Jump to content

Inlocuirea placutelor de frana


Catalin
 Share

Postare recomandată

Pai vezi la postul 38 ca asa erau si ale mele. Gata sa le duc inapoi pe motiv ca mi-au dat ceva nashpeturi.

Nu vad motivul pentru care le-au polizat asa. Eventual pentru a se aseza mai repede pe discuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 266
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • C o s m i n

    55

  • MARINJUVETE

    20

  • dsf

    9

  • msanyix

    9

Top Posters In This Topic

Posted Images

cica au fost gandite asa pt o siguranta mai mare pt disc , de exemplu daca treci printr-o baltoaca cu noroi si intra noroi acolo sa functioneze ca si un plug ca sa nu intre noroi intre disc si placuta !!

plus ii mareste durata de viata placutei !!

dupa ce se consuma partea " mica " sa ramana eficienta placuta ajunge sa prinda pe toata suprafata ei , adica tesiturile nu mai exista si in asa fel are o priza mai buna !!

m-am documentat , am sunat pe cineva de la TRW !! :):)

Modificat de Red
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca este asa ca sa nu ajunga pana la marginea discului de frana. Ma refer la dunga aceea perpendiculara ruginita unde se depune ferodoul uzat, se imbacseste si dupa nu mai prind franele ca lumea plus miroase a ars. Poate forma asta tesita ajuta la degajarea ferodoului uzat.

Este doar o idee ticnita de a mea. Ce ziceti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat si eu pe spate placutele.Am gasit la 120ron Ferodo Termo Quiet, ceva nou pe piata.Regret ca nu am schimbat si discurile.Next time.

La montare a trebuit sa demontez etrierul si sa scot pistonasul afara ptr ca nu se retragea inapoi cit sa permita montarea cu noile placute.Curios a fost ca sistemul de compensare a uzuri, surubul ala cu pas mare ce se fileteaza in piston, a fuctionat perfect si usor cand am reintrodus pistonul in etrier.Cu mina.restul a fost joaca.La amindoua a trebuit sa fac aceiasi treaba.

Efectiv nu reuseam sa insurubez pistonul inapoi in etrier la prima incercare.Se invirtea cu totul.Stiam care este sistemul la etrierule pe spate, deci stiam ce si cum trebuie sa fac.Nu-mi explic de ce dar am fost multumit ca nu am avut si alte probleme.

Legat de frine in general, sant multi factori care tin de randamentul sistemului de frinare,dupa cum urmeaza:

-Vechimea lichidului de frina, eu stiam 2 ani ptr DOT 4.

-Duritatea placutelor, votez ptr cele soft,cruta discurile si creste eficienta sistemului mai ales la frine f f f violente.Dezavantaj :durata de utilizare.

-Discurile fata in special, ar trebui si ventilate si perforate ptr o mai buna eliminare a *spanului* rezultat din frecare.Unele placute au forme ciudate tocmai din cauza asta, dar cred ca cel mai eficient este sa scoti praful si prin disc si prin exteriorul discului.Asta este valabil in special ptr placute moi.

-Furtunele flexibile de caucic, cred ca sant 5 la passat,trebuie schimbate la jumatatea vietii unei masini, sau mai repede.Se stie ca cu cit imbatrinesc devin si elastice, deci efectul de fade este pronuntat.Exista furtune tuning cu carcasa de metal.

-Etrierele fata schimbate odata cu furtunele.Exista o uzura ce apare pe peretii etrierului, si permite pistonului un mic joc fata de axa pe care se misca.Se vede cel mai bine in diferenta de frinare stinga dreapta,atunci cand facem revizia periodica.Desi toleranta permisa este destul de mare, este bine sa le schimbi daca esti tipicar si tinzi la perfectiune.

Dar toate astea le-am citit si pe forum, desi nu in acelasi loc.

Bafta, Dani ab

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am si eu o intrebare. Trebuie sa schimb discurile, insa placutele sunt schimbate recent si mai au multa carne pe ele. E necesar sa schimb si placutele cand schimb discurile? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu le schimbi, iti vor face canale in noile discuri, dupa cum le aveai in cele vechi. Nu stiu daca merita sa risti.

Ori mai asteapta pana se duc si placutele si schimbi atunci tot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vreo 2 3 frinari bruste pe laterala unei pietre de polizor nu ar nivela placutele?? :coffee_lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar nivela, insa problema e ca nu stii daca o sa calce drept sau doar intr-o parte. Asta ar putea uza inegal discurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vreo 2 3 frinari bruste pe laterala unei pietre de polizor nu ar nivela placutele?? :D

daca vei face operatiunea doar din mana atunci risti sa nu iasa paralelismul, in schimb daca il pui pe o freza sau il rectifici atunci e ok :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu cat platesti la freza aproape iei placute noi. Merge cu o piatra mare de polizor (piatra pe masa si se freaca "in cerc" placuta pe piatra. Sau cu smirghel dur (pt. slefuit parchet) asezat pe sticla (sau orice suprafata plana).

