Jump to content

Zgomote ciudate


dumidude
 Share

Postare recomandată

Salut,

 

Nu am reusit sa descopar sursa zgomotelor pe care le voi prezenta mai jos si nici nu am gasit ceva asemanator cu comportamentul tractorului meu din alte topic-uri astfel ca am deschis unul nou. :)

 

Primul zgomot tind sa cred ca este de la role si se manifesta in felul urmator: il percep numai din habitaclu la relanti dupa ce motorul s-a incalzit bine 4-5 km prin buc si este un fel de haaar harrr .... haar haar :)

Cu capota deschisa nu se aude/percepe ca din habitaclu si are un mers regulat motorul. Doar daca apleci urechea spre alternator s-ar auzi un scartait de rola dar nicicum acel sunet din interior. Haraitul este numai cu motorul cald, scartaitul fin pe care il aud numai daca aplec urechea in zona descriza este tot timpul.

 

Al 2 lea zgomot in seara aceasta l-am mostenit si suna tot la relanti dar ca un tacanit nu de tacheti ci parca de plastic. Cand misc volanul cateva grade se diminueaza spre zero sau daca-l rotesc alte cateva grade iar se aude. Are legatura cu directia pt ca daca virez aproape de maxim si il tin asa incepe sa tremure masina. Daca ii dau drumul din mana, nemai punand presiune spre viraj, numai tremura. 

 

Tot acelasi test cu volanul dar tinand apasat ambreajul numai se aude acel tacanit si nici tremuratul cand ma duc sa virez spre maxim. Il tin acolo si iau piciorul dupa ambreiaj, tremura.... :( Nu stiu daca la rece face aceeasi chestie ca nu am apucat sa verific insa, cam asta am depistat. Acel tremurat care intervine cand brachez aproape spre maxim dar NU de tot pare sa aiba legatura cu ambreajul. Cu volanul pe drept nu face niciun zgomot doar daca incept sa aplic presiune fie stanga, fie dreapta jumatate de tura sau mai putin si nu calc ambreajul incepe un tacanit care nu stiu de unde vine.

 

Caseta este electrica si nu are legatura cu vreun lichid sa zici ca este influentata de apasarea ambreajului.

 

Masina este din apr 2008, are 72.000km distributie, role etc neschimbate. Cureaua de accesorii si rola nu are urme de uzura anormale, crapaturi, imbatraniri etc. Se poate citi f bine scrisul de pe ea si chiar acel cod QR de patratele :)

 

Stiu ca este greu un diagnostic pe baza unor cuvinte insa, ma gandesc ca poate v-ati mai lovit de astfel de ciudatenii asemanatoare. Am sa-i fac si o diagnoza sa vad daca iese ceva dar ma indoiesc. Motorul merge rotund, trage bine, nu are trepidatii la relanti decat cele de care va spuneam cum se manifesta, uleiul l-am verificat la cald dupa 5 min si era ceva peste nivelul maxim, lucru care nu prea este bine dar o asteapta un service cat de curand. Nu am vazut sa fie decat foarte putin umectata conducta de admisie la intrarea in turbo. Nu este prelins nimic ci doar o pelicula fina de ulei cu praf, nimic alarmant. 

 

Seara buna.

Modificat de dumidude
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Treburile astea ciudate se manifesta numai cu motorul cald dupa 7-10 km de mers in trafic sau la drum mai lung. 

 

Nu am apucat sa fac diagnoza insa, mai am o intrebare legata de lichidul de frana/ambreiaj: l-am verificat la vas, nu este contaminat/murdar ci galben transparent si se afla la nivel. 

 

Masina avand peste 6 ani ar trebui sa-l schimb sau poate fi testat cu vreun aparat pentru a vedea daca mai poate fi tinut?

 

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Primul zgomot poate fi de la rola intinzatoare a curelei de accesorii ( e un punct de vedere a unei persoane care nu e mecanic). Din cate stiu poti afla acest lucru dand jos cureaua de accesorii si pornind masina fara ea, daca nu se mai aude zgomotul in zona aceea este buba. Vezi ca nu stiu daca nu cumva acest mod de testare o sa iti dea cateva erori in bord, dar care pot fi sterse cu VCDS-ul.

 Celalat zgomot si tremurat inclin sa cred ca este de la volant, desi este ciudata corelarea cu directia, plus ca serva este electro-mecanica si nu cere efort din partea motorului sau daca o face este foarte mic(prin consumul de curent).

 Referitor la lichid, mergi si il schimba daca nu vrei sa ai probleme cu ambreiajul si sistemul de franare, din cauza ruginei. Lichidul de frana este hidrofil si trebuie schimbat la 3 ani si apoi la 2. E pacat sa nu faci aceasta operatiune, nu costa mult si poate salva multi bani si timp pierdut. La masinilie de generatie noua este mit faptul ca nu se schimba niciodata lichidul de frana si uleiul din cutie la manuale.

