Jump to content

SEAT Ibiza Reference 1.6 TDI


Andrei AXN

Postare recomandată

Aseara am trecut de 32.000 km si am primit avertizarea de revizie peste 1500 km.

 

Chiar ma uitam acum si am facut revizia in iulie 2015 la 18.500 km. :D

 

Urmeaza sa iau uleiul (merg tot pe Motul Specific) si sa ma programez la revizie peste vreo doua saptamani.

Inca nu stiu unde o fac, pe primele doua le-am facut la PBV1, dar ma gandesc sa merg la Alto Syncro sau Metrotehnica.

 

Am observat ca se comporta foarte bine ceara solida Collinite 476s. Masina se spala foarte usor, mizeria curge aproape numai cu apa.

 

La primavara trec pe alta ceara: Meguiar's White Wax, speciala pentru masini albe.

post-6569-0-19713200-1452944595_thumb.jp

Modificat de Andrei AXN
Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Am luat piesele si vineri m-am programat la revizie, la Alto Syncro. Schimb uleiul (am luat Motul Specific 507.00) si filtrele: ulei, aer, polen si carburant.

 

In alta ordine de idei, am facut 10.000 km de cand am racechip-ul. Masina merge foarte bine si nu am avut nicio problema cu box-ul sau din cauza lui.

Acum ceva timp l-am scos pentru cateva zile (sa vad cum mi se pare fara) si este diferenta mare.

 

Consumul este stabil undeva in jur de 6-6.5 l/100 km. De cand cu pretul mai mic la carburant, am inceput sa alimentez cu motorina "buna" si doar de la Rompetrol. Am renuntat la OMV...mi se pare ca se impaca mai bine motorul meu cu Rompetrol.

 

Iar sunt in perioada in care ma uit la masini pe autovit si mobile.de, insa sper sa raman rational. :tuktuk:

Modificat de Andrei AXN
Link către comentariu

Gata si revizia la fix 33.090 km.

Foarte multumit de Avia Motors (Alto Syncro in cazul meu). S-au miscat repede, au verificat tot ce i-am rugat si pretul a fost ok.  Data viitoare merg tot la ei.

 

Masina functioneaza perfect, este totul in regula pe parte de motor, suspensie, frane, etc.

 

Am descoperit astazi ca este crapat scutul de motor. Nu atarna si nu este rupt din prinderi, este doar crapat. Nu stiu cand si daca am lovit ceva, probabil s-a spart cand am mai intrat in zapada inghetata.

 

Prima investitie trebuie sa o fac in parbriz. Am tot amanat schimbarea lui dar s-a extins crapatura si a inceput sa ma deranjeze, plus ca este sablat. Dupa ce trece vremea urata vreau sa il schimb. :dry:

 

In rest...33.000 km si zero probleme...sper sa ramana asa si in viitor.

 

Abia astept sa se duca mizeria asta de pe strazi si sa o spal. Aseara era sa iau amenda si pentru numere murdare, dar m-a iertat agentul si am primit doar pentru altceva. :tuktuk:

Modificat de Andrei AXN
Link către comentariu
  • 2 months later...

@jericho Eram cu pofta de condus si de fuga.:)

In alta oridine de idei...Ibiza are in jur de 38.000 km si se comporta perfect.

Am trecut la rotile de vara la inceputul lunii martie, le-am verificat, echilibrat si totul este ok. In schimb, am descoperit niste zgarieturi pe 2 jante, cel mai probabil de la depozitarea de pe parcursul iernii. M-am ofticat initial, pentru ca erau impecabile, dar asta este, se mai intampla.

Link către comentariu
  • 4 weeks later...

Aproape 40.000 km si se tot aduna.

Saptamana trecuta am facut si prima "aproape" pana in 10 ani de cand conduc. :rolleyes: Am simtit un comportament ciudat al masinii si am verificat presiunea in toate rotile, iar dreapta spate avea 0.2 bar (nu se lasase complet). Am pus o roata de iarna (sa nu folosesc rezerva noua) si am descoperit un surub in anvelopa de vara. S-a rezolvat la Autozone cu un petic pe interior.

