Jump to content

Probleme (Tiguan 5N & 5N2)


iio
 Share

Postare recomandată

si-a revenit singur, probabil cand am actionat spalatoarele. nu era inghetat si din cate stiu ar trebui sa fie oricum incalzite. apropo de modul de actionare, la mine nu pare a fi fix, ci in functie de cat de mult tin apasat pe stropirea parbrizului. chiar mi-as dori sa existe o cale sa inchid stropitoarele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"In manual 3.1 la pagina 75.

Dupa punerea contactului, la prima si la fiecare a cincea actionare a instalatie de spalare a parbrizului se vor sterge si farurile (lumina de intalnire sau de drum trebuie sa fie aprinsa).

Suporturile duzelor nu trebuie trase cu mana din bara de protectie. Daca un suport al unei duze s-a blocat in exterior, nu trebuie in nici un caz impins cu mana la loc. Pentru a introduce suportul duzei inapoi in bara de protectie, porniti instalatia de spalare a farurilor.

Pentru a garanta functionarea pe timp de iarna, trebuie indepartata gheata si zapada cu ajutorul unui spray, de pe duzele din bara de protectie."

Desi si eu ti-am dat aceleasi sfaturi, nu-mi aduc aminte sa fi citit sau sa fi retinut din manual partea cu deblocarea.

Faza cu la a cincea actionare mi-a ramas in cap, habar nu aveam ca si la prima se intampla asta sau ca functioneaza doar cand sunt farurile aprinse.

Pur si simplu am cautat sa vad unde dreaq scria de a cincea actionare si am gasit toate in de mai sus.

Toate cele bune si ma bucur ca ai reusit sa-l deblochezi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multzam de citat. interesanta faza, ca merge doar cand ai farurile aprinse. chiar o sa verific.

:wub:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am vazut ca e la moda, la mine la munca sa se puna stergatoarele in aer, sa nu inghete. cum le pozitionez in pozitia service, daca stie cineva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pozitia de service, Manualul de utilizare Tiguan, 3.1, pagina 71:

"Daca puneti si luati contactul scurt, si apasati maneta stergatoarelor in jos, acestea se vor deplasa in "pozitia service". Bratele stergatoarelor se pot rabata pentru a nu ingheta.

Ele trebuie repozitionate pe parbriz inainte de a pleca cu autovehiculul. Bratele stergatoarelor vor reveni la pozitia initiala, dupa inceperea deplasarii."

Pentru alte detalii, manualul respectiv se poate gasi aici, este singurul topic "Sticky" din aria Tiguan...

Numai bine, si :santa: SAFE!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu azi mi-am scos stergatoarele cu totul. Aveau prea multa gheata pe ele, le-am luat in birou si le-am lasat 5 min pe calorifer.

Btw, tot azi am observat ca se pot schimba lamelele la ele, am vazut de vanzare in Carefour niste lamele si ma intrebam cum se folosesc(erau destul de ieftine).

Se pot schimba doar lamele de cauciuc (cele care sterg geamul). Ce am vazut eu de vanzare au cam 60-70cm (sau mai mari), se pot taia cu cuterul dimensiunea care ai nevoie.

Sincer mai bine schimb lamelele la cele originale decat sa cumpar cine stie ce panarame care nu se potrivesc manusa pe sistemul de prindere, sau care nu sunt asa arcuite.

Sunt curios cat costa un set de stergatoare noi (originale). Momentan nu am probleme cu ele dar dupa iarna asta sigur trebuie sa iau masuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

La intoarcerea din mica vacanta de iarna am alimentat cam 75% din rezervor de la un Mol am pus de 98 (mai exat Mol Onesti).

Am ajuns in Bucuresti duminica seara insa luni si marti am observat un comportament ciudat.

Motorul cald consum la relanti aprox 0,6 l/h, motorul incepe sa merga inecat si consumul creste pana la 0,9 - 1,1 l/h. Dupa o perioada revine la 0,6 l/h

Cauza cea mai posibila benzina, pana acum nu am avut probleme cu benzina de la Mol fie ea de 95 sau 98 (posibil ca statia respectiva sa fie mai "speciala").

Alte posibile cauze:

- filtru de aer. Ma apropii de revizia de 30.000 probabil este super imbacsit, a mai fost curatat cu compresorul pe la 20.000 km parca

- filtru de carburant. Sa fie oare si asta super infundat si sa nu-si mai faca treaba?

De la ce poate sa mai fie? Sau poate stie cineva sigur de la ce este?

Dauneaza daca mai fac 2000km in sit asta?

Preventiv urmatorul plin o sa fie de la Rompetrol benzina de 99.

