Jump to content

Probleme (Tiguan 5N & 5N2)


iio
 Share

Postare recomandată

Concluzia indelungatelor verificari este benzina efectuate la service.

Au luat o proba de benzina de la mine si una de la o masina care a venit in showroom din Germania (benzina de la mama ei).

In primul rand culoarea era total diferita, benzina din DE era transparenta precum apa pe cand benzina mea era galbena ca pipi(chipurile aditivata).

Au fost facute 2 teste simple unul cu o hartie absobanta, benzina mea a lasat o mare pata care putea sa se observe cu ochiul liber pe cand benzina din DE a lasat doar un mic contur care abia se putea observa.

Mirosul era total diferit, benzina din DE era parfum pe cand benzina mea mi-a adus aminte de copilarie si mirosul de benzina din statiile petrom.

Testul doi a fost cel de ardere, un dop de benzina pe gresie si dat foc. Benzina din DE a ars cu aprox 5-6-7 secunde mai mult decat ce aveam eu in rezvor.

Dupa ce flacara s-a stins in urma benzinei din Germania au ramas cateva urme pe cand in urma benzinei mele a ramas o mare pata uleioasa. Cat timp am stat acolo acea pata nu a disparut.

Din cate am inteles acele reziduri raman si in catalizator plus ca din parerea mea neexperimentata este posibil ca si anumite piese sa gliseze din aceasta cauza.

Sfatul a fost sa schimb benzina.

Ghici ce benzina se afla in rezervorul meu? Carera 100 de la OMV, cam cea mai scupa benzina de la noi de pe piata. Ultimele 2-3 alimentari au fost facute de la aceiasi statie in deal la Unirii.

O sa pun de la Patriciu(Rompetrol) benzina am auzit numai lucruri bune desprea ea, mecanicii nu au vrut sa-mi recomande nimic, ei doar mi-au spus cauza si mi-au recomandat sa schimb carburantul.

Concluzia este ca la noi in Romania o sa stii doar cat platesti pt o benzina nu si ce ce primesti de la pompa. Tot de la mecanici am inteles ca difera de la saptamana la saptamana ce benzina o sa vina la statie, poate sa fie bua sau poate sa fie rea.

O sa pun benzina de la Patriciu dupa care o sa revin in service.

Dupa aceste teste amanuntite si discutiile cu mecanicii pot sa va zic ca mi-am schimbat parerea despre Midocar. Daca o sa procedeze asa cu fiecare client pe termen lung o sa aiba numai de castigat.

P.S. Schimbatorul este de neinteles, ba merge perfect ba agata. Nu mai stiu ce sa spun sau cum sa-mi explic acest comportament.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu benzina am auzit si eu lucruri similare, plus ca difera cifra octanica fata de ce e afara (100 de la noi e mai putin decat 100 din afara).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As avea niste retineri in legatura cu benzina.

Daca ar fi fost asa, forumurile erau pline de astfel de probleme, dar nu prea sint din cite vad eu.

Ce vreau eu sa zic este ca totusi sa nu fie vreo problema totusi pe care o ascund in spatele benzinei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca ramane un singur mod de a afla.

Bag benzina de la Rompetrol dupa care duc masina in service iar daca sughite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu cutia e problema si la alte modele de ex la al meu :blah: (masina din semnatura ) referitor la marsarier si treapta 1

Modificat de Diabllo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oare un ambreiaj sport schimba ceva? Ma intereseaza sa intre mai rapid in viteza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare

Posed un Tiguan Sport & Style 1.4 TSI si as vrea sa stiu ce liquid de racire imi recomandati ? Si in acelasi timp ce ulei imi recomandati , ca marca ma refer.

Si am de gand sa fac o calatorie pana in tara cu Tiguanul , imi puteti recomanda de ce benzinarii sa ma feresc, ma refer la calitatea proasta a benzinei , nu pot sa ma rezum la o zona anume pentru am sa conduc mai prin toata tara.

Mersi mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probleme cu carburantii din Romania inca mai sunt si de asta s-au convins majoritatea celor care s-au plimbat cu masinile prin UE.

