Jump to content

Probleme flanse sau nu?


sorin_g
 Share

Postare recomandată

Fratilor,

Nedumerire maaare! ;) la amortizoarele fata. Saptamana asta o sa le schimb si se pare ca ceva e in neregula. Cand ridic masina pe fata pe cric, in partea de sus are joc la flansa si nu stiu daca asa e conceput. Cand masina e la nivelul ei, deci nu pe cric normal ca din greutatea masinii sta bine amortizorul, dar la drum, in miscare, cand iei niste gropi sau denivelari tot cred ca are joc. Chiar nu imi dau seama, tata zice ca amortizorul trebuie sa aibe punct fix si asa e, bineinteles, dar libertatea de miscare a flansei e destul de mare, adica peste 1 cm, adica exact spatiul dintre inelul de sus din compartimentul motor si pana la caroserie, cam vreo 15 mm sa zic aprox. Nu ar trebui sa fie plin spatiul ala? Sa nu mai fie joc? Ciudat, va rog lamuriti-ma si pe mine. Eu zic ca or fi bune flansele alea, daca nu se cam pune de o noua achizitie din pacate. :blink:

Saptamana asta oricum o sa am amortizoare noi pe fata. Uraaa! ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gandeste-te si tu daca ar fi fix ar toate socurile care nu ar fi absorbite de amortizor s-ar transmite caroseriei!dupa un timp o sa ti se rupa efectiv tabla!cred ca stiau nemtii ce stiau!eu zic ca e normala distanta aceea!poate pui niste poze sa ne lamurim mai bine ce si cum!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie sa ai nici un fel de joc in flansa. Daca zici ca ai joc longitudinal cam un cm, inseamna ca flansele tale sunt terminate. Oricum, se recomanda ca atunci cand schimbi amortizoarele, sa schimbi si flansele, pentru a nu fi nevoit sa le schimbi dupa o luna, si sa platesti manopera de doua ori.

Chiar daca nu ai joc, e recomandabil sa schimbi flansele, pentru ca amortizoarele noi solicita flansele mai mult ca amortizoarele uzate, si iti pot uza accelerat flansele vechi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@sinucigasu: nu am camera foto digitala si nu am cum sa fac poze inca. :P

@Drujba: ai dreptate, asa ar trebui, dar nici cu banii nu stau bine si oricum manopera o face baiatu' nu-i problema.

Sa mai explic o data cum e cu flansa: daca luati jos capacul ala negru care protejaza piulita de 21 din capul amortizorului care sta pe urechea metalica o sa vedeti ca intre urechea aia si caroserie este aprox. 1 cm distanta. Deci doar atata este joc cand roata e in aer, nu are sprijin. Flansele nu cred ca sunt foarte foarte uzate, zic ca mai merg o perioada, cat o sa vedem. Oricum o sa ma uit bine in ce stare sunt flansele.

O sa mai am probleme la piulita de 21 de care ziceam ca atunci cand vreau sa desfac scapa, se invarte tija amortizorului. Si arcul se aude cum scapa, el neavand nici o legatuara.

Cam cat e un set de flanse noi, daca aveti idee. Macar sa stiu de pe acuma. :P Paremi-se pe la 80 Ron. Am vazut pe undeva un pret dar nu mai tin minte.

Sa speram ca ies bine :P

Respectele mele,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Flansele tale sunt duse cum bine a zis Drujba asa ca schimba-le oricum nu sunt scumpe eu mi-am luat acu 2 luni cam cu vreo 700 mii febi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Drujba & G60: in momentul in care ridici masina, e normal sa coboare flansa , iar in momentul in care roata nu mai atinge solul, tot ansamblul arc-amortizor-flansa se sprijina pe "ciuperca" sau talerul superior de deasupra flansei (pe care vine capacul de plastic). Flansa nu e prinsa de caroserie, ea fiind compusa doar dintr-un rulment si o mare bucsa din cauciuc.

Asa ca din punctu asta de vedere nu trb sa iti faci griji, sorin.

Flansele se testeaza f simplu:

1. Jocul in rulment: cu masina pe roti si fara cricuri sau capre, dai capacul de plastic jos si te apesi pe aripa, uitandu-te in acelasi timp daca ai joc in ea. O miscare este acolo, pt ca ai cauciuc dedesubt si ala are rolul de a amortiza, dar ar trebui ca jocul sa fie mic. Daca e mare si insotit si de un zgomot, flansa trb schimbata.

