Jump to content

Probleme (Tiguan 5N & 5N2)


iio
 Share

Postare recomandată

Iar mi-a mers in suturi ieri puiutzul :blah: Mi-am dat seama ca se va intampla iar pentru ca motorul se auzea altfel, ca un diesel normal, mai zgomotos decat de obicei. La fel s-a auzit si data trecuta. De data aceasta am alimentat de la Rompetrol... Am comandat si celelalte filtre (aer, polen si motorina) pentru ca nu intentionez sa stau pana la 30.000km cum se schimba la noi. Si atunci am sa vad daca are vreo legatura cu motorina / filtrul de motorina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se zice, desi eu nu prea cred, ca e bine sa scoti masina din cand in cand pe autostrada si sa o alergi.

adica mergi mai tare cu ea, pe la 150-160 km/h.

se pare ca e o cutuma intre soferi

daca n-ai sco-o in ultimul timp atunci baga o tura pe autostrada si arata-i cine e seful :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se zice, desi eu nu prea cred, ca e bine sa scoti masina din cand in cand pe autostrada si sa o alergi.

adica mergi mai tare cu ea, pe la 150-160 km/h.

se pare ca e o cutuma intre soferi

daca n-ai sco-o in ultimul timp atunci baga o tura pe autostrada si arata-i cine e seful :frigbaitata:

Nu e vb de viteza, e vb de supraturat. Si nu este o poveste, eu sunt de parere ca chiar este indicat sa o mai supraturezi din cand in cand.

Se mai curata si motorul putin, este le fel ca si un tusit sau un stranut, defapt cred ca toata lumea a observat un fum ciudat la un TDI care se baga brusc in depasire.

Acel fum gros nu persista, doar cand incepe supraturarea, practic elimina depuneri de pe toba si circuitul de arderi, ehh acel motor a mers linistit iar acum brusc a fost supraturat.

Chiar am auzit de la un mecanic care a procedat asa, a venit nu stiu ce gagica la service cu o masina care mergea inecat, a luat baiatul masina a dat o tura de service fro 500m-1km dupa care a revenit. Tipa a fost foarte incantata de rezultat. Mecanicul nu a facut nimic altceva decat sa forteze putin motorul.

Nu am nimic cu gagicile, desi este demonstrat faptul ca o mare parte dintre ele sunt catastrofe in trafic. Cert este ca gagicile in general au acel spirit matern(protectiv) si tind sa protejeze atat masina cat si mototul, drept urmare motoarele conduse de femei sunt folosite subturat.

Draga m0nique sfatul meu e sa mai bagi piciorul in ea din cand in cand, prinzi o linie dreapta si calci acceleratia, dar ai mare grija sa nu schimbi imediat viteza o lasi sa urce in ture mai multicel. Nu stiu cum e la la TDI dar la TSI viteza se schimba in mod normal in jurul a 3000 rpm, putin turat mers sportiv pe la 3500-4000 rpm, iar supraturat depasiri/liniute/intreceri pe la 4000-6000 rpm, am impresia ca TSI are cam 8.000 rpm portiunea rosie incepe undeva pe la 6500 rpm deci nu vad o problema sa ii dai si 7000 rpm.

Repet ca nu stiu inca cum e la TDI, datele de mai sus sunt pentru TSI si sunt o parere personala(stilul meu de condus).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La TDI li s-au terminat cifrele la 6000 :D, adica rosul incepe la 5000... Categoric nu poti schimba vitezele ca la benzina, cred ca m-am dus maxim in 4500-5000 si atunci a aparut imediat fenomenul de curatare al filtrului de particule (motor turat singur si consum la relanti 1,5% in conditiile in care era deja incalzit).

Dupa cum am mai spus, schimb vitezele peste 2500 rpm aproape tot timpul, in nici-un caz nu este un motor subturat. Si stilul de condus este destul de agresiv, calutzii nu ma lasa sa stau linistita... cu toate ca se stie cum conduc femeile (eu cred ca nu fac partea din acea majoritate a lor :P ).