Intre timp m-am lamurit ca exista oaresce probleme si cu uleiurile. Asta e parerea mea: http://vwforum.ro/index.php?s=&amp...t&p=1252312

Referitor la problemele cutiei de viteze eu am identificat doua situatii posibile:

1. In general cutiile manuale VW nu sunt sportive. Sunt putin mai imprecise si necesita miscari ample. Daca schimbi in graba sau nu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ne-am dat dreaq, acum si frana de mana are calculator.

Multumim mult de sfaturi si repet intrebarea pusa si pe alt topic.

Daca schimb ambreajul cu unul sport oare o sa mai am probleme de genul asta?

O sa pot schimba mai rapid vitezele? Nu o sa mai agate? Banuiesc ca atunci o sa trebuiasca sa schimb si uleiul din cutie?

Sau toate aceste probleme sunt de cutie si nu am ce sa ii fac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce ti-au raspuns altii pe alt topic, dar eu cred ca are sens sa schimbi ambreiajul cu unul sport ori pt ca ai reusit sa-l prajesti prin stilul agresiv de condus, ori pt ca nu mai face fata (patineaza) datorita cuplului marit (tuning). Altfel nu ai de ce sa-l schimbi.

Cat despre schimbat mai repede vitezele cu ambreiajul sport, sunt sceptic. Teoretic ar fi o explicatie, fiind sport are inertie mai mica, se sincronizeaza mai repede, cupleaza mai repede, dar cred ca e nesemnificativ in cazul de fata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au luat o proba de benzina de la mine si una de la o masina care a venit in showroom din Germania (benzina de la mama ei).

In primul rand culoarea era total diferita, benzina din DE era transparenta precum apa pe cand benzina mea era galbena ca pipi(chipurile aditivata).

Proba de la tine au luat-o in fata ta sau au venit cu ea gata luata?

Deoarece daca au venit cu ea, se putea foarte simplu sa puna in "benzina ta" un pic de ulei, pentru "show".

Acesta (uleiul) se amesteca perfect cu benzina, coloreaza in galben benzina si lasa si pete pe hartii absorbante...

Este evident si faptul ca benzina "aditivata" cu ulei va lasa reziduu uleios dupa ardere...

Asa ca au scapat ieftin de tine, iar tu incepi sa injuri benzina in loc sa-i injuri pe ei pentru ca habar nu au ce are masina...

Deci, precum a spus si tiguan2.0, as avea ceva retineri apropo de criticile aduse benzinei...

Modificat de alex_pescaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-a trecut si mie acest lucru prin minte.

Dar eu pornesc cu prezumtia de nevinovatie o las asa momentan.

Ma duc frumos si bag benzina de la Patriciu si o sa iau frumos si juma de litru cu mine.

Culoarea galbena a benzinei se poate observa si la pompa, mirosul parea putin suspect (parea benzina proasta parca) altfel miroase cea de la OMV.

Sincer nu mai vreau sa acuz pe nimeni nefondat.

Ma duc si bag benzina de la Rompetrol, iau bonul cu mine si fac poze, pun juma de litru si in sticla iar dupa 50km daca mai face figuri ma duc iarasi in service.

Daca ii prind cu o misculatie, va promit ca o sa cititi in presa.

Ma indoiesc de faptul ca un service "reprezentant" VW se preteaza la astfel de trucuri ieftine.

Am vazut poze cu toate testele prin care a trecut masina, poze trimise catre vw ca si rezultate si spun asta din programul de service nu poze de prin calculator sau mail. Am vazut raspunsul trimis de vw in care recomanda folosirea unui anumit tip de combustibil nu retin acuma ce fel de norma dar revin cu detalii ca am devizul.

Daca nu vedeam cu ochii mei probabil eram putin scceptic.

Asa ca saptamana asta sunt calare peste ei, mai am putin si termin benzina din rezervor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlad, daca bagai de la cine stie ce benzinarie de cartier te credeam ca ar fi proasta. dar carera 100.....eu zic ca e chiar buna

mi se pare buna si carera 95. sigur te-au facut aia la perciuni. multa bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din ce imi aduc si eu aminte, avea o mica poticneala asa citeodata la viteza 1 sa zicem. parca dadea putin in nas, dar daca o acceleram era ok.

