Jump to content

Pro/contra GPL la motoare otto VW


SAlex
 Share

Postare recomandată

AndreiCC: Vorbesti prostii, probabil auzite, nu EXPERIMENTATE.

 

Uleiul: se cunoaste faptul ca pe gaz se uzeaza mult mai putin, deci merge mult peste recomandari. Acum am sintetic recomandat 15k, am 14k si e curat ca-n prima zi...

Turatii: Nicio pb pe gaz vs benzen.

Ardere uscata: S-a discutat.

Tuning: Dupa cum vezi nu sunt pb. Si eu eram sceptic la inceput acum multi ani, dar din experienta iti spun ca pe gaz e mai favorabila treaba decat pe benzen. Autoaprinderile sunt eliminate, de fapt asta e marea problema la cifre octanice mici.

 

Cu habarnismul ai avut dreptate...mai bine nu semnalizai...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

+1 ...

Poate ca am eu putini km cu masina mea pe gpldar cel care mi-a pus instalatia ("ProSperanta2002", Pitesti; printre putinii care se incumeta sa puna gpl pe injectie directa; cei mai multi "ingineri" mi-au zis ca pt masina mea nici nu exista asemenea instalatie  :winter: ) mi-a spus ca nu este necesara schimbarea uleiului mai devreme (l-am intrebat eu expres), din simplul motiv ca gazul are o ardere mai completa decat benzina (undeva la 90-95%, fata de 75-80%) si ca reziduurile, automat, sunt mai putine. Sunt pe net clipuri (reale) cu motoare care au mers pe gpl sute de mii de km fara probleme, iar la desfacere motoarele arata de mii de ori mai curate decat cele folosite pe benzina. Daca ne-am lua dupa basmele ce circula pe la noi, spuse de cei care chiar nu au habar, ar insemna ca taximetristii din Bucuresti sa arunce masinile dupa maxim 5 ani  :banghead: , la ce hal de trafic avem aici ... Reveniti-va, fratilor ...

Cat despre turatii ... n-are nici pe dracu, e gpl, nu kerosen. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

  Multumesc Shymano pentru informatii! Ti-am urmarit cu interes postarile. Sper ca in maxim 2 saptamani sa-mi montez si eu la FSI-ul meu gpl. Costul se ridica la 4300 de ron pentru instalatie cu rezervor toroidal. Toate bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu pe unde am citit se spunea ca se schimba uleiul mai repede, ca e indicat API SN. plus bujii cu iridiu. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Sper si eu intr-un viitor cat se poate de apropiat sa imi montez si eu instalatie de gpl pe 1.6Fsi blf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut! Am un VW Caddy 2006 1.6 75kw.

De cateva ziel bune tot citesc pe internet, dau telefoane pe la service-uri si nu pot sa imi dau seama care e cea mai buna instalatie GPL raport calitate-pret pentru masina.

Ideea e ca as vrea sa pun ceva cat de cat bun, nu cea mai ieftina panarama. 

 

Am tot vazut ca cei de la Buzau sunt buni dar nu vreau sa fac drum acolo.

 

Puteti sa imi recomandati in Bucuresti un service de incredere si o marca de instalatie GPL?

 

Sanatate!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca e un topic despre gpl pe aria g4...

Citeste pe acolo ca sa discutat...

Motorizarea nu e ceva special...e clasica pe vag...

Eventual suna daca vrei mai multe amanunte...infotehnic in link ul din semnatura

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salve,

 

M-am documentat si eu pentru instalarea de GPL pe Touran 1.6 FSI cod BLF.

Concluzia este ca numai Landi Renzo a dezvoltat pentru 1.6 cu injectie directa. 

Functioneaza in paralel gaz benzina (2l benzina la 8l de gaz). Cost 4200-4500 lei.

 

mai multe info:

http://lpgexpert.ro/motoare-injectie-directa.htm

http://www.gplbrasov.ro/node/6

http://instalaregpl.ro/repair.html

http://proecogas.ro/centre-service/romania/

 

spor!

Modificat de Chipu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate pt codul tau de motor...

Solutii au mai multi pt injectie directa...Tomasetto, Prins, BRC etc...pe langa Landi Renzo...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut eu am montat anul trecut pe un passat 1,6 combi gpl instalatie TOMASETO STAG 4 si sunt super multumit am facut din iunie si pana acum in jur de 15000 fara probleme instalatia a fost montata in Resita dar mai este si stag 200+ tot de la tomaseto care este mai ieftina si este buna  a montat un prieten pe un ford

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma care instalati de gpl se recomandat pt 1.6i-102cp.Si eu doresc achizitionarea uneia.

Tomaseto Stag 4 eu am pe un passat motor 1,6 combi am 15000 si sunt super multumit montat in RESITA

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu raspunzi la posturi de acum 5 ani ? :)

Sa mai zic ca mai sus se discuta de injectie directa nu de aspirate ? :)

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care se mai poate pune pe 1.6 FSi (BLF)? Intreb foarte serios, pentru ca eu nu am gasit altu pe net, si am sunat cred la toti instalatorii din Bucuresti. Iar AGR a zi ca din firmele pe care le pun ei (enumerate de voi mai sus) nici una nu are pentru FSI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salve,

 

M-am documentat si eu pentru instalarea de GPL pe Touran 1.6 FSI cod BLF.

