Jump to content

Probleme (Tiguan 5N & 5N2)


iio
 Share

Postare recomandată

iio13 probabil turbina este problema. La TSI, pe la 3500 intra turbina, banuiesc ca la TDI intra mai devreme, probabil pe la 3000 unde ai tu problema.

Eu zic sa mergi la o diagnoza, dar nu la hotii de la reprezentanta. Ultima data, le-am dat 230lei la hoti, doar ca sa-mi zica care este buba.

In practica diagnoza este 100 de lei, dar ca sa-ti confirme buba, trebuie sa faca alte teste mai amanuntite si astea te mananca.

La mine de ex. au fost chiar magari, dupa ce mi-au zis care este problema, mi-au cerut permisiunea sa faca cercetari amanuntite pentru a vedea daca trebuie schimbata cu totul sau se poate repara.

Ulterior am aflat ca piesa respectiva nu se poate repara si trebuie schimbata cu totul. Practic mi-au luat niste bani doar pentru ca nu ma pricepeam.

Apeleaza la cineva priceput de pe forum (vezi mai sus recomandarea unui coleg de forum) te duci si vezi daca turbina functioneaza in parametrii normali si aia e. Probabil o sa te coste jumatate din cat o sa te jumuleasca cei de la reprezentanta.

Tot persoana respectiva, iti poate da sfaturi despre variantele de remediere.

Din experienta personala, mai bine te duci de la primele simptome decat sa astepti sa crape.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti sigur ca la TSI intra turbina la 3500 rot/min ?

Eu stiam ca functioneaza pe tot intervalul pe care ai cuplu mare, adica la la 1.4 TSI ar fi de la 1500 rot/min, iar la 2.0TDI 140 CP de la 1750 rot/min.

Intreb ca sa ma lamuresc. Am avut inainte un Astra cu motor 1.4 Turbo si aveam cuplul maxim de la 1850 rot/min. Cand o conduceam chiar mi se parea ca undeva inainte de 2000 rot/min incepe sa porneasca turbina si sa se infiga masina cum trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil sa ai drptate, nu sunt mecanic si nu vreau sa dezinformez.

Cand am cumparat masina, aceasta a fost explicatia vanzatorului, pana la 3000 trage normal si solicita mai mult compresorul iar dupa 3000-3500 este solicitata si turbina.

Acum pe site la VW scrie cam asa(pt 2.0 TSI) : Cuplul motor maxim de 240 Nm este disponibil de la un nivel de turaţii de 1.500 rotaţii/min şi este menţinut la acest nivel ridicat până la 4.500 rotaţii/min.

Banuiesc ca atat compresorul cat si turbina, pornesc impreuna cu motorul, dar cand trage fiecare depinde de mai multi factori.

Daca BC detecteaza un kickdown, banuiesc ca le pune pe amandoua la treaba, dar intr-un regim de accelerare lenta o sa le puna in functiune de necesitati. Nu vad dc. trebuie solicitata turbina daca nu este nevoie.

Eu vb. din auzite si recunosc ca nu sunt foarte informat (mai am multe de citit).

TDI am condus un singur motor si pe la 4000 rpm accelera in gol (sau cel putin asa parea), in cazul asta banuiesc ca si turbina trebuie sa intre mai devreme.

Modificat de Vlad F Buc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multam de sfaturi...nici eu nu sunt un mare expert, dar stiu clar ca la mine cea mai mare putere o simt de pe la 2200 pana pe la 3200...cam asa...iar in ceea ce priveste reprezentantele oficiale, eu nu mai calc de mult pe acolo, de cand am iesit din garantie...am un service bun in Cta cu oameni care au lucrat pe la vw, audi, skoda si acum au afacerea lor si de fiecare data am fost f multumit de cum au lucrat...daca o sa citesti doar topicul cu problema la rezervor iti vei da seama...la reprezentanta ma puneau sa schimb rezervorul de combustibil cu totul...cand de fapt era un nenorocit de arc blocat...m-a costat intr-adevar manopera de jumatate de zi de munca de identificat si "reparat" arcul...dar atat...nu valoarea unui rezervor nou...am inteles acolo ca pe la Touareg au mai avut problema asta cu rezervorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

stie cineva cum se schimba becul de indicare a marsarierului?.....lumina alba din spate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Pompa de apa noua aprox 1.450-1.500 lei si manopera inca aprox 500 lei, rotunjim la 2.000 lei.