2. Cauciucul: Intre talerul superior (pe care vine capacul de plastic) si oala masinii (in care vine tot ansamblul de suspensie) nu trebuie sa ai mai mult de aprox 5mm - sau sa nu poti baga degetul intre taler si oala. Daca e distanta mare, e semn ca s-a muiat cauciucul si flansele trebuie schimbate.

Atentie! Din cate stiu, flansele, ca si amortizoarele si arcurile, trebuie schimbate perece. E posibil ca una sa fie mai moale , nu neaparat dusa decat cealalta si apar probleme de stabilitate

Cu piulita aia de 21 e ceva bataie de cap, in sensul ca iti trebuie o cheie speciala sau manufacturata de tine dintr-o tubulara si o parghie laterala, ca sa ai loc sa bagi prin ea un imbus de 8 sau 10 (nu mai retin) in gaura din tija amortizorului.

Bafta!

P.s: ai grija de unde le cumperi!!! Si-a luat un prieten flanse febi nou noute si S_AU RUPT IN 2 SAPTAMANI !!!!!

Mai bine le comanzi de la Porsche. Sunt ceva mai scumpe, dar sunt de fabrica si nu ai treaba cu ele. Vin in max 3 zile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2. Cauciucul: Intre talerul superior (pe care vine capacul de plastic) si oala masinii (in care vine tot ansamblul de suspensie) nu trebuie sa ai mai mult de aprox 5mm - sau sa nu poti baga degetul intre taler si oala. Daca e distanta mare, e semn ca s-a muiat cauciucul si flansele trebuie schimbate.

Eu stiam ca la flansa uzata distanta intre talerul metalic si caucucul flansei scade pentru ca intra bucsa in cauciuc. Eu am una buna si una dusa si la cea uzata nu mai incape degetul intre discul de metal si cauciuc.

@ sorin q: Cu testatul e cum a zis Alex, daca misca flansa cind apesi pe coltul masinii (se vede ca o ia discul in sus) sint duse. Daca jocul e mic se poate stringe piulita cu caneluri pe care o s-o vezi dupa ce scoti piulita de 21 si urechea de care zici, dar nu tine mult timp.

Cu piesele am patit-o si eu, noi si s-au uzat in citeva luni, dar m-a invatat cineva cum s-o rezolv mai elegant, cu flanse sh dar originale (scrie germany pe ele) care se verifica la ochi (sa intre degetul) si cu care merg si acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Man, luand-o logic:

ai flansa si talerul superior si oala; oala se afla intre talerul superior si flansa;

cand e nou cauciucul din flansa, il presupunem mai mare, nu e tocit, muiat samd., asa ca pe masura ce se toceste/se moaie tinde sa devina mai mare distanta dintre talerul superior si oala, care atunci cand e noua, sta mai aproape.

Asa ca io mi-as face ganduri in locul tau, intrebandu-ma daca nu am luat flanse stricate, daca zici ca le probezi asa si daca ai schimbat-o pe aia care trebuie :) :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Argumentul meu (cel logic! :D ) e cam asa: flansa e de fapt o bucsa, (cu un rulment in ea - dar asta nu conteaza aici) iar oala e introdusa prin presare in tubul metalic din flansa (ca in poza).

Avind in vedere ca flansa e comprimata la locul de munca (e practic locul unde se sprijina caroseria pe roata) cind arcul preseaza pe cauciuc si caroseria pe oala zic eu ca la uzura se micsoreaza.

D-asta stringind putin piulita se compenseaza jocul (cind mai e posibil).

Dar cel mai simplu putem verifica cu doua flanse : una buna, una nu

Si propun crearea unui topic nou: Dispute civilizate :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am dat fuga repede in garaj si m-am uitat la distanta dintre taler si oala. Este cam de 1 cm la cel din stanga si cu inca vre-un mm mai mare la cel de pe dreapta (unde e si amortizorul scurs si dus in totalitate). Dar joc nu prea am.

@rzone: si mie mi se pare logic ca atunci cand se inmoaie cauciucul din flansa sa se mareasca distanta dintre taler si oala, iar daca juma de cm este valoarea de referinta, la 1 cm inseamna ca s-a inmuiat cu 5 mm, dupa logica mea.