In ultima vreme ne-am ocupat mai mult de A4. A fost un sir de probleme tehnice generate de un nenorocit de injector (problema cunoscuta la 2.0 TDI 170 CP) si cu greu am reusit sa o scoatem la capat (deh...are aprox. 372k km).:rolleyes:

Am luat ceara Meguiar's White Wax si vreau sa imi fac timp sa o aplic dupa ce trece perioada asta de ploi. Sper sa reusesc sa comand si cotiera.

 

Link către comentariu
Publicat (modificat)

Am depasit pragul.

In alta ordine de idei, miercuri incep scoala pentru categoria A. :)

image.jpeg

Modificat de Andrei AXN
Link către comentariu

Ha, l-am depasit si eu acu 2 saptamani, insa am si adunat aproape 3k de atunci.

Distractie la categoria A, si eu o detin de mai bine de 3 ani insa pana pe moment nu am reusit sa imi duc proiectul la capat si nu cred ca ma voi incumeta, cel putin in RO sunt sceptic :(

PS: la fel de ok cu box-ul/racechip-ul ?

Link către comentariu

@ToniM Salutari! Am vazut ca l-ai depasit, dar nu ma tin dupa tine, faci prea multe drumuri in afara granitelor :rolleyes:.

Eu am evitat pana acum sa iau A-ul, dar mi-am dat seama ca doar aman momentul. Am avut scutere inca de la 14 ani si acum ma simt suficient de cumpatat pentru a trece la motocicleta. Nu vreau supersport, ma gandesc pentru inceput (1-2 ani) la un naked de maxim 60-70 CP. Intr-adevar, in Romania riscurile sunt mari, dar daca respecti regulile de baza si mergi cu atentie, sunt sanse mici sa se intample lucruri nasoale.

Se comporta perfect box-ul si masina cu el, nu am avut probleme. Eu zic sa incerci, mai ales ca mergi mult extraurban, chiar merita in situatia noastra, cei cu garantie.

 

Link către comentariu
  • 4 weeks later...

In viitorul apropiat, Ibiza va intra la vanzare. Mi-ar fi comod sa o vand exact asa cum este, insa daca gasesc client pentru roti si powerbox, le vand separat. :)

 

 

Link către comentariu

:scratch: inca nu stiu...trebuie sa fac niste calcule sa vad ce buget am, apoi e simplu.

Link către comentariu

Sa mi dai un PM cu pretul cand te hotarasti sa o dai ca am un prieten care isi cauta o ibiza ca a ta.

Link către comentariu

La km adunati sper doar sa primesti un pret fair :)

In rest...ramanem vag sau si alte variante in minte? New vs. 2nd ?

Link către comentariu

@blacka Iti dau pm cand sunt e cazul. Multumesc anticipat!

Ideea este ca am posibilitatea sa iau o masina in conditii foarte bune de finantare (prin intermediul jobului) si ma gandesc sa profit, desi nu era in plan asa ceva. Trebuie sa fie masina noua, ceea ce nu prea ma incanta. As prefera ceva de 1-2 ani si putini km, dar asta este.

Saptamana trecuta am fost pe la showroom-uri, mi-am facut configuratii si calcule pentru cateva modele, toate cutie manuala, cu dotari decente: Golf GTI/GTD, Golf 2.0 TDI R-line, BMW 118d M-pack, Mercedes A200 benzina AMG line, Skoda Octavia RS TDI, Peugeot 308 GTI si Polo GTI. 

Am lasat la urma Polo GTI pt ca ma incanta cel mai mult, fiind fan masini mici si iese cel mai ok la pret.

Stiu ca nu compar masini din aceeasi categorie iar preturile difera mult, dar la astea m-am uitat.

Peugeot 308 GTI l-am condus in w/e la un eveniment si este impresionant: 1.6 turbo (dezvoltat cu BMW), 270CP, pistoane forjate, cutie ranforsata, frane fata Alcon cu 4 pistonase si discuri de 380mm (da...380), scaune scoica, etc. Masina este bomba, trage si merge excelent si este foarte ok la pret. 

Nu am un buget fix, e vorba de rata lunara si nu as vrea sa dau prea multi bani, inca un plus adaugat la Polo GTI. Ma sperie putin si consumul la cele pe benzina, dar am luat in calcul o medie de maxim 9-10 si ies ok. Oricum voi face mai putini km pe an cu masina pt ca vara o sa merg pe doua roti dupa ce termin scoala si iau permisul. 

