Jump to content

Roti de iarna (jante + cauciucuri) pentru Leon 5F


Sidewinder
 Share

Postare recomandată

Cu putin noroc urmeaza sa intru si eu in posesia unui Leon FR cu micutul motoras de 125cp (1.4 benzina).

Masina vine cu cauciucuri de vara si cum vremea e deja rece va trebui sa ii pun cauciucuri de iarna. Pentru confort m-am gandit sa pun cauciucuri pe 16” cu un set de jante de aliaj.

Aici apare problema mea si as avea nevoie de niste sfaturi de la cei care deja au experienta acestei masini. Cum garda la sol e ceva mai mica decat la varianta style ma gandeam ca in locul cauciucurilor clasice adica 205/55R16 sa pun 215/55R16, care mi-ar aduce 9mm in plus la garda, teoretic, si ceva talon in plus deci ar trebui confortul sa fie si mai bun. Pe de alta parte diametrul rotii creste cu 1.42% deci kilometrajul mi-ar arata viteza mai mica decat cea reala.

Intrebarea este daca merita sa investesc in cauciucurile de 215mm pentru ca totusi inseamna cam 100lei in plus per cauciuc. Din experienta voastra cum se comporta iarna cand drumurile sunt mai sparte; stiu ca oricum tot timpul avem drumuri proaste, dar parca iarna e si mai rau; si mai ales daca ati avut probleme cu garda la sol cand au fost zapezi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu înțeleg de ce ai risca să-ți pui cauciucuri altele decât ce ai în talon? Că la Leon parcă erau de 205 și 225, nu?

Ia-ți jante de tabla cu capace și cauciucurile cu balonul cel mai înalt. Iarna chiar nu-i ca vara. Când se face gheață din aia pe asfalt și trec cu plugul dau dă să se topească și nu o face uniform, cauciucurile cu talon înalt te vor ajuta mult. Plus că cele mai înguste întâmpină rezistență mai mică la înaintarea pe zăpadă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe megane2 am avut 195/65/15, pe logan 185/65/15, pe corsa C  155/80/13  Cel mai ok ca stabilitate laterala a fost cu meganul, iar la urcari cu corsa, corsa si logan debica, meganul bf goodrich. Corsa avea stabilitate laterala ZERO, dar la deal urca bine. Loganul era ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci e un compromis de făcut și când alegi lățimea gumelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic sa le iei fix ca cele de vara ca marime, eventual ca optionalele din talon, nu ceva ce nu e in talon.

 

eu personal(majoritatea vor zice ca nu-s de urmat, neimportant:) ) merg ca si vara, cum a fost echipata masina si anume 195/55/15 cu jante de aliaj. nu e nicio problema, merge la fel pe uscat si pe ud. prin zapada probabil te ajuta un talon mai mare pe aleile pline de zapada, desi nu-s convins. din punctul meu nu merita sa pui ceva cu care nu esti obisnuit/nu-ti place vara.

 