Trebuie sa mai rumeg putin situatia cu flansele, o descoperim noi pana la urma, sa cadem la pace ;)

In cazul asta ma duc sa intreb de flanse noi, dar inca nu le-as cumpara, ci mai intai sa vad exact starea celor de pe masina si sa imi dau seama cam cat m-ar mai putea tine.

Cu piulita aia de 21 e ceva bataie de cap, in sensul ca iti trebuie o cheie speciala sau manufacturata de tine dintr-o tubulara si o parghie laterala, ca sa ai loc sa bagi prin ea un imbus de 8 sau 10 (nu mai retin) in gaura din tija amortizorului.

@Alex DUB, imi zici putin cum e cu inbusul asta (e de 10). Nu pot sa desurubez piulita de 21 putin si apoi inbusul cumva, trebuie concomitent? Pentru ca am doar tubulara de 21 care intra acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@sorin q - Trebuie folosita o inelara cu cot si un imbus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se supara nimeni, chiar din discutii d-astea mai apare cite o chestie noua. Pentru piulita aia e cum a zis Xanu, trebuie inelara cotita. Eu din pacate n-am gasit una cind am avut nevoie de ea asa ca am facut o improvizatie cu tubulara din trusa ( e de bujii cred..)

Dar banuiesc ca stii ca flansa ta e sub caroserie, si trebuie sa desfaci ansamblul de dedesubt ca sa ajungi la flansa, k? ca distanta aia pe care o dezbatem noi e intre oala la care se referea alex dub si cauciucul flansei, care nu se vede pina nu scoti flansa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ sorin g: cu imbusul tii contra si atat. sub piulita de 21 o sa dai de inca una cu 2 canale diametral opusa. Ori iti manufacturezi matale o scula, ori poti improviza cu un cleste cu cioc indoit.

@ rzone: se pare ca ARGUMENTUL TAU NU E DELOC LOGIC, cum ai vrut sa punctezi :P si ca tot nu m-am facut inteles. Dupa cum bine si-a dat seama si sorin, pe masura ce flansa se uzeaza, dupa figura pe care ai postat-o, distanta dintre TALER (nr 6) si oala amortizorului (caroseriei) se mareste, nu? ;) Cum sa se micsoreze? :P

Nu e intre oala si cauciucul flansei distanta de care tot vb io...nu stiu ce ai inteles.

Citeste bine mai sus ce am scris!!! E intre talerul superior (ciuperca pe care vine capacul de plastic) cu nr 6 in figura si oala caroseriei!!!

Mai pui si poza acolo sa arati altora si explici pe dos ce e in ea...

Citeste de 2 ori ce scrie lumea inainte sa postezi, te rog... cineva intreaba sa fie lamurit si ajunge sa nu mai stie da capul lui...

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am reusit sa desfac piulita de 21 tinand contra de taler cu un mops din cauza ca nu puteam cu inbus.

De uzat se poate uza si rulmentul din flansa, apare un joc in el si cand tragi in sus de roata se ridica taleru si troncane. De obicei cam asta se intampla, cauciucul se inmoaie la alea mai proaste si se ridica talerul in sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@sorin q - Trebuie folosita o inelara cu cot si un imbus.

Din pacate am o inelara de 22 :D , inebus de 10 este. Nu-i problama mare, fac eu rost de inelara de 21 cu cot.

@rzone: da, stiu ca flansa e sub oala caroseriei, chiar am vazut la un magazin de piese exact cum arata, ca avea doua modele una mai mica si una mai mare (cu mult) si dupa serie eu o am pe ca mai mare. Si cam costa, 45 Ron bucata. Sunt Febi Germanya - scrie pe ele. Sper sa gasesc mai ieftine sau sa nu iau deloc.

Revin putin mai tarziu, ma duc sa dau zapada ca ne-a ingropat iara.

Modificat de sorin_g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam pe-acolo se invirt, 30 ron +/- . Pina sa le schimbi, daca reusesti sa desfaci piulita aia buclucasa (si pe mine m-a chinuit un din ele :blink: ) incearca sa stringi piulita cu caneluri pe care o s-o gasesti dedesubt, daca reusesti o sa bata mai putin, dar e si semn de uzura, iar daca ajungi cu ele la capatul filetului, cam trebuie schimbate flansele.