Modificat de Vlad F Buc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- filtru de carburant. Sa fie oare si asta super infundat si sa nu-si mai faca treaba?

masinile noastre 1,4 tsi nu au filtru de carburant. Masina mea se comporta la fel anul trecut,cand era frig afara si motorul era rece, murea motorul,dadea in nas,se accelera mai greu...toate astea pana am schimbat benzina...cu carrera 100 nu am mai avut probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer sa fiu, este cam nasol faptul ca nu avem filtru de benzina .

Avand in vedere calitatea benzinei noastre, unde nu mai poti sa ai incredere in:

- producator, acesta o singura data in viata o sa respecte standardele (cand obtine certificatul de producator fie el ISO sau altul).

- cisternele de carburant, care odata cara premium, alta data fara plumb sau motorina nu mai vb aici de varsta lor inaintata peste 10 ani de carat diversi combustibili

- rezervoarele de carburant de la fiecare benzinarie, unde baietii smecheri ca sa-si traga si ei ceva litri de benzina mai arunca cate o galeata cu apa in rezervor, rezervoare care in veci nu o sa fie curatate.

A fost super tragico-comic cand un Gigel cu cisterna a inceput sa rada de mine ca nu exista diferente intre 95 si 98 decat de o galeata de aditivi per cisterna, galeata care dupa parerea lui are rolul de a schimba culoarea nu proprietatile.

Si totodata tinand cont ca niciodata RO nu o sa exceleze la toate aceste conditii obligatorii pentru a asigura o calitate in parametrii a carburantului.

Cred ca alimentarea cu carburant ramane un joc de noroc. Iar faptul ca toate mizeriile din benzina romaneasca o sa ajunga direct in injectoare(fara a mai trece prin filtru)chiar imi provoaca un fior rece pe sira spinarii pana in portofel.

Oare exista cumva un filtru pentru rezervor? Sa-l pun frumusel la botul pompei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vlad, sa nu imi spui ca ai crezut o secunda ca Tiguan-ul sau orice alta masina nu are o modalitate de filtrare a carburantului folosit la alimentare :D.

Nici la Ford Focus nu este filtru la benzina pentru ca e in rezervor si nu se schimba, deci la fel trebuie sa fie si la Tiguan. Avantajul este costul mai mic la intretinere. Daca apar probleme in sensul ca se infunda efectiv costul este destul de marisor mai mult ca sigur, dar asta e posibil sa apara probabil la un kilometraj foarte ridicat sau deloc. Sau poate exista posibilitatea de curatare.

Pana nu apar probleme nu e cazul de facut griji, deci mergeti linistiti cu machineta. :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se mai intampla asa sa creasca consumul la relanti si daca ai stat mult cu masina pe loc si a pornit electroventilatorul.

intra consumator nou si....pana se regleaza treaaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@sorin_q - am plecat si eu urechea la ce spun altii. Chiar nu ma consider un expert in mecanica, pana ieri eram ferm convins ca trebuie sa existe si un filtru de benzina.Cand mga a zis ca nu exista am intrat in panica.

Chiar inainte sa postez, am dat un search dupa cuvantul filter in manualul electronic. Nu am gasit decat filtru de ulei si un filtru pt servo sau ceva de genul. Chiar nu vreau sa ajung mecanic, asa ca nu o sa retin niciodata toate aceste aspecte tehnice. O sa retin informatiile de baza, cand se fac reviziile, cam cat ulei si ce se mai schimba la o revizie sa nu ma intepe "mesterii" de la service. Daca se aprinde un bec in bord iau cartea si citesc, dupa ce vad daca e grav sau nu ma decid cat de repede trebuie sa ajung la service sau daca mai misc masina din loc.

Chiar nu stiam ca filtru se afla in rezervor si nu mai este separat (intre rezervor si motor).

Sincer nici nu stiu daca trebuie sa ma linisteasca noua veste, faptul ca acel filtru nu se curata sau se schimba ma cam sperie.

La masinile vechi, cand mergeam la revizie si schimbam filtru de benzina nu era deloc curat. Revizia o faceam pe la 10.000 km iar calitatea carburantului ma indoiesc ca s-a schimbat in ultimii doi ani. Daca incerc sa-mi fac o idee de ansamblu si incep sa-mi imaginez cum o sa arate toate mizeriile gasite in 3-4 filtre undeva la mine in rezervor ma apuca nervii. Iar daca ma gandesc ca toate acele mizerii sunt deja intepenite in filtru, nu pot decat sa ma bucur ca mai porneste masina.