Asta pentru cei interesati va recomand pompa noua, codul fara x in coada.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sunat eu Vineri la PBV1 si PBN - am comunicat VIN-ul masinii, au verificat in "baza de date" si mi-au spus ca la masina mea nu apare nici o actiune in acest sens. Le-am dat eu detalii citite aici, pe forum, si am trimis un link catre site-ul VW, pentru ca nu auzisera de aceasta operatiune pentru Tiguan, doar pentru modelul Passat (pe care motorul CR 2.0TDI a fost pus cu anul 2009, cred).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

S-a mai intamplat la cineva acum cu temperaturile scazute sa nu poata deschide o usa din telecomanda fiind necesar apoi doar un declic din interior ? Mentionez ca se intampla doar dimineata la prima deschidere , daca nu o inchid cu telecomanda se inchide si se deschide bine . Imi pare ca si cand ar ridica stiftul de blocare doar jumatate . Mersi !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a mai intamplat la cineva acum cu temperaturile scazute sa nu poata deschide o usa din telecomanda fiind necesar apoi doar un declic din interior ? Mentionez ca se intampla doar dimineata la prima deschidere , daca nu o inchid cu telecomanda se inchide si se deschide bine . Imi pare ca si cand ar ridica stiftul de blocare doar jumatate . Mersi !

Da, eu am patit chestia asta acum doua ierni. A fost cam la fel de frig si simptomele erau identice. La prima revizie le-am spus de problema. Au rezolvat-o, cred ca au pilit putin incuitoarea.Cert e ca de atunci nu s-a mai intamplat sa se blocheze.

Modificat de ruginel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca toate motoarele diesel care se fabrica acum au filtru de particule(DPF) si ca marea problema cu acest filtru e ca daca nu isi face regenerarea cand trebuie, iti apare eroare in bord.

E cineva cu un 2.0 TDI care circula majoritar in oras, prin trafic aglomerat(preferabil Bucuresti), ca sa imi spuna daca apare aceasta problema cu acest filtru si cum se procedeaza pentru remediere ?

Am adresat intrebarea asta, pt ca uneori sunt luni de zile cand circul doar prin Bucuresti pe un traseu de aproximativ 13 km. Deci fac dimineata 13 km catre job, prin trafic si la fel seara catre casa, din nou prin trafic aglomerat. In conditiile astea nu cred ca se va putea face regenerarea la timp.

Am tot citit si am vazut ca se recomanda ca din cand in cand sa mai iesi in afara orasului si sa mergi cu motorul mai turat pt a incepe si a se face regenerarea. Cam la cati kilometri ar trebui sa se faca aceasta iesire? Daca a aparut eroarea in bord, mai dispare daca ies cu masina din oras si turez motorul? Se mai face ulterior aceasta regenerare ?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu fac zilnic 32 de km (minim), din care aproximativ 22 km in Bucuresti. S-a intamplat de multe ori sa porneasca regenerarea filtrului (creste putin turatia, se aude un zgomot mai ragusit la motor, iar la semafor miroase putin a motorina arsa in masina daca am geamurile deschise). Uneori regenerarea se termina inainte sa ajung la destinatie, alteori nu. Este adevarat ca cel putin o data pe luna fac un drum de minim 200km (Bucuresti-Breaza-Bucuresti) cand merg pe DN1 cu o viteza relativ constanta mai mult timp (intre 80-100km/ora). Nu am avut nici o eroare in bord pana acum (aproape 4 ani si 64,000 km).

Daca s-a aprins martorul de DPF, incearca o iesire de o jumatate de ora din oras, eventual pe DN1 (te poti intoarce la podul de la aeroportul H Coanda), in care sa mergi constant cu 80-90 km/h in viteza 4-5, tinand motorul la minim 2,500. Daca eroarea persista dupa 20-30 de minute de mers in acest regim, e posibil sa fie nevoie de o vizita la un service.

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu fac doar aprox 12 km pe zi si nu am mai iesit in afara (nici macar la casa din Breaza hahaha) de ceva timp . Afara de cresterea turatiei la ralanti dar care nu se intampla deloc des, nu mi s-a aprins niciodata martorul . E drept ca daca vad ca se tureaza, stau in masina pana isi revine la turatia standard si putin dupa chiar daca dureaza cam 15 minute ...sper sa nu spun prostii...