@ alex dub: Eu n-am obiceiul sa ma bag in probleme prin care nu le-am rezolvat, daca nu sint sigur stau in banca mea sau macar zic "cred ca..." Ce am zis acolo e exact ce si cum am facut, fara sa trec la chestii de genul:

@ rzone: se pare ca ARGUMENTUL TAU NU E DELOC LOGIC, cum ai vrut sa punctezi
N-am nimic de punctat, doar ma gindesc ca o sa-i ajute pe altii prin ce-am trecut.
Mai pui si poza acolo sa arati altora si explici pe dos ce e in ea...

Eu macar am pus o poza...Daca aveai ceva de spus explicai pur si simplu "de ce" altfel sint simple certuri balcanice in care nu ma bag ca ajungem off topic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ alex dub: Eu n-am obiceiul sa ma bag in probleme prin care nu le-am rezolvat, daca nu sint sigur stau in banca mea sau macar zic "cred ca..." Ce am zis acolo e exact ce si cum am facut, fara sa trec la chestii de genul:

N-am nimic de punctat, doar ma gindesc ca o sa-i ajute pe altii prin ce-am trecut.

Eu macar am pus o poza...Daca aveai ceva de spus explicai pur si simplu "de ce" altfel sint simple certuri balcanice in care nu ma bag ca ajungem off topic.

Ba se pare ca il ai. De patit sunt sigur ca ai patit la masina, dar ori nu mai retii cum stau lucrurile pe acolo, ori se pare ca iti palce sa fie ca tine. Nu are cum sa fie cum zici tu. Vrei sa facem poll? sorin are nevoie de ajutor, de-aia a si postat o intrebare pertinenta, iar tu mai mult il incurci, cel putin in cazul de fata.

Joi la intalnire promit sa vin si m-as bucura tare sa vina si rzone sa ii arat live cum e cu flansele...

Sa stii ca nu e de-ajuns sa pui o poza... o dai in magarii...am avut ceva de spus. CITESTE MAI SUS SI AM SI EXPLICAT PUR SI SIMPLU DE CE.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Stati usor, nu va incingeti, ca iese ia rezolvarea :D Sigur tinde sa iasa in sus talerul cand se toceste cauciucul, pe bune!

Declar operatiunea schimbare amortizoare fata incheiata. Cu multumiri pentru toti cei care ati postat aici si in special lui @AudiPerformance :D care mi-a pus amortizoarele pe prioripost ieri, iar astazi au si sosit.

Putin off-topic:

Dupa ce am dat vreo 2 ore la zapada am plecat in Brasov (stau la 15 km langa Bv), iar pe la pranz ma suna ai mei si imi spun ca a venit coletul. L-au ridicat mama si cand am ajuns erau deja acasa.

Dupa asta incepe distractia, m-am dus sa fac rost de cheie inelara cu cot de 21. Din a doua incercare am gasit.

Cand ajung acasa, dau sa pun cheia sa vad daca intra pentru ca aveam banuieli ca nu ar intra si chiar nu a intrat, un incapea pana la fand sa pot prinde piulita. Dar am urmat sfatul cuiva, nu mai stiu cine a postat, e pe la inceputul topicului , si am tinut contra de ureche si am desfacut piulita.

Apoi desfacut pe rand pana am dat jos ansamblul amortizoar-arc. Apoi cu doua rangi a tinut tata presiune si am desfacut piulita cu caneluri pentru a da jos arcul, apoi inlocuit amortizoarul, iara rangile si presiune, apoi sus pe masina. Constatare la amortizorul din dreapta este pe langa faptul ca rezistenta la impingere tijei tinde spre 0 este ca e si stramba , deci o groapa zdravana a facut asta. Eu am luat vreo 3-4 gropi de astea de cand am masina din ianuarie, dar parca nu cred ca ele sa fie de vina, poate de la fostul proprietar, but who knows.

Am uitat sa spun de flansa noastra controversata ca era buna, ambele era bune, aveau pretul pe ele (440.000). Sunt Febi Germany, probabil au fost schimbate mai demult odata cu amortizoarele. Inca nu le-am curatat sa vad ce marca au fost. Eu zic ca nu o sa am probleme cu ele in viitorul apropiat.

