Jump to content

Probleme (Tiguan 5N & 5N2)


iio
 Share

Postare recomandată

Incep sa cred in teoria conspiratiei....dupa 2 ani si 2 luni am avut si eu problema cu filtrul de particule care nu se mai stingea...am incercat eu sa-l pacalesc cu scoterea bornelor de la baterie dar nu a mers. Apoi s-a rezolvat pt moment cu inlocuirea unui senzor, dar la vreo 2 saptamani s-a aprins martorul de chek engine si s-a depistat la service ca era dusa sonda lambda, alti bani alta distractie.

Sonda lambda la un motor diesel?

In viata mea nu am auzit de asa ceva... :icon_cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sonda lambda la un motor diesel?

In viata mea nu am auzit de asa ceva... :icon_thumright:

Exista si la diesel

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iaca ce scrie in manualul de service pentru masina mea (tot cu motor diesel este, iar principiul e acelasi):

The oxygen sensor measures the amount of oxygen in the exhaust gas. The engine ECM uses this information to check whether the injectors are varying in relation to the setting. The oxygen sensor is located on the exhaust system just before the pre-catalytic converter.

The oxygen sensor measures the air/fuel ratio, which allows the actual amount of fuel injected to be recalculated. Therefore, if variations occur in the injectors and/or flowmeter, this variation can be compensated for with the sensor. This allows the fuel injected setting information to be corrected (injector drift) which is one of the inputs of the cartographic map which determines the amount of fresh air required.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru DPF exista un alt senzor, un senzor de presiune diferentiala.

Masoara diferenta de presiune dintre intrarea in DPF si iesirea din DPF.

Cand aceasta diferenta de presiune depaseste un anumit prag prestabilit, inseamna ca DPF-ul e plin si trebuie "curatat".

Modificat de alex_pescaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru DPF exista un alt senzor, un senzor de presiune diferentiala.

Masoara diferenta de presiune dintre intrarea in DPF si iesirea din DPF.

Cand aceasta diferenta de presiune depaseste un anumit prag prestabilit, inseamna ca DPF-ul e plin si trebuie "curatat".

oxygen senzor si sonda lambda este unul si acelasi lucru:

"An oxygen sensor, or lambda sensor, is an electronic device that measures the proportion of oxygen (O2) in the gas or liquid being analyzed"

http://en.wikipedia.org/wiki/Oxygen_sensor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Ma cam lasa cauciucurile de vara.

Desi nu au calea de rulare tocita au multe microcrapaturi.

M-am tot uitat pe net sa vad durata de viata a unei anvelope.

Eu am pe caucicurile de vara cam 50.000 de km.

Cauciucurile sunt cele originale si sunt produse in 2007, deci nu sunt vechi.

Ma cam enerveaza treaba asta. Am inceput sa fac pene.

Voi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK, dar nu prea e problema de Tiguan, e mai degraba problema de... cauciucuri!

Ale tale n-or fi vechi dar au vazut ceva la viata lor - 50.000km, fabricatie 2007, si chiar daca sunt de firma probabil ca sunt pe 16

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adaug la ce am scris mai devreme: ...probabil ca sunt pe 16” si fac parte din gama „eco”... din moment ce ti s-au uzat atat de repede.

ramane valabila intrebarea: ce cauciucuri ai?

:) inca nu m-am prins in noul format cum se editeaza ceva deja postat, asa ca am adaugat.

LE: acum m-am prins, probabil ca editarea e valabila mai putin de o ora.

Modificat de bender
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt cele originale, cu care a venit masina.

Sunt Goodyear.O sa ma uit si la tipul exact.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna dimineata,

Azi dimineata cand am ajuns la masina am vazut ca toate geamurile erau lasate jos.

Acest lucru s-a intamplat fara vreo interventie din partea mea.

E vreo setare in meniu care sa remedieze aparitia unor astfel de situatii?

