Jump to content

Inlocuirea placutelor de frana


Catalin
 Share

Postare recomandată

Azi am schimbat placutele fata-spate. Normal ca pistonasele au trebuit impinse la loc pentru a incapea noile placute. Dupa ce masina a fost gata, am deschis capota, si am vazut ca pe la dopul de la borcanasul lichidului de frana, erau ceva urme de lichid prelinse pe sub capac. E normal ?! Sau trebuie sa completez cu lichid de frana ?! In bord nu mi s-a aprins inca nimic, care sa ma anunte de nivelul scazut al lichidului si nici la ochiul liber nu se vede a fi foarte scazut nivelul in borcanas.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 266
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • C o s m i n

    55

  • MARINJUVETE

    20

  • dsf

    9

  • msanyix

    9

Top Posters In This Topic

Posted Images

Se aprinde cu siguranta martorul din bord daca este prea putin. Poti merge linistit cu el dar nu inteleg cum a ajuns sa se prelinga la dop. Ai completat lichid inainte de schimb?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am completat absolut deloc, nici macar nu am umblat la borcanasul ala. Eram doar curios sa vad cum stau cu lichidul de frana, dupa ce am dat cateva pedale, stiind ca pistonasele au fost impinse la maxim in locasul lor. Ma gandeam ca poate in momentul impingerii pistonaselor, s-a creat presiune pe circuit, si a tasnit un pic de lichid pe la dop....poate are si ala ceva valva din aia de supraplin sau presiune (nu stiu exact) ca si dopul de la borcanul cu lichidul de racire al motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si vad ca mai am parte de ceva suparator. Fiind placutele noi, discurile vechi, huruie placutele astea ca naiba. Cred ca ating pe undeva discul si probabil pana nu se "muleaza" noile placute dupa forma uzurii discurilor, o sa am parte de "oale sparte", ca asa suna :coffee_lol:

Cel putin asta e explicatia gasita la zgomotele astea. :wub:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe la dopul de la borcanasul lichidului de frana, erau ceva urme de lichid prelinse pe sub capac. E normal ?!
E oarecum normal, placutele fiind noi. Or fi mai groase decat cele vechi cand erau noi. Ia o seringa si trage afara din el, ca sa nu-ti atace vopseaua.
Fiind placutele noi, discurile vechi, huruie placutele astea ca naiba. Cred ca ating pe undeva discul si probabil pana nu se "muleaza" noile placute dupa forma uzurii discurilor...
Nu prea e asa. Daca o sa studiezi aici cum am procedat eu cand am pus placutele noi, o sa vezi cat de usor poti rezolva problema. :D
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am descoperit troncanitul ala...m-am uitat mai atent dupa 2 zile de circulat cu masina asa (pentru ca prea suna a troncaneala de fier pe fier), si am descoperit ca acea aparatoare de tabla care e pe jumatate de disc, montata in spatele acestuia, pai cand mi-au schimbat placutele si au tras aia de intreg butucul de la roata ca sa poate avea acces mai usor la suruburile de la etrier, probabil au prins si au indoit un pic tabla aia si asa atingea discul, practic discul freca pe aparatoarea aia de tabla.

Solutia ?! Luat o surubelnita mai lunga, si printre spitele de la janta, am impins un pic tabla aia de la suport :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

am achizitionat un set placute si discuri si la service-ul unde ma duc eu de obicei nu au vrut sa mi le schimbe pe motivul ca nu sunt achizitionate de la ei si nu pot da garantie si fac parte din sistemul de securitate al masinii, deci m-am hotarat sa le montez singur, insa am 2 intrebari pt cine a mai facut operatia asta:

- trebuie presa ca la pistoanele din spate adca cand impinge sa le si invarta?

- discul cade pur si simplu dupa ce dai jos etrierul adica la fel ca pe spate sau mai trebuie desfacut vreun surub de la planetara sau altul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Trebuie doar o presa care sa impinga nu sa si roteasca pistonasul. E destul una facuta din platbanda si cu un surub de 10-12 care sa-ti impinga inauntru pistonasul.

2. Ca sa scoti discul trebuie demontat si suportul etrierului de pe fuzeta. Are 2 suruburi cu cap de 16 sau 18 (nu mai retin exact).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suruburile la suporturile de etriere fata, 2 la numar pe fiecare parte si se desfac cu cheie de 18. Iti trebuie o cheie tapana ca sunt stranse ca lumea, cheia sa fie tubulara sau inelara cotita. Ordinea de demontare este: mufa senzor uzura, etrier, placute, suport etrier. Ca sa nu trebuiasca sa presezi pistonasele inapoi inainte de a face ceva dupa demontarea rotilor misca, scutura discurile de frana pana fac joc intre placute. Nu sunt sigur ca tine figura la tine dat fiind faptul ca ai si discul si placutele noi.