Astept sa se termine "mizeria" de carburant din rezervor si sper sa nimeresc ceva mai bun (o sa-mi fac cruce inainte sa pun benzina). Defapt cred ca o sa-mi pun si o urna cu bile in masina inainte sa alimentez trag din urna si vad unde ma duc: Petrom, LuckOil, Agip, Mol ....etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai ca asta cu urna a fost tare de tot :icon_thumright:. Eu zic sa nu iti faci griji degeaba pentru ca evident filtrul acela din rezervor difera fata de un filtru normal si are capacitatea de a nu face probleme poate si 200.000 km sau 100.000 km, depinde de la caz la caz. Deci de asta ziceam sa nu iti faci prea mari grija si poate cel mai bine este sa alimentezi tot timpul cu benzina care nu ti-a creat probleme pana aum. Si in deplasari prin tara sa bagi tot de la aceeasi companie, dar alegand statiile mari bineinteles.

Este foarte de inteles faptul ca nu ar trebui sa iti bati capul cu prea multe lucruri tehnice legat de masini, fiind un consumator normal, dar exact cum ziceai si tu, de foarte multe ori merita sa te interesezi in stanga in dreapta si sa afli mai multe lucruri despre masina, in primul rand din cartea masinii pe care putini o citesc oricum, pentru ca te poate salva de multe lucruri si in primul rand de destul de multi bani, pentru ca din pacate traim in Romania si asta ne mananca toti ficatii (care mai avem)!

Toate cele bune si vorba neamtului, nu schimba ce nu e stricat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astept sa se termine "mizeria" de carburant din rezervor si sper sa nimeresc ceva mai bun (o sa-mi fac cruce inainte sa pun benzina). Defapt cred ca o sa-mi pun si o urna cu bile in masina inainte sa alimentez trag din urna si vad unde ma duc: Petrom, LuckOil, Agip, Mol ....etc.

Daca esti atat de ingrijorat poti folosi la alimentare o palnie cu sita de ex:

[url="http://images.google.ro/imgres?imgurl=http://images.okazii.ro/auctions/2009/05/08/238598861-58555-215_300.jpg&imgrefurl=http://www.okazii.ro/catalog/24634939/Canistra-metalica-20-litri-palnie-cu-sita-impecabile.html&usg=__x8UY6ehmbmVECWJ_1t5H_YzMYtI=&h=287&w=215&sz=16&hl=ro&start=2&sig2=hDm3EbdKkaWJVias-DLRTA&um=1&tbnid=Ah9bVLG94scLMM:&tbnh=115&tbnw=86&prev=/images%3Fq%3Dpalnie%2Bbenzina%2Bcu%2Bsita%26hl%3Dro%26rlz%3D1C1GGLS_roRO321RO321%26sa%3DG%26um%3D1&ei=BBlGS8a7CYzymQPArLz2Ag

pe vremuri bunicul meu tinea o palnie de tabla zincata cu mai multe randuri de site in portbagaj si nu alimenta decat prin ea. Bubulina era un Ford Taunus din '69

Modificat de Raf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

saptamana tracut s-a aprins senzor pt lichid de parbriz, am umplut bidonul cu lichid, dar indicatorul in masina nu sa stins. oare am bagat prea mult? se rezolva situatia cand se termina lichidul si umplu iar bidonul???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

s-a rezolvat problema. am spalat toate ziua parbrizele ca sa termin o data apa din bidon. apoi am bagat cca2 litri de lichid si s-a stins indicatorul in masina.

aveti grija sa nu puneti plinul ca senzorul se blocheaza. bidonul e de 3 litri mi se pare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am observat pt prima data ieri, in timp ce motorul era pornit se mai auzea un zgomot, ca un vajait. Se pare ca este acel vajait care se porneste dupa ce opresti masina (nu stiu ce face, raceste ceva?).

Astazi am observat acelasi zgomot suspect, chiar nu-mi dau seama dc porneste acel termostat (sau cum se numeste). :D

Am verificat lichidul de racire (este ok), iar temperatura motorului este normala la 90. :vaidecapulmeu:

Nu ma pricep prea bine la mecanica, vrau doar sa stiu cat de urgent trebuie sa ma duc in service. Vreau oricum sa ajung in service pentru o belitura la haion :offtopic: dar abia pe la sfarsitul lunii.

"Pe un fund de lac, patru ochi priveste. Ce sa fie oare? Este doua peste?" :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiti ce sunet produce un joagar? Atat de rau se aude acum si cei din service inca n-au idee de la ce e. :censur:

@ dadu: ai depistat de la ce venea acel zgomot?

Ca si eu am unul asemanator, nu se aude de afara, nici chiar cu capota ridicata!

Se aude numai din masina si suna ca niste rulmenti obositi. Nu se modifica odata cu turatia motorului; se aude si in deplasare si stand pe loc, la aceeasi intensitate.

Sa fie oare motorasul de la servodirectie? Maine sunt programat la service, va tin la curent.

