Jump to content

chiptuning


gribelu
 Share

Postare recomandată

Am chipuit animalul!

Partea interesanta e ca s-a facut prin inlocuirea chipului... experiment pe care nu l-as mai repeta...

Sursa: Fastech Tuning - eBay

Dupa incheierea tranzactiei (40 euro + transport) mi-au cerut versiunea de soft de pe masina si modificarile suferite de masina (evacuare, admisie etc). Am desfacut ECU, i-am facut o poza...

Chipul cu pricina e cel din stanga pozei, cu eticheta.

Dupa ce a ajuns la intermediarul din germania, mi-a venit in posta un chip eprom fara nici o instructiune.. desi stiam ca va trebui inlocuit fizic.

La partea de manopera le recomand amatorilor sa caute pe cineva care are scule de scule (service gsm.. etc).. desi nu stiu daca are importanta prea mare pentru ca originalul e foaaaarte bine prins pe placa de baza.

Daca va uitati atent la fotografie veti observa ca punctele de cositor nu exista doar dedesubtul placii.. ci si deasupra (placa dual layer)... adica 28pini x 2 ... 56 de puncte de cositor. Si mai naspa e ca daca incercam sa dezlipesc un pin, ceilalti 27 nu ma lasau sa-l misc liber si se tot prindea la loc.

A fost nevoie de una bucata prieten electronist de ocazie.. alt prieten suport moral... si 2 ore pentru scoaterea originalului. La final doi din cei 28 de pini s-au rupt de pe chipul original dar oricum.. inca mai e relativ viu :Driver:

Probabil ar fi fost mult mai usor daca taiam pinii si ii scoteam unul cate unul... dar vroiam sa pot refolosi epromul in caz de probleme cu cel nou.

Dupa inca o ora de lucru, in locul chipului am montat un soclu... pe care am pus chipul nou... toate bune si frumoase! Am pus calculatorul la loc, si i-am dat cheie. Niet.. invartea dar nu pornea motorul.

Inapoi la treaba :P S-a trecut la verificarea contactelor cu aparatul de masura (pe ambele parti ale placii).. pinii 3, 6 si 14 faceau contact imperfect cu stratul superior al placii. Cositorit mai bine.. si din nou am montat pe masina.

De data asta a pornit la sfert... :P

Alta problema e ca ieri la ora 17 cand am inceput treaba era uscat afara.. la ora 21:30 cand am terminat erau 5 centimetri de zapada :P. Adica mai dureaza pana imi pot da seama daca cuvantul tuning isi are locul in chiptuning.. in cazul meu...

Dupa aproximativ 40 de kilometri facuti pana in secunda asta, nu am observat probleme.. consumul nu stiu daca a scazut.. dar stiu sigur ca n-a crescut (as fi ramas in pana :P ).

Voi mai posta dupa ce se topeste zapada. Acum sunt 20-30cm de zapada si ninsoarea inca mai cade sanatos.

Modificat de gribelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am chipuit animalul!

Partea interesanta e ca s-a facut prin inlocuirea chipului... experiment pe care nu l-as mai repeta...

Sursa: Fastech Tuning - eBay

Dupa incheierea tranzactiei (40 euro + transport) mi-au cerut versiunea de soft de pe masina si modificarile suferite de masina (evacuare, admisie etc). Am desfacut ECU, i-am facut o poza...

Chipul cu pricina e cel din stanga pozei, cu eticheta.

Dupa ce a ajuns la intermediarul din germania, mi-a venit in posta un chip eprom fara nici o instructiune.. desi stiam ca va trebui inlocuit fizic.

La partea de manopera le recomand amatorilor sa caute pe cineva care are scule de scule (service gsm.. etc).. desi nu stiu daca are importanta prea mare pentru ca originalul e foaaaarte bine prins pe placa de baza.

Daca va uitati atent la fotografie veti observa ca punctele de cositor nu exista doar dedesubtul placii.. ci si deasupra (placa dual layer)... adica 28pini x 2 ... 56 de puncte de cositor. Si mai naspa e ca daca incercam sa dezlipesc un pin, ceilalti 27 nu ma lasau sa-l misc liber si se tot prindea la loc.

