Jump to content

Turatii


micu`evreu
 Share

Postare recomandată

Am si eu o intrebare banala, dar nu am reusit sa gasesc raspunsul printre posturile existente.

Care sunt turatiile recomandate pentru motorul de 1,9TDI iarna/vara, motor rece/cald. Pe de alta parte mi s-a recomandat ca in momentul in care motorul este incalzit (s-a mers ceva cu ea si temperatura de paseste 50 grade sa nu mai stau sa se stinga martorii din bord (vorbesc ca la carte nu? :D ) si sa pornesc motorul normal.

Voi ce ziceti?

PS: Eu nu ma prea pricep la chestii d-astea asa ca scuzati-mi ignorantza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

regula pe care o respect eu este sa pornesc motorul atunci cand se stinge becul de la bujii, nu ma uit la celelalte.

pentru turatii si alte chestii uita-te la forumul de TDI ca gasesti acolo sigur multe detalii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este indicat sa astepti stingerea becurilor cel putin de la Airbaguri, imobilizator si ABS/ASR/ESP functie de care le ai (in cazul in care becul de bujii incandescente s-a stins deja). Explicatia: Fiecare din modulele descrise mai sus are cate un controller separat care la alimentare (cheie in contact) isi ruleaza selfcheck-ul starii lui si a senzorilor. Pe langa faptul ca asa nu poti identifica o eventuala problema (in anumite cazuri pana la pornirea motorului martorii din bord incep sa clipeasca in conditiile unei erori depistate) actionarea demarorului aduce fluctuatii ale tensiunii de alimentare. Exista riscul ca aceste fluctuatii aparute in timpul rularii selfcheck-ului sa declanseze coduri de eroare sau initializari gresite ale controllerelor.

Concluzie: daca "nu arde" asteapta sa se stinga martorii luminosi de pe bord (ABS, Airbag, Imobilizator)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-am adus aminte, mai am o intrebare, dupa ce masina porneste, toti martorii stinsi, pot merge cu centura de siguranta fara sa fie pusa, la nesfarsit, nu suna, nu urla nu clipesc becurile (in caz ca pornesc cu frana de mana trasa incepe sa faca urat). Mie nu mi se pare normal, avand in vedere ca mi-au spus "unii" ca airbagu` de la sofer si din dreapta se deschide in caz de impact numai daca centura de siguranta este folosita. S-ar putea sa stiu eu gresit, spunetzi-mi.

P.S. Tot nu mi-ati spus nimic de turatii, si in TDI forum sincer nu am gasit, am dat si cu search si nimica, nimicutza.

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu gasesti nimic acolo!

Nu vezi ca omul a scris ca A CAUTAT?

Am cautat si eu si ...ioc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine .... O mai spun odata ... pentru ultima oara.

La rece (pina motorul ajunge la temperatura de regim, sau cel putin pina cind lichidul de racire trece de 60grdC) schimbi in treapta superioara turind USOR motorul pina la CEL MULT 2500rpm (acest lucru asigura functionarea bujilor incandescente dupa pornire)

La cald, schimbi in treapta superioara de viteza la CEL PUTIN 3000rpm din motive de mentinere in viata a turbinei (daca ai VNT15). In acest fel se asigura un flux ridicat de aer pe admisie, flux ce impiedica sau cel putin diminueaza incarcarea galeriei de admisie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La cald zici tu ca schimb DUPA 3000???

Aaa, esti sigur?

Nu e prea mult pentru motor??

Cum ai stabilit ca mai mult de 3000???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La acceleratie la blana si 3000rpm vanele turbinei au ciclu complet, sunt la capat de cursa. Presiunea ceruta de ECU de la turbina are valoarea maxima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca schimb dupa 3000 (avand in vedere ca la 4500 se termina smecheria) nu suge motorina aiai din rezervor ca dreaq?

PLUS ca ar insemna sa merg numai cu vitezele 2-3 prin Bucuresti ca altfel saracesc de tot avand in vedere amenzile de la domnii cu sapca binevoitori :bounce: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pot spune din experienta ca nu creste consumul foarte mult. Atentie, schimbi la 3000rpm, nu mergi constant cu 3000rmp! Si apoi la 1900rmp (cuplu maxim) intr-a treapta a III-a ai fix 55Km/h, numai bine pt oras :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare: si atunci astia cu motoare pe benzina aspirate (cum sunt eu) la cat schimba?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare: si atunci astia cu motoare pe benzina aspirate (cum sunt eu) la cat schimba?

La cursul zilei ! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai da ... intrebarea e ... atunci dupa ce valuta sa ma iau? Daca e euro s-ar putea sa fie prea turata ... dupa dolar ... in curand n-o s-o mai urnesc din loc :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare: si atunci astia cu motoare pe benzina aspirate (cum sunt eu) la cat schimba?

alex, benzinarele aspirate nu-s chiar asa de pretentioase: pana ajunge acul de temp la mijlocul scalei mergi mai linistit (pana-n 3000 de ture daca se poate), dupa aia cresti treptat turatia (in general acul ajunge pe mijloc deja pe la 65C si ramane acolo pana pe la 95C, deci estimezi un timp pana la 80C).