Vi s-a mai intamplat ceva similar?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este cumva posibil ca cineva sa fi apasat indelung pe butonul de deschidere a masinii, si apoi, pentru ca nu a fost deschisa nici una din portiere, masina sa se fi inchis fara a ridica geamurile?

Mie mi s-a intamplat asa ceva, dar sotia pusese ghiozdanul fetei peste cheia ei de la Tiguan, si pana sa plece cu masina ei, au coborat geamurile la a mea - nasol e ca ploua in dimineata aia...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e posibil in cazul meu. Cheia statea linistita pe masa. E vreo comanda prin care geamurile coboara cand apesi ceva pe telecomanda?

Modificat de Andy_B
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul masinii mele, daca butonul de deschidere de la telecomanda este tinut apasat cateva secunde, toate geamurile coboara complet (sau cat timp este tinut apasat butonul).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca la mai multe modele din gama vw se intampla treaba asta. Aveam o octavia care facea asa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut

Am si eu o intrebare, de fapt mai multe dar... posed un Tiguan 1.4TSI si ma gandesc serios sa il schimb cu un diesel 140 CP cutie automata DSG.

Imi puteti spune si mie daca Tiguanul pe diesel are mai multe probleme decat cel pe benzina ?

Stiu ca sunt la aria de "Probleme Tiguan" si de aceea as dori un sfat. Ma gandesc ca cel pe care urmeaza sa il primesc ar fi mai economic si cu mai multe accesorii in el, si din punctul asta de vedere sunt f multumit, dar am citit mai toate posturile si am impresia ca sunt cv probleme cu modelul diesel.

Va multumesc in avans pentru sfaturi.

Drago

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am motorul de 140 cp cutie DSG insa pe Touran...ca si motor este ok...trage bine, cutia este excelenta...citeste topicurile dedicate acestei motorizari...chiar daca nu pe tiguan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Drago incerc sa raspund intrebarii tale dar nu prea inteleg de ce vrei sa schimbi un Tiguan cu un altul. Insa, daca urmeaza sa-l primesti pe cel nou, asta mai schimba datele problemei.

Trebuie sa stii ca daca faci 15.000 km/an preponderent urban atunci motorul pe care il ai deja e foarte potrivit.

Dieselul devine rentabil pentru mai multi km parcursi si de preferat la drum lung. Filtrul de particule obligatoriu acum pe motoarele diesel devine o pacoste atunci cand conduci mult in oras (distante scurte, plecari dese de pe loc, regim redus de turatii) iar majoritatea problemelor semnalate la diesel, marunte de altfel, provin de la combinatia DPF + urban drive = fluctuarea turatiei, scaderea temporara a puterii, zgomot suspect al motorului, consum exagerat pe anumite intervale, ventilatoare care o iau razna, and so on.

Mai sunt cateva dezavantaje la diesel cum ar fi motorul mai putin elastic sau ca se incalzeste mai greu iarna, dar altfel e foarte ok. Pare ca sunt ceva probleme in plus la diesel dar trebuie sa tii cont ca dieselul este de departe cea mai vanduta configuratie. Iar alte probleme des semnalate la Tiguan cum ar fi defectarea franei de deget chiar nu sunt probleme specifice diesel. Asa ca la capitolul fiabilitate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

In primul rand multumesc sfaturilor date de catre YOYO_man si Bender.

Ca sa fiu putin mai clar, doresc sa schimb Tiguanul din cateva perspective, cel care urmeaza sa il primesc este nou si cautam de mult sa incerc diesel-ul ca motor, avand in vedere ca pana acum am condus numai benzinare. Cel care il voi primi are cateva pachete extra, piele, trapa, off road package, webasto ( inclazire inainte de plecare ) intr-un cuvant tot ce mi-am dorit la o masina. Daca este sa vorbesc de km pe an pana acum am facut in jur de 20.000 de km, poate am uitat sa mentionesz dar locuiesc in Finlanda si avand in vedere iernile de aici..... noua masina ar fi si mai utila. In ceea ce priveste costurile aici benzina este 1,52 si motorina 1,28 diferenta extrem de mare nu e, dar in pricipiu cautam un diesel automat.

