Jump to content

Pedala De Frana Devine Rigida


passat 1001
 Share

Postare recomandată

Pana la urma am gasit topic pe aria mea. Am descris problema mea acolo si mi s-au spus urmatoarele :

ikks, verifica-ti stutul pompei de vacuum (pompa tandem). Daca pierzi vacuum pe la el, asa se manifesta, pedala de frina tare la actionare, in timpul mersului. Asta fiindca vacuumul pierzindu-se pe la acel stut, nu se mai acumuleaza suficient in rezervor si atunci cind apesi pedala de frina si ar trebui atunci folosit acest vacuum, nu-l mai ai, in cantitate suficienta. Exprimarea este putin atehnica, dar sper sa intelegi.

Nu are legatura cu faptul nu ai pedala tare dupa oprirea motorului. Asta inseamna ca supapa de sens de pe servofrina, functioneaza si mentine vacuumul in servofrina dupa oprirea motorului.

Tu ai o problema inainte de aceasta supapa, intre ea si stutul pompei de vacuum. de asemenea, ar putea fi si vreun alt furtun de vacuum neetans, fisurat, etc. si sa pierzi vacuum pe acolo.

Oricum stutul pompei de vacuum este o ploblema a grupului VAG, cel putin la motoarele diesel.

Pe aria Passat este un tutorial despre acest lucru, unde userul COSMIN a explicat in detaliu problema si modul de reparare cu

Bison Epoxi metal.

Boon, am coborat la masina, dar motorul era fierbinte, ma frigea pe la mana cand incercam sa ma strecor spre stutz. Am asteptat 2-3 ore, si m-am dus sa trag de el. Surpriza! Are joc maricel si chiar il pot roti. Deci, tind sa cred ca aici e buba ! O sa vedem zilele ce vin ( sper sa-mi fac timp !)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi la postul 95 cum am rezolvat eu jocul ala. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salut! de putin timp am cumparat un VW Passat Variant din 2002 motor AVB 101cp. Dupa un drum de 400km pe serpentine am ramas fara servofrana, dupa oprirea si repornirea motorului am constatat ca am 2-3 pedale servofrana apoi pedala se intareste si frana devine mecanica, ceea ce inseamna ca nu mai are vacuum. Tin sa precizez ca nici motorul nu mai fuge ca inainte, e putin mai lenes. Am fost la un mecanic si mi-a spus ca e de vina pompa tandem care nu mai face destul vacuum si ca trebuie schimbata, dupa ce am citit topicul, pot spune ca am un joc destul de mare la stutul care iese din pompa de vacuum. Intrebarea mea este, e de vina pompa de vacuum sau doar furtunele e posibil sa fie crapate si sa pierd presiune pe la ele? Pompa de vacuum poate baga mai mult sau mai putin vacuum sau ea ori baga ori nu baga? Intreb pentru ca astazi mi-a sarit furtunul de la ciuperca de deasupra turbinei si ma gandesc ca e posibil sa mai fie furtune crapate... Nu vreau sa dau 1300 ron pe o alta pompa in loc sa dau 50 de lei pe furtune! Astept un raspuns, multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alta noua eu asa am facut

la mine pe certificatul de inmatriculare nu scrie 280,285 sau 310.unde trebuie sa ma uit?

o problema mare de tot --merg merg nu am treaba si din senin mi se taie pedala de acceleratie adica nu se mai tureaza nu mai trage moarta .la inceput luam si repuneam contactul din mers indiferent de viteza dar acum degeaba,mentionez faptul ca am schimbat intercoolerul cu senzor cu tot si debitmetrul dar degeaba si acum mi-a zis cineva de senzorul de presiune din galeria de admisie g71 dar care e treaba cu el,ce face cit costa ?

e belea mare eram itntro depeasire si din fata venea unul cu audi si ciond sa accelerez=---sufletul am crezut ca mor am aprins avariile si ala sia dat seama iar asta pe care il depaseam a accelerat el ca daca nu TAMPONARE FRONTALA cine are idee sau vreun sfat e bineveit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Delphinul - mai intai incearca sa refaci etansitatea intregului sistem de vacum. Lipeste/etanseaza stutul acela si schimba furtunele crapate. Pierderea de putere poate surveni si din cauza pierderii de vacum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Delphinul: schimba toate furtunasele suspecte cu altele originale, cumparate din reprezentanta. Daca au fost schimbate vreodata cu furtun cumparat "la metru" din magazine de piese auto, te trezesti din senin ca incep sa crape toate pe rand si ramai fara vacuum.

