Jump to content

Trepidatii relanti 1.9 tdi


fanel307
 Share

Postare recomandată

Turbo este "gata" , dupa un alt drum mixt de 1400 km , a mancat 500g ulei iar pe gura esapamentului am gasit urme de "cox" funigina uleioasa cum am gasit pe admisie si pe EGR  si acum parca a aparut  un "hascait" in partea dreapta a motorului.

Sper sa reusesc sa-l schimb cat de curand.

Pe masina am GT1748V made in Romania (nu-mi venea sa cred cand am citit pe turbo) iar de pe fostul 1.9 AFN am un turbo  VNT 15  si se pare ca este cam acelasi lucru. Avand in vedere ca il am , o sa il montez curand.

 

Intre timp am facut iarasi schimbul de ulei , de data asta am pus un motul 5w40 , inainte cu 3000 km pusesem un Mobil Esp formula 5w30 .

Am montat noii suporti de motor , tamponul din fata si suportul de la cutie,  in materie de suporti tot este nou acum.

Am inlocuit rola de la alternator , In materie de role, intinzatoare  si curele acum am tot nou. 

 

Motorul in continuare VIBREAZA !!   :((

Modificat de fanel307
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut!

Si eu am problema cu trepidatiile la relanti. Nu stiu daca e doar o impresie, dar pare ca s-a agravat problema dupa ce am schimbat distributia... Mai rau, de ceva vreme se aude o bataie foarte slaba cand stau pe loc la relanti, iar daca apas pedala de ambreiaj sunetul se diminueaza sau chiar dispare ( sa fie volant?). Poate ca si vibratiile astea vin de la volant....

Inca o problema pe care o am inca de cand am cumparat masina (acum 6000 km) e ca motorul decelereaza intarziat, cam dupa 1 secunda dupa ce iau piciorul de pe acceleratie.

Puteti sa imi spuneti ce teste sa fac? La ce campuri de pe engine sa verific valori? Am o interfata VCDS....

Merci mult!

Adi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turbo este "gata" , dupa un alt drum mixt de 1400 km , a mancat 500g ulei iar pe gura esapamentului am gasit urme de "cox" funigina uleioasa cum am gasit pe admisie si pe EGR  si acum parca a aparut  un "hascait" in partea dreapta a motorului.

Sper sa reusesc sa-l schimb cat de curand.

Pe masina am GT1748V made in Romania (nu-mi venea sa cred cand am citit pe turbo) iar de pe fostul 1.9 AFN am un turbo  VNT 15  si se pare ca este cam acelasi lucru. Avand in vedere ca il am , o sa il montez curand.

 

Intre timp am facut iarasi schimbul de ulei , de data asta am pus un motul 5w40 , inainte cu 3000 km pusesem un Mobil Esp formula 5w30 .

Am montat noii suporti de motor , tamponul din fata si suportul de la cutie,  in materie de suporti tot este nou acum.

Am inlocuit rola de la alternator , In materie de role, intinzatoare  si curele acum am tot nou. 

 

Motorul in continuare VIBREAZA !!   :((

Ma dau si eu cu parerea-Fulia de la vilbrochen ai verificat-o?! pentru ca daca este descentrata poate fi o cauza mai ales  daca motorul se opreste sacadat.  Exemplu-

Modificat de rayn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@xzn Semnele indica clar catre volant. Investigheaza urgent. Daca "bate" zgomotos


 


@rayn Fulia de la vilbrochen este ok


 


Am verificat din nou axul cu came , am facut si poza la fiecare cama , le-am studiat cu zoom pe comp , doar pe o cama am vazut parca ceva zgaraieturi. O sa investighez mai mult dupa ce inlocuiesc turbina.


Initial aveam mai multe variate cu turbina:


Prima, care era si cea mai simpla era sa folosesc turboul VNT15 de pe fosta masina AFN


Varianta asta am irosit-o cand am indoit 3 paletii de pe evacuare cand am demontat turbo-ul in ideea de a il curata. Mare atentie la demontare !! Am incercat sa ii indrept , 2 sunt fisurati , nu are rost , am zis sa merg mai departe.


