Jump to content

Intrebare pentru cei fara ABS


Mama Omide
 Share

Postare recomandată

Eu am o Octavia Air.

Adica fara ABS

Daca as fi avut ...malai..as fi luat Elegance dar asa..tre sa ma multumesc cu o masina solida, cu un motor fara probleme cu finisare binisoara

AM o temere, poate tampita, poate intemeiata (sper ca nu!):

MAsina e cam grea (1400 kg), nu am ABS!

Stiu ca ABS-ul e ff bun cand il ai asa ca va rog frumos, nu mai rasuciti cutitul in rana!

Dar, intreb pe cei care au masini grele, fara ABS, au avut probleme iarna, daca da din ce cauza, sau au vreun sfat de dat cum sa fac sa nu dau de bucluc?

Multumiri anticipate!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu am ABS, masina nu stiu exact cate kg are dar oricum undeva pe la 1100 cred. Iarna tebuie sa nu bruschezi comenzile asta e totul. In rest nu nai ce sa faci.

Oricum lpsa ABS-ului se simte atat vara cat si iarna, dar mai mult vara dupa parerea mea. Iarna oricum nu face minuni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa dea naiba, ca sunt ibisnuit cu frana de pe Dacie (deh..2 ani si 50 000 km ...) care avea cursa pana la podea!

LA octavia are cursa pe cativa cm si cand imi e lumea mai draga hop ma urc ca prostul pe frana cu "caramida" tre sa incerc sa ma obisnuiesc sa apas mai cu...delicatete!

Mdeaaa

Alte sfaturi?

Ai vreun disconfort major iarna fara ABS, adica tre sa merg nu mai mult de...km/h sau altceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu nu mai mult de 0km/h ... andrei sa fiu al draq dc te inteleg cum de ti-ai luat tractoras fara abs ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai fi citit cu atentie postul meu ai fi inteles de ce!

Hai zat, nu merge forumul celalalt si te iei de mine aici?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai vreun disconfort major iarna fara ABS, adica tre sa merg nu mai mult de...km/h sau altceva?

Nu, iarna pe zapada sau polei oricum mergi mai incet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am condus pe zapada/gheata un Espero DOHC 16V si tot ce am facut a fost sa nu bruschez frana (dupa cum zicea si Eugen). De asemenea, ca sa nu patineze, trebuie sa actionezi frana intermitent, deci sa simulezi un ABS :). Eu asa am facut si nu am avut probleme.

De curiozitate: cand calci frana cu ABS mai serios pe o suprafata cu aderenta scazuta, chiar nu patineaza? Eu cred ca si el are limitele lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu patineaza. In schimb te duci pe ghiata de nu te vezi prin rostogolirea rotii. Oricum, distanta de frinare este mult mai mica decit in cazul in care roata se blocheaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum lpsa ABS-ului se simte atat vara cat si iarna, dar mai mult vara dupa parerea mea. Iarna oricum nu face minuni.

Cel putin in cazul meu nu e adevarat. Vara foarte rar "reusesc" sa activez ABS-ul, eventual daca este ceva pietris sau drum denivelat cand franez, in schimb toamna-iarna, cand incepe sa fie ud pe jos si eventual un pic de mazga, intra mai des. La inceput mi-a fost greu sa ma dezobisnuiesc sa "pompez" frana, cum faceam cu Dacia dar dupa ce am testat m-am convins: pedala la fund si acolo sa ramana. De restul de ocupa ABS-ul. Cand mi-am luat masina nu am realizat ce "cool" este, si recunosc ca daca nu ar fi fost inclus in pachetul promo pe care l-am prins nu cred ca plateam pentru el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai bun test pe care l-am facut (de 4 ani am condus numai masini cu ABS) a fost asta vara unde dupa un exces de zel din partea unor angajati de la spalatorie care mi-au dat cu nu's ce spray de protectie a cauciucului pe covorase fara sa le mai scoata din masina, switch-ul pendru pedala de frana s-a murdarit, a refuzat sa mai faca contact si a deconectat ABS-ul.

Gasit sosea putin mai libera si mai lata (pe splaiul Unirii ) unde am calcat frana cu putere. Masina a inceput sa fuga de spate dupa care la o miscare mai brusca de volan si fata (si ESP-ul era deconectat din aceleasi motive).

In schimb iarna pe carosabil alunecos ABS-ul poate sa lungeasca distanta de oprire in schimb iti permite sa pastrezi mai bine controlul masinii in timpul franarii de urgenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca are cum sa lungeasca distanta de franare ... eventual nu reduce cu mult pe suprafete foarte alunecoase dar de lungit nu cred.

Daca stai sa te gandesti distanta mare de franre vine atunci cand rotile sunt blocate si masina pur si simplu "o ia la vale" si ce e mai rau, nu stii ce traiectorie o sa ia. ABS-ul impiedica blocarea si mai mult repartizeaza forta de franare pe fiecare roata in asa fel incat sa te mentina pe traiectorie.

La masinile fara ABS pentru a nu intra in derapaj trebuie sa nu tii pedala la fund, sa incerci sa dozezi franarea in asa fel incat sa nu se blocheze roata de tot. Nu cred ca reuseste un sofer obisnuit sa faca acest lucru mai bine decat ABS-ul ... Doar in WRC poate :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este pe un discussion board o polemica legata de fenomenele fizice care apar in varianta roata blocata sau rotita in impulsuri.

Unul dintre efectele invocate in cazul rotilor blocate este o temperatura de contact crescuta datorata frecarii si a "saparii" sau "infigerii" in gheata/zapada a lamelelor cauciucurilor care in acest caz au o "pata de contact" crescuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul in care roata se blocheaza pe o suprafata alunecoasa gen zapada, gheata, la nivelul acesteia apare o pelicula de apa ce "adera" la cauciuc datorita tensiunii superficiale. Te duci ca distanta mult mai mult decit daca ai ABS.

Ce se intimpla daca te afunzi cu o roata in zapada moale si accelerezi puternic? Nu poti iesii datorita fenomenului mai sus mentionat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De aia imi era frica...ioc parale momentan pt cauciucuri de iarna...

Asta e macar m-am lamurit ca nu e o lipsa esentiala, care sa ma tina imobilizat iarna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
Sa mergi iarna cu Octavia fara cauciucuri de iarna e foarte riscant. Daca este zapada derapezi la toate plecarile de pe loc

<{POST_SNAPBACK}>

Foarte adevarat si perfect valabil oricarei masini fara controlul tractiunii. Cu greu cred ca poti enunta un adevar mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iarna eu folosesc matizu` :( :( ca astea se duc cu tot cu ABS. Si in plus nu mi-e frica de asta, mi-e ca vine un dezechilibrat cu dacia si mi-o trage :( . Sa nu mai zic nimic de faptul ca mor de frig, pana la servici nici nu urca la 90 grade apa..... Asa ca matizul in max 2 minute e calduros, prietenos, elegant, usor, ia curbele in derapaj cu frana de mana....eehehehe, ati vrea voi ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta era solutia pentru fara ABS? Iti iei masina ieftina si nu te intereseaza de consecinte??! :banghead: ;) :P

OnT: Eu cand am avut ABS-ul dezactivat (senzor f... adica defect..) franam in etape. Ma urcam pe frana, cand masina se rotea cam 10-15 grade fata de directia de deplasare lasam frana, redirectionam masina pe calea cea dreapta (;)) si iar ma urcam pe frana samd.. E o solutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!