Jump to content

probleme incalzire motor 6N 1996


cantemir12
 Share

Postare recomandată

Salutare. asta vara am observat ca daca mergeam la drum intins ,temperatura apei indicata in bord scadea in jur de 65-70 grade.

Ieri (30.10.2014)  am fost la service pt.schimbul distributiei +  ITP si i-am zis mecanicului de chestia asta cu temperatura.

mi-a zis ca se rezolva prin schimbarea termostatului..... "Beeeeeton" am zis : vine frigul si nu ma pot incalzi in masinuta mea .am luat masina (dupa ce a facut schimbaraea termostatului ) si ma asteptam ca sa se incalzeasca ca de obicei in 2-3 minute. dar   surprize-surprize, acum nu  se mai ridica acul deloc :dry:. am mers si prin Bucuresti prin trafic si in afara : nimic => acul e jos de tot si nu se clinteste de acolo de nici un fel...

sugestii? motorul dupa un drum de 25 km era caldut asa sa zic ca puteam tine mana pe el  :dry: la limita.

ajuns acasa am lasat motorul sa mearga la relanti : a inceput sa se incalzeasca ajungand pana pe la 70 grade  si apoi l-am oprit (am vrut sa elimin o eventuala defectiune a indicatorului de temp din bord)

 

stiu ca daca merg asa cu motorul se uzeaza foarte tare camasile de pistoane si pistoanele (parca ).

de obicei iarna cand erau -15-20 o lasam la relanti 5 -7 minute si ajungea apa la 90.

 merci  

motorul e  AER, benzina, 1 L 

Modificat de cantemir12
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parerea mea e ca termostatul e defect...chiar daca e nou. verifica daca se incalzaste radiatorul cand indicatorul inca nu arata 90. daca e cald inainte de a ajunge pe 90 e clar problema de termostat.

 

ATENTIE UNDE VERIFICI LA RADIATOR SA NU ITI PORNEASCA VENTILATORUL SA SA TE LOVEASCA PESTE MANA !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Poate sa fie defect senzorul de temperatura, sau cu mufa scoasa. Daca masina baga aer fierbinte in cabina dar totusi acul nu indica nimic. poate sa fie senzorul/sonda de temperatura sau chiar bordul. Daca dupa ce masina sta cu motorul pornit 1 minut de ex. furtunul care duce la radiator este inca rece, inseamna ca termostatul isi face datoria.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica flansa pe care vine termostatul. Am patit o chestie asemanatoare la un polo cu motor AEX, s-au schimbat 3 termostate si de fapt era flansa care vine peste termostat -10 lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a mai discutat exact la fel aici in foruim, cauta putin topicul.

1. faci testul cu mina pe furtune.

2. la montarea termostatului se tine cont de pinul lui sa intre unde trebuie iar suportul trebuie sa fie intreg,nu spart. multi mecanici surubari habar nu au cum se monteaza acel termostat, el se ridica apasindu-se intr-un pin,multi il monteaza strimb si sparg suportul de plastic in interior iar apa circula nestingherita pe linga termostat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

  multumesc pt. rapiditatea raspunsurilor .

 am facut testele care le-ati spus si iata rezultatele.

 

precizare : nu baga aer cald pana ce nu imi arata pe indicatorul de bord ca se ridica temperatura => cred ca senzorul de temperatura e ok.

 

conditii de test :

  - temperatura exterioara 7-9 grade (temp din Bucuresti de azi)

  -masina pe loc (la relanti)

 

rezultate :

   - furtunele incep sa se incalzeasca, dar foarte incet . din postul lui stealth banuiesc o montare incorecta.  au fost necesare aprox 22 minute ca electroventilatorul sa porneasca. (baga aer cald normal acum)

   - in momentul in care electroventilatorul a pornit, pe bord a inceput sa scada temperatura considerabil. cand s-a oprit in bord imi indica 70 grade.

 

La drum.  Conditii :

    - pornit la drum de 5 km (drum drept ), viteza aprox 70km/h

    - indicatorul de bord indica aprox 85 grade la plecare.

     -aceeasi temperatura exterioara.

 

rezultate :

     - in aproximativ 2.5 km indicatorul de bord scazuse de tot.

     - aerul cald bagat era caldut (in cel mai optimist caz :dry: ).

 

alte observatii :

  - iarna trecuta la temp de -15-18 grade erau necesare 7-10 minute ca sa ajunga la 90 de grade la relanti.

