Jump to content

Inlocuirea placutelor de frana


Catalin
 Share

Postare recomandată

daca citeati mai sus vedeati ca am schimbat si discurile si placutele nu nu numa placutele, discurile erau mai mult tocite pe partea interioara decat pe exterior, deci de afara se vedeau ok dar pe partea nevazuta daica in spate era mai problema iar discurile le-am masurat si aveau 19 mm deci mai mergeau putin (am inteles ca limita este de 18 mm), dar daca tot am investit at in placute am schimbat si discurile

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
  • Replies 266
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • C o s m i n

    55

  • MARINJUVETE

    20

  • dsf

    9

  • msanyix

    9

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 months later...

salut,

Am incercat si eu azi sa schimb placutele pe fata si discurile si nu am reusit, deorece nu stiu ce cheie trebuie

folosita pentru desfacerea etrierilor.. un fel de inbus cu 8 laturi? stie cineva sa-mi spuna sa ma dus sa-mi pot cumpara

cheia respectiva? Multumesc anticipat. Si numarul ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi la postul 112.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La passatul meu trebuie cheie hexagon [imbus] de 7

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare si multe multumiri celor care au postat , astazi cu ajutorul informatiilor gasite am reusit cu succes sa inlocuiesc placutele de frana pe fata . Am sa descriu in continuare cum am procedat si ce scule am folosit pentru inlocuirea lor.

1. Am slabit suruburile de la roti cu masina in pozitie normala (jos)

2. Am deschis capota si am desfacut capacul de la bidonasul cu luchid de frana.

3. Am virat rotile spre dreapta pt placutele din partea stanga ( pt a ajunge mai bine la suruburile etrierului)

4. Am ridicat masina pe cric si am demontat roata ( pt siguranta roata se va baga jumatate sub masina in cazul nefericit in care se dezechilibreaza masina si aluneca cric-ul, roata ii va oferi un oarecare suport pt a nu cadea pe disc )

5. Am scos siguranta cu ajutorul unei surubelnite cu cap drept ( siguranta este o sarma otelita vizibila pe etrier )

6. Am scos capacelele din dreptul suruburilor care tin etrierul ( aceste suruburi se gasesc in spatele etrierului )

7. Am desfacut suruburile etrierului cu o cheie (hexagon) imbus de 7 ( aceasta cheie imbus de 7 nu se gaseste de regula in trusele uzuale asa ca va trebui sa va asigurati ca o aveti inainte de a incepe operatiunea )

8. Am scos mufa de la senzorul placutelor ( mufa are o mica piedica care dupa ce se curata de noroi se poate elibera cu o surubelnita dreapta introducando in fanta de deasupra mufei si in acelasi timp tragand cu putin simt de mufa )

9. Am scos mufa din suportul de tabla ( mufa se scoate prin rasucire 90 grade si se ridica , daca nu merge cu mana se va folosi un patent )

10.Am scos etrierul de pe disc ( in cazul meu discul era uzat si a iesit mai greu , se loveste putin etrierul cu un ciocan pana face putin joc si dupa aceea prin mai multe miscari am reusit sa-l scot ,una dintre placute ramane pe etrier *cea cu senzor* ,iar cealalta pe suportul etrierului langa disc)

11.Am scos placutele de frana uzate .

12.Am impins pistonul etrierului ( de regula se foloseste o presa special destinata dar merge si prin alte metode , eu am folosit o cheie franceza pe care am bagat-o intre marginea etrierului si piston si incet am desfacut cheia "pt impingerea pistonului se va lasa placuta uzata din partea pistonului ajutand la o impingere uniforma" Atentie pe masura ce impingeti pistonul lichidul de frana va curge din bidonas de aceea se va folosi o seringa cu care veti trage surplusul de lichid din gura bidonasului )

13.Am montat placutele noi ( cea de pe etrier are in partea din spate o clema din tabla ce trebuie sa intre in pistonul etrierului iar cea fara senzor se pune in suportul etrierului langa disc )

14.Am montat etrierul , am strans suruburile ( aceste nu trebuie stranse excesiv pt a nu distruge filetul) am pus siguranta si am montat la loc mufa senzorului si pe urma roata .

