Jump to content

Electrice mk2


cristivw
 Share

Postare recomandată

incep acest topic cu o treaba ciudata... de fiecare data cand aprind faza lunga, imi trepideaza masina (scadere in turatie la relanti). cand invart de volan pe loc (actionare servodirectie), aceeasi patanie. oare este alternatorul pe duca? :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu as spune tot alternatorul, ci numai releul de incarcare. Depinde foarte mult si ce becuri ai (ce putere). Eu am 100/130 W si cand aprind faza scurta se simte o mica modificare la turatie, dar inte faza scurta si faza lunga nici un fel de modificare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca stau mai bine sa ma gandesc, schimbarea in comportament a motorului se face atunci cand aprinzi farurile, nu neaparat faza scurta/lunga. am fost pana jos de am verificat, ca sa nu dau date eronate :( deeeci? se rezolva prin inlocuirea releului de incarcare?

apropo, in ultima perioada am schimbat 3 astfel de relee pe alternatorul de la oltcit... mama lor ca nu-s bune de nimic :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca stau mai bine sa ma gandesc, schimbarea in comportament a motorului se face atunci cand aprinzi farurile, nu neaparat faza scurta/lunga. am fost pana jos de am verificat, ca sa nu dau date eronate :( deeeci? se rezolva prin inlocuirea releului de incarcare?

apropo, in ultima perioada am schimbat 3 astfel de relee pe alternatorul de la oltcit... mama lor ca nu-s bune de nimic :blink:

Se poate sa fie din axul alternatorului daca ti-a tocit asa repede releele.

Asa a patit un tovaras de al meu si pina nu a scimbat si axu nu ia dat de cap.Tre sa verifici sa nu agate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu spun ca 99% nu e nici o componenta a alternatorului deoarece eu am exact, da exact aceeasi problema si am schimbat alternatoru cu tot si...nimic (l-am schimbat ca s-a dus nu de alta).

Deci..cand dau de volan, cand aprind farurile, cand pornesc din prima suflanta la max., cand pornesc dezaburirea si muzica...intr-un cuvant tot ce consuma curent + servo!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Electrovalva reglare relanti (ea sau partea calculatorului care o comanda)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu as spune tot alternatorul, ci numai releul de incarcare.

iti papa curent mai mult decat iti incarca, ceea ce iti forteaza si scade turatia motorului. Am acceasi problema :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact, imi papa curent mai mult decat incarca. eu asta cred ca este, si vad ca problema aceasta o aveti mai multi... pai toate ca toate, am dat diagnosticul, dar cum o rezolvam :blink: ? sa fie releele, axul? dar daca @vlady_zch a schimbat tot alternatorul si degeaba, oare... ce avem de facut?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

same problem!! rezolvarea de moment am marit putin relantiul si sta la 1000rpm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa cureti prima oara toate contactele cu papuci, mase si plus pana la alternator. Se poate pierde curent si prin contacte imperfecte si e cel mai usor de eliminat din discutie. Masoara cu un voltmetru tensiunea la baterie cu motorul pornit si vezi cat da.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok. asa o sa fac. verific cu voltmetrul.

mi-a trecut prin cap si ideea cu marirea relantiului, dar nu cred ca e ok... consum etc :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Ke-jetronic calculatorul compenseaza scaderea turatiei motorului in momentul in care sunt cuplati consumatori electrici majori si oscilatiile de turatie in deturare.Aceasta problema se rezolva prin reglarea relantiului care se face obturand unul din furtunele de vacum ale electrovalvei de reglare a relantiului moment in care turatia va scadea apoi se urca relantiul la 900+/-50 turatii din surubul de aer atasat clapetei de acceleratie si se da drumul la furtunul de vacum( citat din manualul Haynes).N.B. 1.Motorul trebuie sa fie incalzit la temperatura optima de functionare(~80 grade).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ei, asta da rezolvare profesionista :P

bun, acum intrebarea mea. relantiul este foarte bun. scade in turatie (trepideaza) cand dau drumul la faruri de exemplu (cand pornesc mari consumatori). in ce fel reglez relantiul dupa cum spune in haynes? cu consumatorii porniti (adica atunci cand trepideaza)? sau atunci cand nu am consumatori? pt ca atunci el este bun. :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma poate ajuta si pe mine cineva cu o schema a bordului electronic digifiz? :)

multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Reglajul il faci cu consumatorii opriti. Faptul ca apar oscilatiile de care am pomenit indica faptul ca trebuie facut acel reglaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ti-am dat odat o schema a bordului digifizz ai uitat ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am gasit-o din nou. nu mai stiam unde o salvasem :P

am cam rezolvat treaba cu digifiz-ul. in principiu :P deoarece am gasit la dezmembrari un digifiz putin julit, dar cu placa buna, la 1milion :blink:

din 2 fac 1 lejer... sper ca va iesi bine ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am bord electronic (digifiz) si 2 intrebari :D:

- cum resetez kilometrajul mic (adica nu cel real al masinii, cel care il poti reseta in mod normal cand vrei)

- cum fac sa nu-mi mai apara "INSP", adica inspection, cand trebuie dusa masina la revizie? (in cazul unui bmw ursulet se face punte cu o sarma mica intre 2 pini... dar la mk2 nu stiu)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am bord electronic (digifiz) si 2 intrebari :D:

- cum resetez kilometrajul mic (adica nu cel real al masinii, cel care il poti reseta in mod normal cand vrei)

- cum fac sa nu-mi mai apara "INSP", adica inspection, cand trebuie dusa masina la revizie? (in cazul unui bmw ursulet se face punte cu o sarma mica intre 2 pini... dar la mk2 nu stiu)

chiar nu stie nimeni?? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am bord electronic (digifiz) si 2 intrebari :):

- cum resetez kilometrajul mic (adica nu cel real al masinii, cel care il poti reseta in mod normal cand vrei)

- cum fac sa nu-mi mai apara "INSP", adica inspection, cand trebuie dusa masina la revizie? (in cazul unui bmw ursulet se face punte cu o sarma mica intre 2 pini... dar la mk2 nu stiu)

:D

iti dau eu solutie .. fa-i INSP.... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai oameni buni sa va zic una buna: chestia cu scaderea ralantiului si marirea trepidatiilor la aprinderea farurilor se-ntimpla si la mine adica la motorina. Numai ca la mine - news - nu o face intotdeauna ! Scaderea de turatie e intre 50 si 100rot.

De ce zic ca-i buna ? Pai daca la benzina mai inteleg ca multi / mari consumatori pot afecta functionarea motorului in mod direct prin scaderea tensiunii din circuit (asta are importanta pentru aprindere mai ales, stresindu-i parametrii), la diesel care o fi legatura ?? Eu n-am decit o electrovalva pe pompa care atunci cind opresti motorul, taie motorina. Si vitzeversa, cind pornesti alimenteaza. Electrovalva asta sa simta ca scade tensiunea putin cind aprind farurile ?

Cu atit mai mult cu cit am facut un test sa verific alternatorul (regulatorul de tensiune) si care a iesit OK. Ce-am facut: in conditiile cele mai dezavantajoase - cu motorul pornit la ralanti am verificat tensiunea chiar pe bornele bateriei. Am obtinut urmatoarele:

- 14,5V fara nici un consumator.

- 13,8V cu toate farurile, stergatoare, ventilatie si audio pornite.

Deci s-ar incadra exact intre limitele permise (din cite stiu eu). Si atunci cine-i vinovatul ?...Nu ma prind, dar cum se va mai incalzi o sa sap si pe chestia asta. Deocamdata am altele mai "grele" pe cap.

Faceti si voi testul asta pentru a verifica tensiunea din circuit. Din pacate nu stiu daca limitele-s aceleasi. Eu zic ca tot pe acolo ar trebui sa fie, dar sa mai confirme cineva care stie si benzina.

Modificat de Viorel C
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

All-X, nu este deloc o solutie. de obicei, asa cum a fost de la producatorul german, dupa o inspectie, se reseta acel indicator "INSP". am fost la reprezentanta si am intrebat daca-mi pot reseta acel indicator,dar ... :( nu stiau. cica masina e "prea veche" :( de aceea intreb pe forum. rasfoisem mai demult prin paginile forumului bmw, si aveau baietii cam aceeasi problema, cu resetatul indicatorului de inspectie. unul din ei a postat solutia, care de obicei se facea in service - facuta punte intre 2 pini, si gata resetul. la golf 2 habar nu am :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VERIFICA CURELELE DE ALTERNATOR SI DE SERVODIRECTIE

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am schimbat cureaua de la alternator. am luat una mai scurta :P s-a rezolvat

asta cu trepidatul, acum mai am nebunia de bord electronic de pus la punct.

Modificat de cristivw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine s-a rezolvat scaderea de turatie la aprinderea farurilor si asta dupa ce-am schimbat curelele de alternator si servo. Mai scade totusi si acum dar f. putin.

Eu de fapt incercam sa rezolv o problema a circuitului de racire...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!