Si ca un amanunt pe care nu l-am mentionat pana acum, fenomenul cu mersul intrerupt s-a manifestat prima data exact dupa un drum pe autostrada (140-160km/h) ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La TDI li s-au terminat cifrele la 6000 :blah:, adica rosul incepe la 5000... Categoric nu poti schimba vitezele ca la benzina, cred ca m-am dus maxim in 4500-5000 si atunci a aparut imediat fenomenul de curatare al filtrului de particule (motor turat singur si consum la relanti 1,5% in conditiile in care era deja incalzit).

Dupa cum am mai spus, schimb vitezele peste 2500 rpm aproape tot timpul, in nici-un caz nu este un motor subturat. Si stilul de condus este destul de agresiv, calutzii nu ma lasa sa stau linistita... cu toate ca se stie cum conduc femeile (eu cred ca nu fac partea din acea majoritate a lor :icon_thumright: ).

Si ca un amanunt pe care nu l-am mentionat pana acum, fenomenul cu mersul intrerupt s-a manifestat prima data exact dupa un drum pe autostrada (140-160km/h) ...

Cred ca mai bine intri pe forum la http://vwforum.ro/index.php?showforum=12

Este special pt TDI, cred ca gasesti mult mai multi experti acolo. Poate gasesti un tratament ceva, nu ma pricep la TDI si sincer mi-am dat destul cu parerea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@m0nique asta ar fi un topic interesant(desi este cam stufos):

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=2798

2500 rpm este cam putin pt TDI

Merci pentru link, l-am studiat si in mare parte sunt corecte informatiile.

Din experienta pot sa spun ca pentru un diesel cu motor pompe duze este corecta parerea ta, ca 2500rpm pentru schimbarea vitezelor este cam putin. Am mers cu un Touran 1,9TDI, vreo 100CP si pana la 3000rpm aveam impresia ca nu trage deloc. Intr-adevar la acest motor intra turbina undeva intre 2500-3000rpm, si abia atunci masina raspunde prompt la depasiri s.a.m.d.

Insa la Tiguan (motor generatie noua - common rail) acceleratia este liniara si puterea se simte si la 2500rpm. Zilelea acestea am incercat sa schimb vitezele numai peste 3000rpm dar sincer nu ai unde in Bucuresti, in aglomeratia asta. In fond este un SUV, nu o masina de curse ;), cu toate ca se comporta foarte bine si la acest capitol. Pe scurt nu am loc sa schimb vitezele la 3000-4000rpm, poate doar sa merg pe liniile de tramvai sau noaptea. Demarajul Tiguanului este foarte prompt si in oras majoritatea circula de parca au iesit la plimbare. Si aici nu ma refer la cei care nu au cu ce, am intalnit in Bucuresti o tanti cu un Tiguan care mergea cu 40km/h chiar daca drumul era super liber. Cand ai o masina cu minim 140CP mi se pare inacceptabil sa dormi pe strada.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin cu problema cu greierasii

nu sunt de la chedere ci de la plasticele de pe usile din spate.

cre ca trebuie demontate si montate din nou pentru ca scartaie de fiecare data cand apas usor pe ele

asta e ....daca nu am udat masina..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe langa beleaua cu senzorul care se blocheaza si scaunul care scartaie la viraje a mai aparut ceva nou. Nu cred ca este o problema specifica Tiguan dar este o problema. Cand cobor geanul de la sofer scoate un scartait ciudat, poate este de la mizerie poate un cauciuc mai uzat sau sarit, nu stiu o sa vad la service.

P.S. Cineva mi-a furat un senzor, pacat ca nu l-au luat pe ala cu care aveam probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am patit si eu ochestie asemanatoare cu geamul mai de mult.

Pana la urma m-am dat seama ca era din cauza copacului sub care parcam si de pe care se scurgea un fel de clei aproape invizibil, mi-a luat ceva sa curat geamul.

A aparut si la mine o problema cu sonda care indica nivelul motorinei.

Am alimentat si desi au intrat 58 de litri ,in bord aparea jumatate de rezervor.