sa le umfli cat mai bine, verificate cand scade temperatura medie cu aprox 10 grade. sau cu azot. in toamna asta deja le-am umflat de 2 ori cu ocazia scaderilor bruste(si mari) de temperatura.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai bine e sa pastrezi dimensiunile cu care a venit masina, sau sa montezi 195r15, dacavrei sa-ti iei inca un set de jante. Iarna sun indicate anvelope mai inguste pentru a trece cat mai usor prin zapada. Daca montezi anvelope foarte late, nu faci altceva decat sa pui presiune suplimentara pe planetare, atunci cand masina trece prin zapada.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subscriu la ce au spus si ceilalti. Daca nu cumperi alt set de jante pt iarna atunci cumpara anvelope de fix aceeiasi dimensiune ca cele actuale. Daca totusi cumperi alte jante pt iarna atunci poti opta pt varianta 195/65 R15 care este foarte ok pt iarna, iar diametrul rotii se pastreaza ca la 205/55 R16 fara sa ai deci diferente la vitezometru. Eu pe Leon aveam de vara 225/45 R17 iar pt iarna jante de tabla cu anvelope 195/65 R15 si am mers 4 ierni perfect in configuratia asta. La cealalta masina am vara 205/55 R16, iarna la fel, i-am luat 195/65 R15. Iarna ajuta foarte mult o anvelopa cu talon mai inalt...absorb mult mai bine socurile de la denivelarile ce se produc iarna de la gheata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact asta am si eu de gand sa fac, 195/65r15 pe jante de tabla, am aceeasi configuratie pe Leon 1P.  Insa inca ma gandesc daca sa iau Continental TS850 sau Michelin Alpin A4, diferenta intre ele fiind cam de 35 lei. Stiu ca TS850 sunt pe primul loc in testul Adac de anul acesta, insa am avut Michelin Alpin A4 pe Ibiza si am pe Leon 1P si s-au comportat excelent pe zapada. O alta diferenta intre cele doua cauciucuri e anul fabricatiei, Michelin Alpin A4 a fost inlocuit cu A5, deci anul fabricatiei e 2013, pe cand Continental TS850 sunt produse in 2014, fiind model nou, inlocuind TS830. Nu am luat in calcul Michelin Alpin A5, sunt destul de slabe ca si pozitie in top si mai scumpe decat Continental TS850.

Pentru cei care nu au gasit testul Adac de anul acesta, pun eu linkul pentru dimensiunea 196/65r15:

http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2014_winterreifen_195_65_r15.aspx

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

195/65r15 pe jante de tabla Continental TS850 [...] Michelin Alpin  A5

vezi aici, ca nu e diferenta mare de pret (doar 1ron).  poti lua TS850, A5, 4D ca nu gresesti cu niciuna. diferenta de pret e prea mica sa conteze in alegere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe site-ul sugerat de Cowboy preturile sunt ceva mai mici, in plus Michelin are o promotie in perioada 1 octombrie - 30 noiembrie:

 

http://www.performanta.michelin.ro/michelin-acasa/

 

Pentru 4 cauciucuri pe 15' primesti un voucher de carburant de 100 RON, adica 25 de RON in minus pentru fiecare cauciuc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspunsuri. Intradevar stiam ca iarna e mai bine sa ai cauciucuri mai inguste, de altfel pe ibiza am cauciucuri de vara pe 15” si de iarna pe 14”. Principala mea problema era legata de garda la sol la varianta FR. Nu am planuri de a concura cu SUV-urile la iesit din zapada, insa as vrea sa pot iesi cu masina la o ninsoare moderata si cum in Bucuresti drumurile se curata mai greu as fi vrut sa imi iau niste masuri in asa fel incat sa nu raman suspendat pe burta. Una peste alta am decis, mai ales din motive de cost, sa iau cauciucuri pe 15” cu jante de aliaj si sa imi temperez dorinta de a iesi cu masina atunci cand sunt troiene de zapada...va trebui sa invat sa stau departe de masina 3-4 zile pana se linistesc lucrurile iarna dupa o ninsoare mai serioasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din experienta mea cu Leon 1P, care desi nu e FR are o garda destul de joasa, nu vei avea probleme in zapada proaspata, insa daca e totusi o cantitate normala, care sa nu treaca de pragurile masinii, gen 12-13 cm.

In schimb, eu am o alta problema, pe stradutele unde nu se curata zapada ating cu scutul din plastic, puntea si ce mai e de sub masina gheata care se face pe mijlocul strazii, intre roti. Si eu cred ca e mai bine sa lasi masina acasa sau sa nu intri pe stradutele nedezapezite cateva zile, pana cand se topeste zapada/gheata, chiar daca ai cauciucuri de iarna. Ibiza era intr-adevar putin mai ridicata si mai usoara decat Leonul, se descurca mai bine in zapada.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11-12cm am eu garda la sol cu bara fata si e f jos. Din fericire am razbit iarna trecuta prin nameti, fiind nevoit sa merg cu masina in acele zile. Da era plug, insa n-am avut probleme cu scutul din plastic al masinii. Sincer m-am mirat.

