Jump to content

Pro/contra GPL la motoare otto VW


SAlex
 Share

Postare recomandată

Curios sa ai acelasi consum gpl-benzina... puterea calorica e mai mica cu ~20-25%...

Cam greu sa-ti iasa acelasi consum....

Consumul de benzina in medie pe an e ~1l%

La injectie directa nu se aplica alte reguli / calcule comparativ cu injectie normala...

Refa calculele sa vedem ce iese...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am mai spus si in alte dati ce consum aveam pe benzina, cu mult timp inainte de a avea gpl-ul pus ... in majoritatea cazurilor, iesirile constante din Bucuresti sunt catre Urziceni. Pe benzina aveam undeva la 7,7-8%, pe gpl mi-a luat fix 9 L in 110 km, deci 8,2%. Acelasi stil de mers, cam aceleasi curse. Acum, ca perioada de amortizare nu e de fix 1an si e de 1an si 2 sau 3 luni ... eu am zis "aproximativ". Sa zicem ca e ~0,5L/100km diferenta dintre consumul de benzina fata de gpl, maxim 1L/100km, ceea ce eu nu cred. 

N-am inteles faza cu "Consumul de benzina in medie pe an e ~1l%".

Modificat de Shymano
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iarna mai mult vara mai putin...

Consumul real gpl...de la gol la gol...

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am pus consum de vara ... cand creste consumul iarna pe benzina, automat creste si cel de gpl, nu ??

Consumul pe gpl l-am facut in mai multe randuri de la gol la gol, am lasat-o pana s-a oprit singura; facut plinul, la aceeasi statie, ca sa nu fie diferente de reglaje intre pompe ...

Modificat de Shymano
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu vorbesc de consumul de benzina la pornire pina trece pe gpl...

Mai sus ai scris ca ai consumat 9l in 110km...

Adica ai pus 9l in rezervorul gol si ai mers pina s-a terminat?

Golesti rezervorul, faci plinul de 30-40 l cat iti intra si mergi pina se goleste...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aia 9L au fost pusi de la plin la plin, ultimul consum facut ... de la gol la gol am facut consumul inainte de asta, tot acelasi consum am avut. Cu km trecuti pe foaie, unde si cand am fost, unde si cat am alimentat ... am si eu habar sa fac un consum la o masina, tinand cont ca la serviciu am cateva masini carora eu le fac foile de parcurs, consumuri si alte cele ...

Pornirile si mersul pe benzina pana la trecerea automata pe gpl, cum am mai spus, mi-au consumat aproape 20L benzina in 2.000 si ceva de km.

Oricum, eu nu ma cantonez de benzina consumata pt porniri ... mai mult dau/dam pe bere, in acelasi an ... :beer:

Modificat de Shymano
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ori e max 0.5l% cum ai scris cu citeva posturi in urma ori e 1l% cum ai scris acum?

E greu cu socotelile...

1l in plus la un consum de 11l inseamna ~10% in plus...daca o socotesti valoric e 20% in plus...1l benzina=2 l gpl...ca pret...

Cam mari abaterile la socoteli...

Banui ca aceleasi abateri le ai si la calculul consumului...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai da, e cam greu cu socotelile ...Cand nu intelegi diferenta intre consumul de benzina versus gpl si consumul de benzina necesar pentru porniri, care e cu totul altceva.

Ca sa intelegi, totusi, despre ce vorbesc ... Practic, benzina consumata pt porniri in cei 2.000 km facuti de mine nu reprezinta "x" litri de benzina consumata la 100 km, ci benzina consumata in functie de numarul de porniri ale motorului. Eu, in cei 2.000 km facuti in 2 luni, am avut un numar de porniri (intre 2 si 7-8 porniri pe zi) care mi-au consumat ~20 L de benzina. Daca eu pornesc o data si fac 2.000 km pana la urmatoarea pornire de motor, nu consum decat cateva grame de benzina necesare acelei porniri, intelegi ?? Media aia de 1% facuta pt porniri a fost, poate, o exprimare nefericita ... d-aia am spus ca benzina folosita la porniri este nesemnificativa, si daca ai gpl pe masina, si daca nu ai, tot aceeasi cantitate de benzina o folosesti pt pornirea masinii.