Pentru refacerea etanseitatii la stutz-ul de la pompa de vacuum, demonteaza pompa de pe motor si vezi daca poti s-o rezolvi prin lovituri usoare pe marginea stutz-ului.

Fara vacuum suficient, nici turbina nu e comandata corespunzator. De aici si pierderea de putere.

E posibil ca dupa eliminarea tuturor neetanseitatilor sa revina totul la normal. Daca nu, trebuie alta pompa.

c0stii, daca ai cutie in 6 trepte, ai 310Nm. Daca ai cutie in 5 trepte, ai 285Nm. Diferenta de cuplu e data de cutia in 6 trepte.

Cat priveste pierderea de putere, ai LIMP. De ce ai schimbat intercooler-ul? De curatarea turbinei nu ti-a zis nimeni?

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Delphinul: schimba toate furtunasele suspecte cu altele originale, cumparate din reprezentanta.

daca iti si da la metru asa ceva reprezentanta avand in vedere ca pe original acel furtun de vacuum nu e decat la lungimi de 5m si pe masina ai nevoie de mai putin de jumate din fiecare(gros si subtire) :P

PS : Am incercat sa cumpar si ma puneau sa cumpar 5 m din fiecare :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si care-i problema?

Din cel subtire oricum iti intra vreo 3m. Dar stii ca te tine inca 10 ani. Nu 2 luni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai in afara de ala de la turbina si cel de la egr, restul arata ca noi. Nu gasesc pe cineva sa ma unesc la o comanda ca luam impreuna 5m cu 5 m

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat costa 5 + 5 m?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

90-95 ala gros si 50 ala subtire. Gros trebuie 2165 mm si subtire 1130mm. Cel gros ajunge la 2 persoane si cel subtire la 4 persoane. Dupa ce se imparte trebuie taiate bucatile exact de lungimea specificata de catalog ;)(360mm, 40mm etc....)

N 020 282 1 cel gros 5X3 - 75 ron/5m (pret de reprezentanta la zi !)

N 020 353 27 cel subtire 3,5X2 - 40 ron/5m (pret de reprezentanta la zi !)

Total 115 ron

Daca s-ar comanda 2 lungimi de furtun gros(10m) si 1 lungime de furtun subtire ajunge 190 ron care poate fi ulterior impartit la 4 persoane >>> ~45ron / persoana ;), dar e OEM si oricum cel ordinar din oras e cam pe la 15 lei metrul insa lasa de dorit ca se crapa repede.

Cine e interesat eu deschid lista si imi asum raspunderea sa comand si ulterior sa il distribui la cei interesati:

1.eu

2....

PS : Banii inainte ! Cei interesati pe PM va rog !

Modificat de magdalena
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Nu stiu dc am aceeasi problema (pompa tandem) dar totusi readuc la viata topicul asta pentru ca problema e legata tot de frane si nu cred ca ar avea rost sa mai deschid al topic:

La masina din semnatura nu devine pedala tare decat dupa o serie mai lunga de franari puternice (ceva gen drum cu serpentine de 10-20 km parcurs in forta cu franari puternice inainte de fiecare curba), ceea ce mi se pare normal intrucat nu e o masina sport si deci sistemul de franare nu e conceput sa faca fata unor solicitari puternice. De aici deduc si faptul ca nu ar avea probleme cu pompa tandem.

Deranjant insa este faptul ca frana e in permanenta moale la aceasta masina. Tine normal incepand cu 25-30% din cursa pedalei si pentru o franare puternica trebuie sa te duci destul de jos cu pedala de frana. Nu mi s-a parut ceva iesit din comun intrucat Passatul e o masina mare, grea si nici nu e orientata spre sportivitate excesiva. Insa de curand am observat ca daca, stand pe loc (la semafor de exemplu), apas pedala de frana cu forta pana la maxim (asa cum se face la aerisire), vreo doua zile dupa aceea am o frana care raspunde mult mai repede la solicitari, masina se opreste mult mai repede, franarea incepe imediat ce ating pedala de frana.Intr-un cuvant...brici!

De aceea am crezut ca e timpul sa schimb lichidul de frana (care nu fusese niciodata inlocuit) si cu ocazia asta sa fac si o aerisire. Zis si facut insa situatia nu s-a schimbat absolut deloc. Mecanicul mi-a facut aerisirea de doua ori (a doua oara am vazut cu ochii mei ca nu mai era pic de aer in instalatie, pe la etriere "scuipand" doar lichid) insa degeaba. Am frana buna 1-2 zile doar dupa o pedala apasata la maxim. Mentionez ca s-a facut si abs pump bleeding.