Concluzia este ca numai Landi Renzo a dezvoltat pentru 1.6 cu injectie directa. 

Functioneaza in paralel gaz benzina (2l benzina la 8l de gaz). Cost 4200-4500 lei.

 

mai multe info:

http://lpgexpert.ro/motoare-injectie-directa.htm

http://www.gplbrasov.ro/node/6

http://instalaregpl.ro/repair.html

http://proecogas.ro/centre-service/romania/

 

spor!

Cine ti-a spus asa ceva ?? Nu este adevarat !!! La un drum de Buc-Suncuius (Oradea), mers intr-un ritm criminal (am tras de masina cat am putut, 8 ore la dus, 7 ore la intoarcere, pe autostrazi 180-190 km/h), benzina mi-a consumat vreo 11-12 litri (i-am facut plinul de benzina la plecare si la intoarcere), DAR doar pentru ca am trecut-o eu, manual, pe benzina, vreo 100-130 km. Am zis ca daca tot o alerg, s-o mai trec si pe benzina, sa-i mai curat ce-i de curatat ... GPL mi-a consumat undeva la 10-11%, in conditiile alea de mers. De obicei, pana in 110 km/h imi ia 6% (adica la mers legal), pana in 140 km/h mi-a luat 8.2% (mers ceva mai alert). In conditiile de drum nu foarte liber (Buc-Urziceni, care este destul de aglomerat mai mereu).

Pentru BLF doar Landi Renzo am gasit, BRC-ul inca n-a scos pe piata niciun produs compatibil ...

Care se mai poate pune pe 1.6 FSi (BLF)? Intreb foarte serios, pentru ca eu nu am gasit altu pe net, si am sunat cred la toti instalatorii din Bucuresti. Iar AGR a zi ca din firmele pe care le pun ei (enumerate de voi mai sus) nici una nu are pentru FSI.

AGR-ul mi-a zis si mie ca pentru BLF nici nu s-a inventat inca vreo instalatie de GPL ... probabil nu stiu sa citeasca pe net, altfel aflau si ei ca sunt montate, deja, instalatii pe tipul asta de motor. Oare n-or fi invatat, inca, sa citeasca ... deloc ...??

Modificat de Shymano
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

sal

 

a pus cineva gaz pe motor 1.4 TSI 140 CP cod motor BLG ?  merita ? fiabilitate !??! pareri !

mersi

 

ce parere aveti de linkul de mai jos 

 

http://www.autolatest.ro/editorial-auto/nu-montati-gpl-pe-masinile-cu-motoare-cu-injectie-directia-de-benzina-tsi-gdi-fsi-tfsi-tce-ide-ecoboost

Modificat de the dog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

-pentru ca pretul unei instalatii este mult prea mare ( + 5400 lei pe un motor de 100 CP).
Corect
-pentru ca pretul de achizitie se reduce doar cand faci peste 200.000 km .
O tampenie. Pretul de achizitie e acelasi. In limba romana, achizitie inseamna cumparare deci nu are ce sa se reduca... poate vorbesc de amortizare dar si asa  bat campii rau de tot...
-pentru ca instalatiile gpl inj directa merg in amestec ( 40% GPL si 60% benzina).
Doar cele cu injectie gazoasa si zau daca inteleg ce-i cu procentele alea... ma rog...
-pentru ca inca nu exista o instalatie gpl cu injectie directa foarte eficienta
Desigur ca exista dar in general oamenii, cu cat stiu mai putin, cu atat au impresia ca stiu mai mult si fac afirmatii in consecinta...
-pentru ca exista prea putine unitati service care sa fie capabile a monta si calibra o asemenea instalatie

Corect.

SEmerita INJECTIA DIRECTA LICHIDA?

Pentru oligofrenii care scriu articole pe net: nu exista "se" "merita".

Modificat de cri-cri
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pretul prea mare sau mic e functie de citi km vei face/an si citi ani ai de gand sa tii masina... si bineinteles de motorizarea in discutie...1.2l sau 2-3l -> consum benzina...

Amortizarea investitiei o socotesti functie de asta...daca faci 10k/an te lasi si de o instalatie normala daca vrei sa mai tii masina 1-2ani...

Proportia stiam ca e 30-70 ...ai si injectie de benzina sa nu se decu  injectoarele...

Solutii sant relativ putine si e functie de cod motor... aici Landi Renzo are diversitate din cite stiu... e o varianta buna la un pret (mai) decent... socotisem ca una din asta pe 1.8TSI in vreo 35.000 km amortizezi instalatia...

Intradevar putin stiu si sant constienti de asta...