Pentru schimbarea placutelor spate exista un DIY in aria Passat, pistonasul trebuie invartit si presat in acelasi timp.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru schimbarea placutelor spate exista un DIY in aria Passat, pistonasul trebuie invartit si presat in acelasi timp.

multumesc pt sfaturi la amandoi

in ceea ce priveste spatele am schimbat demult dar nu am stiut ca trebuie invartit de piston in timp ce impingi pistonu si asa m-am facut cu un etrier nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi dimineata am reusit sa scimb discurile si placutele, cu o presa mai improvizata sa zic asa am reusit sa bag pistoanele la maxim inauntru care au intrat super usor fara niciun efort.

am doua precizari:

- ati omis sa imi spuneti ca mai imi trebuie un inbus pt a desface etrierul (nu stiu ce numar este imbusul dar din fericire am gasit unul care s-a potrivit acolo)

- cred ca trebuia sa scot lichid din borcan am vazut ca a curs lichid pe linga dop, sper sa nu dauneze ceva pe acolo pe unde a curs.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ne-a scapat. Despre asta povesteam si aici. :icon_thumright:

Spala cu jet de apa tot ce a dat peste. Asta e din cauza ca ai completat lichid cand placutele erau uzate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da am facut de curand (cam de vreo 2-3 luni)schimbul de lichid de frana la service si probabil era plin ochi borcanasul.

Modificat de dsf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va salut,placutele pe fata scartaie destul de tare,carne au destula ...nu leam schimbat decand este masina la mine

ar trbui sa le schimb ? sau care este cauza de scartaie ? am primit o explicatie de la un mecanic precum ca la toate fac asa dupa un anumit rulaj ??

Multumesc,

Modificat de maharu50
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e adevarat, placutele nu chiar daca mai au un mm tot nu scartie probabil ce ai tu sunt de proasta calitate sau au un material f dur care se tocesc mai greu dar uzeaza discul m mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce palcute imi recomanzi pt masina mea ? B5.5

Modificat de maharu50
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu pe fata am TEXTAR iar pe spate TRW si nu fac niciun zgomot sau ma rog niciun sunet si sunt f f multumit de frane.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin si eu cu o intrebare, una din placute arata ca in poze, oare nu trebuia sa se aprinda la bord semnul de placute? vad ca se vede putin firele pe placuta

post-17496-1253815332_thumb.jpg

post-17496-1253815339_thumb.jpg

post-17496-1253815348_thumb.jpg

post-17496-1253815357_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-are nici o treaba. Depinde cum sta etrierul. Probabil e putin incinat suportul.

Si chiar perfect paralel putine stau. :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu aveam palcutele ca in poza pusa de dsf, martorul nu sesizeaza deoarece firele sunt intacte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subscriu si eu. Am curatat discurile si am facut planitatea palcutelor la smirgel, se vad contactele, firele ca si la dsf si am facut in asa fel vreo 800-km pana acum dar nu sa intrerupt firul inca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce vad eu din pozele puse de dsf,are placutele uzate inegal,asa ca -parerea mea,corectati-ma daca gresesc - eu as verifica daca nu sunt ovalizate discurile,chiar daca nu au multi km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-are legatura cu discurile. Depinde cum sta etrierul fata de disc. Probabil il tine suportul cumva inclinat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

primul schimb de discuri de frana l-am facut cu 205.000 km. Din pacat cu un set care s-a dovedit cu bataie. Acest set a fost schimbat fara probleme de firma care l-a montat dupa o saptamana, timp in care nu mi-a venit sa cred ca la franare am acelasi joc sus-jos in pedala. De prisos sa va spun ca discuri noi si placute noi duc la frane mult mai slabe la inceput, dar in cateva zile au revenit la normal.

Recomand schimbarea discurilor imediat cand apar dovezi de "ovalizare", mai ales ca pe langa accidente pot provoca uzuri neuniforme ale anvelopelor, ale bucsilor si probleme in capetele de directie sau in caseta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce vad eu din pozele puse de dsf,are placutele uzate inegal,asa ca -parerea mea,corectati-ma daca gresesc - eu as verifica daca nu sunt ovalizate discurile,chiar daca nu au multi km.

io zic ca discurile sint uzate mai mult decit trebuie si ar trebui inlocuite

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!