A doua zi si-a revenit singur.

Azi alimentez iar si din nou in bord apare doar jumatate de rezervor.In plus dimineata mi s-a aprin becul pe rosu si imi arata 80 de km pana la pompa, dupa 1 km mi-a aratat 0 km pana la pompa.Am avut emotii ca nu ajung la benzinarie.

Trebuie sa ma duc la service.

Modificat de ruginel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ruginel: Mi s-a intamplat si mie acest lucru acum aproape 1 an - am facut plinul si am plecat la o intalnire VWForum, unde am observat ca indicatorul din bord arata mai putin de jumatate... Masina si-a revenit dupa cateva ore, si de atunci nu s-a mai intamplat niciodata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine a aparut pentru a doua oara consecutiv

de data asta nu si-a mai revenit

mai stau pentru inca un plin si apoi direct in service, ca am garantie :blush:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ruginel,sa imi spui si mie cum s-a rezolvat problema cu indicatorul de combustibil.Am un prieten cu un tiguan(cei care vin la intalniri il stiu) si la fel ii face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O noua belea. Ocazional apare aprins in bord un bec galben, initial am crezut ca este vb de un scurt, deoarece nu era ceva permanent. Azi a aparut iar, am citit eroarea pe bord "AFS inoperative".

La xenoane cand iei virajele sau semnalizezi, se aprind niste lumini suplimentare care lumineaza in curba, se pare ca cel de pe stanga nu se mai aprinde.

Categoric saptamana viitoare o bag in service, dar vreau inainte de service sa o duc la o mica verificare sa vad daca nu are si ceva probleme pe la incheieturi.

Am fost sapt trecuta in Delta, drum Tulcea - Chilia recomand traseul pentru light off-road. Pe langa drumul pietruit care arata ca un shwaitzer sunt o multime de drumuri de pamant, o nebunie de 80km. La intoarcere a plouat, tot pamantul era numai namol, a fost demential dar cred ca am pamant pe la toate suruburile si incheieturile.

Masina a mers fara probleme, atata timp cat te misti nu ai nici o sansa sa te intepenesti in namol. Am cauciucurile de fabrica si tot nu am intampinat greutati.

Sa vedem daca a cedat ceva la ea dupa 160km de alergat off-road, aceasta este prima cursa mai lunga in teren (3 persoane si bagaje full inclusiv pe locurile din spate) daca la dus am avut putina jena si o mai protejam cand dadea de greu la intoarcere am cam chinuit saraca masina.

Si inca o problema, mare atentie cand spalati masina cum umbla ala cu jetu pe la senzori. Sa ii explicati sa nu dea cu jetul exact in senzor.

La mine a picat un sezor inauntru, banuiesc ca se afla in spate la masca. O sa vad mai bine maine cand o verific la articulatii.

In carte scrie sa avem grija la senzori cand spalam masina pt ca se pot strica.

Modificat de Vlad F Buc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

astazi am alimentat pt a 3-a oara de cand am avut problema cu senzorul de combustibil si de data asta problema n-a mai aparut

sa vedem in continuare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

azi am facut pana la un cauciuc....si senzorul de presiune in roti nu m/a avertizat

am mers vreo suta de metri cu janta pe cauciuc dar in masina nu se simtea decat un usor huruit

e vreo conditie ca sa avertizeze senzorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi am facut pana la un cauciuc....si senzorul de presiune in roti nu m/a avertizat

am mers vreo suta de metri cu janta pe cauciuc dar in masina nu se simtea decat un usor huruit

e vreo conditie ca sa avertizeze senzorul?

Posibil sa nu functioneze corespunzator atunci cand ne deplasam in coloana.

Cred ca acel senzor masoara rotatia rotii, daca nu are timp si spatiu sa poata face o masuratoare nu cred ca o face si deci nu da eroare. In concluzie este posibil sa nu functioneze atunci cand ne deplasam bara la bara si bineinteles nici nu se simte.

Eu incerc sa-mi dau cu parerea, nu este ceva concret.