Varianta 2 sa iau un alt GT1749V reconditionat sau nou , in functie de buget.


Varianta 3 sa  incerc un mic "upgrade" cu un GT 1749VA care merge p&p (+furtun) , binecunoscut ca VNT17 intalnit pe motoarele 1.9 130/131 cp sau 2.0  136/140 cp .


Ce sa fac ?Mi-ar fi tare de folos parerea unuia care a fost pus in situatia mea .


Sa imi vad de treaba mea si sa pun cum e standard GT 1749v reconditionat sau nou ambele cu garantie un an ,dar , garantie de care eu nu voi beneficia pt ca il voi monta eu.  sau saoptez  pt upgrade cu GT 1749VA ,dar nu am acces si la un upgrade de soft , si nu-s prea lamurit cum e daca montez un vnt 17 si rulez fara soft.


 


Ce parere aveti ?


Modificat de fanel307
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci de sfat fanel.. Am facut in ultima saptamana cam 1000 km in drumuri lungi si pot sa zic ca nu am auzit bataia aia mica ce am auzit-o inainte.

Mai des auzeam bataia daca mergeam in oras. Acum o sa fac iarasi drumuri zilnice in oras cand merg la serviciu, probabil o sa se auda iar...

Ce am auzit inainte era un sunet destul de slab, cred ca multi nu l-ar observa..

Cat de urgent trebuie schimbat chitul ambreiaj daca de acolo vine problema? Pot sa umblu cu ea asa pana devine mai grav?

 

Legat de problema ta cu turbina, vreau sa spun ca la fosta mea masina, acum o conduce tatal meu, m-am confruntat cu un ax rupt la turbina. Masina e un Passat din 1999 AJM 85 KW PD. Am optat pentru o reparatie la turbina care a costat undeva la 900 lei cu tot cu transport. De atunci am facut cam 40-50.000 km cu masina si in ca merge. Singura observatie e ca dupa reparatie turbuna scoate ceva sunet, un fel de suierat... dar nu s-a agravat in timp si merge la fel de bine ca dupa reparatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am inlocuit turbo.

Am pus un vnt15 de pe fostul AFN .Cu multa bataie de cap l-am reconditionat si reglat eu prin inlocuirea cartusului central cu unul nou.

Masina merge ok pana la urma, CRED?!!! . Am facut urmatoarele loguri 

LOG dupa inlocuire turbo treapta 3.xls

LOG dupa inlocuire turbo treapta 4.xls

In acelasi timp am pus si o saiba oarba pt a obtura EGR-ul. Am facut ceva ture teste pt reglarea turbo-ului vreo 250 km  A aparut eroarea EGR System: Insufficient Flow P0401  . Am demontat saiba oarba.

Am vazut ulei pe toata partea dreapta a motorului pana in jos catre cutie.

Am tras concluzia ca este de la garnitura capacului chilasei pt ca verificasem in urma cu vreo 3500 km starea axului cu came . Am poze pt fiecare cama. Surpriza maxima. cama 3 Supapa evacuare.

post-97431-0-40824100-1428338063_thumb.j post-97431-0-96307200-1428339352_thumb.j

Aceeasi cam in urma cu 3500km

post-97431-0-32280700-1428338604_thumb.j

 

Scenariul facut de mine este ca:

Masina a rulat la temperaturi ridicate cu u senzor de temperatura defect si un termostat cu varful rupt si un turbo care consuma la greu ulei. Fapt care a dus la degradarea simeringurilor de la supape Supapa 3 , evacuare. automat explicand cantitatea ridicata a gazelor de carter in combinatie cu un tachet blocat si ... parca afumat. care clar a avut parte si de o ungere proasta..

 

Ce parere aveti ?

 

Am refacut garnitura capacului cu silicon , am curatat motorul de ulei , am pus tot la loc

. Sunt in cautare de ax cu came .

