Jump to content

Probleme (Tiguan 5N & 5N2)


iio
 Share

Postare recomandată

Este un dispozitiv care (cel putin la masina mea) provoaca anumite zgomote sub plansa de bord intr-un mod perfect aleator atunci cand este pornita climatizarea automata (adica la mine - tot timpul). Este ca si cum ai avea o rozatoare sub volan care se sufoca si incearca sa roada plasticul de acolo :)

Sunt zile in care nu se aude deloc timp de 30 de minute, si zile in care nu inceteaza deloc in 30 de minute. Dupa aproape 4 ani de la "declansare", m-am obisnuit cu acel zgomot care, din fericire, este singurul deranjant din habitaclu.

 

Am fost la mai multe service-uri (revizi + diverse reparatii), atat din reteaua concesionarului cat si independente, si am primit acelasi raspuns: "asa face toate!".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles, banuiam eu, zgomotul ala ca de usita care scartie putin prin zona bordului sau de usita care preseaza o garnitura.

E si la mine pe Latitude, cateodata se misca de zici ca nu-si gaseste locul, altadata tace malc.

La Tiguan nu l-am auzit inca, dar drept e ca merg 100% din timp cu muzica pornita.

 

Nici nu mi-am pus vreodata problema de ceva anormal!

Modificat de Danmarc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andy_B, da, punctul 4 din mesajul meu. Banuiesc ca reprezentanta ti-a spus, ca si mie, ca nu au mai intalnit problema asta si ca trebuie sa dea jos bordul (chestie care sperie orice proprietar).

 

Observ ca unele probleme se repeta si par a avea legatura cu anul 2008. Imi aduceam aminte ca au pierdut multe masini intr-un incendiu, prin vara lui 2008, inainte sa comand eu masina. Acum am decoperit ca, de fapt, a fost vorba de grindina: http://www.spiegel.de/international/business/huge-hail-storm-damages-up-to-30-000-new-volkswagens-a-562478.html Ma gandesc c-au tras prea tare, ca sa nu ramana in urma cu livrarile, si rezultatul se vede la masina mea si altele ca ea.

 

Eu sunt dispus sa fac scrisoare, in comun, catre VW Germania.

 

Danmarc, sonda nu ar tebui sa se vada la diagnoza? "P.S. Ce e clapeta climatronicului?" Clapetele, de fapt. Alea care regleaza automat curentul si amestecul de aer. Sunt comandate de niste servomotoare, iar alea par a nu se hotar: clantane fara intrerupere.

 

Bender, impotriva Duster-ului am doar lipsa air-bag-urilor in spate si scorul mic la NCAP. Nu stiu cum se conduce.

Modificat de zdf_auto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand virez , se aude un zgomot de frecare de la partea superioara a amortizoarelor. A mai patit-o cineva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai mers mult prin noroaie e din cauza mizeriei la bucsele de cauciuc . La mine pana sa le schimb se auzea ca la corabiile fantoma cand scartaie catargele... iar amplificarea prin caroserie e de SF ! Zdf , Dusterul e mai tare pe zapada noroaie si alte belele... dar in rest este alta clasa. E buna ca a doua masina !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc. Banuiam ca e vorba de ceva bucse/flanse dar zgomotul chiar e terorizant. Dupa 13.000 km cu Golful, chiar imi pare corabie, mai putin la confort ca imi taseaza vertebrele....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt rulmentii de la flansele amortizoarelor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Cum pot verifica ce rulment îmi sună la tiguan ? Este 4x4 permanent 2,0 tdi din 2010 cod motor cbab.

 Are in mers un zgomot ca de rulare, doar ca este mai puternic si as crede că e un rulment... Dar care ? Pare a fi un rulment de la o roata, cand votez, zgomotul se modifică. Am fost cu masina in service, au ridicat-o pe elevator, de roti nu pot sa invarta mecanici ca se învârt toate...  Mers in gol pe elevator, nu se aude nimic. 