La al doilea amortizor pe langa reluarea operatiunilor am dat de un bai :o ! Nu mai iesea flansa de pe ansamblu amortizor-arc. Si nici cum nu vroia sa iasa. Am dat bine si cu WD40 si nimic. Dupa asta am mai batut putin si apoi am batut in cap si tot a iesit. Ne dadusem seama ca era intepenit rulmentul care vine in flansa. Dar dupa ce am scos au picat bilele pe jos, mai putin de jumatate. Dupa ce le-am cules de pe jos pe cele care le-am mai gasit, imi mai trebuiau inca 3. Sunt de 5mm diametru. Cautam cautam prin cutii si cutiute, dar nu avea de 5. Iara inca vreo 2 drumuri sa fac rost de 3-4 bile de 5. Nu gasisem si mai aveam de mers la cineva ultima speranta si intru acasa sa iau niste bani, dar tata gasise intre timp exact cate aveam nevoie, erau puse cu vaselina, mai lipsea doar una pe care o luasem cu mine drept mostra. :D

Era deja noapte. Rezolvat si cu bilele, hopa sus cu amortizorul. Mai intai l-am prins sus si apoi imediat jos, ca sa nu cumva sa pice bilele.

Alta buba era ca la primul amortizor nu iesea suficient de mult capul tijei amortizorului unde vine piulita, venea cu o spira sub nivelul piulitei si ne intrebam daca am strans suficient piulita cu caneluri cand am comprimat arcul, dar stiam ca am strans-o la maxim. ;)

Tata zicea sa dau jos iar amortizorul sa verific din nou. Dar imi vine mie sa las jos capota sa verific cum se simte acum la apasare si am simtit cum la cel cu tija prea jos are joc ceva la flansa. Mentionez ca la cel de-al doilea tija a venit perfect la nivel ca inainte. Ma uit si imi dau seama ca urechea aia nu a intrat cat trebuie in jos. Desfacem si vedem ca urechea de fapt intrase ia, dar se desfacuse nu stiu cum piulita cu caneluri. Asadar am insurubat-o la loc si putin cu o dalta sa fim siguri ca e bine, insurubat la loc piulita de sus (astea de la amortizoarele noi sunt de 22, tot pe acelasi filet) si iese perfect, la ata!

Mai zic si ca amortizoarele sunt AL-KO pe ulei.

Dupa ce treaba a fost gata, sculele adunate si puse la loc, m-am spalat si hai o tura sa vad diferenta :P... care diferenta este uluitoare, era normal.

Apoi am mai facut totusi o constatare – mai incolo trebuie schimbate si amortizoarele pe spate…

Cam asta a fost episodul cu happy ending.

Inca o data multumiri tuturor si declar topic closed sau sa ramana deschis daca mai sunt lucruri de clarificat cu flansele etc. sau daca mai are cineva intrebari ceva pentru aceasta operatiune va primi raspunsurile necesare.

Alte multumiri pentru rabdarea de a citi acest post.

P.S.: De-abia astept maine sa vad cum se simte la 90-100 km/h. Acu, cateva zile am incercat 130 km/h pentru putin timp, constient de starea suspensiei fata si asadar cu volanul bine strans in mana, drumul era liber din fata. Oricum pana acum mergeam de multe ori intre 80-90 km/h si nici nu ma gansesc sa depasesc 100 in mod normal pentru ca pe la 90 e consumul bun, doar cand sunt grabit eventual si motorul cald si cand ii mai dau putin bataie

Pacat ca nu merg mai multe emoticons-uri, ca erau asa frumoase, se citeam mai bune postul!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam pe-acolo se invirt, 30 ron +/- . Pina sa le schimbi, daca reusesti sa desfaci piulita aia buclucasa (si pe mine m-a chinuit un din ele ;) ) incearca sa stringi piulita cu caneluri pe care o s-o gasesti dedesubt, daca reusesti o sa bata mai putin, dar e si semn de uzura, iar daca ajungi cu ele la capatul filetului, cam trebuie schimbate flansele.