Nou sau SH ? Am gasit o chiulasa second hand  completa de 131 cp 

Modificat de fanel307
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna, am urmatit problemele tale si sper sa gasesc curand rezolvarea.

 

Decat sa pui ax cu came nou mai bine iei alt motor avand in vedere ca esti in Fr...  + ca esti si mecanic. Cred ca ajungi mai ieftin.

 

Am auzit de un caz asemanator pe un A4 automatic si venea de la injectoare.  Esti sigur ca EGR-ul ii ok?

 

P.S Din ce zona esti di Fr?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MUltumesc , si eu sper ca scenariul facut de mine mai sus sa fie problema.

Eu zic ca este ok egr-ul. cel putin in logurile de dinaite de a schimba turbo parea OK

In ultimile 2logurile ,cele de mai sus, este montata saiba oarba pt obturarea EGR-ului, care am demontat-o ulterior.

Motoare SH sub 200 mii km nici pomeneala sa gasesc pe aici in Fr mai ales in zona pariziana unde oamenii nu au grija de masini deloc . Motorina mana si suna pana vine platforma si ii culege de pe drum.  

Masina am de gand sa o tin un pic  , numai ce am luat-o ,nu as vrea sa fiu un cumparator "las" si sa o pun la vanzare ca si cum nu ar avea nimic.

Sa inlocuiesc motorul este cam prea mult ,O sa optez pt inlocuirea axului cu came cu tot ansamblul sau eventual chiulasa daca este necesar.

Am gasit chiulasa de avb awx complecta. Oare vine ok pe BRB-ul meu ?

 

M-ar ajuta tare mult parerea unuia care a inlocuit axul cu came

 

 .

Modificat de fanel307
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kosmyn_aurel89

In legatura cu axu came , eu sunt de parere ca daca are decat zgarieturile alea si cama/camele sunt in stare buna sau foarte bune sa il lasi in pace. Eu am schimbat axu came abia dupa un an jumate de cand vazusem uzura pe cama de pe cil3/evacuare. Intre timp masina mergea foarte bine, pornea foarte bine si consuma la fel. Am schimbat axu abia la primele batai/pufaieli in filtru. L-am inlocuit cu ax came ae si tacheti inna. Si de atunci am facut 45mii fara sa ii fac vreo inspectie.

Aaaa uitasem verifica cu motorul pornit si capacu de la chiulasa dat jos si "imprejmuita" chiulasa cu carton de 20cm inaltime sa vezi ungerea pe cilindrul respectiv.

Modificat de kosmyn_aurel89
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Kosmyn  ai pornit tu motorul cu cartoane de cca 20 cm ? Eu m-am gandit tare mult sa fac treaba asta in ideea sa observ daca se vede ceva in neregula pe lainjectoare ,tacheti, sa vad daca scapa presiune,gaze,  pt ca am gaze de carter dupa parerea mea cam multe. Cand desfac busonul de ulei in mers sar stropi de ulei cam multi.

Nu am facut treaba asta de frica de nu a improsca de ulei tot pe sub capota.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kosmyn_aurel89

Uite ceva de care iti spuneam si foarte asemantor

m.youtube.com/watch?v=J6PgZE2YIFo

nu inteleg de nu merge link-u, dar cauta in google "audi a4 1.9 drugie" si tot acolo o sa mai gasesti la propuneri inca un video , in care la acelasi motor da la automat pana se amorseaza(sau este obturata admisia) si vede clar cum incepe sa arunce ulei pe came

Modificat de kosmyn_aurel89
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

@Kosmyn  Am verificat ungerea cum spuneai mai sus, merge uniform pe toate camele. La relanti  si ... pana in 1700 rpm . Mai mult nu am incercat , si asa am spoit tot pe acolo.  O sa refac testul si la turatii mai mari cand ma apuc iarasi de lucrare. O sa ii confectionez un capac deschis cu garnitura , si bine "izolat"

 

Teoretic , am descoperit "buba"  ! Ghidurile de supape !