Modificat de Shymano
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este perfect adevarat. Dar pt o utilizare normala, nu taxi/distributie etc, media consumului pt porniri este ~1% cum ti-a iesit si tie.

Medie facuta de foarte multi utilizatori de gpl , dar si statistica facuta de producatorii de instalatii...

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am pus consum de vara ... cand creste consumul iarna pe benzina, automat creste si cel de gpl, nu ??

Consumul pe gpl l-am facut in mai multe randuri de la gol la gol, am lasat-o pana s-a oprit singura; facut plinul, la aceeasi statie, ca sa nu fie diferente de reglaje intre pompe ...

 

Creste si diferenta...se vede ca nu ai multi km pe gaz, experienta cu masini pe gaz...

Daca vara masinile care merg in bucla inchisa au un + 20% in medie doar pe gaz, iarna ajungi si la + 40%.

Adaugi benzina de porniri si iesi la un procent mai mare ca si cost.

 

Probabil ca mergi in amestec sarac pe actualul automobil...a mai fost alinbmw cu aceasi problema si era aproape gata sa schimbe instalatia :)

Iti recomand o tura pana la alexys la Pitesti ca sa te aduca in parametrii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

cei care resofteaza pt marire de putere(si la care se specifica de obicei trecerea la benzina aditivata obligatoriu) mai pot trece pe GPL?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fara probleme. Eu am stage 2 facut la Voinea, merge impecabil, doar ca e consum ceva mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar nu e recomandata exploatarea la turatii mari a motorului pe GPL.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine a zis asta ? Si ce inseamna turatii mari ? Peste 6000rpm ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum Moog ? Nu stii ? La turatii mari gpl-ul se transforma in nitroglicerina asa ca ai grija cum mergi...

 

@jag:

Asa cum a spus si 120L: fara probleme. Si eu am stage 2 + gpl (vede frecvent peste 5000 de ture si inca n-a explodat motorul).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

sunt nou pe aici si as vrea sa ma intreb si eu anumite lucruri.

 

Detin o masina marca VW golf 4 , 1.6 benzina , 16 valve 101 CP.

 

Asta iarna , cand mergeam pe strada cu ea , mi s-a aprins martorul de ulei (rosu) intermitent.

 

Cand am cumparat masina ( nu a fost noua) , scotea fum pe la joja de ulei , si din cate am inteles de la majoritatea mecanicilor auto, trebuia facuta segmentarea la masina ( ea are acum in prezent in bord trecuti 241.000 KM , dar nu stiu daca sunt sau nu reali).

Am fost cu masina la un service auto , am schimbat ulei + filtru de benzina , insa tot se aprindea martorul.

 

Am ajuns acasa cu ea , am lasat-o o zi in parcare , apoi , a doua zi, nu s-a mai aprins deloc. ( martorul acela se aprindea deobicei dupa cateva minute de mers cu masina. daca in momentul in care opream masina si o reporteam, martorul ramanea stins, apoi..dupa cateva minute, se aprindea intermitent).

 

De asta iarna pana acum mi-a mancat ulei ( sa spun aprox 800 ml/ 500 km sau mai mult), iar eu completam mereu cu ulei cand ajungea aproape de minim in joja de ulei ( verificam destul de des nivelul uleiului) .

 

Acum vreo 2 zile , am plecat cu masina de la Buzau la Covasna. Toate bune si frumoase, am ajuns cu bine, masina s-a comportat bine pe drum, insa, la intoarcere ( pe la siriu) in timp ce mergeam cu ea am avut iarasi aceeasi problema ca in trecut ( martorul rosu intermitent de ulei s-a aprins).

