Jump to content

Baterie (Tiguan 5N & 5N2)


Tigu2011
 Share

Postare recomandată

On 12/5/2022 at 8:25 PM, Cyoco85 said:

Mulțumesc pentru ajutor. 

20220929_102030.jpg

baterie normala, nu AGM... cod OE 000 915 105 DG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc. Dacă pun agm are ceva?am înțeles ca este mai buna.multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu. Este mai ok...mai rezistenta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Salutare,

 

A sosit momentul sa inlocuiesc acumulatorul la Tiguan. Actualmente inca am bateria originala Varta 68Ah cu 680A pornire  AGM

intentionez sa achizitionez una din cele 2 de mai jos.

 

intrebare - care ar fi mai buna din experientele voastre ?

am tot auzit de Exide in stanga si dreapta ca ar fi peste Varta cu mult.  oare asa este?

Multumesc,

 

 

 

image.thumb.png.4644748e7e9b7e54867613db95ef1a7c.pngimage.thumb.png.2366a20979a687b79781b2ef0dc67348.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exide sau Banner Running Bull AGM, la mine a murit Varta Silver AGM dupa 2 ani si 6 luni . Sa o codezi dupa ce o inlocuiesti.

Modificat de BadGrandpa
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recomand Exide....Banner. Din pacate Varta nu mai sunt ok

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru un Tiguan 5N 2009 cu motor 1.4 TSI cod BWK ce baterie recomandati? Acum am un Rombat de 55Ah si 450A si azi dimineata n-a mai pornit. Are 5 ani. Vad pe forum ca se recomanda amperaj mai mare. Intreb pentru ca masina e la mine doar de 2,5 ani si nu stiu cu ce s-o inlocuiesc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@BadGrandpa@F l o r i n multumesc ptr sfaturi, voi merge pe Exide, cu codarea aferenta.

Masina mea este 2.0tdi 177cp cu webasto.  iarna am obicei sa mai pornesc webasto cu 15-20min inainte sa o pornesc si pe ea propriuzis....(mai ales cand plec cu copilul in diminetile f reci)...stiu, nu fac bine.

 

Sa optez ptr altceva mai puternic? sau Exide AGM EK700, 70Ah, 760A Start & Stop  ar fi suficienta.  (Acum am 68Ah cu 680A)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum adica nu faci bine, asta e unul dintre principalele avantaje ale Webasto-ului. Nu ai a doua baterie in portbagaj pentru Webasto? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@adrian001 Nu, nu am a doua baterie. Am doar bateria principala. Asa a iesit masina din fabrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, Amon said:

Pentru un Tiguan 5N 2009 cu motor 1.4 TSI cod BWK ce baterie recomandati? Acum am un Rombat de 55Ah si 450A si azi dimineata n-a mai pornit. Are 5 ani. Vad pe forum ca se recomanda amperaj mai mare. Intreb pentru ca masina e la mine doar de 2,5 ani si nu stiu cu ce s-o inlocuiesc. 

Exide, Banner, Mol....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...
Vlad-Mihai

Salut,

 

Pe weekend m-a lasat bateria la tiguanul meu din semnatura. Bateria era Varta originala si a fost inlocuita in anul 2018, conform istoricului din reprezentanta. Ea a mai dat mici semne de gafaiala in trecut dar le-am ignorat. S-a intamplat asa, am stat intr-o parcare cu radioul pornit si cu motorul oprit cam 20-25 de minute. Dupa ce am incercat sa o pornesc nu a mai vrut. Masor tensiunea cu un adaptor de bricheta  si imi arata 10.8 V. Ok eu am pornit-o cu un starter portabil din ala din gama 70 mai si a luat-o la sfert de cheie. Dupa un drum de circa 30 de minute  cu viteza medie de 80km/h, imi arata la acelasi adaptor undeva la 13.8 V, ba chiar am facut si 2-3 cicluri de pornire si a mers. Azi dimineata am inlocuit bateria cu un Rombat premier plus de 75Ah. Momentan totul e ok, doar ca la garantie cei de Rombat nu mi-au dat garantia pe motiv ca alternatorul nu incarca cat trebuie, ei au masurat pe baterie cu motorul pornit undeva la 13.7 V si trebuia sa fie undeva intre 14 v si 14.4 V conform certificatului de garantie.  M-a pus pe ganduri chestia asta si inainte sa fac ceva la alternator am inceput sa cercetez si sa mai testez si eu. Am vazut ca tensiunea pe baterie variaza intre 13 si 13.8 V in diferite conditii, dar nu atinge 14V. 

