Jump to content

Pedala De Frana Devine Rigida


passat 1001
 Share

Postare recomandată

Salutare tuturor! Doresc un sfat in urma unor intamplari ciudate cu frana, la Passat( 2002).La orice viteza, frana apasata brusc tine fara probleme, dar, cu piciorul tinut usor apasat pe pedala de frana (sa zicem ca ma pregatesc de o oprire la semafor si nu doresc sa franez brusc, ci doar sa reduc viteza la 20 km/h), in momentul cand continui apasarea cu forta mai mare pentru a opri definitiv masina, pedala devine rigida brusc, iar franarea nu mai este posibila decat cu un efort foarte mare din partea mea;accidentul e ca si facut daca nu as avea forta serioasa in picior!Daca ridic rapid piciorul si apas din nou fenomenul dispare si franeaza corect.Senzatia cea mai elocventa a fost ca franez o masina fara servofrana.Cursa pe liber e de aprox.1 cm.Am patit asta de doua ori in aceeasi zi si nu doresc nici la dusmani clipa traita! :) La scanare nu am erori,lichidul de frana nu a fost schimbat de cand am luat masina (6 luni) si nu cunosc istoricul schimbarilor, placutele par ok la inspectia vizuala.Ce parere aveti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

premiumfaraplumb

Are exact simptomele unei dacii cu aer pe instalatie. Trebuie sa apesi de mai multe ori ca sa prinda corect si cat mai sus. Pe de alta parte, am auzit ca franele sunt concepute in asa fel incat sa nu se produca acest aer. De aceea nimeni nu a auzit de aerisire frane la passat. Dar cine stie... tot 4 roti are ca si dacia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

omul a zis ca e prea tare pedala, nu ca se duce pre jos(in cazul in care ar avea aer)

si acuma @passat 1001 ne cunoastem parca :) dac e ne intalnim si mergeti cu a mea sa vedem diferenta din cate stiu si la mine e un pic mai tarisoara

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are exact simptomele unei dacii cu aer pe instalatie. Trebuie sa apesi de mai multe ori ca sa prinda corect si cat mai sus. Pe de alta parte, am auzit ca franele sunt concepute in asa fel incat sa nu se produca acest aer. De aceea nimeni nu a auzit de aerisire frane la passat. Dar cine stie... tot 4 roti are ca si dacia.

1. Daca ar avea aer pedala nu ar fi "tare".

2. Cum sa se conceapa sistemul de franare sa nu aiba aer??!

3. Aerul nu se produce, fie intra de afara, fie se formeaza vapori de apa.

4. Se aeriseste sistemul hidraulic de franare SI la Passat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De aceea nimeni nu a auzit de aerisire frane la passat.

:D

Dar la Audi A4 a auzit careva? Pentru ca m-am jucat vreun an cu manopera asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am uitat sa mentionez ca chiar in manualul masinii (de reparatie) scrie ca se face si descrie si cum inclusiv la modelele cu ABS.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai repede cred ca este o problema la nivelul servo-franei "pierde vacum" dupa ce intra in actiune la apasarea usoara pierde depresiunea si din cauza asta se intareste pedala.

Bafta. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt de acord cu peet, cred ca e o problema de vacuum la servo-frana.

@passat_2001: daca tii pedala de frana apasata (cu motorul oprit) si pornesti motorul, coboara pedala?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur ca am mers la un service;test vag com fara probleme ! S-a avansat ideea de pierdere de vacuum dar aproape imposibil de demonstrat si mai ales, de probat. La testele efectuate in dinamica fenomenul n- a aparut (doar eram la service,nu?).Am schimbat integral lichidul de frana, aerisire si pedala s-a intarit substantial (in repaus ). De atunci se comporta normal;uitasem sa precizez ca fenomenul descris s-a produs intr-o dimineata, la -5 grade si in primii 2-3 km;de atunci, nimic!Va tin la curent daca am noutati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am avut probleme de acest fel, destul de rar dar palpitanta senzatia... problema a fost la un furtun de la pompa de vacuum si un joc la stutzul unde se prinde furtunul de pompa de vacuum. s-a rezolvat prin schimbarea furtunului si oprirea jocului acelui stutz(tub metalic) in service. De atunci nu mai am probleme cu senzatia de pedala tare la franare. De mentionat este ca frana este buna si cand ai pedala tare, dar feelingul este palpitant, apasa cu putere :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari si multumiri pentru peet si silencer ! Am fost din nou in service (super) deoarece fenomenul s-a repetat.Problema a fost de la stutz-ul din pompa de vacuum care capatase joc si pe care l-au etansat excelent cu poxilina! Alta frana, alta masina!! :) .De evitat sa ne gandim la ce este mai grav de prima data, macar pentru moral (o pompa noua 17 000.000 rol,o servo noua 13.000000 Rol :P ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma bucur ca s-a rezolvat :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Am dat un search pe forum si nu prea am gasit mai nimik. Doar aici ceva ceva, dar tot degeaba. Eu am un Audi A6 si de vreo 2 zile mi se intampla o chestie bizara. Dimineatza gasesc pedala de frana foarte tare. zici ca e blocata de fapt pentru ca la apasare nu se lasa mai deloc. In momentul in care pun cheia in contact revine la normal, cel putin cum era pana acum. De mentionat ca n-am probleme cu franele .. merg impecabil. Stie cineva cat de normal e lucrul asta. Am masina de vreo 10 luni si pana acum nu mi s-a intamplat.Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pierzi vacum pe undeva cand sta masina, trebuie verificate furtunele de la pompa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am aceeasi problema,doar daca o las parcata in panta sau cu rotile din fata urcate pe o mica bordura,cu motorul oprit,in cateva minute se "intareste" pedala iar dupa ce plec de pe loc isi revine imediat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uitate un pic la nivelul lichidului de franare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am completat lichidul de frana si se pare ca este OK,nu ma mai atentioneaza pe bord.Oricum cred ca pe undeva este o pierdere,am ridicato pe elevator si nu se vede nimic la etriere sau furtune...mersi oricum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

