Jump to content

Pro/contra GPL la motoare otto VW


SAlex
 Share

Postare recomandată

Eu stiu destule G4 care au picat sub "200k" "sa moara mama"...

In ultima vreme am vazut citeva VAG aduse de pe dincolo la "preturi mici" cu destule defecte majore...

Ca sa mergi pe GPL cu un VAG euro4 sa arunci motorul, ori esti tampit ori ai fost pacaliciul casei ...1 de samsar ca ti-a pus izolir pe check engine, 2 de montatorul GPL care ti-a pus o instalatie de kkt, montata la fel si reglata dupa cum batea vantul...

Vad zilnic Loganuri cu 350-400k in bord trase de ele la limita decentei si tot nu s-a umblat la motoare in 99% din cazuri...

Deja vorbim discutii cand spui ca ai mers mai mult cu 50km...urban , extraurban ?  50km mai mult fata de cat? Faceai 50 si acu faci 100 ? Sau 10.000km si acum faci 10.050km ?

Se trezesc unii din betie si zic : "hai ca e timpul sa postam ceva...hic..."

S-a inventat butelia toroidala, roata slim...si multe altele...gen kit de reparatii/compresor...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la aceeasi suma se parcurgea cu gpl in medie 50km mai mult

aceeasi suma = pretul unui plin de gaz, 35litri, rezervor toroidal  (+-26euro) .cu gpl 270-280km, cu benzina pana in 230km .aaa... inca un inconvenient -autonomia 

 

motoarele aruncate nu erau vw, dar costa mai mult reparatia decat un motor sh.

 

cam toate instalatiile pe aici sunt brc sau landi si nu se pot monta la coltul blocului 

 

desi nu-mi aduc aminte cand m-am imbatat ultima oara, sigur nu era aseara (am martori  :D  )

 

titlul topicului e "pro/contra gpl" ? din cate stiu eu, se iau in considerare si cuvintele de dupa slash (/)

 

pentru mine conteaza cand roata slim, cricul, compresorul sau altele, fac bam-bam prin portbagaj, sau trebuie descarcate-incarcate cand incarc cate ceva. poate incarc eu prea mult sau am portbagaj prea mic  :tuktuk:

 

poate la mine vin numai aia mai ghinionisti  :icon_thumleft:   

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu stiu cum erau reglate sau ce motoare erau. Eu cu 40l am mers 381 km. Cu benzina mai mult de 240km nu faceam.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

titlul topicului e "pro/contra gpl" ? din cate stiu eu, se iau in considerare si cuvintele de dupa slash (/)

 

 

Corect. Problema e ca opiniile "contra" vin de obicei de la persoane care ori nu au avut GPL (si spun ceea ce "cred" ei sau ce au citit prin Can-Can... nu ma refer la tine) ori au avut parte de o instalatie a carei calitate (sau montaj) lasa mult de dorit. Sau de la cei care vorbesc de instalatiile de acum 20 de ani.

Din punctul meu de vedere GPL e mai putin rentabil pentru cei care fac doar drumuri scurte, ocazional, prin oras. Nu sunt unul dintre ei, fac drumuri lungi (150-300km) sau foarte lungi (~2000km) si pentru mine economia e absolut vizibila.

Cat despre motor si longevitatea sa, cei mai importanti factori dupa parerea mea sunt stilul de condus si starea tehnica a masinii, respectiv modul cum e intretinuta.

Autonomia e o problema doar daca ti-e lene sa opresti masina si sa alimentezi. Suntem in 2013 totusi, e plina tara de statii GPL.

Rezerva mica, cric si restul: da, sunt de acord ca pot fi un inconvenient in masura in care ai nevoie de absolut tot spatiul din portbagaj si nu vrei sa renunti la roata de rezerva sub nici o forma. Chestia cu zgomotul (bam-bam) e pur subiectiva, daca vrei poti gasi o solutie sa nu se mai miste chestiile alea prin portbagaj (la mine nu se misca).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa facem putina aritmetica.

