Jump to content

Seat Leon ST


AndreiO2
 Share

Postare recomandată

Salut

 

Am vazut ca nu exista un topic dedicate noului Leon ST, rog un moderator sa-l stearga daca exista si mi-a scapat mie. Sa postam aici pareri, prime impresii, bolile  (inerente) ale tineretii, ce imi place si ce nu , consum etc.Asta cei putini posesori ca sunt deocamdata, sunt convins ca se va vinde destul de OK in 2015 mai ales si in acest sfarsit de 2014.

Cred ca merita un topic dedicat, chiar daca in prezent sunt putine masini din acest model, eu am vazut in Bucuresti pana acum doar 4 in trafic in ultimele 2-3 luni (incluzand subsemnatul) :) Cu siguranta sunt mai multe, dar nu atat de multe incat sa le observe zilnic ca pe o Octavia 3, Golf 7 etc.

Nu o sa incep prin a prezenta masina, stie toata lumea ca este un Golf Variant cu interior mai saracacios dpdv calitate plastice, dar mai frumos sensibil la exterior (la exterior) si spatiu ceva mai mic in portbagaj ca varul sau cu W.

 

O sa incep prin a face o scurta prezentare a ce imi place si ce nu imi place (1.4 TSI ACT 6 trepte manuala, echipare FR)

Imi place pana acum :

- motorul, motorul si iar motorul (cuplu f bun pentru un benzinar, da senzatia de diesel, trage excelent in cuplu maxim din zona lui 1500 rpm chiar mai jos pana spre 3500-4000 rpm , in orice treapta si orice turatie ai rezerva la pedala pentru 95% din situatii, cobinat cu masa destul de redusa, incepi sa intelegi cum de Seat spune ca prinde 0-100km/h sub 8sec, pentru un "break" cred ca e printer cele mai "sprintene")

- consum datorita start&stop si ACT nu cu mult peste un diesel (desi diferenta de pret pentru ACT e mare, nu ai oricum optiune fara ACT decat la 125 CP)

- masina sta bine spre foarte bine pe sosea la viteze mai mari si in curbe (nu i-am dat peste 130 pana acum cei drept, e destul de complicat in Romania)

- bordul si sistemul multimedia minimalist si bine gandim (fata de bordul de la noul Astra ai senzatia ce inginerii Seat au uitat cel putin 2/3 din butoane dar e tot ce ai nevoie :)

 

Ce nu imi place pana acum:

- la schimbarea din tr 1 in tr 2 are o usoara scuturare cand intra a 2-a, diminuata putin daca calc putin mai lung ambreiajul (inca nu m-am lamurit daca "asa face toate cum spun meseriasii", nu m-am obisnuit eu cu masina perfect (am doar vreo cateva sute de km) sau poate chiar are cutia ceva)

- chestie nu foarte importanta -  comanda vocala destul de imprecisa , mai rateaza ce ii spui si comuta/executa comanda cam lent (de exemplu ii ceri sa schimbe de pe Media card pe Radio si dureaza vreo 3-4 secunde).Nu am mai avut masini cu comanda vocala , nu am grad de comparatie daca e mai prost ca alte implementari sau toate sunt "aproximative"

- chestie nu foarte importanta - nu pot naviga din tastele volan prin agenda telefon, doar din butonul unitatii multimedia sau touch-screen, din volan poti derula doar intre ultimele telefoane date si primite nu si prin agenda.  Era foarte util sa poti schimba si sa derulezi pana la contacul dorit din volan, nu iti mai distragea asa mult privirea de la trafic

- la portbgaj nu-mi place in mod deosbit idea cu podeaua dubla, cand e in partea de jos montata, ca sa ai un volum mai apropiat de un "wagon", raman niste ghidaje de plastic care sunt cam inestetice si iau din spatial de incarcare vreo 2-3cm pe fiecare latura si de asemenea manerele pentru sacose sunt foarte mici, amplasate foarte in spate, practic inutilizabile (cele de le Octavia mari, duble, rabatbile si in partea din fata sunt la ani lumina distanta dpdv functionalitate)

- nu-mi place ca rabatarea oglinzilor nu se face la inchiderea masinii, ci mai trebuie tinut apasat 3-4 secunde pe telecomanda sa inceapa inchiderea (probabil se poate seta sa inceapa la 1 sec de apasarea sau chiar automat la inchiderea masinii, cred ca e chestier de configurare)

- in marsarier se inclina oglinda pasager trepta (ca sa nu lovesti bordura) si doar dupa ce pui comutatorul manual pe oglinda dreapta si apoi dai cu spatele, ar fi fost mult mai util daca se inclinau amandoua la marsarier si fara sa mai umbli manual la acel buton

Astept parerile altor posesori, intrebari daca cineva are in plan sa cumpere asa ceva, poate cineva ma poate ajuta cu o parere (rezolvare) a micilor probleme semnalate etc.