La temperatura de functionare limita este doar zona rosie :) , recomandat fiind sa schimbi la turatia de cuplu maxim pentu un raport optim performante/consum

Bog

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intrebare: eu intentionez sa schimb masina dupa 3 maximum 4 ani, timp in care voi face nu mai mult de 100k km.

Merita sa ma stresez atata cu turatia si schimbatul vitezelor sau de efectele condusului meu "sanatos" se va bucura doar viitorul proprietar ?

(am motorul de 1.9 tdi 90 cp)

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un motor condus subturat poate sa dezvolte probleme incepand de la 30.000Km (am spus poate pentru ca depinde si de alti factori cum ar fi zonele de condus preponderent oras, porniri repetate, drumuri scurte, calitate ulei/combustibil, modificat EGR, etc).

Un condus supraturat la rece poate sa distruga turbina chiar mai repede de 30.000Km.

Cel mai sigur este ca din cand in cand, indiferent de stilul de condus pe care il adopti in general, dupa ce motorul este cald, sa mergi cativa Km cu acceleratia la blana si peste 3500-4000rpm. (italian tune-up)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca asta este o probelema subiectiva, care tine de mentalitatea fiecaruia. Daca tii cu adevarat la un lucru, eu zic ca nu trebuie sa-ti bati joc de el atita timp cit esti constient ca un anumit comportament dauneaza, in acest caz particular masinii, chiar daca stii ca peste ceva timp o s-o vinzi. Cred ca in 100k Km pot sa apara probleme, indeosebi legate de infundarea admisiei, daca mergi cu masina subturata. Oricum, diferenta de consum este mica.

Sper sa nu fie cu suparare :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fratilor, stati putin sa nu credeti ca eu imi bag picioarele si nu imi pasa de masina mea in ideea ca oricum o dau !

eu incerc sa nu cad in extrema cealalta sa fiu super chitibusar si sa ii acord mai multa atentie decat nevestei (de exemplu) :D

pe de alta parte, andi ce intelegi prin "din cand in cand" ? o data pe luna, o data la 1k (10k) de km ? merita sa bagi in motorina o chestie din aia de desfundat injectoarele ? are vreun efect ?

:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze IGS, cred ca am fost putin cam dur ...

Nu cred ca merita sa pui aditivi de curatare daca bagi motorina euro3. Daca bagi euro4 s-ar putea sa trebuiasca ceva aditiv de lubrifiere, da nu-s sigur.

Talpa de care zice Andi este utila macar o data pe zi, calcata cu incredere, cind motorul a ajuns la temperatura de lucru (appr. 90grdC) :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a. La mine din cand in cand inseamna la fiecare drum mai lung de 20Km (cam odata pe saptamana respectiv weekendurile cand ies pe la shopping) altfel mai ales acum iarna rar ajung sa incalzesc motorul suficient cat sa-l turez fara probleme)

b. Nu recomand solutiile de "curatat injectoare", singurii aditiv care pot fi folositi (dar si aici sursa lor de provenienta genereaza dubii) sunt cei de lubrifiere a pompei/pompelor de injectie sau cei de crestere a cifrei cetanice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuzati ca va intrerup asa de brusc discutia, dar nu mi s-a raspuns la intrebarea in legatura cu centurile de siguranta si AIRBAG, adica, de ce nu urla masina cand merg fara centura de siguranta pusa, la voi e la fel, clipeste cumva martorul de la bord (la mine nu face nici asta daca ar trebui sa o faca).

Eu stiu ca airbagu` se declanseaza numai daca ai centura pusa, la skoda e altfel, se deschide oricum in caz de impact?

Merci

PS Va multumesc si pentru lamuririle in legatura cu turarea motorului, numai ca mergand "in parametri normali" sau "ca la carte" masina mea nu ar ajunge (cel putin in perioada iernii) nici macar o data sa depaseasca 2000 ture, de aici rezultand un efect negativ asupra turbinei, si sincer vorbind sa ma plimb special inca 1 ora degeaba doar ca sa se incalzeasca motorul, e aiurea. De exemplu, azi am plecat pe la 8.30 de acasa, am ajuns la servici pe la 10.00, am avut o oprire de 20minute undeva in centru, si pt nici macar o secunda acul de temperatura nu a trecut de jumatatea gradatziei dintre 50 si 90. E un motor ciudat, la ralanti nu se incalzeste repede, in trafic greu idem, singura metoda ca sa il fac sa se incalzeasca, banuiesc ca ar fi sa bag picioru` serios in ea, dar surpriza, se buleste turbina.........

Asa ca tre sa mai imi iau o masina de iarna pe benzina, cu motor de 1,2 si in nici un caz turbo (mutumesc lui d-zeu ca nu mi-am luat leonu` de 180 CP turbo ca inebuneam pana il incalzeam si pe ala, acolo nu ai voie sa mergi tare la inceput ca faci turbina muci - suna cunoscut nu ? :D ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

offtopic:

Indicatorul de centura te bazaie doar la versiunea ELEGANCE si la Octavia si la Fabia, masina ta se bazeaza pe CLASSIC unde nu exista bazaitul de centura. :D

Bog

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!