Vad ca mai e de spus ceva: aici la Bv am gasit cel mai bun pretla flanse la 39 Ron, alt magazin la 45 Ron aceleasi cred. Dar macar aici am avut noroc ca le-am gasit bune pe masina. :P

Man, in legatura cu distanta generata de uzura flanselor, gandeste-te ca daca nu ar fi flansa sau ar avea grosimea mult mai mica ar veni tija amortizorului mai in sus, pentru ca ii permite. iar cum piulita sta fixa cum a fost pusa, rezulta clar ca va veni mai in sus pe masura ce se uzeaza. La mine acum tot de 1 cm este distanta intre taler si oala. Poate ca au un nivel de uzura, dar vizual arata bine si oricum o sa le mai monitorizez. Daca distanta creste si mai mult atunci inseamna ca s-au uzat si mai tare si necesita o schimbare, care nu e chiar asa dificila ca nu mai am treaba cu arcul. :D

Eu piulita cu caneluri am strans-o pana la capat. Asa a fost si inainte. Practic piulita aia are si rolul de a comprima arcul, aia il tine, deci daca am strans-o la maxim am arcul comprimat la maxim si chiar garda la sol la maxim. De aici se jongleaza deci ai garda. Eu zic ca e foarte bine asa! :D

Toate bune si sper sa o rezolvati la intalnire cu flansele :o si apoi postati cum ati cazul la pace :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:D Da ai avut ceva patanii... Oricum, bine ca ai rezolvat-o.

Sa le folosesti sanatos! :D

"Man, in legatura cu distanta generata de uzura flanselor, gandeste-te ca daca nu ar fi flansa sau ar avea grosimea mult mai mica ar veni tija amortizorului mai in sus, pentru ca ii permite. iar cum piulita sta fixa cum a fost pusa, rezulta clar ca va veni mai in sus pe masura ce se uzeaza. La mine acum tot de 1 cm este distanta intre taler si oala. Poate ca au un nivel de uzura, dar vizual arata bine si oricum o sa le mai monitorizez. Daca distanta creste si mai mult atunci inseamna ca s-au uzat si mai tare si necesita o schimbare, care nu e chiar asa dificila ca nu mai am treaba cu arcul. biggrin.gif"

Sper ca s-a lamurit si amicul rzone acum. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca citeai mai sus vedeai ca am spus ca la uzura se micsoreaza inaltimea flansei. De inaltimea talerului nu ma pot pronunta pentru ca o influenteaza si altele (gindeste-te la arcuri numai). Si ca tot am ajuns aici luati in considerare ca daca piulita canelata se duce pina la capat deja poate fi avut in vedere si arcul. Eu pina nu i-am egalat distantele alea mi se rasucea putin masina cind blocam rotile pe zapada sau gheata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai si sorin se referea clar la distanta dintre oala si inelul din compartimentul motor pe care vine capacul de plastic.

Toti vorbeam de acelasi lucru, numai tu de flansa propriuzisa. Normal ca aia se micsoreaza, ca se "batuceste".

Nu ne ajutai cu nimic, pt ca oricum nu poti vedea flansa. Uzura ei se verifica uitandu-te la distanta dintre capacul din compartimentul motor (de deasupra oalei) si oala.

Altadata fii atent la intrebare posteaza la ca atare, te rog.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 14 years later...

Salutare baieti!

Am citit topicul asta tot, pt. ca de curand am schimbat setul complet: amortizoare, flanse si rulmenti arc pe fata, la golful meu, iar mecanicul imi spune ca distanta aia intre oala si "saiba" imbracata in cauciuc din compartimentul motor trebuie sa fie de 1....1,5 mm. Mie unul nu mi se pare normal pentru ca ma gandesc la dinamica ansamblului roata kit amortizor in plan vertical, astfel ca pe directia in jos, cand masina se ridica de pe roti, kitul amortizorului "joaca" intre flansa cauciucata din capul arcului si "saiba" cauciucata de deasupra "oalei" pe distanta de 1...1,5 cm.

Asa sa fie, sau gresesc interpretarea?!

Voi ce spuneti, "saiba" cauciucata ttebuie stransa pana atinge oala?

Ce rol are defapt "saiba" cauciucata din compartimentul motor?

Am 2 poze, insa nu le pot atasa ca au mai mult de 4 MB.

Modificat de Nicolaem1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Distanta aia e asa la multe masini, si e normala. Cand scapa roata in groapa ramane la fel, nu scapa in jos tot ansamblul de suspensie asa ca nu e o problema.

Ca un upgrade am auzit ca se pot folosi flanse si palarii de vr6.

Modificat de davidut5
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!