35l GPL x3.26 (pret Iasi) = ~114RON = ~20.7l benzina (5.5l de benzina)

Cu 20.7l faci MAXIM 200km , cel putin in oras...consum de 11 l pt motor de 1.6l

Cu 35l GPL faci ~270km consum de 13l GPL + 1l benzina...

Rezumand 200km versus 270km ~35% economie...

Autonomia e mai mare in Absolut...asta daca esti pus in situatia sa vrei autonomie maxima...

Pe extern (in oras tre sa fii cazut in nas sa cauti autonomie...exceptie cazul cand nu ai GPL in orasul tau (cam greu) si alimentezi din satul vecin...) 35/9=390km cazul meu.

Cu un plin ~ ajung la Bucuresti...ultimii 10km ii fac pe benzina...

DAR cum ziceam, daca chiar vrei autonomie faci plinul mixt GPL+benzina ...ai un plus de ~400km autonomie fata de varianta NUMAI benzina...

Apropo sant butelii si mai mari de 42l...asta e "by default"...

Singurul dezavantaj ar fi roata slim in portbagaj...dar in 99% utilizatorii au putut trai cu asta...

Nici o instalatie nu se poate monta la coltul blocului...daca despre astea vorbesti e normal sa pice motoarele... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut!

 

Imi cer scuze pentru offtopic. Am o intrebare legata de instalatiile GPL Vialle. Un coleg de serviciu are montat un asemenea sistem pe Seat Leon 1P. Din cate am inteles vin montate din fabrica cu instalatia. El insa are o problema cu pompa. Un service care poate repara acea pompa cunoaste cineva? De preferat in zona Bucuresti sau Pitesti.

 

Va multumesc si imi cer scuze inca o data de offtopic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vialle e un sistem f bun dar si f scump si neuzual la noi...

Tu cauti un service sa repare un Bugatti ca sa fac o comparatie...

Pompa pt GPL nu este in cadrul instalatiei...poate vaporizator...e alta poveste...

Incercati la Radu :

http://lpgexpert.ro/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari din capitala dom' Radu ( alexys )...pe dincolo nu am mai intrat ca au virusat site-ul spurcatii.

Ce mai e nou prin Pitesti ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Ieri mi-am montat GPL pe FSI-ul meu ... la Pro Speranta 2002 (Pitesti). Multumit de rezultat, am venit cu 130-140 km/h pe A1, raspunde bine la reprizele de accelerari, nici nu se cunoaste cand merge pe gaz si cand pe benzina. Pret instalatie 950 euro (4227 roni), Landi Renzo FSI, rezervor toroidal de 52 litri (i-a bagat 47,3 litri cand i-am facut plinul). Treaba cu rezervorul m-a lasat putin in ceata ... initial am zis sa pun de 59 L, au zis ca e posibil sa nu incapa (cu toate ca eu am citit ca dimensiunile lui ar fi cat o roata de 225/45/17 cum am pt vara), au zis ca imi pun de 54 L, iar pe hartii am citit ca este trecut de 52 L ... asta e, se poate trai si asa pana la urma ... important e sa mearga bine de la cap la coada.

Modificat de Shymano
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hm, la ce statie ai bagat de te-a furat chiar asa la cantar ?

Sa mergi pana la gol si sa treci cati km ai facut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orice rezervor de gpl nu se poate umple.vei putea alimenta cu aproximativ 80% din capacitatea lui deci la cel de 52 aproximativ de 42.acum depinde si de reglaju lui.

Orice rezervor de gpl nu se poate umple.vei putea alimenta cu aproximativ 80% din capacitatea lui deci la cel de 52 aproximativ de 42.acum depinde si de reglaju lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Pitesti am alimentat ... o sa merg pana se termina, ca sa fac iarasi plinul si sa vad cat intra ... stiu si eu ca nu se umple decat pe undeva pe la maxim 85%.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa revin, dupa 250 km, intre care Pitesti-Buc (venit cu 130-140 km/h) ~120 cu ce m-am mai invartit prin Pitesti + ~135 in Bucuresti, am alimentat 28 L. Cred ca este destul de bine. Eu sunt multumit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La pretul gazului mai conteaza 1-2 l in plus ? Este perfect ,cu benzina sub 9 nu ieseai pe medie asa ai scos drumul la jumatate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
passat19tdi

