Jump to content

Pro/contra GPL la motoare otto VW


SAlex
 Share

Postare recomandată

Spune codul de motor si intreb si eu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am un cod. M ar atrage un fsi Si apoi sa l trec pe gpl.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai degraba un 1.8T si GPL...sau ramai la o aspirata de 1.6 102-105 CP...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru pareri/info. Ce ma deranjeaza la 1.6 aspirat sunt rapoartele din cutie in special a 5-a.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intradevar la viteze mari e putin deranjant...dar te obisnuiesti...

Mai deranjant e cand ajungi cu tigaia in service , eventual cu senzor Nox etc...

Daca sant putini meseriasi de aspirate normale la fsi si mai putini...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e. Dar aici ne descurcam noi. 

 

Ce nu o sa inteleg niciodata e cum s-au gandit inginerii sa faca cutia.  Am avut un G3 de 1.4 . La 100 km/h avea 2700-2800 rpm. La 1.6 cu putere mai mare se schimba treaba ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt minti "luminate"...daca la motorul de 1l VAG in a 5-a mergi cu 3000 rpm la 110 km/h, cu cel de 1,2 mergi cu 3500 rpm la 110 km/h....

Pinionul ala de a 5-a am vrut sa-l schimb, dar e dandana mare, desi poate fi dat usor afara ca are capacul lui........

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut 

 

Am o Skoda Fabia din 2000 cu motor 1.4 MPI, pe care am montat o instalatie Tomasseto cu Stag 200.

Ieri am fost la RAR sa imi treaca instalatia in CIV, dar am fost respins pe motiv ca CO CORR  pe GPL este de 0.45% (la 90 grade celsius), si ar trebui sa fie sub 0.36 %.

Am vorbit cu cei care mi-au montat instalatia (SEBIGAZ BUZAU) si mi-au spus ca nu a fost incalzit motorul bine, catalizatorul neajungand la temperatura optima de functionare, de asemenea au spus ca gpl-ul folosit de mine de la omv nu este calitativ si ar trebui sa pun de la rompetrol.

In 30 de zile trebuie sa ma intorc la RAR.

Ce pot sa fac sa remediez problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum ai ajuns din Bv la Bz?

Unguru e in stare sa monteze S200...

Incearca la un montator...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer? Sa-i dai lu nenea ala 50 lei sa te lase in pace pe moment, sa iei seria de pe banconta si sa il ameninti cu puscaria..pt ca altfel nu ar mai fi asa jegosi ; am un prieten taximetrist care nu a vrut sa dea spaga, s-a plimbat de 3 ori pana la cei care au montat instalatia, toate reglajele erau bune, si i-au zis baietii sa ii dea ceva lu ala sa nu-l mai frece la cap..pana la urma omul s-a conformat..iar cel de la rar ce credeti ca i-a zis, ironic si zambaret? " eh, vezi ca de data asta a iesit bine?" tara de caca-o...dar deh, daca fiecare din conducerea tarii fura pe rupte, incearca toti sa se adapteze..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu neaparat ...daca masina are si ceva problem de aprindere si reglajul nu e tocmai cel mai fericit deja nu mai ies nici mama noxelor...

Ca sant cazuri cand la RAR ca si prin multe alte parti lumea cere e alta poveste...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, 

 

Am montat la Buzau tocmai in ideea sa pun ceva de calitate ca ulterior sa nu am probleme, am cautat pe forumuri si erau recomandati, dar la mine s-a nimerit sa nu iasa cum trebuie...

 

SI de dat spaga, nu cunosc pe nimeni, care sa cunoasca pe cineva acolo prin care sa dau, si direct alora sa le dau mi-e mura...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vorbit cu cei care mi-au montat instalatia (SEBIGAZ BUZAU) si mi-au spus ca nu a fost incalzit motorul bine, catalizatorul neajungand la temperatura optima de functionare, de asemenea au spus ca gpl-ul folosit de mine de la omv nu este calitativ si ar trebui sa pun de la rompetrol.

 

 

Pai du-te cu motorul + catalizatorul bine incalzite undeva si roaga-i sa-ti masoare doar pe GPL (dai si tu o atentie acolo ca doar nu e vorba de o inspectie generala) si vezi daca tot asa iese... Iar partea cu gazul prost de la OMV, daca vorbim de OMV-ul de la gara - aia chiar vand GPL nu apa chioara... sunt una din primele trei statii de GPL din Brasov d.p.d.v al calitatii gazului (dupa parerea mea si a altora).

 

Cu reglajul... in ultima instanta te poti duce si la Atilla (pe str. 11 Iunie 1848, la nr. 21), ii spui ce problema ai si il rogi sa arunce un ochi (contra cost, normal). Macar mai primesti si alta opinie care nu e "de la distanta".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e cand mergi sa montezi la niste doreli de Romania...

Bine ca ai scris pe aici cine sunt ca sa stie si altii.

 

Ca idee, inainte de montaj trebuie facuta o diagnoza si vazut ce piese defecte ai pe acolo. Dupa montaj se fac muuulte teste si verificari printre care cele cu detector de gaze ( nu apa cu sapun ) si cele de noxe, teste care sunt esentiale si fara de care nu pleci de acolo.

Dar intr-o tara unde consumatorul nu stie ce drepturi are dar plateste oricat.....traiesc dorelii ca belferii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CRI-CRI  De la OMV de la gara alimentez, cat despre verificarea noxelor se poate face la orice service auto? cunosti unul in brasov? merci.

