Jump to content

Nu pot face diagnoza daca nu scot mufele de la faruri


fly_lex
 Share

Postare recomandată

Sper sa nu fie nepotrivita crearea unui nou topic, insa am vrut ca discutiile despre aceasta problema sa nu se rataceasca printre altele, in ideea de a fi usor de gasit  si folositoare celor care vor mai intalni aceasta ciudatenie.

 

In trecut am avut o eroare pe modulul de Airbag si am observat ca aceasta apare si in modulul de Xenon.

Masina din semnatura, are instalatie Xenon OEM, iar erorile pe care le-am avut la o scanare din trecut, au fost acestea:

 

Pe modul AIRBAG:

 

Address 15: Airbags        Labels: 6Q0-909-605-VW5.lbl

   Part No: 1C0 909 605 F

   Component: 02 AIRBAG VW61 0101 0001  

   Coding: 12338

   Shop #: WSC 01266  

   VCID: 27578A38C5F60B6

 

1 Fault Found:

65535 - Internal Control Module Memory Error 

            00-10 -  -  - Intermittent

.................................................................................................
 
Pe modulul  Faruri Xenon:
Address 29: Left Light        Labels: 7M3-907-391-29.lbl
   Part No: 7M3 907 391 
   Component: EVG GDL + AutoLWR   0003  
   Coding: 00003
   Shop #: WSC 00000  
   VCID: F4ED2D74C4A0B0E
 
1 Fault Found:
01345 - Ignition Module for HID Headlamp (N195) 
            27-10 - Implausible Signal - Intermittent
 
-------------------------------------------------------------------------------
Address 39: Right Light        Labels: 7M3-907-391-39.lbl
   Part No: 7M3 907 391 
   Component: EVG GDL + AutoLWR   0003  
   Coding: 00003
   Shop #: WSC 00000  
   VCID: F4ED2D74C4A0B0E
 
2 Faults Found:
65535 - Internal Control Module Memory Error 
            00-00 -  - 
01344 - HID (Xenon) Headlight 
            37-10 - Faulty - Intermittent 
 
Inteleg despre ce era vorba cu fiecare dintre ele, insa ceea ce m-a surprins, a fost faptul ca eroarea de la Airbag-uri apare si la faruri.
Intre timp, am rezolvat eroarea de Airbag cu ajutorul lui TurboCip si cu ajutorul lui AlBundy am reusit sa ne  dam seama de o ciudatenie:  
Daca nu se decupleaza mufele de la faruri, nu se poate accesa niciun modul pentru diagnoza. 
 
Domnul Cristi (AlBundy) a incercat cu toate mufele din dotare (originale Rosstech) insa comportamentul era acelasi:
- la conectarea cu ECU, incepea sa se auda un zgomot de motorase electrice de la faruri, care se opreau dupa in timp, iar cand incepea navigarea prin meniul VCDS, uneori incepeau sa faca iar zgomot;
- daca se accesau unele module cu motorul oprit, nu era nicio problema, insa 
- daca se pornea motorul, comunicatia ECU-Interfata OBD era intrerupta imediat si nu se mai putea face nimic.
Mentionez ca tot intre timp, am montat intr-un atelier autorizat o instalatie completa (becuri+balasturi+mufe) de Xenon After Market, iar balasturile OEM au ramas montate in locasurile dedicate din faruri.
De asemenea, reglajul farurilor, ar fi trebuit sa se faca automat, probabil aceasta fiind si functia motoraselor care se aud pornind atunci cand se conecteaza interfata la ECU. De cand am luat masina,desi nu m-a deranjat, eu nu am vazut sa fi functionat auto-leveling-ul, insa probabil din cauza senzorilor.
 
As avea cateva intrebari:
1 - Exista o legatura intre Xenon OEM si Airbag-uri? Altfel, cum s-ar explica aparitia erorii 65535 in modulul pentru faruri?
2 - Este posibil ca motorasele electrice sau balasturile OEM ramase in locasul lor, sa blocheze posibiltatea de a face diagnoza? Ma gandesc ca firele de conexiune ale acestora ar fi trebuit sa fie taiate atunci cand s-a montat instalatia AM.
3 - S-a mai confruntat cineva cu o astfel de situatie? Aveti vreo sugestie cu privire la ce am prezentat mai sus.
 
Rugaminte: Mi-ar fi de foarte mare ajutor, daca as putea obtine o schema a instalatiei electrice de la farurile cu xenon OEM de pe VW Bora sau Golf 4, deoarece vreau sa merg la montatorul instalatiei de Xenon pentru a identifica sursa problemei.
 