 

Asa ca sigur 5F FR are ceva mai multi cm garda la sol, mai ales la praguri.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parca era vorba ca folosim functia "search" inainte de a deschide un topic nou. :dry:

 

Cu ce anvelope de iarna ne echipam masinile?

 

Ce anvelope de iarna alegem?

Discutia nu era numai despre ce marca de anvelope de iarna, dar discutia a deviat catre asta. Eu eram interesat sa aflu de la posesorii de Leon FR 5F cum au rezolvat problema garzii la sol pe timp de iarna, ce experiente au avut pana acum si daca au folosit alte dimensiuni de cauciucuri decat cele standard pentru a mai castiga cativa mm. De aici si publicarea in sectiunea 5F. Sper ca acum are mai mult sens postarea de aici si imi cer scuze daca am gresit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gandesc si eu ca ar trebui un topic dedicat rotilor de iarna pentru Leon 5F, nu doar anvelopelor, si atunci ne-am putea impartasi experientele referitoare la alegerea jantelor si anvelopelor potrivite.

 

Poate schimbarea numelui in Roti de iarna pentru Leon 5F ar fi o idee buna daca este de acord un moderator.

 

Eu, pentru 5F-ul 1.8TSI (discuri fata de 312mm), ma gandesc de exemplu sa iau niste jante de aliaj de 16" (J6.5 ET 45,46 sau J7, ET48, 49) certificate TUV, pana in 400 lei /bucata.

Motivul ar fi ca nu sunt mult mai scumpe ca jantele de tabla de 16" + capace originale si ca arata oricum mai bine.

Am gasit Rial, Dezent si alte marci asemanatoare (repet certificate TUV) si ma gandesc sa le echipez cu anvelope Continental ContiWinterContact TS 850, 91 H (pentru ca cele cu indicele V sunt cu peste 130lei mai scumpe).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma intreaba o colega de la birou daca se potrivesc pe Seat Leon 2014 (1.2TSI 110CP) urmatoarele jante de tabla cu specificatiile 6Jx15" 5-112 CB:57 ET:47 ?

http://www.okazii.ro/jante/jante-aliaj/jante-noi-r15-5x112-audi-passat-jetta-golf-octavia-2-seat-leon-livrare-gratuita--a165171163?icid=recommended_gamma&ibid=recomandate_speciala_in_liste[165171163

Pe unele site-uri gasesc ca la Seat 5F , pe 15" ET este 43.

Voi ce stiti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oficial (in certificatul de conformitate - sa se uite in el) este ET43. Dar se potriveste si ET47 fara probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma intreaba o colega de la birou daca se potrivesc pe Seat Leon 2014 (1.2TSI 110CP) urmatoarele jante de tabla cu specificatiile 6Jx15" 5-112 CB:57 ET:47 ?

http://www.okazii.ro/jante/jante-aliaj/jante-noi-r15-5x112-audi-passat-jetta-golf-octavia-2-seat-leon-livrare-gratuita--a165171163?icid=recommended_gamma&ibid=recomandate_speciala_in_liste[165171163

Pe unele site-uri gasesc ca la Seat 5F , pe 15" ET este 43.

Voi ce stiti?

Pot sa iti confirm in cateva zile dupa ce vin jantele Borbet de 15”. Au acelasi ET de 47 ca jantele de tabla de care zici tu, dar din cate am calculat este ok, vin chiar mai in interior deci sanse si mai mici sa loveasca aripa. Varianta originala de janta este intradevar cu ET43.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Salutare ! Am si eu o intrebare: un leon 5f 2.0TDI 150 CP FR ce marime are la discuri de frana pe fata? Nu de alta dar la octavia mea 2 FL am pe 15 patru cauciucuri foarte bune de iarna(195/65 R15)..am citit pe undeva ca nu ar putea fi montate pe FR ca au discuri de 312 mm... dar la toate modelele? Ca la ET am 47 adica ar fi buna pe seat Leon 5F. Nu gasesc aboslut nicaieri date despre marimea discurilor pe un Leon ST 2.0TDI 150 CP FR. De altfel cu cat sunt mai joase Leonurile FR?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!