 

Am inlocuit axul cu came si tot ansamblul , inclusiv simeringurile supapelor (aici am observat ca unele supape au joc , in special cele cu tachetii zgariati).  Toate filtrele si uleiul (am pus liqui moly 5w40 toptech) Am facut vreo 200 km , am reglat injectoarele , avansul ,turbo .  Masina merge relativ ok .Masuratori ok.

 

Trepidatia motorului nu a disparut. Consum de ulei 1 litru in 2500 km. Gaze de carter abundente.

A aparut fum la pornire primele secunde . Cica de la injectoare ...( spun unii) si CRED ca se aude si un "pufait" in admisie.

 

90% sunt convins ca supapele au joc anormal in ghid si de aceea s-a "dus" scaunul catorva supape. Supapa avand joc , distruge in timp simeringul permitand uleiul sa coboare pe piciorul supapei in camera de ardere de acolo fumul de la pornire , iar daca vreo supapa nu etanseaza corect de acolo si "pufaitul" din admisie. Tot din cauza uzurii ghidurilor in timpul de evacuare , gazele trec prin ghid si creaza gaze de carter abundente.

 

Am 2 chiulase in portbagaj , una care sa ma "scolesc" pe ea si una o voi pregati pt inlocuire. Un alt turbo de pe un a4 AWX  si un set de injectoare de pe un seat ARL si 2 capace de motor , unul de pe un AWX si unul de pe un golf 4 ABB parca.

 

Am de gand sa reconditionez o chiulasa "ca la carte"  ghiduri , supape eventual planeitatea si lustruirea canalelor de admisie /evacuare. S-a o montez pe motor in locul celei originale cu turbo-ul original  al masinii si sa vad ce zice cu gazele de carter si consumul de ulei. Apoi vad cum e cu trepidatiile ,fumul

 

Din criza de timp si scule am lasat-o balta pt moment (pana fac rost de toate sculele necesare pt pregatirea chiulasei). 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@fanel.

Ai facut de toate dar...o diagnoza/test de compresie NU.

Trebuie sa intelegi ca fara astea nu o sa faci decat sa dai cu presupusul ca poate e aia.

Vrei sa ti pregatesti scule pt.a ti face una dintre chiulase ??? Sa incepi sa ti procuri o freza/masina de rectificat, opoi alezoare si restul. NU cred ca e la indemana oricui sa faca o chiulasa(sfatul meu e sa o duci la o firma specializata).

Duminica placuta tuturor !!

Modificat de romytaxy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Fanel,tachetii i-ai verificat, sa nu fie 1-2 blocati?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@roxytaxy  Am facut si test de compresie  ,initial am obtinut intre 18-22 pe fiecare dintre cilindrii dar nu cred ca tineam suficient la automat. Apoi am tinut mai mult si am obtinut 29-31 pe fiecare dintre cilindrii cate 2 masuratori si la rece si la cald .  Adevarul ca dupa ce am schimbat axul cu came nu l-am mai facut testul.

O sa il mai fac odata testul de compresie (si la rece si la cald)

 

Ca scule ,m-am referit masini pneumatice, la freze si ustensilele necesare pt schimbarea ghidurilor si pregatirea chiulasei (slefuirea si polisarea peretilor interiori) nu m-am gandit la o masa pt planeitatea chiulasei sau rectificarea scaunului , aia clar o sa apelez la o firma specializata daca va fi cazul . NU mai imi trebuie mare lucru , compresor si o bila de tungsten :)  Eu o sa incerc ! Nu se stie daca imi va reusi "operatiunea" Tocmai de aceea nu vreau sa lucrez pe chiulasa masinii care va fii "planul de rezerva"

 

@rayn Cum am spus mai sus , am schimbat axul cu came cu tot ansamblul. Asta include si suruburi si tacheti si cuzineti si simering si garnituri .. pana si reglajele injectoarelor le-am inlocuit. Piesele folosit au fost noi calitate OE si OEM.   Motorul nu "tzacane" nu "bate" nici la rece nici la cald !