Am tras imediat pe dreapta, am verificat nivelul uleiului insa nu am putut sa-mi dau exact seama cat indica ( stiu ca uleiul fierbinte are "volum" mai mare ca cel cere ), oricum, ideea era ca uleiul fierbinte de la siriu era mai jos decat jumatatea distantei dintre MAX si MIN de la joja. Am mai avut in bidon ulei 10W40 Castrol Magnatec vrei 250 ml , i-am pus pe aceea dupa ce s-a racit putin masina ( am stationat vreo 25 minute , apoi am pus uleiul) , si bineinteles, martorul continua sa clipeasca in bord, am continuat sa merg cu ea, incercand sa ignor acel martor si m-am oprit la prima benzinarie si mi-am  cumparat ulei 10w40 ( dar nu am gasit Castrol, am bagat o marca necunoscuta) , am mai cumpletat din noul bidon de ulei inca vreo 200 ml de ulei ( cu motorul fierbinte) si tot nu mi s-a stins.

 

Pe la viperesti, cu martorul aprins intermitent , m-am enervat si i-am dat forja ( 150 km/h la vreo 4.000rpm) atunci cand am ajuns la turatie mare a motorului martorul s-a stins !! ( am crezut ca era murdar sau imfundat senzorul din baie si ca la turatia asta mare s-ar fi stins) dar a fost stins vreo 2 minute apoi s-a reaprins.

 

Am avut curajul sa merg cu ea atat drum ( cu martorul aprins intermitent) deoarece imi impuneam sa cred ca nu am cum sa gripez motorul deoarece eram sigur ca ulei era in baie ( 500 ml de ulei ii pusesem cu cateva minute inainte).

 

 

Am ajuns aseara in Buzau, vreau sa cobor sa verific acum iar nivelul de ulei, masina fiind parcata si cu motorul rece ( de ieri nu am mai mers cu ea) si in cazul in care mai trebuie ulei, sa completez si sa vad daca se mai aprinde acel martor in bord.

 

Daca , in continuare se aprinde, ce trebuie sa fac? Care ar fi cauza ?

Trebuie facuta segmentarea in regim de urgenta? sau o fii vb de vreun senzor? ( desi cu cred..ca fum pe la joja scoate grav, plus ca uleiul din baie miroase a fum ( am mirosit capacul de la motor unde se pune uleiul si mirosea a fum)).

 

va rog, am nevoie de ceva pareri/sfaturi.

 

Edit1: Mentionez ca atunci cand am schimbat prima data uleiul, am folosit ULEI COMMA 10W40 ( am luat special ulei prost doar sa verific daca martorul rosu al uleiului aprins intermitent era cauzat de pompa de ulei ( presiune scazuta) sau daca uleiul pe care l-a avut masina inainte ca eu sa o detin si-ar fi pierdut din proprietati, o fii devenit mult prea subtire ( orice problema legata de ulei) - apoi am completat cu Castrol cand mi-a papat ulei ..si acum..ultima data...am pus ulei tot 10W40 dar alta firma

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce treaba are cu GPL ul?

O diagnoza ai facut sa vezi ce eroare ai ?

Poate pompa e cu probleme si nu ai presiune...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cri-cri , GPL-ul are temperatura de ardere mult mare mare ca benzina si arderea este mult mai uscata ceea ce inseamna ca duce la o uzura prematura a uleiului si implicit a motorului.De aici si recomandarea de a schimba uleiul mai devreme.

 

Daca esti habarnist incearca macar sa nu semnalizezi.

 

Turaii mari inseamna peste 4500 rpm.

 

Cine recomanda sa nu se mearga foarte turat pe GPL ? Producatorii si montatorii cu renume.

Modificat de AndreiCC
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca esti habarnist incearca macar sa nu semnalizezi.

 

 

De ce ? E bine sa fii habarnist si sa semnalizezi intrucat asta in general atrage atentia unor oameni informati iar unii dintre acestia sunt suficient de binevoitori pentru a te lumina cu cate un raspuns argumentat.

 

GPL-ul are temperatura de ardere mult mare mare ca benzina si arderea este mult mai uscata ceea ce inseamna ca duce la o uzura prematura a uleiului si implicit a motorului.De aici si recomandarea de a schimba uleiul mai devreme.