Ciudat e ca nu am intalnit chestia asta doar la Passat-ul meu. Acelasi lucru patesc si doi prieteni cu alte TDI-uri (unul cu Bora 1.9 tdi 131 cp si celalalt cu Passat 1.9 tdi 101 cp). Culmea, aceasi problema prezinta si Polo 1.2 HTP al prietenei mele (masina e din 2006 si are doar 40 mii km). Si culmea culmilor... acelasi lucru se intampla si la loganul 1.5 dci al lui taicameu (care nu are abs). Dar macar loganul se apropie acum de 280 de mii de km, si nimeni nu mai se intreaba de ce se intampla diverse lucruri ciudate la el...toti se mira ca inca mai merge :)

E posibil ca si aceasta problema sa vina tot de la pompa tandem si nenorocirea aia de stut?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe drumuri virajate si abrupte, adica la coborari sportive, nici nu trebuie sa te straduiesti prea tare ca sa incingi franele.Se incing relativ destul de repede intrucat este o masina foarte grea.Exemplu concret :acum 3 saptamani pe Transfagarasan ma depaseste in mare forja un A6 Avant,la coborare spre Balea Cascada, deci o masina mai grea decat Passat-ul meu Variant.Cred ca la nici 5-600 de metri era deja pe dreapta si se uita la rotile din fata din care iesea fum.Nici eu la acea coborare nu am mers prea incet iar la Balea Cascada cand am oprit imi cam ardeau jantele pe fata.Dar inca nu fumegau!Chiar am simtit putin cum se elasticizeaza frana la coborare.

Este absolut normal ptr o masina grea cum e Passat-ul.

Eu am incins in anii '90, tot pe Transfagarasan un Porche!Asa ca sa nu exageram cu franarile pe serpentine si coborari sportive ptr ca putine masini rezista la proba asta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, ai perfecta dreptate mishulake...e absolut normal sa "oboseasca" frana la un mers sportiv pe serpentine. Cand se intampla sa fac asta chiar incerc sa folosesc cat mai mult posibil frana de motor dar evident ca nu e de ajuns si astfel ca se incinge sistemul de franare si scade randamentul.

Dar nu asta e problema mea...eu ma refer la faptul ca in mod uzual (zi de zi), indiferent ca ma tarai prin oras, sau merg cu viteze legale pe drumuri nationale, fara sa exagerez, pedala e moale si tine abia dupa ce trec cu piciorul de primul sfert al cursei. Si isi revine...adica tine normal,de la inceputul cursei, doar daca in prealabil calc pedala pana la fund, cu forta, similar cu "pedalele facute la aerisire". Si tine vreo zi minunea asta. Apoi pedala iar e moale si incepe sa tina efectiv cand ajung cu piciorul la 25% din cursa. Ca si cum ar avea aer pe instalatia de franare...cu toate ca am schimbat si lichidul de frana si am facut si de 2 ori aerisirea ca la carte.

Edit: am uitat sa mentionez - asta vara am prins o oferta la discuri si placute ferodo, si cu ocazia asta am schimbat si toate cele 4 discuri de frana (fata+spate) si toate placutele de frana (lafel: fata+spate). Si tot am pedala moale ca si cum frana ar fi neaerisita!!

Modificat de dbk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai sa stii ca si a mea tine undeva pe la,zic eu, 15-20% din cursa pedalei masurata pana la fund in podea!Dar in momentul cand a inceput sa tina este tare,adica foarte ferma, nu o simt deloc elastica.Adica nu simt ca s-ar duce pedala in continuare in jos simultan cu intensitatea si eficienta franarii.Dar nici nu incepe sa tina frana de cum ai atins pedala cu varful piciorului, ptr ca nici asa n-ar fi prea placut!Raportat la alte masini Passat-ul are o frana foarte echilibrata, imediata si puternica, adica simti cum franeaza masina cu putere!Pare non-sens ca doar toate franeaza, insa ma refer la feeling in momentul acela scurt in care apesi pedala.