Daca nu erai in coloana teoria mea pica.

Eu de 2x am vazut senzorul in bord, de 2x au fost probleme, odata ventilul pierdea aer si foarte putin adica dupa 8h roata inca se prezenta foarte bine nu parea dezumflata.

A doua oara, roata era intepata si pierdeam rapid aer. Nu mai tin minte acum daca era vb de aceiasi roata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa functioneaza.

Cand simte ca o roata pierde aer sistemul reactioneaza.

Daca resetezi senzorul el va ignora viitoarele probleme cu presiunea si poti sa ajungi pe janta fara alte avertismente.

Am patit-o.

Modificat de ruginel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

faza ca eu am mers numai pe janta

am simtit ca e ceva ciudat si am oprit dupa vreo suta doua de metri

mergeam pe drum de tara și de asta nu mi-am dat seam din prima ca daca era pe asfalt .......

totusi cred ca a fost o eroare

chiar am sa desumflu roata cand am timp si sa merg putin sa vad ce s intampla

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

referitor la consum ulei 2.0 TDI cam care este starea natiunii :) ? la mine s-a aprins becul dupa revizie la 10.000 km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi am facut pana la un cauciuc....si senzorul de presiune in roti nu m/a avertizat

am mers vreo suta de metri cu janta pe cauciuc dar in masina nu se simtea decat un usor huruit

e vreo conditie ca sa avertizeze senzorul?

si eu am patit la fel. incep sa ma intreb daca nu o fi senzorul defect

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

referitor la consum ulei 2.0 TDI cam care este starea natiunii :D ? la mine s-a aprins becul dupa revizie la 10.000 km

La mine la 29,000 km nu am observat sa consume deloc ulei. Ultima data am verificat acum 2 zile si totul este OK. Dar am mai observat ca si alti posesori de Tiguan TDI au reclamat completari de ulei in intervalul dintre revizii: de exemplu aici. Mai vazusem un topic al unui posesor din Australia, insa nu il mai gasesc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Primele "probleme" la 10k:

- scartzait la trapa panoramica, abia astept revizia de 15k

a aparut si la mine un scartait si mers sacadat la trapa panoramica! in afara de asta erau momente in care nici trapa nici perdeaua nu mai raspundeau la comenzi. trebuia repornit motorul ca sa functioneze(Ctrl+Alt+Del). am crezut ca din cauza mizeriei, apare o rezistenta la inaintare si poate sa intre o protectie.

Am dus masina in service, exista o informare pt curatare si lubrifiere angrenaj trapa, am facut-o(2 zile) insa cand am ridicat masina, defectul de actionare se manifesta si mai rau, in sensul ca se blocheaza sau merge invers(in pozitia deschis, pun buton la inchis si trapa se deschide mai mult sau incearca sa inchide si se blocheaza).

bineinteles ca am reprogramat inca o vizita! a mai intalnit cineva probleme similare? ma puteti indruma catre o reprezentanta unde exista cineva care sa stie sa rezolve problema? Pe ce masini din grup se mai foloseste aceeasi trapa? stiu ca la Q5 este identica!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am o mica probblema de la frig:

un spalator de faruri mi-a ramas blocat afara. banuiesc ca inghetase, insa am incercat sa-l imping inapoi in soclu si nu a miscat. mi-a fost teama sa imping mai tare de el.

sfaturi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia un spray dala de dezghetat geamurile. Baga mare pe acolo si interior si exterior, lasa 2 minute la macerat, dupa care actioneaza de 5x spalatul geamurilor ca sa ii mai dai un impuls. Din cate tin eu minte la fiecare a 5-a actionarea a functiei de spalat geam se activeaza si spalatul farurilor.

Daca merge ok. Daca nu merge nasol tre sa te duci la service. Sper sa-ti mearga. Si sa nu iei un ciocan mai mare pt ca daca se rupe ceva in el cand fortezi o sa te coste mai mult. Si asa o sa te coste ceva pt ca tre sa dea jos bara ca sa umble acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian a închis acest topic
  • Andrei_72 a deschis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!