 

 

Problema aici, pe langa niste informatii de tip "zvon" si cam fara logica, este adverbul cantitativ ("mult") care este de-a dreptul subiectiv. Cat de mult e "mult" ? 5%, 80%, 150% ? Si mai ales unde sunt afimatiile montatorilor (eventual si datele/cifrele) care ne arata cat de "mult" mai cald si uscat e procesul de ardere gpl ?

Pentru ca sunt montatori (e drept, nu asa de renumiti ca cei pe care i-ai enumerat tu) care nu prea subscriu la afirmatia ta. Spre exemplu, in privinta temperaturilor cei de la LeadingPowerGas spun ca:

 

 

To ensure that engine’s  longevity is not put under much higher risk when running on LPG, Leading Power Gas team carried out exhaust gases temperature test on Mitsubishi Legnum VR4, measuring exhaust gases temperature as close to the engine as possible. The results were very positive and proved, that myth of LPG burning much hotter causing potential engine damage and failure, is far from reality.

The temperature readings were identical for both fuels petrol and LPG at idle, middle load and max load (wide open throttle).

 

 

Problema temperaturii in contextul uzurii scaunelor supapelor a fost tratata si AICI:

 

The most common misconception you'll hear about LPG is that it makes an engine run hotter than Petrol. This is no more than myth.

 

 

La partea cu mult mai "uscat"  ar fi cazul sa le spui celor care ti-au dat informatia ca sunt cu vreo 20 de ani "en retard" fata de ce se intampla pe planeta Pamant, nu de alta dar benzina aia care "ungea" a cam disparut de ceva vreme. Tot din materialul de mai sus (care este util si interesant in totalitate):

 

Another partial solution for Erosion is found in lubrication of the valve head and seat. If we apply lubrication to surfaces that are eroding each other then less molecules will be worn off each surface. Lead used to be added to petrol because it provided a form of lubrication for the valve head and seat sealing faces. Nowadays, Lead is not added to Petrol so that lubrication benefit is gone.

 

 

Asa ca balaurii cu uleiul care se uzeaza prematur cu efecte asupra motorului cred ca trebuie lasati acolo unde le este locul, adica in povesti... In mod logic, daca uzura suplimentara a motorului ar fi cauzata de uzura accelerata a uleiului atunci ai schimba uleiul la 1000km si ar trebui sa nu mai ai probleme. Nu ?

In fine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Majoritatea covarsitoare a instalatiilor GPL sant setate sa sara pe benzina la 6000rpm...dar nu din cauza a ce spui tu...e vorba de timpii de injectie, factorul de multiplicare, vaporizare, capabilitatea injectoarelor GPL etc...

Ungerea o face uleiul nu benzina... si asta e din categoria "mi-au soptit 2 vecini" ...

Unde ai vazut motor in care sa se plimbe benzina sa faca ungere ?

Amestecul sarac era o problema, dar a disparut la secventiale cu sonda de amestec...

Mai e o problema la unele motoare cu scaunele la supape dar si pt asta exista solutie...

Uzura prematura...iar cu bata in balta...atata timp cat sant o caruta de masina taxi/distributie cu 500-600k la bord pe GPL, la unii o segmentare, banui ca noi muritorii de rand care facem 20-25k pe an nu prea avem de ce sa ne temem in urmatorii 20ani de utilizare...

Aia cu datul cu presupusul banui ca era autocritica...

Daca tot esti avid de cunoastere citeste topicul ai sa inveti multe...s-a mai discutat pe aici despre asta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu alte cuvinte e ok sa ii tai la rosu pe GPL si uleiul trebuie schimbat normal la 15k eventual 30k LL ca nu are nimic nu ? :)

 

Mai discutam dupa ce faceti 100k in regimul asta "n-a bubuit motorul pana acum" cu stage 2 :)

 

cri-cri tu vezi ce instalatii monteaza respectivii din documentatia de mai sus ?