Din experienta iti spun, ptr ca si eu am lipit acel stutz de la pompa tandem, frana devine imediat rigida si ai senzatia de "sanie" sub fund!Deci in momentul in care pierzi vacuum pe-acolo nu devine elastica frana, ci se intareste pedala imediat.Eu franam si daca ridicam putin piciorul de pe pedala de frana si-l puneam iar, pedala se intarea ca dracu si aproape nu mai aveam frana.Trebuia sa apas pe frana ca la cursele de nebuni!

Modificat de mishulake
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles. Exact din acelasi motiv m-am gandit si eu ca nu ar fi o problema la stutul ala. Totusi ma tem sa nu am vreo garnitura slabita pe circuitul lichidului si sa ia aer. Pentru ca altfel nu-mi explic de ce dupa o apasare foarte puternica , cu masina pe loc, a pedalei, frana devine mai ferma vreo zi sau doua. Ca si cum as aerisi-o atunci, si in cateva zile ar prinde iar aer

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi m-am uitat mai bine si era un furtunel iesit, undeva pe langa filtrul de motorina si ulei. Cred ca e vorba de un furtun de vacuum. Dupa ce l-am reconectat, frana se comporta normal (nu e nici slaba, nici prea ferma) si parca si masina trage mai bine acum (asta s-ar pute sa fie placebo, nu sunt sigur :))

LE: mentionez ca, in prealabil, am scanat masina cu vag com si nu am avut nici o eroare legata de vacum. Iar masina tragea oarecum normal, se ducea intr-a 6-a la 4000 rpm dar parca urca mai greu in turatii decat acum. Sau, cum am zis si mai sus, e doar placebo.

Modificat de dbk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

salutare

stie cineva ce valori(bari) trebuie sa aiba o pompa de tandem si unde se masoara vacuumul pentru o masuratoare corecta?banuiesc pompa tandem dusa pentru ca nu am frane mai deloc(pedala e tare)si intra turbo cam greu.furtunele de pe circuitul de vacuum le-am verificat si sunt ok.stutul la-am lipit cu bison si nici o schimbare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica sa vezi daca nu cumva mai ai vreo pierdere de vacuum pe traseu!Ca sa fii convins pe deplin!

Verifica foarte bine traseul de vacuum pana sa ajungi la o concluzie in privinta schimbarii vreunei piese de pe circuit!

De foarte multe ori schimbam piese importante datorita unor mici inadvertente!

Modificat de mishulake
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,aceiasi problema ca la @cristy 9 am si eu,am lipit stutul ala de care eram sigur ca de acolo pleaca pedala tare la frana si nimic,in schimb la mine turbina functioneaza normal,am verificat si daca functioneaza dracia punand degetul la stutul ala si treaba cred ca o face,acum nu stiu cit de bine ca nu am cum sa compar cu alta care merge,ce sa mai verific sa i dau de cap?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,aceiasi problema ca la @cristy 9 am si eu,am lipit stutul ala de care eram sigur ca de acolo pleaca pedala tare la frana si nimic,in schimb la mine turbina functioneaza normal,am verificat si daca functioneaza dracia punand degetul la stutul ala si treaba cred ca o face,acum nu stiu cit de bine ca nu am cum sa compar cu alta care merge,ce sa mai verific sa i dau de cap?

la tine e posibil sa se fi infundat orificiul prin care se scurge apa, orificiul de sub tulumba servo a franelor... astfel e posibil ca aceasta sa se fi corodat( e facuta din doua parti capsate). trebuie verificat! tulumba servo o gasesti in compartimentul in care e bateria,in dreapta acesteia din pozitia in care te uiti! :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e o varianta credibila @kao29,maine ma duc tareee direct acolo,multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:( nu e nici apa in tulumba,am gasit si furtunul crapat in mufa de pe tulumba,l am remediat si tot degeaba,cred ca e membrana sparta la servo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

HELP pls....dau sa pornesc acum cateva zile si pedala era tare....ziceai ca era inghetata.In fine, a vazut-o mecanicul,a gasit destula apa in "rezervorul care face legatura cu supapele"(scz,dar nu stiu cum se numeste).A extras apa,dar acum face la fel.A gasit si lichidul de frana cam "gros".E posibil sa fie asta problema?Nu am nici un martor pe bord

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca "rezervorul care face legatura cu supapele" este tulumba de servo (rezervorul acela negru din dreptul volanului) ar trebui schimbat. Daca a fost apa in el se corodeaza pe interior si membrana nu mai etanseaza, deci pierzi vacumul si nu mai ai servo. Din cauza asta se intareste pedala. Operatiunea de schimbare te duce cam la 1000RON.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!