Desi nu ma afecteaza foarte tare, mai ales ca am gasit posibilitatea de a putea face diagnoza si in mers, as vrea sa identific ce trebuie facut pentru ca diagnoza sa functioneze normal.
Multumesc anticipat pentru orice sugestie?
 
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/65535

 

Interesanta problema ta, desi nu cred ca eroarea e aceeasi, e doar o coincidenta sa fie acelasi tip de eroare pe 2 module diferite. Adica doar o coincidenta ca ai eroare si pe airbag si pe faruri.

 

Din linkul de mai sus pare sa fie o eroare generica, care necesita inlocuirea modulului sau repararea lui daca e important, daca nu si

daca nu influenteaza functionarea acestuia atunci posibil sa fie o anomalie software . S-au grabit programatorii sa dea drumul la softul pentru xenon si au ratat ceva cazuri in care se pot produce erori :P

 

Sunt curios cum rezolvi pana la urma, e clar ca modulul de faruri are ceva probleme, mai mici cand ai IGNITION OFF, din moment ce poate sa comunice, dar se pare ca atunci cand pornesti o ia razna de tot daca blocheaza toata comunicatia de diagnoza.

 

Daca ai vreun prieten electronist (adevarat) incearca sa pui un osciloscop sau un logic analyzer pe linia de comunicatie de la modulul de faruri (e pe CAN ?) si sa vezi ce se intampla cand pornesti motorul daca se produce vreun scurt sau trage linia la masa sau vreo nebunie din asta ...

 

Vorbesc doar la modul general, din experienta pe care o am in programarea acestor module, din pacate experienta practica este foarte limitata dar e interesant de vazut cum se rezolva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu, la modelul lui este pe K line.

 

pana la urma, masina are pe ea instalatia OEM sau AM.... sau si...si... care o folosesti, la faruri acum ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina are din fabrica instalatie OEM. Inclusiv in bord, nu am buton de reglaj nivel faruri. Este doar cel de luminozitate bord.

Pentru ca aveam unele probleme cu farurile (unul se aprindea greu si altul se atingea in mers) si pentru ca becurile + balasturile originale costa enorm de mult, am pus o instalatie AM constand in becuri+balasturi+mufe.

Pe masina, au ramas si balasturile vechi in locasele dedicate din faruri, doar pentru a nu lasa acele spatii goale si pentru ca cele AM sunt mai groase(n-am vrut slim). Deci, este oarecum semi OEM cu AM. Eu practic, folosesc doar alimentarea pe faza scurta, pentru balasturile+becurile AM si structura farului ca simplu suport/ghidaj (soclu, lupa, ghidaje pt. reglaj, etc.), deoarece partea de autoleveling nu cred ca mai functioneaza. Ce-i drept, nu m-a deranjat absolut deloc pana acum, deoarece reglajul farurilor nu deranjeaza deloc pe ceilalti, iar eu vad foarte bine.

Banuiesc eu, ca cei care au montat instalatia AM nu au taiat toate firele de la ansamblul bec+balast OEM, deoarece inca se aud acele motorase electrice atunci cand se conecteaza interfata OBD.

Cred ca de acolo se trage problema cu diagnoza si o ia razna modulul de ii blocheaza comunicatia.

De aceea mi-ar prinde bine o schema electrica pe care s-o am cand merg la atelierul unde am montat instalatia AM.

@bbogdanmircea - Ca sa ma asigur ca am inteles ce trbuie:tu vrei sa spui ca eroarea 65535 din modulul de airbag nu este acceasi cu cea din cel de faruri ? Mai exact, codul 65535 indica o problema de modul electric in general si ca nu este specifica unui modul anume,nu-i asa?

Modificat de fly_lex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

65535 - este aceeasi problema, dar pe module diferite... adica stricate amandoua. Se poate incerca remedierea problemei la modul airbag-uri prin rescriere... si poate il salvezi.

 

altfel, banuiesc ca instalatia AM ti-a nenorocit modulele. Incearca sa aduci masina la starea initiala, refa instalatia electrica, cumpara modulele de xenon la SH, daca nu noi.... dupa care vedem cum se poate remedia problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu asa stiu sau cel putin asa am inteles ca functioneaza diagnozele.

Exista o lista de erori, si fiecare modul poate sa raporteze anumite erori, in functie de ce le cauzeaza si cum e facut softul la respectivul modul.

 

Adica sa zicem la tine:

- daca modulul de faruri a detectat vreo anomalie pe linia de comunicatie atunci a ridicat eroarea 65535

- modulul de airbag acelasi lucru

 

Trebuie de vazut intr-adevar cum sunt legate modulele intre ele, si ce modul mai este in retea legat de modulul de faruri.