P.S. multumesc Ruginel , acelasi raspuns l-am primit si de la MidVit : mi s-a intamplat si mie la Golf da a trecut ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am TIGUAN 2.0 L,170CP,2009 ,TDI,s&s.Acum,cand este asa frig,la un parcurs de 3.0km(dus-intors),temperatura s-a urcat la 90 grade,iar cand am oprit masina in garaj,s-a pornit ventilatorul cam 3 minute.Am verificat lichidul si in vasul de expansiune are nivelul normal-peste nivelul minim cu 2 cm-temperatura lichidului fiind scazuta.Am verificat uleiul-normal.La bord nu s-a mai aprins nici-un indicator.Nu pot sa spun daca mergeam mai mult temperatura nu se urca mai mult.Instalatia de incalzire deja baga aer cald.Ce poate sa fie?Ce este de facut?Multumiri anticipate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In 3 km temperatura a ajuns la 90 grade ? si de la normal lichidul a urcat in vas cu 2 cm ? daca cei 3 km nu i-ai facut in peste 15 minute nu stiu ce sa zic , da pe frigul asta e cam ciudat ...la masinile vechi insemna aer in instalatie dar acum nu pot sa ma pronunt . Mie imi place sa ma joc prin mormanele de zapada sa vad ce poate masina ( e prima iarna) dar nu mi-a crescut nivelul lichidului in vas...(p.s. se uita vecinii la mine cu o invidie cand trec peste troienele facute de utilajele de deszapezire de imi crapa camasa pe spate hahaha)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate a fost un blocaj in circulatia aerului prin radiator datorita zapezii acumulate in grila frontala si pe radiator.

Gandeste-te ca primul radiator, de la grila inspre motor, este cel de aer conditionat. Care va ramane rece.

Daca acesta este blocat/plin de zapada, aerul nu poate trece si motorul, odata ce termostatul s-a deschis se va incalzi in continuare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eugen holban stai linistit, nu e nicio problema.

In acel moment se producea o regenerare activa a filtrului de particule - DPF.

Distantele scurte si mersul subturat favorizeaza acumularea de funingine pe care motorul o arde periodic in acest filtru. Drept dovada ca temperatura a ajuns atat de rapede la 90 de grade pe gerul de afara. Ventilatorul e o masura de protectie, vezi ca scrie in cartea masinii.

Aici poti sa vezi cateva detalii despre DPF.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc bender pentru lamurire.

Aceasta situatie(regenerare a filtrului)trebuie sa fie.In deplasarile facute ulterior nu s-a mai manifestat.Nivelul lichidului in vas este cu 2 cm peste nivelul minim,dar nu s-a ridicat atunci datorita fenomenului - asa este.Altfel masina se comporta foarte bine in conditii de iarna,chiar la zapada de 30-40 cm(afanata).Sunt foarte multumit de alegerea facuta.Altfel :"DRUMURI BUNE!"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buburuza gri 989

Am intampinat urmatoarea problema, cand am pornit masina dimineata dupa doua saptamani de stat cu temperaturi de -15C, a pornit fara probleme numai ca a ramas aprins/intermitent martorul de bujie. Am uitat sa va spun ca am un Tiguan cu motor de 2D 4x4 luat de un an si am 10000km.Dupa 6km am observat ca nu se tura mai mult de 2500 de rotatii am oprit motorul am sunat la service PBV1 si am facut o programare, surpriza dupa ce am repornit motorul martorul sa stins si totul merge ok.

A mai intampinat cineva problema semnalata de mine? Si care a fost rezolvarea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prea multa electronica si prea multe IF in softul CB.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am patit aceeasi situatie ca cea descrisa de tine la A4, 2.0 tdi,CR. Probabil a fost eroare datorata si frigului si motorinei de calitate mai proasta,zic eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna ziua. am si eu o mica problema. nu se mai inchide ledul cu indicatorul de la lichidul de parbriz cu toate ca rezervorul este plin. e posibil sa fie de la inghet? multumesc

si inca ceva.....la un motor de 1.4 TSI 122 CP e normal un comsum de 11-12 in oras? Multumesc mult !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am pe ultimii 226 km facuti in oras, 10%. Motor ca al tau dar pe Yeti. Am doar 4000 km. Probabil mergi putin mai tare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unul e din CT altul din BC, eu in Buc am consum de 14%.

Depinde la cate semafoare stai, cate porniri de pe loc faci si distanta zilnic parcursa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian a închis acest topic
  • Andrei_72 a deschis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!