Modificat de firestorm1312
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zgomotele acelea nu se aud din exteriorul masinii chiar si cu urechea aplecata :) Nu reusesc sa identific acel harait intermit pe care il percep in interior. Posibil asa cum banuiam si eu sa fie din zona distributiei de la vreo rola. Voi merge la un Manole sa se uite la ea :)

 

La acel tacanit care se pare ca are legatura cu caseta are comportament ciudat. Mai are un punct cand iau de volan stanga o tura sa zic si daca il las asa se simte si aude tot parca o haraiala/tacaneala electrica. 

 

Lichidul de frana am sa-l schimb si pe el cat de curand desi eram curios daca se poate verifica concentratia lui. 

 

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

La  fel  am si eu un zornait care se aude doar la prima pornire la rece si se mai aude daca virez stanga -dreapta.

Precizez ca zgomotul vine din partea dreapta a motorului(alternator....compresor clima etc).

Ajutati-ma ,va rog ,cu o idee.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare colegii,

Aceeasi problema o am si eu (Golf 5 1.6 benzina 2005), am fost si la mecanic, m-am documentat si pe Internet, dar nu reusesc sa gasesc o posibila cauza. O sa schimb si distributia in primavara si sa vad daca se va mai auzi atunci.

Intre timp cineva dintre voi s-a mai lovit de aceasta problema si a gasit vreo solutie/cauza?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine nu se mai aude zgomotul acela care avea legatura cu directia. Nu i-am facut nimic ... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Am si eu o problema cu masina la relanti.Acum am observat cand am coborat din ea si era pornita,se aude un fasait(exact acest cuvant) continuu in partea dreapta langa roata-far.Nu am putut sa deschid capota sa ascult clar,dar se aude si la 3-4 metrii de masina sunetul,cand m-am apropiat de far zici ca sunetul din far provenea.Partea dreapta cum stai in masina.

 

Ce sa fie?de vreo 2 minute sa zic ca oprisem climatronicul.Dar exact din locul respectiv se auzea,langa amortizor-far dar in compartimentul de sub capota,sub debitmetru pe acolo mai in fata.Fara scartait,huruit,se auzea un fasait,gen cand lasi cratita pe foc si se face presiune,se aude fasaitul acela.Apropo nu stiu daca se aude si in timpul mersului sincer...deocamdata am vazut la relanti.

 

Pana sa investighez eu sa vad daca la rece se aude,sau daca e de la radiator climatronic,poate puteti sa-mi dati cateva idei pana atunci.Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma scuzati,numai pot sa dau edit...Revin cu ceva informatii:

Masina pornita la rece,tot se aude acel sunet continuu,dar mult mai mic in rezonanta ca aseara,acum a trebuit sa lipesc urechea langa far sa aud.Sunetul de unde se vede "la ochi" ca provine,de la cureaua alternator,dar altceva ma face sa cred ca nu este de acolo si anume cand accelerez usor si iau piciorul se aude un fasait puternic gen BOV(blow off valve),se poate la fel de bine sa am pierdere de vacuum MARE pe undeva la cum se aude,dar parca masina a tras foarte bine,adica mi sa parut ca trage la fel de bine.Voi ce spuneti?Eu inclin spre curea-rola alternator din simplul fapt ca atunci cand este motorul cald se aude acel fasait continuu si puternic,la pierdere de vacum stiu ca face doar cand accelerezi,cred!

 

Masina este Golf V 2.0 TDI ,am uitat sa specific ma scuzati.

Modificat de duku228
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Aceeasi problema am avut-o si eu. Zgomote ciudate care apareau si dispareau...cand la rece...cand la cald.....care pur si simplu ma apasau pe creieri! Am schimbat distributia si toate consumabilele....ceva din zgomote au disparut....dar mare parte din ele au ramas! Dupa un drum de Germania zgomotele s-au accentuat mai ales ca am ''tras'' tare de ea. Ma hotarasem si am schimbat si chitul ambreiaj si....surpriza....LINISTE TOTALA! De atunci am facut peste 30.000 km si se komporta foarte bine. Singurele zgomote care se mai aud sunt de la clapetele de climatizare care au luat-o rau de tot razna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna

am golf 5, 2004, 2.0 TDI, 140CP, cutie automata..

se aude un zgomot undeva dupa bord in partea dreapta, din afara se aude incet, dar din masina se aude tare, mai ales daca deschid bordul..

e un ticait ca si cum ai bate doua bete de toba, se cand e motorul rece atunci cand pun contactul si cand e pornita masina..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Poti sa imi spui te rog cat te-a costat kitul de ambreiaj si ce marca este?

 

Mersi,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Costin,

Kitul de ambreiaj nu pot sa iti spun sigur ce marca era pt ca mecanicul a pus pe masina exact marca care era.....daca nu ma insel era Sachs! Pretul l-a facut mecanicul pentru tot ce a facut la masina....si asta inseamna: curea de distributie + pompa de apa + antigel + kit ambreiaj (volant, disc, cilindrul receptor) + un suport de motor + manopera= 1000 euro

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Piesele pt motor tau:

 

-kit ambreiaj(rulment,disc,volant,cilindru) cunosc pe cineva a dat 1.200 mil fara cilindru,hai sa zicem 1.700 mil maxim a costat la tine.