Modificat de AndreiO2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut.

 

eu sunt unul din cei 4.

 

1.2 tsi DSG7 - echipare style plus plafon panoramic, pachet iarna si senzori lumina/ploaie.

 

imi place cum functioneaza motorul in combinatie cu cutia automata.

imi place cum arata masina (am vazut cateva G7 breack si mi se par oribile)

imi place bordul orientat un pic spre sofer. si mai ales nu suport o mie de butoane pe bord. e mai ok asa aerisit.

mie mi se pare foarte ok podeaua dubla mai ales ca depozitez sub ea o gramada de lucruri pe care nu vreau sa le vad prin portbagaj. pana acum nu am avut nevoie de un portbagaj atat de mare incat sa trebuiasca sa o las in pozitia de jos.

consumul e foarte bun si da, in viraje sta foarte bine.

plafonul panoramic este senzational. 

 

 

nu-mi plac scaunele (inainte am avut laguna, iar scaunele erau foarte confortabile). nu prea imi place suspensia mult mai rigida decat la laguna.  

am o mica problema cu capacul de la busonul de benzina in sensul ca la inchidere nu prinde bine agatatoarea de plasti care se roteste pentru a-l tine inchis. dar nu tot timpul se intampla asta.

 

pana acum am cca 6500 km si totul este ok. sunt foarte multumit de masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Vad ca nu se inghesuie multa lumea pe acest topic, poate putin posesori, asa ca ce sa fac eu centrez eu dau cu capul :)

Feed-back mai detaliat dupa ~4000km si 3 luni de sezon rece utilizare (doar sezon rece)

Chestii care sunt OK:

- cutia in 6 trepte si  motorul 1.4 TSI ACT o combinatie reusita in orice treapta motorul are rezerva OK

- consumul bun spre foarte bun (7.5% media de cand am luat masina doar sezon rece, mers "la consum" extraurban se poate duce pe  la 4.5-5.0 %, ceea ce pentru un benzinar de 150CP e remarcabil)

- timpul de degivrare al parbrizului inghetat

- frane foarte OK inclusive cu cauciucuri de iarna si carosabil umed

 

Chestii care nu sunt OK:

- masina e destul de "coaja" ca si constructie , sub Skoda de exemplu(cealalta masina pe care o conduc). Probleme de genul : la primul inghet mai serios a inghetat apa sub ghedere si le-a desprins din usa, usile din spate nu se inched perfect, se simte current la viteza mare si temperatura scazuta afara

- scaunele desi sport sunt cam incomode pentru mine la drumuri mai lungi

- masina e destul de usoara cand trece un tir cu maimult de 80-90km/h pe sensul opus te cam ia vantul cu ea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scaunele cred ca tin de noua platforma..pt ca si in Ocatvia 3 sunt la fel de incomode..poate chiar mai incomode decat la Leon..Scaunele de la Ocatvia 2 sau de la Leon 1P erau de vis in comparatie cu cele de la modelele actuale

Cand trece un TIR pe langa tine pe sensul opus, simti ca te misca in masina si daca esti intr-un SUV :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei ce înseamnă coaja?

Eu pana acum (9700 km) sunt multumit de masina. Singurele probleme pana acum sunt scaunele si cativa greierasi in stâlpul C dreapta când e foarte frig afara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum am spus motor, cutie, frane, consum super multumit, in rest nu prea.

Prin "coaja" inteleg o masina care nu are o asamblare prea fericita. Si nu ma refer la scaune, ci la modul cat de proaste sunt chederele (pe spate nu mi se pare ca etanseaza OK, pe fata a intrat apa , a inghetat si le-a aruncat de atarnau pe jos...)

Alte 2 probleme care tin de modul de cum e o masina "inchegata", acum nu stiu poate tin de noroc, dar nu mi se par foarte normala la o masina "de noua" si de peste 20K EUR.