   -am observat ca fumul de la esapament era neobisnuit de alb (poate ca nu are nici o legatura)

  - usoare oscilatii ale motorului la relanti cand am ajuns acasa (datorate cred ca nu functiona la parametrii de temperatura normali).

 

Final :

   1) din ce ati spus voi imi pare a fi flansa sau termostatul .... =>ma voi duce inapoi la mecanic sau il voi inlocui eu acasa.

   2) de ce totusi a necesitat atat timp la relanti ca sa ridice temperatura la 90 grade ( aprox 22 minute). chiar si deschis termostatul ar fi trebuit ca sa incalzeasca toata apa din circuit mai rapid.

   3) in traficul din Bucuresti temperatura urca cu vechiul termostat. cu asta nou este indicatorul jos.

Modificat de cantemir12
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul se incalzeste foarte greu la ralanti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.

 

 

nu am mai intrat zilele astea pt. ca am avut alte probleme.

ce s-a intamplat intre timp :

   - ajuns la service demonstrat baietilor de acolo ca indicatorul de temperatura din bord indica corect si ca este defect termostatul montat de ei (sau ca montajul este defectuos)

a ramas sa comande alt termostat si sa-l schimbe maine.

 

    Al Bundy in principiu la relanti motorul ar trebui sa se incalzeasca mai repede decat in mers : pompa de apa merge la turatii mici si nu recircula apa cu viteza mare (cel putin in cazul meu cu termostatul defect).Daca merg cu masina in situatia mea nici nu se clinteste indicatorul (adica nu se incalzeste). In rest diferente notabile  nu am vazut daca functioneaza normal.

 

 la o verificare vizuala vechiul termostat parea ok : piesa de plastic in care intra termostatul era intreaga, urechiusele alea de jos erau intregi si parea ca e etans (in conditiile de temperatura de afara)

 

  La mine au schimbat tot corpul ala de plastic in care este si pinul acela care are un arc in partea cealalta  de unde imi vine sa cred ca nu are cum sa fie de vina montajul.

   Voi ce ziceti?

Modificat de cantemir12
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LA relanti un diesel nu se incalzeste, si nici-un motor nu se incalzeste mai repede ca in mers. la ralanti cantitatea de carburant arsa este f mica, si nu are cine sa produca caldura prea multa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutari tuturor. Cred ca ar trebui sa va impartasesc experienta mea legata de afisajul temperaturii lichidului de racire si cum am rezolvat-o eu. Totul a inceput cu doua zile in urma cand am spalat vasul de expansiune. Dupa ce a fost curat am completat cu antigel si am facut aerisirea de rigoare dar cred acum ca totusi nu a fost facuta bine atunci. Am facut apoi un drum de vreo 15 km si am observat ca totul parea ok ( caldura in habitaclu , nivel ok in vasul de expansiune , indicator temperatura la 90 de grade). Buuun , zic eu. Il recuperez pe fiul meu de la servici si pornim spre casa. Pe traseu dintr-o data scade temperatura pe ceas la 70 de grade . Apare primul semn de intrebare. Mai mergem noi spre casa in ideea ca vom verifica acasa. La un moment dat scade temperatura la 0 grade. Upss ! Oprim si ma uit la furtunele de la radiator : unul rece , unul cald rezulta ca nu deschide termostatul (precizez ca termostatul este nou , sonda de temperatura noua ) . Concluzie : aer pe instalatie deci trebuie aerisita. Zis si facut totul acasa , destul de greu zic eu tinand cont de faptul ca ar trebui sa se aeriseasca singura - probabil ca dureaza totusi destul de mult . S-a aerisit dar acul indicator de temperatura afisa 0 grade. M-am panicat putin stiind ca senzorul e nou dar pe urma am facut urmatoarea treaba :  Am deconectat borna de minus de la baterie pentru o perioada de aprox. 25 minute , am pus contactul dupa reconectarea bornei pentru inca vreo 3 minute , am luat contactul si pe urma am pornit normal . Surpriza : Ceasul de la bord a inceput sa se miste si a indicat pe urma foarte bine temperatura antigelului. Temperatura exterioara undeva la +1,+2 grade , masina stationata la relanti. Azi voi face porni la drum cu masinuta si voi vedea daca totul e ok. Masina mea : POLO  6N1 benzina , motor de 1,0 l  din 1998.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Daca mai face e de la senzorul de temp. motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-ai vazut produs stricat de nou ? :)) Poate chiar tu l-ai nimerit ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!