Cam ce consum are in oras un golf 4 1,6 101cp pe gpl din 2000?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un ultim consum facut: Bucuresti - Urziceni - Bucuresti, alimentat la aceeasi statie (pe Fundeni) inainte si dupa drum, mers cat de cat legal (nici "prea legal" nu se poate  :winter: ; nu stiu daca m-o fi luat radarul la iesire din Sinesti :ceuameni: , ca am uitat sa pornesc detectorul), max 130 km/h, 110 km, alimentat fix 9 litri, consum gpl 8,2%. Minunat ...

Modificat de Shymano
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

are cineva montat gpl pe passat 1.6 ahl


cine are instalatie montata de AGR (auto gaz grup)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AGR e importator Tomasetto...sant in stare sa monteze GPL pe un Passat benzinar...

Daca e motorul care vine pe A4 nu e problema...

 

Sper ca vorbim de AGR Bucuresti...

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AGR Bucuresti au reprezentante in tara

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este reprezentanta la modul ca e punctul lor de lucru... e o firma agreata sa monteze Tomasetto...e alta poveste...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

eu am gasit asta, nu suna prea bine : Există însă mai multe modele de maşini care vin echipate din uzină cu sistem LPG, iar în majoritatea cazurilor, aceste automobile au valvele motorului realizate dintr-un material ranforsat şi un sistem de injecţie adaptat. În cazul acestora, uzura motoarelor va fi aproximativ identică ca şi în cazul funcţionării pe benzină. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde...sant unele care intradevar au valvele mai "smechere" decat cele standard...dar cele standard sant mai slabe decat normalul la alte marci :)

Mai sant cazuri cand sant "speciale" , parca auzisem si de asta...

Dar toate cazurile de mai sus sant putine...

Nu foarte multe marci au pe linia de fabricatie motoare pt GPL...

Depinde acum si cat vrei sa te tina un motor...pana la pensie, sa o lasi mostenire...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare ! As dori sa aflu si eu daca si-a montat cineva instalatie de GPL pe injectie directa . (ex. FSI)

 

As dori niste pareri despre feeling si consum fata de mersul pe benzina pe FSI.

 

M-ar interesa si ce montatori au aceasta tehnologie pentru ca pe unde am trebat nu am avut succes decat pe Landi Renzo. 

Si un pret estimativ ar fi de folos.

 

Am deja o instalatie de GPL pe un MPI si sunt foarte multumit dar sunt foarte curios cum este pe FSI.

 

Multumesc anticipat !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu unul nu m-as arunca spre zona asta...cel putin nu acum...

Solutii au BRC, Landi Renzo, Tomasetto pt injectie directa...este si Prins dar deja sant alti bani...

MPI e cu totul alta poveste...La FSI se complica putin treaba...e bine sa mergi la unii care stiu cite ceva si au suport tehnic asigurat de la importator...

Sau chiar la importatori , majoritatea au si service-uri...Proeco Pitesti, AGR Bucuresti...BRC Vernesti...ar mai fi pe langa tine si LPG expert/Radu de la Pitesti...e bun tipul...

Mai intai cerceteaza si vezi daca pt codul tau de motor exista solutie...Variantele sant limitate, dupa cite stiu instalatiile vin dedicate pe cod motor...

Pt mine FSI e un motor destul de pretentios, cu ceva probleme, ce nu prea merita bagat in seama...parca nu as baga bani in asa ceva...pretul orientativ e 4000-4500, din ce stiam, poate mai jos...trebuie sa faci ceva km sa o amortizezi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cateva posturi de-ale mele de mai sus te vor lamuri ... 4.227 roni, Landi Renzo FSI, rezervor toroidal 52L, montata la Pitesti (ProSperanta2002). La Vernesti imi cereau 4.500 roni ... AGR nu au auzit de asa ceva, ziceau ca pt motorul meu nu exista instalatie gpl ... BRC-ul nu fac deocamdata instalatii pt acest motor. Din toate cautarile mele pt FSI am gasit doar Landi Renzo.

Modificat de Shymano
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!