Modificat de fanel307
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Intre timp am facut vreo 3 sau 4 schimburi de ulei la 15 mii cu 5w40 PD liqui moly si cam 1 din 4 plinuri le-am facut cu motorina exelium  nu doar premium ca de obicei. 

Trepidatia in masina s-a diminuat , uneori , schimbatorul nu misca absolut deloc.dar sub capota trepideaza in continuare anormal . Si consumul de ulei a scazut . Cam  1-1,5 litrii poate si mai mult .. in 15 mii depinde ce ''omor'' primeste.

Masina merge "perfect" in continuare . Da un pic fum cand o fortez ,(afuma spoilerul dar nu exagerat) in rest imi place f mult cum merge si nu vreau sa fiu "las" si sa renunt la ea.

In pana de idei , am ajuns sa cumpar un motor defect , identic cu al meu , cu un an mai nou si cu 100mii km mai putin . Aceeasi problema , trepidatii si consum mare de ulei.

Am ajuns sa-l fac bucatele si am gasit segmenii aproape aliniati pe pistonul 1 si in rest toti segmentii de ungere incarcati cu depuneri solide de carbon.

Service long life .... facut doar la reprezentanta audi. Diagnosticul pe motor (tot la audi) a fost ceva de genul " Compresie ok  , s-a observat ulei in cilindrul 3 , de inspectat  chiulasa si  partea inferioara a motorului" .

M-am apucat sa-l refac (scumpe piesele , nu merita daca vrei sa o faci "ca la carte") . Cand il voi termina (sper)o sa-l pun pe masina si il voi pune pe masa de operatie pe cel actual prezent pe masina. 

Numai bine !

Modificat de fanel307
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul mare de ulei poate fi de la segmentii de ungere blocati ,interval de schimb ulei la 30 mii km .....cancerul motoarelor  

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare ,  a mai depistat cineva la B6 de unde vin trepidatile alea , in special Fanel am vazut ca tu erai cel mai activ?  Am luat un B 6 in Decembrie si merge perfect doar ca ma scot din minti trepidatile alea. Am fost la 4 meseriasi  ,  nu stie nimeni

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stie nimeni pentru ca sunt multe cauze ce conduc la trepidatii in caroserie. Trebuie sa le iei pe rand, volant, injectoare, tampoane, diagnoza pe motor, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre ce fel de trepidatii este vorba? Trepidatii ale motorului sau vibratii in volan/schimbator! fii mai explicit.

Modificat de rayn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trepidatii care se simt in toata masina, pur si simplu simti cum iti scutura picioarele, cand o ia razna rau.Am facut si diagnoza si verificare tampoane si verificat injectoare si volant, nu suiera, din cate a zis mecanicu pare sa fie blocata ,  Dar la  debraiere nu ar mai trebuie sa scutere , pe cand ia o face.Si putin injectorul 3 e la limita.Deci....

Modificat de wertali
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Eu am gasit o rezolvare provizorie, am marit relantiul dela 870 la 924 rot/min si numai trepideaza.

bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Va salut!Ma lovesc de urmatoarea problema de cand s-a mai racit putin afara!Dimineata cand sunt sub 10 grade aproximativ,masina porneste foarte usor iar dupa cateva secunde scade turatiala aproximativ 800(chiar sun aceasta valoare)si incepe sa tremure vreo 2,3 secunde dupa care-si revine si merge normal,bujiile le am schimbat recent!Nu cred ca este ceva grav dar este foarte enervat!Injectoarele au valori foarte bune,avansul este pe -1.5!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Bună ziua... Am și eu o problema am achiziționat un audi a4 b7 1.9 116 cp cod BRB și am observat o trepidare mărunta la remalanti și trepidarea creste puțin în intensitate pe accelerare între 1800 și 2000 rpm 

Menționez ca în rest mașina trage ok și ca trepidarea încetează după ce trece de 2000 rpm 

Dacă poate cineva sa îmi spună dacă a pățit asa ceva și cam ce ar trebui sa verific sa găsesc problema 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!