A fost nevoie de una bucata prieten electronist de ocazie.. alt prieten suport moral... si 2 ore pentru scoaterea originalului. La final doi din cei 28 de pini s-au rupt de pe chipul original dar oricum.. inca mai e relativ viu :)

Probabil ar fi fost mult mai usor daca taiam pinii si ii scoteam unul cate unul... dar vroiam sa pot refolosi epromul in caz de probleme cu cel nou.

Dupa inca o ora de lucru, in locul chipului am montat un soclu... pe care am pus chipul nou... toate bune si frumoase! Am pus calculatorul la loc, si i-am dat cheie. Niet.. invartea dar nu pornea motorul.

Inapoi la treaba :( S-a trecut la verificarea contactelor cu aparatul de masura (pe ambele parti ale placii).. pinii 3, 6 si 14 faceau contact imperfect cu stratul superior al placii. Cositorit mai bine.. si din nou am montat pe masina.

De data asta a pornit la sfert... :D

Alta problema e ca ieri la ora 17 cand am inceput treaba era uscat afara.. la ora 21:30 cand am terminat erau 5 centimetri de zapada :(. Adica mai dureaza pana imi pot da seama daca cuvantul tuning isi are locul in chiptuning.. in cazul meu...

Dupa aproximativ 40 de kilometri facuti pana in secunda asta, nu am observat probleme.. consumul nu stiu daca a scazut.. dar stiu sigur ca n-a crescut (as fi ramas in pana :D ).

Voi mai posta dupa ce se topeste zapada. Acum sunt 20-30cm de zapada si ninsoarea inca mai cade sanatos.

sa imi zici si mi e daca iesi bine cu consumul poate imi schimb si eu chipul ca debia mi-am luat un golf 3 si nu pre sunt lamurit cu consumul

am meu e 1.8 tip abs

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai parca mi-a luat mai putin zilele astea... desi e o chestie ochiometrica deocamdata. In general ultimul sfert de jos (adica sfertul indicatorului) se ducea destul de repede la vale.. si avand in vedere vremea si distanta parcursa in ultimele 2,5 zile (cam 50-60km in trafic nasol) parca scade mai incet :blink:

Astept niste bani in cateva zile, atunci voi face un plin si il voi completa dupa 100-150km sa fac o medie de oras. Daca iese sub 10 ma declar satisfacut :)

Sau poate reusesc sa montez computerul de bord pana atunci...

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

am luat o pauza din calcule.. initial parea sa consume o idee sub 10... Nu aveam bani de plin/plin asa ca era calcul aproximativ

Dar intre timp a aparut o problema si am facut 288km cu 45 de litri.. adica consum de 15,6 L/100km :)

Ma duc in service zilele urmatoare si dupa ce rezolv calculez un consum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cica schimb sonda lambda... i'll be back :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Noutati legate de consum?

:beerchug: Stie cineva daca se poate pune un Chiptuning pe motor ABS de 90CP?

Undeva aproape de Oradea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, se poate. Aproape de Oradea ar fi la Cluj Napoca. Ti-am trimis si PM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
Publicat (modificat)

Printre toate problemele pe care le-am avut cu masina (sonda lambda, reglaje, dereglaje.. etc. :offtopic: ), kisslorand s-a oferit sa ma ajute cu un nou chip.. :D

Deocamdata observ ca fata de cel de pe ebay consumul este mult mai scazut. Nu am facut calcule 100% precise dar cu cel de pe ebay imi consuma aproximativ 11L / 100km si cu cel de la kisslorand a scazut cu cel putin 2 litri... adica 9.. poate mai jos?

Facut plinul, au intrat 47 de litri, am mers 178km cu chipul de pe ebay, acul ajunsese aproape de jumatatea rezervorului... Atunci am pus chipul de la kisslorand si am mai facut inca 300km... Per total media e cam de 10... dar daca ceasul nu minte, consumul e muuult mai bun cu noul chip

Toata distanta parcursa in oras, atat mers calm cat si in blanitza!

Am facut plinul iar (nu mai schimb chipul) si dupa 70km s-a dus doar 1/8 din rezervor.. vom vedea peste inca vreo 400-500km ce iese.. ca dupa ac e greu de zis.

Modificat de gribelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!