ideea e alta, defect sau nu calitatea benzinei nu ar trebui sa afecteze mersul motorului, ok, sa traga mai prost e una dar sa aiba defecte e alta. nu cred ca benzina e de vina. sint 2 variante: 1. asa e facuta sa mearga si ti se pare tie / 2. chiar are ceva

incearca ce ti-am zis eu in posturile anterioare: o duci la 5000 - ii dai in goarna pina la 6000 brusc si apoi o ti vreo 20 - 30 sec pe la 5500 si vezi daca cumva intrerupe motorul, daca simti vreo nelinearitate in functionarea motorului. nu conteaza viteza in care esti, dar sa zicem ca sa nu zbori prea jos poti sa incerci in treapa 3 sau 4

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cum va spuneam am facut revizia joi. Atunci chiar ma gandeam daca sa schimb sau nu bujiile. Imi era frica ca trebuie sa umble la motor. Chiar am comentat cu consilierul si el chiar nu prea avea nimic impotriva. Pierdeam garantia, da oricum nu mai am decat 3 - 4 luni (Apropo, Vlad, masinile noastre sunt surori, pentru ca si eu mi-am ridicat masina tot pe 15 august 2008!). Dar pana la urma, le-am schimbat, ca daca neamtul zice ca trebuie, stie el ce stie.

Sambata imediat urmatoare surpriza. Mi s-a aprins martorul care semnalizeaza avarie la sistemul de evacuare a gazelor. Zic, de ce mi-a fost frica n-am scapat... Cum au umblat la motor cum au aparut problemele! Luni a trebuit sa plec la Bucuresti. Am vorbit cu diversi prieteni, care lucreaza in domeniu, si mi-au spus ca nu e nicio problema ca pot sa fac drumul asta, ca e ceva la sonda lambda, etc. Pe drum insa am observat, ca la un moment dat calculatorul taia gazul la 140 la ora. De asemenea, in acceleratii motorul nu mai avea putere.

Marti dimineata eram la serviceul autorizat din Galati.

Ce credeti ca avea fratilor? Cand a scbimbat bujiile, mecanicul ala de 2 lei, mi-a rupt furtunul care alimenta o tija pentru vacuumul de la turbina! Si ala dadea eroarea! Eu inca de la revizie mi-am dat seama ca mecanicul nu avea nicio treaba cu tsi -urile, pentru ca mi-a schimbat uleiul la cuplajul Haldex, si a vazut el acolo langa, filtrul de combustibil si a vrut sa-l schimbe si pe acela!!! Ala care se schimba la 200-300.000 Km.!

Ma rog s-a ocupat un mecanic priceput, care este indragostit de tsi, le considera motoare foarte bune si s-a rezolvat problema.

Referitor la problema de la relanti, sa stiti ca si mie mi se intampla sa nu mearga rotund, parca ii pica asa turatia, dar inca nu mi se pare o problema grava

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In weekend am bagat alta benzina de la unq Patriciu. Parca merge ai bine sper sa nu fie placebo.

La relanti chiar nu am mai simtit probleme, doar in mers parca mai sughite putin.

Am primit si o recomandare de la Bender, vreau sa-i multumesc cu ocazia asta iar daca de rezultate o sa postez si aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut!

Am un Tiguan din 2008, manual 2.0tdi si 31.000 km. Am o pronlema la schimbarea vitezelor, masina smuceste indiferent de cat de repede sau cat de incet dau drumul la ambreiaj. A mai avut cineva problema asematoare? Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

michyparv, tu ai mers cei 30000 de km?

ca daca nu, ai timp sa te inveti. motorul are cuplu mare si d'aia smuceste, ca inca nu te-ai invatat cu vitezele

si mie mi se parea la inceput ca smucea tare, ca ma invatasem pe un clio inainte.

hai bafta si baga la kilometri :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa intru in polemici si discutii interminabile TDI vs TSI.

Am avut o intalnire cu bender care are un TDI, incercam sa ne dam cu parerea referitor la o problema care este semnalata pe aici.

Parerea lui a fost ca TSI sa infige mai bine decat TDI.

Stiu ca TDI are cuplu mai mare dar asta a fost parerea lui, nu am mers cu TDI ca sa pot sa-mi dau si eu cu parerea.

Ideea e ca acest smucit cred ca tine de ambreiaj, stim ca wv nu are cel mai reusit ambreiaj deci poate sa fie un raspuns la problema ta.

Incerca sa dai drumul mai usor la ambreiaj nu foarte brusc. Exista si posibilitatea de a a da in nas daca dai drumul brusc la ambreiaj si masina nu este suficient de turata.