O intrebare... poate va dati unii cu parerea ;) ...

Pedala de frana prinde foarte jos, merge aproape jumatate de cursa in gol si abia dupaia prinde, acolo tine bine frana zic eu, dar asa nu pot frana repede.

Daca dau mai multe pedale tot asa tine, nu prinde mai sus.

Mi se pare ca a prins mai jos de cand mi-a schimbat la un service placutele pe fatza.

Acum cateva zile un mecanic mi-a schimbat tot lichidul care era f vechi si a aerisit, frana nu prinde mai sus, poate chiar ceva mai jos.

Can e contactul luat frana sta tzeapana sus, daca tin apasat si pornesc motorul pedala incepe sa mearga mult in jos, pana pe la jumate pe unde tine de obicei.

Asa face daca are aer in instalatie?

Masina e 2001 Golf 4 1.6 16V.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai aer in instalatie, dupa mai multe pedale, ar trebui sa prinda mai sus pedala. Dar poate la tine e prea mult aer. Cat timp avea lichidul cand ti l-a schimbat? Sa nu se fi stricat vreo garnitura in pompa. Cum ti-a aerisit frana? Prin ce metoda? Poate a ramas ABS-ul neaerisit.

Si eu am aerisit o data la mine inclusiv ABS-ul, ca si acolo aveam aer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LIghidul vechi avea cel putin 2 ani (de cand am eu masina) si deci avea probabil mai mult de 2 ani.

A fost aerisit cu furtunele din alea transparente, mecanicu desuruba sub masina si eu dadeam pedale. Dor pe la roti a umblat si eu completam cu lichid.

Inteleg ca era nevoie de mai multe operatii pentru o aerisire corecta?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum a spus si cosmin nu e prea probabila prezenta aerului in instalatie, daca nu era aerisit sistemul pedala ar fi prins din ce in ce mai sus la actionare repetata.

Cauzele ar fi dupa parerea mea: uzura a cilindrului (in cursa moarta) a pistonului sau a garniturilor dar mai ales un reglaj incorect al tijelor de comanda ale pedalei si servofranei.

Daca imediat dupa aerisire ar fi fost ok, iar dupa aceea, in decurs de cateva ore pierdea din cursa, de cele mai multe ori ar insemna ca sistemul nu e etans si pierde lichid.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

pierdeam si eu vacuum pe la stut un pic de poxipol la cineva priceput si rezolvi etanseitatea inapoia

daca aveti frana dupa ce accelerati un pic e valabil ce am spus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristi nu pui o poza cu "stutul problema".

am si eu o asemenea simptoma, cu intarirea pedalei daca

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici eu nu sunt super multumit de pedala mea de frana. Comparativ cu alte Passaturi a mea "prinde" mult mai la mijloc in sensul ca 1-2 cm e moarta pedala mea.

Apoi la a III-a pompare e deja "beton" si dupa aia daca tin apasat pe se duce usor usor la fund. Devine enervant in parcare daca pompez mult (am automata si uneori ma grabesc) simt ca se intareste si franeaza greu.

Mentionez c-am schimbat pompa de servo-frana (inca e in garantie) si lichidul.

O fi aer in lichid?

De asemenea acel "stut" cred ca va referiti la furtunul care intra in pompa , cel responsabil pt vacuum, are destul joc pe acolo. De asemenea daca dau in marsarier mai energic (adica accelerez) si franez imediat e tare pedala pt 1 secunda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O problema des intalnita la Passat este stutul de unde pleaca vacumul, adica de la pompa de inalta presiune. Aceasta se afla in partea posteriara a chiulasei.

Stutul si pompa sunt din aluminiu, stutul nu e sudat acolo, e introdus pe con si e sertizata buza pompei. In timp, stutul prinde joc si scapa vacum.

Cele mai bune rezultate au fost la lipirea cu BISON EPOXY METAL(e rezistent la temperaturi de 100 grade). Nu poxipol sau poxilina.

Se degreseaza cu spray de frane sau diluant si se imbraca zona in BISON. Se lasa 1 zi la uscat si dupa aia gata.

Mie mi-a cerut un mecanic 150 Ron sa faca operatiile astea.

Mi s-a pus pata si cu 16 ron tubul de Bison am rezolvat singur problema.

La mine a mai fost o problema: in peretele de tabla care desparte compartimentul motor de cel al bateriei este o piesa din cauciuc care uneste doua furtune: celde la servo frana si cel de la pompa de inalta presiune. La acea piesa cauciucul parca s-a transformat in burete si pierdea si pe acolo.

Tibi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!