Merge si pe polizor daca ai mana de artist. Si in plus, poti sa te alegi cu o mana "slefuita", placutele fiind greu de tinut cu forta si precizie datorita formei si dimensiunilor lor.

Costa asa mult un set de placute? :blink:

Modificat de mslo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am nevoie de o parere, in legatura cu montarea unui set de placute ATE, fata: am observat prezenta unor repere (sageti), care ar sugera un sens de montare.

Este posibil ca la montarea acestui tip sa se tina cont de sensul de rotatie? Greu de crezut ca turnarea materialului de frictiune s-ar putea face dupa o anumita directie. Bineinteles ca mecanicul a considerat ca nu trebuie luate in consideratie, dar mai am niste dubii.

Multumesc,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am vazut niciodata sageti pe placutele de frana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Dupa schimbarea placutelor mi-a aparut un zdranganit de toata frumusetea atunci cand merg pe piatra cubica sau cand mai i-au o groapa/denivelare.

Stie cineva de ce ?

Ce au placutele astea noi de zdrangane ? sa stiu pe viitor ce sa cumpar

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Joaca in locasul din suportul etrierului. Nefiind OEM sau cel putin o marca buna, sant cu 1mm mai mici si nu stau fix acolo. Si eu patesc ceva asemanator pe fata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, asa e si la mine, doar pe fata.

Si pentru a scapa de zdranganitul asta, ce marca sa cumpar (in afara de cele OEM) ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce placute de frana recomandati?

Am Passat-ul din semnatura, e cu transmisie automata iar pt astea stiu ca sunt necesare placute mai sanatoase.

Preturi?

Merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu vrei OEM, ca un raport bun calitate pret, eu iti recomand Remsa.

Preturi?

La magazin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mi-a recomandat cineva de la un magazin de piese auto placute marca ABS, fabricante in Olanda si foarte bune zic ei.

Eu nu le privesc cu aceeasi ochi buni insa. Pretul e foarte OK dar imi lasa dubii privind calitatea.

A avut cineva de-a face cu ele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

placute LockHeed si Remsa sint bune...Dar Ferodo cred ca sint si mai scumpe dar isi merita banii.Sa ai grija atunci cand cumperi setul de placute sa vina cu cate o siguranta care se baga in interiorul pustonasului de frinare care implicit fixeaza placuta.Si mai e treaba ca toate placutele (majoritatea) au acel arc prins cu un nit care impiedica sa zdrangane placutele deci nu stiu ce sa zic...poate ca mecanicii la care ati fost nu au strins etierul corespunzator...sau sint bolturile de culisare uzate...

PS : nu ma bag in seama!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu Ferodo am avut inainte si aveam impresia ca masina se tot duce, desi am apasat pedala. Sper sa ai mai mult noroc. :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sorinaccio_G5

help!! vreau sa schimb placutele la g5 si am aflat ca discurile pot avea 2 dimensiuni ceva de genu 280 mm si 288 mm, cum pot afla ce discuri am inainte de a cumpara placutele si sau un magazin de piese auto care pe baza seriei masinii pot sa imi spuna aceasta informatie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai in primul rand, daca aia de la magazin nu-ti pot spune ce discuri ai, dupa seria de sasiu, e grav. Cauta alt magazin.

In al doilea rand, da roata jos si masoara discurile.

Si in al treilea rand, pune seria aici si cineva poate iti va da dimensiunile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

help!! vreau sa schimb placutele la g5 si am aflat ca discurile pot avea 2 dimensiuni ceva de genu 280 mm si 288 mm, cum pot afla ce discuri am inainte de a cumpara placutele si sau un magazin de piese auto care pe baza seriei masinii pot sa imi spuna aceasta informatie

Pai s-ar putea sa nu conteze neaparat dimensiunea discurilor....diferenta e foarte mica de 8 mm....mai iportant e sa nu difere etrierul si forma placutelor....poti da comanda pt amindoua tipurile (daca intr-adevar sint 2 tipuri) si le platesti pe cele care se potrivesc. Stiu ca si la passat sint 2 dimensiuni la discurile pe fata, dar placutele sunt aceleasi .

In cazul in care ma insel , corectati-ma. io am jante de 17, rezerva de 16 si nu intra jante de 15 (discuri de 313 mm)

PS: nu ma bag in seama, incerc sa ajut comunitatea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorinaccio G5 - vezi care dintre urmatoarele coduri PR le ai: 1ZF,1ZM,1ZE,1ZP,1ZD dar cel mai sigur este sa masori

Revenger - pt Passat in mod normal sunt doua tipuri de discuri.La jantele de 15 zoli 288x25 mm si la jantele de 16 zoli 312x25 mm. Exista si discuri 334x32 la jantele de 17 zoli si 321x30 mm pt masinile blindate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!