Ce parere aveti ? Cum pot depista exact ce sună ?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Nu am demult masina cu start-stop, dar cateodata se activeaza statrt stopul adica se opreste si uneori deloc de exemplu azi am mers vreo 2 h prin oras semafoare etc. si nu s-a oprint deloc motorul arata la bord pe MFD A-ul intrun cerculet taiat , l-am dezactivat si activat de la buton dar tot nu a vrut, in zilele trecute a functiunat doar dupå ce se incalzeste motorul.

Sa fie asta o problema ?

Si as mai intreba inca ceva, au pornt termocuplele de racire cu toate ca temperatura la bord er 90 si afar 4-5 grade, am mers pe autostrada si o panta de 1 km, ma intrb asta ce oi face la vara la 30 grade insemna ca merg continu termocuplele. Si asta sa fie o problemå?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De start-stop nu stiu ce sa zic, nu am pe masina si nici nu sunt un fan al sistemului, dar chestia cu ventilatorul (daca la asta te-ai referit) pot sa o confirm: merge la "greu" si in situatii in care aproape ca nu te astepti. A fost prima mea nemultumire dupa cumpararea masinii si am intrebat si in service, pentru ca pornea chiar si dupa un drum lejer, de cateva minute.

Interesant e ca acest comportament e relativ constant, in sensul ca nu se amplifica pe timpul verii. Am stat cu zecile de minute in traficul de Bucuresti vara si nu am avut senzatia ca s-ar "forta" in vreun fel, asa ca, atat timp cat ai apa la 90, eu zic ca poti sta linistit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sistemul Start-Stop se poate dezactiva temporar daca nivelul bateriei este scazut. Am observat la masina mea ca sistemul nu a functionat timp de 1-2 ore, dupa ce masina a stat cateva zile nefolosita in frig.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@omulpilos

 

La o alta marca - dar nu vad de ce condittile ar fi mult diferite la VW - sistemul start-stop este activ doar daca anumite conditii sunt indeplinite:

- temperatura exterioara se afla in limitele minima si maxima de functionare ale sistemului start/stop

- motorul a atins o temperatura minima care permita functionarea optima a sistemului

- nivelul de incarcare al bateriei este suficient

- temperatura setata in habitaclu a fost atinsa

- parbrizul nu este aburit ceea ce ar necesita functionarea sistemului A/C

- soferul are centura de siguranta cluplata, usa inchisa iar capota este inchisa (nu cred ca era cazul tau!)

De asemenea, exista un anumit numar limita de cicluri start/stop care pot fi efectuate inainte ca sistemul sa se dezactiveze pentru o perioada de timp pentru a se asigura o functionare suficient de indelungata a motorului astfel incat toate conditiile de mai sus sa fie din nou indeplinite.

 

Informatiile sunt luate din manualul de utilizare al masinii personale si banuiesc ca se regasesc si in manualul Tiguanului tau.

Modificat de wert
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok sunt linistit acum, oricum nu prea ma incanta start-stopul ca se opreste si pentru 3 secunde si cand esti in trafic trebuie sa-l dezactivezi mereu, eu stau si ma gandesc oare start-stopul asta nu duce la uzura mai repede a electromotorului? Sau l-au facut astia mai breaz la modelele cu start-stop, ma gandesc la batranica dacie daca foloseai mult elctromotorul venea revizia de carbuni etc...numai ca la dacie ti-l demonta oricine in 10 min

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti impiedica intrarea sistemului start/stop daca nu apesi foarte puternic pe pedala de frana cand opresti in coloana, atunci cand vezi ca urmeaza sa se puna in miscare foarte repede.

In ceea ce priveste uzura, cel mai probabil electromotorul (sau macar o parte din componentele acestuia) sunt special proiectate pentru utilizarea repeatata. In mod cert modelul bateriei este diferit pentru masinile cu/fara start/stop.

Deja marea majoritate a producatorilor au experienta vasta cu acest sistem si nu cred ca sunt scapari atat de grave in design.