Modificat de georgetheman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

georgetheman, ti-am dat mesaj de ieri dar fiindca esti membru cu sub 5 posturi nu stiu daca poti primi asa ca l-am sters acum doua minute. Suna-ma la numarul din profil intre 10-22 si vorbim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.Am si eu o octavia 2 1.6fsi 85kw cod motor blf.A montat cineva gpl pe acest tip de motor?cum se comporta?merge pe gpl/benzina sau doar gpl?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu unul as uita de GPL pe FSI...scump si putina experienta in Ro...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am instalatie brc secvential 24.11 de aproape un an de zile ( s-a montat la Vernesti - Buzau ) , peste 20 000 de km. Probleme pe gaz - nici una deocamdata! Consum extern la mers regulamentar, sub 9%, iar in Bucuresti , dimineata la 6.30 si seara la 17.00 cam 11-12l% . O singura data asta iarna mi-a iesit un 15l% . Alimentez doar din doua puncte - petromul de la fintina Miorita si un lukoil de pe Prelungirea Ghencea . Instalatia nu are senzor de turbo( la cererea mea )  , nu taie gazul dupa 4000 de ture , daca doresc sprint si ... putin nerv, trec pe benzina ... A ... masina are 220 000 km , tiptronic si deocamdata merge bine!

Modificat de dan boariu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am un amic care si-a montat la Deva pe un golf 6  1.2 tsi /85cp cu dsg instalatie  de la BRC(  importata  de cei de la Vernesti ) , adusa pe comanda dupa seria sasiului. Instalatia pe gaz - harta -  era setata din fabrica  dupa harta pe benzina. Am mers cu ea si era super ok! Cred ca iesea pe la un 8 - 9 % gaz . Dar... cind isi baga dracu coada... A schimbat softul la benzina  ( 85 cp la 105 cp ) la niste baieti dibaci in Bucuresti si ... nu a mai mers masina cum trebuie! In vag com nu se mai vedeau  : cutia de viteze, abs -ul , climatronicul ... etc ! Peripetii !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut pe cineva ca ar avea pe acelasi tip de motor ca al meu gpl dar nu pot sa ii trimit pm.Inca sunt in dubi daca sa montez sau nu tinand cont ca sistemul este destul de nou in romania pentru injectia directa

Modificat de Laurwentiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astea cu injectie directa asa vin pe cod de motor...numai diagnoza se poate face pe ea...setari pauza din cite stiu...

Instalatia destul de scumpa, consumul oricum relativ mic pe benzina iar amortizarea se face in timp lung...

In rest montajul nu ar trebui sa fie cu probleme... mai ales la o masina noua...pt un montator cit de cit ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Laurwentiu; Am primit mailul de la tine si ti-am raspuns.

Instalatia este Landi Renzo FSI, montata la Pitesti, merge fara probleme, chiar mai rotund si mai frumos decat pe benzina. Daca sistemul este relativ nou in Romania, el nu este nou pentru acest tip de motor; daca nu a aparut la noi nu inseamna ca nu a aparut nicaieri ... nu este chiar atat de complicat fata de alte instalatii, diferenta este facuta, probabil, doar de softul respectiv. Merita fiecare banut, chiar daca este scumpa. Consumul l-am mai specificat p-aici, 8,2% afara (la viteza cat de cat constanta 120-130 km/h, 60-80 km/h in localitati), undeva la 11-12% in Bucuresti (mers ceva mai alert). Eu sunt extrem de multumit de ea, in maxim un an isi scoate banii, daca nu chiar mai repede (din diferenta de pret dintre benzina si gpl).

PS: pentru cei care spun ca mai consuma si benzina in afara de gpl ... cu toate pornirile pe benzina, in circa 2000 km mi-a consumat si aproximativ 15-20 litri de benzina. Deci un maxim de 1 litru la 100 de km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum ai facut calculul de amortizsee intr un an?

Scrie si aici  te rog.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am zis asa: sa zicem ca fac in jur de 15.000 km/an, undeva la 5.000 in Bucuresti si 10.000 afara. Bun ...

- 5.000 x 11% = 550 L.

- 10.000 x 8% = 800 L.

___________________

TOTAL = 1.350 L.

 

1.350 L x 6,06 roni/L = 8.181 roni.                     (benzina Petrom 95, pret vazut acum pe net)

1.350 L x 2,89 roni/L = 3.901,5 roni.                  (gpl Rompetrol, pret sigur cunoscut)

______________________________

TOTAL DIFERENTA = 4.279,5 roni.

 

Consumurile, la fel, sunt estimative. In oras imi poate consuma intre 10,5 si 12,5%, eu am zis, in mare, 11%. Afara imi ia intre 6,2 si 8% ... normal ca 6,2% e mersul babesc, super regulamentar, pe care l-am probat cu greu in vreo 2-3 randuri. De obicei afara am un consum intre 7,7 si 8%; o cam alerg ... oricum, si cu 12% in oras si 7% afara, consumul total tot p-acolo se duce. Benzina consumata pentru porniri nu am mai luat-o in calcul, mi-a consumat undeva la ~15-20L in 2.000 km (aproape 2 luni, porniri zilnice acasa-serviciu-acasa, ceva plecari prin oras, 2-3 porniri de motor/zi la cererea "sefului" de 4 ani, etc -> 7-8 porniri zilnice).

La un numar mai mare de km facuti in Bucuresti, automat consumul creste si, implicit, perioada de amortizare scade. La fel, nu am luat in calcul vreo diferenta de consum intre benzina si gpl, pentru ca nu mi s-a parut a fi asa ceva; si chiar de ar fi, e maxim 0,5 L/100 km, nesemnificativ zic eu.

Modificat de Shymano
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!