Asadar cum ai spus si tu o schema ar fi benefica.

 

Insa la tine s-ar putea intr-adevar ca modulul de faruri sa-ti fi stricat si modulul de airbag ... adica sa fi bagat vreo eroare pe K Line.

Cum zicea Florin, ori le repari pe amandoua ca sa nu-ti mai strice si altceva, ori deconectezi de tot modulul de faruri de pe K Line si te asiguri ca nu-ti mai influenteaza comunicatia ...

 

http://workshop-manuals.com/volkswagen/golf-mk4/vehicle_electrics/electrical_system/lights_lamps_switches_outside/headlights_with_gas_discharge_bulbs/

Modificat de bbogdanmircea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan, instalatia after-market, montata in combinatie/sau nu, cu instalatia de xenon OEM, nu i-a bagat eroare pe K line.... ci e cel mai posibil, ca a bagat spike-uri de tensiune in instalatia masinii.... fapt ce a deteriorat componente sau perimat soft-ul anumitor componente... cum e si modulul de airbag-uri,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiecare modul are o procedura de selftest, atat hw  cat si sw. Daca in urma testarii apare o problema , iti genereaza codul respectiv de eroare 65535 defect(sau la cele mai noi 000003) . Unele module isi fac toate functiile si daca apare respectiva eroare, unele nu. In cazul colegului , unul din modulele de far ii blocheaza linia de comunicare , trebuie deconectat firul de comunicare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BUN, dar de ce doar cu motorul pornit apare anomalia ?

Eu nu am reusit sa-mi dau seama de ce...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica daca pune contactul anomalia nu apare, dar daca porneste motorul atunci apare ?

Poate e cum zice Florin ca baga balasturile alea spikeuri peste tensiune de pe masina, dar e necesar sa pornesti motorul ca sa mearga balasturile ?

Sincer sa fiu nu le am asa bine cu electronica incat sa stiu care e diferenta intre contact pus si motor pornit, pentru modul intr-adevar nu ar trebui sa fie

diferenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca se deconecteaza balasturile, becurile AM, tot asa face ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

65535 - este aceeasi problema, dar pe module diferite... adica stricate amandoua. Se poate incerca remedierea problemei la modul airbag-uri prin rescriere... si poate il salvezi.

 

altfel, banuiesc ca instalatia AM ti-a nenorocit modulele. Incearca sa aduci masina la starea initiala, refa instalatia electrica, cumpara modulele de xenon la SH, daca nu noi.... dupa care vedem cum se poate remedia problema.

 

 

Adica sa zicem la tine:

- daca modulul de faruri a detectat vreo anomalie pe linia de comunicatie atunci a ridicat eroarea 65535

- modulul de airbag acelasi lucru

 

Trebuie de vazut intr-adevar cum sunt legate modulele intre ele, si ce modul mai este in retea legat de modulul de faruri.

Asadar cum ai spus si tu o schema ar fi benefica.

 

Insa la tine s-ar putea intr-adevar ca modulul de faruri sa-ti fi stricat si modulul de airbag ... adica sa fi bagat vreo eroare pe K Line.

Cum zicea Florin, ori le repari pe amandoua ca sa nu-ti mai strice si altceva, ori deconectezi de tot modulul de faruri de pe K Line si te asiguri ca nu-ti mai influenteaza comunicatia ...

 

 

Erorile sunt dintr-o scanare pe care am facut-o inainte sa montez instalatia AM, undeva prin Ianuarie 2014 si tot cam atunci am montat si instalatia, dar sigur, sigur dupa am luat log-ul cu erorile astea. De fapt, tocmai eroarea de pe Airbag, m-a adusa la diagnoza, pentru ca mi s-a aprins si becul in bord.

 

Eroarea pe Airbag si cred ca si cea pe xenon a aparut in urma unei porniri esuate ("balbaita") urmata imediat de Ignition OFF facut de mine. Cred ca in timpul scurt cat a durat "balbaiala", s-a decuplat de pe baterie si a trecut pe alternator, care din cazuza "balbaielii" si a turatiei reduse (maxim 500 Rpm), nu cred ca a livrat tensiunea suficienta, iar modulele probabil ca au interpretat-o ca fiind eroare.

 

Cum spuneam si in primul topic, eroarea de pe Airbag am rezolvat-o cu TurboCip undeva la inceputul lui August, iar de cea de pe xenon nu m-a mai interesat, deoarece merg de aproape 10 luni fara alte probleme pe faruri

Chestia cu diagnoza, am descoperit-o tot la inceputul lui August, in timp ce ma aflam la AlBundy's Garage, unde, din pricina timpului scurt, n-am avut prea mult timp sa investigam situatia, luandu-ne destul de mult sa descoperim solutia cu scoaterea mufelor de la faruri.