 

Sti cat scosta o instalatie de genul ?

 

Eu iti vorbesc despre ce este pe meleagurile noastre nu de ce gasesti in US sau mai stiu eu pe ce planeta.

 

P.S. Eu am dat un sfat , nu intru in polemici gratuite.Cine vrea asculta , cine nu , ii da blana pe GPL ca nu bubuie motoru` !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ti-am zis ce se face , nu ce as face eu...intr-o depasire pot sa ma duc linistit in 5000-6000rpm pe GPL fara probleme...nu merg cu ea la turatia asta...

Merg constant cu 4000-4500rpm ...

Uleiul de Romania nu-l schimb la 15-30k... eu cel putin il schimb max 10k daca merg destul extraurban...in rest la 7-8k....si nu are legatura cu GPL-ul...ci cu calitatea de kkt a uleiului si uzura mult mai mare in urban decat teoreticul calculat de fabricant...

Instalatiile montate de britanicii de mai sus (nu americani ... .co.uk daca iti spune ceva) nu sant chiar avioane...am vazut in montajele lor LPGTECH care sant poloneze si nu sant chiar cele mai bune de la polaci ...daca montau Prins/Vialle mai ziceam sa te dai rotund...alea scumpe...

 

PS daca dai un sfat da-l documentat...nu de 2 vecini...din astia avem si noi...

Polemica e buna tot timpul daca e constructiva si bazata pe argumente...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am intrebat daca stiti cat costa nu am spus ca sunt facute in state sau pe marte, 

 

Nu te supara ca te intreg dar ce "kkt" de ulei folosesti de trebuie schimbat in 7-8k  km?

Modificat de AndreiCC
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La noi preturile variaza de la 4000-7000RON...functie de motorizare, complexitate etc...si chiar mai mult...s-au pus si la noi pe V6, boxer, turbo...

Intradevar putini se baga la fineturi pe motoare chipuite...si nu vorbesc de aspirate :) ...si mai putini reusesc...

Cine vrea avioane plateste pe masura...nu te uita la preturile din UK, Germania...e alta poveste...

Nu ma supar ... fac la fel cu ~ ORICE ulei cumparat din Romania...am mers cu Valvoline, Shell, si acum Motul...

Si nu e vorba neaparat de ulei , cu toate ca lasa de dorit calitatea... e vorba de ore de functionare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu alte cuvinte e ok sa ii tai la rosu pe GPL si uleiul trebuie schimbat normal la 15k eventual 30k LL ca nu are nimic nu ? :)

 

Mai discutam dupa ce faceti 100k in regimul asta "n-a bubuit motorul pana acum" cu stage 2 :)

 

Am 90k cu gpl + stage 2. Deocamdata merge de rupe, daca bubuie o sa va anunt, stai linistit. Si ca mine sunt multi, mai multi decat iti imaginezi tu. Uleiul il schimb la 8000-9000km tocmai datorita modului in care exploatez motorul si indiferent de combustibil (care dupa cum s-a mai spus, are prea mica relevanta asupra uleiului). Evident ca daca mergi permanent la 6000rpm o sa faci motorul praf in scurt timp dar asta e valabil pentru orice combustibil. Am vazut motoare 1.8T facute praf dupa doar 150-200k de oameni care bagau doar benzina de 98-100.

 

In ceea ce priveste instalatiile de afara, nu vad cu ce ar fi mai presus decat astea de pe la noi (exceptand olandezele mentionate de Moog). Principiile de functionare sunt aceleasi, sa nu crezi ca gazul bagat de o superinstalatie arde "mai rece". Iar preturile... imi pare rau, la britanici cred ca sunt printre cele mai mari. Eu am BRC Sequent 24 MY11, a costat 3000 lei cand mi-am montat-o (2010). Aceeasi instalatie, identica, te va costa in Italia 1100 euro (asta acum, la oferta, ca-n 2010 era vreo 1300 euro - deci dublu fata de RO - dar a aparut pan-jet-ul ala si acum fac reduceri).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!