L-906-023-CAY.clb
   Part No SW: 03L 906 023 LF    HW: 03L 906 023 KL
   Component: 1,6l R4 CR td H43 8789 
   Revision: --H43---    Serial number:              
   Coding: 00114016032400080000
   Shop #: WSC 06402 785 00200
   ASAM Dataset: EV_ECM16TDI02103L906023LF 003004
   ROD: EV_ECM16TDI02103L906023KL.rod
   VCID: 75EA2960D47F5C894D6-8020

7 Faults Found:
6556 - Sensor Reference Voltage A: Circuit

          P0642 00 [165] - Low
          MIL ON - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 7
                    Mileage: 59368 km
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 00:00:00

7381 - Manifold Pressure / Boost Sensor (G31)
          P0236 00 [165] - Implausible Signal
          MIL ON - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 7
                    Mileage: 59368 km
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 00:00:00

7300 - Throttle Position Sensor (G69)
          P0123 00 [100] - Signal too High
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 2
                    Mileage: 59368 km
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 00:00:00

7344 - EGR Sensor 2
          P0408 00 [165] - Signal too High
          MIL ON - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 7
                    Mileage: 59368 km
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 00:00:00

7332 - Mass Air Flow Sensor (G70)
          P0103 00 [036] - Signal too High
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 2
                    Mileage: 59368 km
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 00:00:00

6039 - Camshaft Position Sensor (G40)
          P0341 00 [100] - Implausible Signal
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 3
                    Mileage: 59368 km
                    Date: 2015.02.14
                    Time: 00:06:37

7345 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor
          P2455 00 [100] - Short to Plus
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 2
                    Mileage: 59368 km
                    Date: 2015.02.14
                    Time: 15:36:12

Readiness: 1110 1000

-------------------------------------------------------------------------------

 

Cum de la ultimul test pana la acesta nu s-a intamplat nimic (exceptand faptul ca a ramas fara alimentare de la baterie), iar la ultimul nu am avut nici o eroare la motor, am sters codurile de eroare.

dupa aceasta operatiune am obtinut urmatorul log:

 

Saturday,14,February,2015,13:31:40:48746
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator
VCDS Version: 14.10.1.1
Data version: 20150130

VIN: VSSZZZ5PZCR014421   License Plate: SEVER
Mileage: 59080km-36710mi   Repair Order: 4 - dupa reset

Chassis Type: 5P (7N0)
Scan: 01 03 08 09 15 16 17 19 25 2E 42 44 46 52 56 62 72

VIN: VSSZZZ5PZCR014421   Mileage: 59080km-36710miles

01-Engine -- Status: Malfunction 0010
03-ABS Brakes -- Status: OK 0000
04-Steering Angle -- Status: OK 0000
08-Auto HVAC -- Status: OK 0000
09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000

15-Airbags -- Status: Malfunction 0010
16-Steering wheel -- Status: OK 0000
17-Instruments -- Status: OK 0000
19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
25-Immobilizer -- Status: OK 0000
2E-Media Player 3 -- Status: OK 0000
42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000

44-Steering Assist -- Status: Malfunction 0010
46-Central Conv. -- Status: OK 0000
52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
56-Radio -- Status: OK 0000
62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000
 
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine (J623-CAYC)       Labels: 03L-906-023-CAY.clb
   Part No SW: 03L 906 023 LF    HW: 03L 906 023 KL
   Component: 1,6l R4 CR td H43 8789 
   Revision: --H43---    Serial number:              
   Coding: 00114016032400080000
   Shop #: WSC 06402 785 00200
   ASAM Dataset: EV_ECM16TDI02103L906023LF 003004
   ROD: EV_ECM16TDI02103L906023KL.rod
   VCID: 75EA2960D47F5C894D6-8020

3 Faults Found:
6556 - Sensor Reference Voltage A: Circuit

          P0642 00 [165] - Low
          MIL ON - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 59368 km
                    Date: 2015.02.14
                    Time: 01:01:30

7381 - Manifold Pressure / Boost Sensor (G31)
          P0236 00 [165] - Implausible Signal
          MIL ON - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 59368 km
                    Date: 2015.02.14
                    Time: 01:01:30

7344 - EGR Sensor 2
          P0408 00 [165] - Signal too High
          MIL ON - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 59368 km
                    Date: 2015.02.14
                    Time: 01:01:30

Readiness: 1110 1000

-------------------------------------------------------------------------------

Avand in vedere ca aceste erori au aparut din senin tind sa cred ca sunt artificiale, cu exceptia primei dintre ele (6556 - Sensor Reference Voltage A: Circuit, P0642 00 [165] - Low), care le-ar putea genera pe urmatoarele.

Mentionez ca testul l-am facut dupa ce am incarcat bateria.

 

Luand in calcul toate variantele, cea mai plauzibila cauza mi se pare a fi un contact inperfect intr-un conector.

 

Astept cu nerabdare un sfat din partea colegilor cu experienta sau a celor care s-au mai intalnit cu astfel de defecte.

 

Va multumesc!

Modificat de stseverus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara!

 

Revin cu rezolvarea defectelor.

Piesa defecta: CLAPETA DE ACCELERATIE (partea electrica sau electronica).

 

Pentru depistarea defectului am folosit interfata VAS 5054 cu sofrware-ul VAC-PC V19.

Sofware-ul acestei interfete are o sectiune de ghidare pentru gasirea defectelor care m-a ajutat foarte mult.

 

Am revenit cu aceasta poatare din 2 motive:

 

1. Din respect fata de colegii de pe forum pe care i-am deranjat cerandu-le ajutor.

 

2. Tot din respect fata de colegii de pe forum, pentru a accentua faptul ca sunt situatii cand interfetele de test nu sesizeaza o eroare, dar ea exista cu siguranta pentru ca afecteaza functionarea masinii (in cazul meu nu mai pornea). Mentionez ca am folosit ambele interfete (VCDS si VAS 5054) si nu a fost identificata nici o eroare la motor, dar masina nu pornea.

 

Va doresc tuturor drum bun, fara evenimente si fara incidente!

 

Cu stima,

Sever.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!