Mare atentie, dupa ce ati montat placutele ,frana va prinde foarte rau ( asta pana se vor roda putin )

Scule folosite :imbus de 7, surubelmita cu cap drept, ciocan, patent, iar in cazul presei pt piston eu am folosit o cheie franceza.

post-20252-1268771245_thumb.jpg

post-20252-1268771843_thumb.jpg

post-20252-1268771245_thumb.jpg

post-20252-1268771843_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o problema,m ise incinge partea dreapta spate!! Cred ca a ramas blocat etrierul!Cum il demontez si cum il curat??Niste sfaturi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

De ceva timp, cand merg cu geamurile deschise, se aude un zdranganit care se aude la denivelari, eu zic ca provine de la placutele de frana, deoarece cand franez nu se mai aude. Stie cineva din ce cauza se aude, si care ar fi rezolvarea? Placutele sunt cam 30% uzate, mai merg ceva km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate nu ai fixat bine siguranta/lamela ce tine placutele, sa nu faca zgomot. Vezi in poza a doua poza atasata la postul 132, prima imagine din folder, despre ce siguranta e vorba. Daca nu e asta, verifica si tablia de protectie din spatele fuzetei, daca nu o avea suruburile nestranse, dar aia ar face un altfel de zgomot si nu ar inceta la franare....

Oricum, dupa ce scoti roata, vezi daca totul e fixat bine.....

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu.

Zdranganitul provine de la placutele exterioare fata, care nu sunt OEM si sunt cu cca. 1mm mai mici, destul cat sa joace in locas si sa scartaie la trepidatii.

Aceeasi problema o am si eu la o roata, si rezolvarea se pare ca fi lipirea placutei de etrier cu silicon auto. Urmeaza sa incerc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca armatura placutei este cu atit de mult mai scurta decit locasul din etrier, nu te ajuta cu nimic lipirea, nu uita ca la frinarea cind mergi inainte placutele sint deplasate intr-un sens, la frinarea cind dai cu spatele placutele sint deplasate in celalalt sens si la ce forte sint acolo nu tine nici-un lipici...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe fata nici eu nu am placute OEM - asa am cumparat masina, cu placute Jurid - abia astept sa le schimb, odata cu discurile. Ideea e ca la mine nu se aude nimic. Oricum, e simplu de verificat, ce face zgomot pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce firma sunt placutele OEM si cam la ce pret ar fi un set complet?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde de anul de fabricatie a masinii: textar, trw, ate. pagid.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mare atentie la placute.

Eu am avut Remsa si saptamana trecuta, dupa 50.000 de km s-a dezlipit ferodoul de armatura la o placuta exterioara fata. Brusc pedala a mers pana jos si la franare facea un zgomot infernal. Cand am scos etrierul... surpriza. Noroc ca n-a ajuns la disc, ci doar la depunerile de pe margini.

Asta in conditiile in care ferodoul de pe placuta interioara inca mai are 8mm. Daca se intampla asta intr-o situatie limita, te poate costa viata.

16082010141.th.jpg 16082010142.th.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intre Textar, Pagid si Ferodo, ce placute recomandati?

Cu mentiunea ca Ferodo am avut si nu am cuvinte de lauda (distanta de franare era destul de mare).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Recomand Textar! Si Pagid sunt ok. Depinde si de cum le gasesti(diferenta de pret dintre ele). Asteptam sa ne spui pentru ce ai optat si cum se comporta masina cu noile placute.

Bafta!

Cu stima,

Costel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce am citit ceva review-uri si am ascultat cate o parere de la prieteni care au folosit Textar, se pare ca nu sunt asa stralucite.

Am gasit chiar si o clasificare a diferitelor marci si grade de duritate:

placute dure:

Pagid, Textar , Jp ,

placute medii:

Ferodo, Bosch, Ate, Lucas

placute moi:

Roadhouse, Woking, Ferodo tar, LPR, Siemer

Am gasit in oras placute fata ATE - 250 lei si Lucas - 142 lei. Mai cercetam...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca ATE sunt bune si ele... Dar mai conteaza si discurile care le ai!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deocamdata raman discurile stock. Au un minim de uzura, deci vor mai merge.

Oricum, diferenta intre placute o vezi cel mai bine pastrand acelasi disc.

Daca va fi sa raman la ATE, o sa revin cu impresii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am disccuri Trw si placute textar si dupa 33 de mii km mi s-a aprins martoru de la placute in bord,m-am uitat la placute si cele de pe exterior is ca noi,au o grosime considerabila...cele de pe interior nu prea le-am putut vedea...cred ca or fi alea mai uzate.apropo pe care placuta ii senzoru,pe cea de pe exterior,pe cea de pe interior sau pe ambele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe cele din interior. Am observat la mine, ca cele din interior sau uzat mai mult decat cele de pe exterior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Recomand Textar! Si Pagid sunt ok. Depinde si de cum le gasesti(diferenta de pret dintre ele). Asteptam sa ne spui pentru ce ai optat si cum se comporta masina cu noile placute.

Bafta!

Cu stima,

Costel.

Eu nu recomand Textar,am acuma dar nu imi mai iau(au tinut doar 34k),franeaza destul de bine dar ma astesptam sa fac macar 50k cu ele....saptamana viitoare imi iau Ate sa vad astea ce pot.

Sanatate!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!