P.S. Tiguan 2.0 tdi, S&S, 1500 km. Nu va uitati la semnatura!

Modificat de M. Golf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlad

vajaitul ala este de la electroventilator

e normal, asa face si la mine dupa ce ii dau oleak de forja

si tot ala iti scchimba putin turatia daca porneste la relanti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlad

vajaitul ala este de la electroventilator

e normal, asa face si la mine dupa ce ii dau oleak de forja

si tot ala iti scchimba putin turatia daca porneste la relanti

@caseac Banuiesc ca se numeste electroventilator, se afla in spatele radiatorului. Cred ca este blocat la o turatie foarte mare, se aude aproape la fel de zgomotos ca si motorul. :unsure:

Indiferent daca motorul este cald sau rece electroventilatorul porneste la o turatie foarte mare, face foarte mult zgomot si a crescut consumul la relanti, daca inainte acesta era de 0,6l/h cand motorul este cald acum consumul este undeva pe la 0,8l/h(nu am urmarit daca se schimba si turatia). :(

Acest vajait nu se auzea inainte, sau nu aveam cum sa-l aud din masina, acum se aude si vajaitul si motorul.

Ceva oricum nu merge corespunzator, vroiam doar sa stiu daca trebuie sa-mi fac griji ca acesta mege la o turatie mare sau pot sa-l ignor 5-6 zile. Nu am curse lungi cu masina, maxim 1-2h de mers zilnic prin Buc.

Probabil a pornit dupa o forja si a ramas bine pornit. :Driver:

Modificat de Vlad F Buc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vlad,

Vajaitul acela puternic s-ar putea sa fie de la faptul ca electroventilatoarele merg in continuu la turatie maxima. Acest lucru s-ar putea intampla datorita faptului ca s-a dezlipit un fir de la senzorul care comanda aceste electoventilatoare. Acesta nemaifunctionand, pentru siguranta, calculatorul masinii actioneaza la maxim electroventilatoarele.

Eu am patit acest lucru de 2 ori, in decurs de un an, pentru ambele fire.

Avand in vedere ca avem acelasi tip de motor, s-ar putea sa fie o hiba de fabricatie.

Eu am remediat aceasta deficienta dupa cca. 1 luna.

Reparatia este simpla. Se demonteaza scutul, dupa care se schimba papucul de la firul respectiv.

In principiu, electroventilatoarele sunt facute sa mearga la turatie maxima mai mult timp. Gandeste-te la zilele de canicula, cand sunt 40 grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult @Burphy. Cred ca o sa le cer sa-mi schimbe ambii papuci de pe ambele fire, nu stiu daca o sa se conformeze, probabil tre sa platesc ceva extra.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlad

mi se pare ca electroventilatorul merge non stop daca ai ac/ul pornit,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu spui ca electroventilatorul porneste de cate ori pornesc AC-ul? posibil nu am fost asa curios dar sigur nu la viteza maxima cum rage acum. :(

Este ciudat deoarece nu cred ca am auzit acest vajait pana acum si am tot mers cu clima pornita.

AC-ul sigur functioneaza indiferent de temperatura, el filtreaza aerul chiar daca nu baga rece.

Cred ca difera doar intensitatea lui de a raci aerul de afara(daca are aer foarte cald de racit si merge in forja consuma mai mult combustibil) daca trebuie doar sa pastreze temperatura iar treapa de viteza este medie spre minim atunci papa mai putin carburant. Eu merg cu consumul instant pornit si am observat chestiile asta vara. :icon_thumright:

Iarna nu am fost asa curios deoarece deja stiam deja cum sta treaba si banuiesc ca este identic, in general il folosesc la pornire pt dezaburire, rar uit de el si merge clima aiurea.

Eu nu am auzit acest vajait decat atunci cand opream masina, vajaie cateva secunde si se opreste, chiar daca el functioneaza non-stop sau functioneaza cand pornesti AC-ul probabil la intensitate maxima functiona in caz de nevoie.

Am impresia ca acum este blocat pe intensitate maxima, am tot pornit si repornit masina in diverse scenarii nu are baiatul nici o treaba, rage

Cred ca luni ma duc in service pt belitura de la haion si ii pun pe baieti la treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nemaivand legatura functionala cu senzorul care le regleaza turatia in functie de temperatura exterioara, ele sunt programate sa mearga la turatie maxima.

Este logic cum au gandit inginerii nemti, deoarece in caz contrar ar fi riscat sa se supraincalzeasca motorul, necunoscand temperatura exterioara.

La ce turatie fixa ar fi putut sa le regleze pentru astfel de cazuri de avarie? De exemplu, la turatie medie? Si daca afara sunt 45 de grade?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian a închis acest topic
  • Andrei_72 a deschis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!