Injectie lichida de GPL deja e alta poveste care chiar nu merita atentia muritorilor de rand...Prinsul si auzisem ca BRC-ul scosese asta pe piata dar nu stiu daca au omologare la noi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu va mai uitati in gura la toti idiotii care habar n-au ce vorbesc ... gen "inginerul" ala care isi da cu parerea despre instalatiile GPL si eficienta lor in linkul postat de the dog si citat de cri-cri. Dupa adresa de mail din josul paginii, probabil este vreunul de la AGR Bucuresti; acolo am dat si eu un mail in care am intrebat de instalatie pt motorul meu, 1.6 FSI, pentru care mi s-a comunicat ca nu exista inca instalatie GPL !!! In fine, habarnisti si inculti ...

Hai sa demontam din aberatiile postate de "inginerul" respectiv, care-i sperie pe cei mai multi care vor sa puna GPL pe injectie directa:

- pret achizitie: nu este +5400 lei, este undeva la 4200-4300 lei (eu am dat 4227 lei);

- amortizarea nu se face in 200.000 km, ci poate in 20-25.000 (...), maxim 30.000 km;

- "pentru ca instalatiile gpl inj directa merg in amestec ( 40% GPL si 60% benzina)" !!!! Bai fratilor, asta-i nebun ????? Cititi putin mai in spate postarea mea despre drumul la Şuncuiuş (Oradea); pai, in cazul asta, daca ar fi fost cum spune el, eu ar fi trebuit sa fac credit pentru acest drum ... in schimb, el recomanda instalatii de 3.000 euro ??? Oare pune cineva botul la prostiile lui ???

- "pentru ca exista prea putine unitati service care sa fie capabile a monta si calibra o asemenea instalatie" - in sfarsit, suntem si noi de acord intr-o privinta !!!!! Problema e ca ei nu se numara printre aceste unitati ...

Ca un update la drumul facut la Oradea, zilele trecute am fost pana la Pitesti, sa fac revizia de un an la instalatia de GPL ... 11.300 km facuti in acest an care a trecut de la montare. Daca pana acum nu prea am putut merge chiar atat de potolit, acest drum l-am facut cu 98-100 km/h (pe GPS), in depasiri ajungeam pana pe la 120-130 km/h. La aceasta viteza, consumul a fost de 5.4% de-acasa pana la service in Pitesti (foarte aglomerat pe centura, pana la intrarea pe autostrada - am iesit pe Prelungirea Ghencea/bariera Domnesti) si de 5.2%, de la service pana la intrarea in Bucuresti, acasa (Margeanului, Rahova) am ajuns cu un consum de 5.5%. Acul de la benzina abia daca se misca ... nicidecum asa cum "canta" targul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Injectie lichida de GPL deja e alta poveste care chiar nu merita atentia muritorilor de rand...Prinsul si auzisem ca BRC-ul scosese asta pe piata dar nu stiu daca au omologare la noi...

 

 

Despre omologare nu stiu nici eu. Oricum, cele consacrate (injectie lichida pt. motoare cu injectie directa) ar fi: Vialle LPDi, Prins Direct LiquiMax si I-COM JTG. BRC LDI e mai nou pe piata (copiat de Zavoli ZLI - practic majoritatea pieselor sunt aceleasi). Ca idee, nu oricine monteaza asa ceva pe-afara (despre noi nu mai vorbim) si nici nu merg puse pe orice motor cu injectie directa.

Pentru cine e curios, un test comparativ (sumar) intre BRC si Prins:

 

comparativo.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut! Eu am pus GPL acum aprox. 2 luni la masina din semnatura si sunt f. multumit. Consuma aprox. 10l/100Km (deh, Bucuresti...). Am pus instalatia la un service din Prelungirea Ghencea si nu am avut probleme la RAR. Instalatia cred ca o s-o amortizez in 15-20000 Km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...
On 8/25/2014 at 2:40 PM, AndreiCC said:

cri-cri , GPL-ul are temperatura de ardere mult mare mare ca benzina si arderea este mult mai uscata ceea ce inseamna ca duce la o uzura prematura a uleiului si implicit a motorului.De aici si recomandarea de a schimba uleiul mai devreme.

 

Daca esti habarnist incearca macar sa nu semnalizezi.

 

Turaii mari inseamna peste 4500 rpm.

 

Cine recomanda sa nu se mearga foarte turat pe GPL ? Producatorii si montatorii cu renume.

Care este temperatura adiabata a benzinei?  Dar a gpl-ului? Vreo doi taximetristi mi au zis ca au peste 500000km alimentat si mers cu gpl,  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Bună ziua, a pus cineva GPL pe motorul de 1.4 benzina  85 cai (Euro 5) cod motor CGGB care se regăsește pe Ibiza/Polo/Fabia.

Oare rezista dacă se montează GPL pe el?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus eu dar pe motorul 1.2 cgpb,Polo euro 5.Deocamdata merge bine,7000 km din ianuarie pina acum,nu am avut probleme cu pornirea dimineata si nici nu se simte diferenta intre mers pe benzina sau GPL.Consum de 12-13 Bucuresti si cam 6.5 extraurban.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

O intrebare pentru cunoscatori,ce timpi de injectie are motorul de 1.2,cgpb,la relanti?La mine este de 3 ms si 3.4 cu farurile aprinse.

Screenshot_2021-04-13-18-09-07-559_com.acsa.stagmobile.jpg

Screenshot_2021-04-13-18-08-20-525_com.acsa.stagmobile.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!