-distributie(cred ca te referi la tot,curea,role)+ pompa apa+antigel ,hai sa zicem 1.200 lei

-200-300 Lei suport motor

 

deci 1.700+1200+300=3.200 Lei si manopera 1.200 Lei pana la 1000 euro(4.400 lei),nu-ti mai zic ca la cate ai schimbat puteai sa ceri si un discount.Ca sa stii pe viitor sa te interesezi...ti-am zis ca sa vada si altii sa nu se tapeasca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Am si eu o problema cu un Golf 5 1.9 TDi 90 cp BRU aceasta semnalandu-se astfel: in jurul a 1000 rpm se aude un zanganit fie ca stau pe loc fie ca sunt in miscare iar la plecarea de pe loc se simt vibratii in caroserie pe partea dreapta. Mentionez ca am schimbat ambreiajul, suporti motor, axa cu came si tacheti. masina are 200k si cip pana la 130 cp . V-as fi recunoscator pentru cateva indicii! Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Duku....sincer chiar nu m-a interesat....pentru mine important a fost ca a facut-o repede, adica am dus-o dimineata la 8 si pe la 15 m-a sunat sa merg dupa ea. Am intrebat in Germania intr-un service cat ar costa aceasta reparatie si.... :tuktuk:  :tuktuk:  :tuktuk:   2500 euro cu tot cu manopera....deci cei 1000 a fost suuper!!


alex1190....Avem acelasi motor....aceleasi vibratii le aveam si eu....si mirare ca veneau de la acea ..sa ii zic '' priza '' de aer care e situata chiar in fata motorului aproape de radiator. Nu stiu daca m-am exprimat corect dar acea parte de plastic este buclucasa si pur si simplu ma scoatea din minti! Trebuie doar bine fixata, eventual lipita cu niste silicon rezistent la temperaturi ridicate. La mine a pus '' nenea'' mecanicul niste...banuiesc ca mastic era si.....LINISTEEEEE!! :icon_bounce:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,

 

Am masina de vreo saptamana si ma tot bazaie un sunet, la propriu.

Stiu ca se aude cam incet pe inregistrare, nu am putut sa-l prind mai tare, dar in realitate e foarte deranjant. Apare la fiecare inchidere a portierei, sau la 1-2 minute dupa ce iau contactul si se aude de undeva din spatele ceasurilor.

Fostul proprietar i-a montat un kit Parrot si un afisaj pentru senzorii de parcare (planuiesc sa-l scot imediat ce aflu cum), e posibil sa se traga de acolo?

 

Video: https://vid.me/qBVA

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este de la alarma aftermarket....face asa cand se stinge plafoniera , un releu care din cauza stinsului plafonierei treptat caraie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie imi caraie plafoniera cand se stinge (in momentul in care ma urc in masina si pun contactul sa plec) si nu am alarma aftermarket pe masina. Si eu banuiam de ceva timp ca ar fi vorba de ceva releu, insa nu ma deranjeaza mai ales ca nu caraie tot timpul, si in cazul meu de regula se intampla cand sta masina mult in soare si este incins plafonul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E ceva releu aftermarket montat pentru ceva, nu face standard

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare! Am o mica problema. Acum 2 saptamani am schimbat rotile de iarna cu cele de vara. Mentionez ca atunci cand am dat sa plec si am facut viraj, inaintand in viraj s.a auzit un zgomot..hmmm....metalic zic eu din fata si dupa ce rotile au revenit in pozitie dreapta rulajul era perfect fara sa se mai auda nimic. Efectiv de canf am schimbat rotile. Mentionez ca pe rotile de iarna aveam jante de tabla, pe cele de vara am jante de aliaj. Ambele tipuri de jante sunt pe 15. A mai intalnit cineva acest fenomen? Mentionez ca doar in viraje se aude si mai ales la plecarea de pe loc in viraj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am auzit acum ceva vreme la cineva că-i bătea în curbe de ziceai că este planetara dusă şi problema a fost că nu strânsese bine şuruburile de la o roată. Asta ar avea legătură cu schimbatul roţilor, dar verifică şi burdufurile de la planetare, iarna mai crapă şi pierd vaselina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se aude la orice miscare a volanului sau doar cand iei maxim dreapta sau stanga?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut.acum o luna am schimbat rola si intinzatorul de la alternator pt ca facea un zgomot deranjant la relanti.cureaua era inca in stare buna.de 3 zile a inceput sa faca un zgomot urat la relanti scartzaie urat.asta dupa ce am facut peste 1500km cu masina.cand virez maxim face si mai urat.pareri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Buna seara,cate odata se aude in partea dreapta (partea pasager) un tacanit cum ar fi avansul la masinele pe benzina,atunci cand accelerez si moasina este in sarcina,oare ce sa fie? motor BKC 1,9 TDI PD.(nu face tot timpul,doar cate o data,sunt zile in care nu face sunt altele in care face ,numai la accelerari busc si cu motorul in sarcina iar pe bord nimic aprins)


Apropo,la voi merge accesat VWForum.ro cu programul tapatalk ?La mine nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!