Jump to content

(P) Esti suficient de informat pentru a face fata provocarilor sezonului rece?


voinea
 Share

Postare recomandată

  • Administrator

Stiati ca o masina echipata cu anvelope de iarna franeaza cu 30 de metri mai rapid decat una echipata cu anvelope de vara, pe un drum acoperit cu zapada, iar 92% dintre accidentele petrecute in timpul iernii au loc pe drumuri “la negru”?

Michelin ne ajuta sa ne informam cu privire la pericolele sezonului rece si ne sfatuieste sa ne echipam corespunzator autoturismul.

Pentru alegerea unei anvelope de iarna trebuie sa tineti cont de conditiile de uz specific si de provocarile carora acesta trebuie sa le faca fata. O anvelopa de iarna trebuie sa se comporte bine pe asfalt uscat, umed si acoperit cu zapada.

Specialisti in siguranta, Michelin ne ajuta sa identificam anvelopa ideala pentru sezonul rece.


Va invitam sa pargurgeti QUIZZ-ul de iarna Michelin:

 

CLICK --> Quizz Iarna Michelin <--

 

 

si sa vizualizati ultimul material video Michelin de iarna:

 

 

Daca doriti sa descoperiti mai multe, va rugam vizitati site-ul Michelin Romania ori pagina Facebook Michelin Romania

https://www.facebook.com/michelinromania?fref=nf
www.michelin.ro

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As vrea sa adaug ca indiferent de marca, orice cauciuc de iarna uzat este egal cu un cauciuc de vara (sau mai rau).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As vrea sa adaug ca indiferent de marca, orice cauciuc de iarna uzat este egal cu un cauciuc de vara (sau mai rau).

 

 

eu asi completa ca da, ai partial dreptate, iarna sa zicem la -10 grade, asfalt uscat sau semi uscat, o anvelopa cu 3mm 'carne' franeaza mult mai bine decat o anvelopa de vara , fie ea si noua... din cauza compozitiei.  Pe zapezi mari sau mocirle, o fi cum spui tu.

Modificat de Mumus.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Comparatia este gresita.Diferenta pe timp f.rece o face compozitia( mult mai moale) si profilul anvelopei de iarna, iar in legatura cu grosimea profilului, fiecare producator are un limitator de uzura imprimat in profil.Atata timp cat nivelul profilului este peste acest indicator, anvelopa este eficienta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu eficienta ci legala. Acel indicator este pentru legalitate nu pentru eficienta si se gaseste la 1.6mm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fals. 

Anvelopele de iarna trebuie sa aiba 4mm minim. Sub scade mult eficienta franarii. Test facut de un alt producator mare de anvelope din europa.

Este si logic ca o anvelopa de iarna sa necesite mai multa carne decat una de vara.

 

In Austria, Germania limita legala este de 4mm.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In Romania cat e limita legala pentru cele de iarna?

 

Nu vorbesc de eficienta unde si pentu vara iti trebuie minim 3mm pentru o eficienta buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In Ro nu cred ca sunt separate limita legala de iarna de cea de vara.

Fiecare merge cum considera, dar primeaza dupa mine siguranta ( a celor din masina si a celorlalti participanti) in special iarna unde trebuie o anvelopa fara uzura mare (atat ani cat si suprafata de rulare).

Bafta sa mergi cu 2-3mm iarna.

 

Anvelopele Michelin Cold Weather (iarna) au un "fulg de zapada", pentru a arata localizarea indicatorilor de uzura suplimentari. Acestia au 4 mm inaltime. Pentru o aderenta optima pe zapada, atat pentru franare, cat si pentru tractiune, inlocuiti anvelopele Cold Weather odata ce acestea sunt uzate pana la nivelul de "zapada" al indicatorilor de uzura.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si pentru mine primeaza siguranta: de aceea am un set de cauciucuri de iarna DOT 2005 cu carne peste 5mm dar cu care nu mai circul de 3 ani pentru ca a imbatranit materialul. Si nici nu le-am vandut taximetristilor pentru ca s-ar putea ca cineva drag sa se suie in acel taxi candva.

 

Dar aici se confundau legalitatea cu eficienta/siguranta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In Romania cat e limita legala pentru cele de iarna?

 

Nu vorbesc de eficienta unde si pentu vara iti trebuie minim 3mm pentru o eficienta buna.

   

   In Romania adancimea profilului trebuie sa fie de minim 1,6mm indiferent de anvelopa, iarna/vara. In alte tari consultati internetul.(Austria 4 mm). Producatorii recomanda si ei minim 4 mm, si sunt sigur ca ar ridica pragul si mai mult din motive nu numai de siguranta, cat de profit.

   La anvelopele de vara, santurile sunt in special pentru eliminarea apei ca sa se evite acvaplanarea. Pe uscat, o anvelopa neteda franeaza mai bine decat una cu un profil oarecare. Eu am prins vremurile cand la cursele de masini formula 1 anvelopele erau absolut netede daca nu era ploaie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Stiati ca o masina echipata cu anvelope de iarna franeaza cu 30 de metri mai rapid decat una echipata cu anvelope de vara, pe un drum acoperit cu zapada, iar 92% dintre accidentele petrecute in timpul iernii au loc pe drumuri “la negru”?

deci doar in 8% din accidente avem nevoie de cele de iarna? :winter:  sau vor sa spuna ca si "pe negru" acele accidente ar fi si mai grave daca ar fi incaltari de vara? :) si-au cap dat cu firma in cap, parerea mea.

 

slick-urile de curse sunt gandite special, la masinile de serie threadurile au o compozitie specifica, dupa ce se tocesc ramane acel cauciuc care nu e facut pt rularea pe asfalt cu el. altfel ar insemna ca si sarmele cand ies pot actiona ca ancore la franare. :))

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe negru inseamna mazga, carosabil ud la 4-5 grade.

Exemplul dat de ei e bun, in ideea ca anvelopele de iarna nu sunt doar pentru zapada. Sunt inca destui cu anvelope de vara care atat timp cat nu e zapada merg cu ele desi "pe negru" sunt mult inferioare celor de iarna. Pe zapada omul e mai precaut, are masina echipata corespunzator de unde si procentul mic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!