- cand ma misc in scaun (de exemplu cand te ridici putin sa te asiguri intr-o intersectie sau te intinzi mai mult in lateral), se aude un sunet metalica, scaunul are "joc" in sina. Se intampla si la frane mai puternice, cand datorita inertiei tinde sa se duca in fata. Face chestia asta indifferent de pozitia in care il tin pe tijele de culisare

- cand accelerez in oricare din trepte de la a 2-a in sus, intre aprox 1700  rpm -2400 rpm (doar in aceasta plaja) se aude un zgomot , de genul ventilator de plastic care se tureaza incet sau poate ceva de plastic care intra in vibrate (am patit la alte masini sa intre in vibratie parbrizul sau grilele de ventilatie la anmite turatii, dar aici pare altceva. Desigur daca ma duc cu ea in service nu o sa stie de la ce este, daca e vreun plastic desprins prin bord o sa faca cat va trai masina, sper sa nu fie ceva mecanic

Modificat de AndreiO2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai probabil e o conducta care la turatia aia vibreaza si atinge ceva prin compartimentul motor. Cat despre celelalte probleme, n-am patit problema cu scaunele si nici problema cu chederele.

Oricum, sa compari Leon 5F cu Octavia 2 si culmea, sa spui ca Octavia e mai buna... ma indoiesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciudata faza cu usile din spate si sa intre aer pe la ele...leonul vechi stiu ca nu avea aceste probleme. Sa nu fie un caz restrans

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cunosc problema asta cu intratul aerului pe la usi de la Toledo meu(1L), si in fata si in spate intra frigul pe la manerele de care trageam sa deschid usile; iarna era o placere...  :winter:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am impresia ca masinile din generatia trecuta (platforma PQ35) par mai bine facute, cu materiale mai trainice. Nu o spun doar eu, sunt si alti posesori de masini din grup (Skoda, Vw) care afirma acest lucru. Astea sunt efectele globalizarii...mai multa tehnologie, mai usoare pentru consum redus, dar au uitat de partea tehnica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am impresia ca masinile din generatia trecuta (platforma PQ35) par mai bine facute, cu materiale mai trainice. Nu o spun doar eu, sunt si alti posesori de masini din grup (Skoda, Vw) care afirma acest lucru. Astea sunt efectele globalizarii...mai multa tehnologie, mai usoare pentru consum redus, dar au uitat de partea tehnica.

Perfect de acord. Apropo de ce spunea un coleg forumist mai sus cum sa fie Octavia 2 peste Leon 5F. Pare mai inchegata, atata tot. Nu ca este Skoda e inchegata, dar e fabricata in 2007. Calitatea la masini e in declin dupa 2000, accentuate de cand a inceput criza mondiala 2008-2009 .Acum si cu Octavia au fost probleme destule fata de alti posesori (sunt postate in forumul de Octavia 2, unele cu topic-uri dedicate). O masina tine (si) de noroc

 

Dar exista niste detalii minore de genul, in favoarea Octavia : scaune mai late putin, lumina in portabagaj decenta, carlige pentru plase in portbagaj utilizabile (ultimele doua sunt si pe Leon dar parca le-au pus sa le poata trece in specificatii nu si sa le utilizezi). Nu vreau sa o dam intr-un versus ca daca eram fan neconditionat luam Octavia 3 si nu Leon :)

 

Dar e clar ca e efectul ultimilor ani in tendinta de reducere a costurilor calitatea in primul rand asamblarii/materialelor (table, plastic, imbinari etc) a scazut semnficativ. Inainte daca dadeai un ban si it luai ceva premium (Mercedes, BMW , Audi ) era impecabila. Au cunostinte cu BMW Seria 5, X5, Adi A4, Q7 care se plang de niste probleme de nu-ti vine sa crezi la niste masini de zeci de mii de EUR.

 

Am reusit sa rezolv "momentan" problema cu zgomotul/vibratiile din bord. Am mers de test pe un drum liber si se pare ca zgomotul era de plasticul din bord cu grile prin care arunca aer , cel aproape de partea de jos a parprizului. Avea un usor joc, am mai pus niste lipici. Momentan e OK.

 

Referitor la curentul pe la usile din spate, in fata nu se simte semnificativ/deranjant. Cred ca sunt chederele slab calitative si poate si nefericite ca design (vezi apa intrata si ingheta sub ele). Nu sunt continue, sunt bucati, puse pe diferite zone. De aceea si intra apa. De ce sunt asa, proiectantii Seat stiu :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Ce legatura are Leon Cupra cu ST?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!