Modificat de wert
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pot sa apas eu cum vreau pe frana cat de usor cum s-a oprit rota gata si motorul, incet incet incep sa ma obijnuesc cu el

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm cele spuse de WERT.

In plus :

- Bateriile sint speciale si chiar au un marcaj pe ele (probabil la fel si electromotorul si cablurile electrice ) 

VW chiar spune ca sistemul are componente speciale, iar eu l-am cumparat pt o eventuala soliditate suplimentara, nu neaparat pt functia lui efectiva de start/stop

- La temp exterioare de peste 30 gr C nu mai deconecteza deloc pt a permite racirea motorului

- Sistemul poate fi usor deconectat/conectat din butonul respectiv

- Fiti mai atenti si incercati sa tineti usor frina la stop daca doriti sa nu se opreasca

Eu am automata si la mine functioneaza

E o chestie de "antrenament", nici eu nu am reusit din prima

Modificat de dexim
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- Fiti mai atenti si incercati sa tineti usor frina la stop daca doriti sa nu se opreasca

Eu am automata si la mine functioneaza

E o chestie de "antrenament", nici eu nu am reusit din prima

 

Off topic: in situatia asta, care e turatia motorului? Nu cumva ambreiajul e partial cuplat dar nu suficient cat sa plece masina de pe loc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

- Fiti mai atenti si incercati sa tineti usor frina la stop daca doriti sa nu se opreasca

Eu am automata si la mine functioneaza

E o chestie de "antrenament", nici eu nu am reusit din prima

 

Off topic: in situatia asta, care e turatia motorului? Nu cumva ambreiajul e partial cuplat dar nu suficient cat sa plece masina de pe loc?

 

 

Nu stiu dar o sa ma uit

Acum sint in RO fara masina, dar saptamina viitoare va dau un raspuns

Sincer sa fiu nu m-am gindit prea mult la aceste detalii tehnice.............

Sper sa se fi gindit inaintea mea inginerii de la VW.................

In mod normal asa ar trebui :(

Modificat de dexim
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am o problema de cateva zile. Dimineata cand pornesc masina se aude un trancanit ca o cutie de conserve. Stand pe loc, o las sa mearga un pic inainte sa plec cu ea si se aude cum troncane. Dupa, cand plec si se incalzeste motorul nu se mai aude. Nici in timpul zilei cand masina este calda. Deci, doar la rece se aude. Ce poate fi? Am facut programare la service, dar nu au avut loc decat peste o sapt. Stau cu grija...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nimic? Nici o opinie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andreihey, nu ai spus de unde vine zgomotul. Motor, puntea spate, dreapta, stanga...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scuze. de la motor, parca cutia de viteze

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Megane benzina huruia la pornire dar mult mai scurt, de ordinul a cateva secunde numai si a fost fulia defazoare, rezolvata in garantie.

Nu stiu daca asa ceva e si pe dieselul VW.

Daca e din zona cutiei si tace dupa catva timp, asta te duce cu gandul la vreun rulment, ceva.

Nasol oricum daca trebuie sa umbli pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut !

 Am un tiguan luat de nou din 2012 , are 137000 km nu am avut pb pana acum , de cateva zile am constatat ca faza lunga functioneaza cand vrea ea ,

de ex daca sunt pe faza scurta si vreau sa dau faza lunga uneori functioneaza alteori Nu . Mentionez ca am Bixenon adaptiv . Am schimbat becurile D3S noi , original VW ( Osram ) , si nici o schimbare . Am comandat si balasturile dureaza cateva zile pana imi vor veni . Pe tester la VW nu da nici o eroare si nici un mecanic de la VW nu stie ce sa faca  .....

Are cineva vreo idee , s-a mai intalnit aceasta pb ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi cum lucreaza maneta pe vcds cand schimbi faza scurta cu lunga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian a închis acest topic
  • Andrei_72 a deschis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!