 

Las mai jos niste valori, luate azi la 30 de grade temperatura exterioara si cu motorul la temperatura optima. Mentionez ca masina nu are start/stop sau orice alt circuit de monitorizare al incarcarii, ci doar cele 2 borne.

-cu motor oprit undeva la 12.7 V

-cu motor pornit undeva la 13.6 V cu mici variatii daca pornesc luminile/clima etc.

- pe diagnoza cu motorul pornit am urmatoarele valori: battery voltage =>13.64 V si terminal voltage 30 => 13.62

-- pe diagnoza cu motorul oprit am urmatoarele valori: battery voltage =>12.86 V si terminal voltage 30 => 12.8

 

Cei de la Rombat cica sa schimb diodele din alternator. In schimb am citit si auzit de un fel de incarcare inteligenta in care tensiunea de la alternator se ajusteaza in functie conditiile externe pentru a prelungi viata bateriei. 

Ce ma sfatuiti?

 

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca are nimic alternatorul tau. In mod cert ai activ load management, care "seteaza" incarcarea functie de consumatori, respectiv care "taie" anumite sisteme daca e nevoie, de obicei infotainment, aux etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

io am schimbat 2 alternatoare, unul mai ieftin - care încărca la 13,5, apoi am pus unul cu vreo 25% mai scump, care încarcă la 13,7

apoi am măsurat la un alt passat curentul de-ncărcare și tot 13,7 avea

așa că acum am fo 4 ani de când merg cu ăla de 13,7V

 

în schimb, de când s-a stricat alternatorul original, nu mai îmi funcționează funcția „start&stop” :)

dar nu mă doare nimic, mașina fiind diesel, era chiar deranjant să mi se oprească - iarna - mereu motorul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vlad-Mihai

Salut,

 

Multumesc de lamuriri. Intr-adevar pare sa fie activa incarcarea inteligenta. Azi dimineata cand am pornit la aproximativ 18 grade temperatura exterioara, bateria indica undeva la 12.5 V cu motorul oprit. Dar timp de 30 de minute cand am mers pana la serviciu a incarcat bateria cu 14.2 V chiar si 14.4 V uneori, dar si cu tensiuni de genul 13.9  V etc. Cred ca o las asa momentan ca ii dau prea multa atentie. Si renunt la garantie pentru bateria celor de la Rombat, ma gandesc ca 3 ani tot trebuie sa ma tina.

 

Bafta,

Vlad

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
Vlad-Mihai

Salutare,

 

Ati avea vreo idee cum as putea sa imi dau seama ca alternatorul da semne ca pica? Sa il prevad din timp? Momentan nu vad sa fie probleme, dar masina are 270k km si nu are in istoric cum ca s-ar fi intervenit la alternator. Ma gandesc ca si asta are o anumita durata de viata. Ce ma sfatuiti? Cat au durata de viata in medie?

 

Multumesc,

Vlad

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andrei_221

e pe final de cariera alternatorul. O sa te lase destul de curand .....

in 98% din cazuri se uzeaza periile si inelele colectoare.

 

Poti pune unul nou, dar va tine maxim 150.000 km, poate mai putin ( aici vorbim de firme bune gen bosch, valeo si gamele de piese noi, nu reconditonate)

Un alternator original bate spre 6000 lei

 

SAu poti sa il demontezi sa il duci la un atelier de reconditionat alternatoarea... schimba piesele uzate, rulmentii, fulia cu clichet si mai mergi 100.000 km.. dar pe banii de un gratar cu mici si bere.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Vlad-Mihai

Salut,

Revin cu noutati dupa ce am facut o revizie aproape completa a alternatorului. La service si la constatare mi-au fost sugerate sa schimb urmatoarele: fulie, rulmenti, si regulator+carbuni. Alternatorul a fost desfacut pe bucati. Puntea de diode a ramas aceeasi, deoarece in urma masuratorilor s-a observat ca sunt ok. Alternatorul original este marca Valeo, fulia a fost pusa de la INA, iar regulatorul a fost pus unul nou de la Valeo. 

Valorile de incarcare au ramas aproximativ aceleasi, au crescut cu putin, dar carbunii erau pe terminate, urmau sa ma lase cat de curand. Deci pentru cine e in situatia mea, ii recomand sa urmareasca viata alternatorului.

 

PS: revizia am facut-o la Coasta de Est in Bucuresti. Este un baiat Sorin, foarte priceput pe alternatoare si electromotoare, recomand. Au si un video de prezentare pe youtube, exact aceeasi pasi i-au urmat si la mine.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!