Cam asta este situatia, nu ma grabesc si vreau sa cantaresc foarte bine lucrurile. 

Modificat de Andrei AXN
Link către comentariu
  • 1 month later...

A venit momentul vanzarii. Voi posta initial anunt aici si ulterior pe site-urile de specialitate. :)

 

 

Modificat de Andrei AXN
Link către comentariu

@cristi511 Daca merg pe finantare o sa iau cel mai probabil A200 cu pachet AMG sau Polo GTI, insa nu sunt foarte convins sa aleg varianta asta (iese rata destul de mare). Daca nu iau finantare, e greu de zis. Oricum trec pe benzina.

Link către comentariu

A-ul este clar alta clasa vs Polo sau ibiza. Motorul e 1.6 tce de renault so no problems here.

Tu știi ce te mișca mai bine dar e clar că ambele variante sunt net superioare ibizei din multe puncte de vedere. 

 

Modificat de cristi511
Link către comentariu

A-ul imi place foarte mult, chiar daca are unele chestii non premium. Motorul merge ok, masina se misca bine, de fiabilitate nu imi fac probleme. Polo GTI este mai de suflet, dar am ceva care ma retine sa fac pasul. 

Dupa ce vand masina, vad exact pe ce varianta merg, iar totul pleaca de la "cu finantare" sau "cash". Iar la cash iau masina sh, fara sa pun foarte multi bani peste.

Am terminat si scoala pentru categoria A, marti dau sala si am inceput sa ma uit dupa motociclete. ?

Modificat de Andrei AXN
Link către comentariu

Ce motor iti eie/cauti? Naked/Speed/Cruiser/Chopper etc etc?

Cat despre masini, si la mine ar fi Polo mai de suflet, insa cu bugetul necesar, tot A as lua :D

 

Link către comentariu

Vreau un naked cat mai usor, de maxim 80CP. Ideal este Yamaha MT07 (74 CP, 160 kg la gol), dar este cam scump. Pe doi este Yamaha XJ6 (78 CP si 183 kg la gol) si cred ca asta voi cumpara. Imi place si Kawasaki ER-6N (am facut scoala pe el) si este cel mai ok la pret. Cam astea sunt pe shortlist. Bugetul este de aproximativ 3000 EUR (stiu...nu gasesc MT07 in banii astia).

Link către comentariu

Poti sa te uiti si la Suzuki Gladius sau Honda NC700. La ultima mi se pare foarte practic porbagajul din rezervor :D

Asfalt uscat!

Link către comentariu
  • 4 weeks later...

@Adi_vwMultumesc pentru recomandari. Suzuki nu iau (subiectiv), iar NC700 este foarte ok, doar ca prefer XJ6 sau ER 6N. Inca n-am permis, am luat sala inca din iulie, dar am fost programat la traseu tocmai pe 30 august...asta e, am cam ratat sezonul. 

Revenind la masina, saptamana trecuta mi-a facut ceva figuri cu pornitul la rece, in sensul ca invartea mult si pornea greu. Am fost la PBN, le-am aratat, au tinut-o peste noapte insa nu au descoperit nimic. Mi-au sugerat sa o las mai mult timp pentru investigatii insa nu am mai stat sa-mi bat capul cu ei, masina pornind greu si acolo. Sambata am vorbit cu un prieten care mi-a sugerat sa verific bateria (initial am exclus din start asta, masina nu a implinit 3 ani).

Azi dimineata...surpriza...nu a mai pornit deloc, desi aseara am mers cu ea. I-am dat curent si a pornit "la sfert". Apoi am cumparat o baterie noua si am inlocuit-o pe cea originala. I-au facut baietii test la cea veche si arata "Baterie defecta", s-a verificat si incarcarea si totul este ok, porneste normal si rapid.

Problema rezolvata simplu si fara batai de cap.

Este postat anunt de vanzare pe cateva site-uri de specialitate, insa nu prea prezinta interes. Nu este graba si nu am de gand sa o dau pe nimic.

 

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!