Locuiesc in oras dar probabil nu pot compara organizarea rutiera cu cea din Romania referitor la (distante scurte, plecari dese de pe loc, regim redus de turatii) de ex am 2 semafoare pana la servici deci....e relativa chestia asta ( orikum e bine de stiut )

Inainte sa ma decid am luat la un test drive o masina exact la fel si sincer am mers prin centru aglomerat chiar inainte de craciun cel putin 30 de min mers bara la bara, + zapada extrem de multa si consumul masini la final a fost de 7.3% ceea ce mie mi se pare extrem de efficient avand in vedere ca in situatii din astea Tiguanul TSI sub 11 % nu scad. Masina pe care am avut-o in test avea deja 8000 de km la bord, relativ vorbind tin sa cred ca deja motorul e rulat si consuml e cat de cat stabilizat.

Referitor la noua cutie DSG care are si o noua infatisare estetic vorbind, pot spune ca este mai eleganta / finuta in shimbatul de viteze comparabil cu alte DSG care am mai condus pana acum.

In principiu nu conduc extrem de multi km pe an adik max 25000 , si avand in vedere multe din dotarile cu care vine masina sunt f multumit.

Va multumesc pentru sfaturile date si cine mai are informatii sau ideei este binevenit.

Va doresc un An Nou Fericit

La Multi Ani

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La multi Ani!

Azi dimineata am observat o chestie. S-a marit turatia la relanti la 100 rpm. Banuiesc ca este vorba de intrarea in joc a sistemului de curatare DPF. Dar, intrebarea este daca in acelasi timp porneste si ventilatorul de racire de la radiator? Am oprit motorul si acesta functiona. Este normal? Si prin jurul masinii era un miros ca de ulei incins, ars...

Nu mi s-a aprins nimic la bord, cu masina am 2000km.

Este normal ce se intampla?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam la fel se intampla si la masina mea in momentul in care porneste procesul de regenerare al DPF-ului - se mareste turatia, si in stationare se simte un miros de gaze arse. Un prieten mi-a spus ca nu este indicat sa opresc motorul in timpul regenerarii - ar fi indicat sa lasi procesul sa se termine. Numai bine!

Modificat de Andy_B
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, cam asa se vede regenerarea filtrului de particule atunci cand te prinde in trafic. Turatia la ralanti creste la 1000rpm si consumul instantaneu sare de 1L/h. Faza cu ventilatoarele e normala ca masura de protectie avand in vedere ca regenerarea se face la temperatura ridicata. Asa se explica si mirosul, masina fiind noua probabil ca e prima data cand se incinge DPF-ul si mirosul e mai pregnant. Mai pot aparea si alte simptome, tocmai ce am scris un post mai sus.

Asa cum spune si Andi, data viitoare cand te mai prinde in trafic incearca pe cat posibil sa nu opresti motorul si sa continui deplasarea pana cand se termina si revine la normal (maxim un sfert de ora).

Recomandabil ar fi ca macar o data pe luna sau la un plin de rezervor, sa o scoti la drum intins de aproximativ 50 km. Nu trebuie sa mergi cu viteza foarte mare, trebuie doar sa fie constant, sa ai peste 2000 de ture in treapta superioara de viteza si sa nu apesi frana o perioada ca sa se poata declansa regenerarea DPF in mers, care e cea mai eficienta si sanatoasa regenerare.

Se gasesc si in manualul masinii cateva recomandari referitoare la DPF.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avand in vedere ca aproximativ doua treimi din masinile Tiguan sunt echipate cu motorul 2.0 TDI Common Rail si filtrul de particule DPF e standard pentru acestea, va recomand pe langa lectura manualului de utilizare si urmatorul extras tehnic.

M-am gandit ca ajuta sa intelegem mai bine functionarea si regulile exploatarii corecte a motorului.

DPF_2L_TDI_CR.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

foarte bun materialul si explicit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian a închis acest topic
  • Andrei_72 a deschis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!