 

De atunci si pana acum, am mai tot cautat ceva asemanator pe net, insa n-am gasit nimic relevant si am zis sa deschid subiectul si aici, in speranta ca poate reusim impreuna sa conturam un context al producerii acestor ciudatenii si sa ajutam pe altii sa evite probleme de genul asta pe viitor.

 

Revin cu rugamintea pentru schema electrica a instalatiei Xenon OEM pentru VW Bora sau Golf 4, sau macar sa-mi indicati o solutie prin care as putea intra in posesia ei.

M-am uitat pe acel workshop pus de colegul bbogdanmircea, in graba ce-i drept, insa am vazut ca nu are si semnificatia firelor din mufe, sau poate n-am vazut suficient...

 

 

LE:

 

daca se deconecteaza balasturile, becurile AM, tot asa face ?

 

Buna idee ! Sincer, n-am incercat asta, dar eu cred totusi ca nu au fost taiate suficiente fire din mufele de la far, in special cele de la motorase. Eu nu am auzit aceste zgomote in faruri, decat atunci cand s-a conectat dl. Cristi cu interfata la masina.

Modificat de fly_lex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca se deconecteaza balasturile, becurile AM, tot asa face ?

PAi care ar fi legatura, daca farurile nu sunt pornite, deci balasturile nu sunt alimentate ?

 

Schema:

 

gas.zip

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult pentru schema!

M-am uitat si eu pe ea, dar nefiind cunoscator n-am reusit sa inteleg foarte clar cum stau lucrurile. Sper ca baietii de la atelierul de xenoane sa fie mai in tema.

Cred ca as putea sa ajung chiar saptamana asta si o sa revin cu detalii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PAi si ce ai vrea sa faci? 

ca sa nu mai faca motorasele asa, se scoate firul de K line si la diagnoza nu le mai testeeaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu merg pe firul de comunicare al modulului de far, ca trebuie deconectat !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea era sa nu se amestece cele doua instalatii.... eu iti recomand sa incerci sa iti refaci instalatia originala, cauti piese la SH.... si o aduci la starea initiala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Al Bundy & TurboCip : Asta intentionez si eu sa le solicit celor de la montaj, numai ca vreau sa merg la ei, pentru ca instalatia este inca in perioada de garantie.

 

@ Florin: Am ales varianta AM, pentru costul mai mic al intregii instalatii, pentru garantia oferita si pentru posibilitatea amplasarii balasturilor intr-un loc unde sa nu fiu nevoit sa demontez bara de fata si sa scot farul.

Asta e un mare inconvenient al instalatiilor OEM de pe Bora si inteleg ca si de pe Golf 4, iar eu am acum acces la balasturi si poate chiar si la becuri, daca gasesc vreun specialist cu maini de ginecolog.

Balasturile SH nu cred ca erau o solutie, deoarece nu aveam vreo garantie ca ar mai putea tine foarte mult si ma puteau lasa in orice moment, cum de altfel nici reconditionarea celor pe care le am pe masina, nu-mi oferea decat 6 luni de liniste (garantia oferita).

 

Spre exemplu, daca pe timp de noapte m-ar lasa un balast la farul din stanga si as mai avea drum lung pana acasa, acum as putea sa opresc in prima parcare si sa mut balastul de pe dreapta pe stanga, ca sa asigur functionarea becului de langa axul drumului asa (cum prevede legea). Stiu ca asta poate fi un caz gen drobul de sare pe soba, dar dupa cum se reiese si din acest topic, sunt destul de "baftos" la raritati.

 

Sa "vedem" ce-mi vor spune cei de la atelier despre aceasta speta, pentru ca pareau destul de priceputi si cautati, judecand dupa ce masini am vazut perindandu-se pe la ei. 

Din pacate nu pea am timp in zilele urmatoare si pentru asta, fiindca ce se prefigura a fi o perioada mai libera, s-a...spulberat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asteptam update cand ai timp.

Bara la Golf si farurile le dai rapid jos, in maxim jumate de ora daca ai torxurile potrivite. 

Eu sincer m-am chinuit la inceput sa schimb becuri la pozitie dar e aproape imposibil asa ca am dat odata bara jos si de atunci tot asa pentru orice operatie legata de faruri.

La benzina poate sa fie oleaca mai mult loc la farul din dreapta, dar daca mai ai si instalatie de spalatoare atunci singurul bec care il poti schimba cu mare chinuiala e cel de faza scurta cred, in rest semnalizari pozitie faza lunga e aproape imposibil sa le schimbi, decat daca ai maine de chirurg :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!