Sunt curios daca masina se comporta altfel cu un ambreiaj mai sport.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mers eu cu amindoua destul timp ca sa imi dau seama.

TDI smuceste clar, datorita cuplului, nu cred sa fie vreun defect, dar exista si o posibilitate de a verifica. Si TDI si TSI merg in orice viteza fara a apasa acceleratia. Daca si in aceste conditii, te smuceste (dat drumul usor la ambreiaj) atunci da, ai o problema.

Referitor la TDI vs TSI, eu cred ca amindoua au acelasi timp de accelerare pina la 100 km/h poate TSI mai rapida dar extrem de fortata, dar in mod sigur au timpi diferiti de accelerare de la 0 la 20 km/h sau de la 140 la 150 si tot asa. Cuplul disel nu l-am putut replica pe TSI nici macar la 6000 rotatii, e altceva TDI si altceva TSI. Ar fi bine sa nu facem comparatie, sa nu zicem ca una e asa si alta asa .... fiecare cu avantajele si dezavantajele ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vlad, de fapt discutiile nici nu au de ce sa fie interminabile atunci cand cifrele vorbesc de la sine!

top speed

TSI 197 km/h

TDI 190 km/h

acceleratie 0-80/0-100 km/h

TSI 6,3/9,3 s

TDI 7,0/10,2 s

elasticitate 80-120 km/h

TSI 10,0 s

TDI 10,5 s

Cifrele sunt de pe site-ul VW si sunt valabile pt Tiguan 2WD. Nu am comparat cifrele variantei 4WD pt ca valorile reprizelor trecute pe site sunt "usor eronate" (pt cine e interesat am cateva argumente in acest sens) dar chiar si asa prezinta un avantaj pt TSI.

Valori detaliate in cazul reprizelor ar fi:

80-120 km/h in treapta 4 de viteza

TSI 7,3 s

TDI 8,5 s

80-120 km/h in treapta 5 de viteza

TSI 8,9 s

TDI 9,9 s

80-120 km/h in treapta 6 de viteza

TSI 12,4 s

TDI 12,4 s

80-120 km/h cel mai bun timp

TSI 6,9 s

TDI 8,5 s

sursa o gasiti aici http://www.km77.com/00/volkswagen/tiguan/p01.asp un site bine documentat.

Chiar daca diferentele sunt minore, ele sunt in avantajul TSI. Pe de alta parta, in cazul TDI-CR mai multi posesori au sesizat "imblanzirea" comportamentului la turatii joase fata de vechiul TDI-PD.

Senzatia mea conducand masina lui Vlad a fost ca desi cuplul maxim al motorului TSI este mai mic decat la TDI, totusi e disponibil in cantitate suficienta de la turatie scazuta, deci compresorul mecanic chiar isi face treaba pana la intrarea in presiune a turbinei. Si cu asta inchei discutia off-topic.

mickyparv ar trebui sa ne dai mai multe detalii despre smuciturile aparute la schimbarea vitezelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mickyparv, stai linistit

asa e masina

ai mers vreodata cu un bmw peste 150 cp?

sa vezi acolo smucituri cand treci dintr-o viteza in alta, inclusiv cand cobori treptele de viteze.

numai cuplul e de vina, e al naibii de bun!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal

sal ma poate cineva ajuta si pe mine? Am si eu un tiguan 1,4 tsi si am niste probleme cu el.adica dela un timp cind schimb vitezele se aude un sunet cidat la ambreiaj ca si cind ar fi rulmentul de presiune,si mai nou si cind acelerez si las acceleratia.cel mai tare se aude cind plec depe loc si dau drumu la ambreiaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca sunetul se aude numai cand apesi ambreiajul, indiferent de viteza, chiar si la relanti, cu siguranta este de la rulmentul de presiune!

se aude si cand actionezi cu frana de motor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am observat si eu un sunet ciudat la plecarea de pe loc, cel mai des la prima plecare.

Am crezut ca este vb de altceva, nu face regulat si face numai in treapta intai la plecarea de pe loc.

Nu cred sa fie o defectiune, tind sa cred mai mult ca este vb de cva legat de transmisie, un cuplaj la plecarea de pe loc.

Nu ma pricep asa mult la mecanica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian a închis acest topic
  • Andrei_72 a deschis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!