Jump to content

Cablul ceasuri bord si MFA


gribelu
 Share

Postare recomandată

Incerc sa trec de la modelul de tablou de bord cu ceas (cu ace) la unul cu turometru si MFA.

Am urmatoarele piese :eek: :

- ceasurile de bord

- maneta de la stergatoare cu butonul MFA

- un cablu cu 4 mufe

O mufa intra in ceasuri (mare si alba) ... alta cu 4 pini, neagra in manetutza...

Problema e ca nu stiu cam pe unde se leaga celelalte doua.. albastre.. ;) Si n-as vrea sa desfac tot bordul si apoi sa ma uit ca vasile in soare.

help :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hai mai baieti chiar nu stie nimeni? ca as vrea sa montez maine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorin Golf 3 cabrio
hai mai baieti chiar nu stie nimeni? ca as vrea sa montez maine

Ce motorizare ai si ce tip de injectie? Acel MFA nu merge pus pe orice motorizare!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmm... 94 1.6 ABU ... Mono-Motronic

Piesele vin de pe un 1.8 cred (vitezometru pana la 220 .. la mine 200). Mufa din spatele ceasurilor pare identica.. restul.. nu stiu.. pentru ca n-am ajuns mai departe pana acum

Modificat de gribelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorin Golf 3 cabrio
hmm... 94 1.6 ABU ... Mono-Motronic

Piesele vin de pe un 1.8 cred (vitezometru pana la 220 .. la mine 200). Mufa din spatele ceasurilor pare identica.. restul.. nu stiu.. pentru ca n-am ajuns mai departe pana acum

Nu cred ca iti va functiona, computeru sistemului tau de injectie nu cred ca a fost prevazut cu aceasta functie, ar fi trebuit sa existe jos in spatele panoului de sigurante cele 2-3 mufe care sa fie perechile celor din MFA.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca iti va functiona, computeru sistemului tau de injectie nu cred ca a fost prevazut cu aceasta functie, ar fi trebuit sa existe jos in spatele panoului de sigurante cele 2-3 mufe care sa fie perechile celor din MFA.

sunt nou pe aici si nu prea shtiu sa foloses un forum asa ca vreau sa te intreb ceva legat de golf 3 ca am

si eu unul.computerul de bord al masinii cat influentzeaza consumul de carburant si daca da se poate regla la un service?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti cam offtopic dar in fine..

Computerul de bord nu influenteaza cu nimic consumul, el doar iti arata consumul. Computerul masinii (ECU) in schimb poate fi optimizat prin chiptuning.. da-i mai complicat decat o simpla vizita la service.

Daca ai un consum foarte mare... recomand sa-ti deschizi un topic propriu sau sa folosesti functia de search a forumului pentru a gasi raspunsuri.

Sa revin la subiect.

Am desfacut ieri bordul... mi-am facut nod la creier...

Am montat fara probleme ceasurile.. turometrul functioneaza! Cu ocazia asta imi dau seama ca merg cam subturat :blink:... adica schimb la 1500 heheh.

Faza-i ca:

1. nu m-am prins cum sa desfac maneta de la stergatoare... am scos shuruburile din spatele volanului... apoi am tot tras de agregatul ala dar n-a vrut sa iasa. Pana la urma am renuntzat ca imi era teama sa nu stric ceva...

2. Cablul pe care ar trebui sa-l schimb (cel care leaga si maneta mfa la tot sistemul) e ratacit printre alte zeci de fire.. mufe.. Spatiu de manevra nu prea am... cum dracu fac?

Asa arata cablul. Mufa alba in ceasuri, cele albastre undeva prin spatele sigurantelor.. si cea neagra la maneta..

Modificat de gribelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceea ce vrei tu sa faci nu vei reusii nici odata ptr ca vmasina ta nu e prevazuta cu sondele care trebuie si cu instalatia necesara baftaaaaaaaaaaa :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@torque - Computerul de bord...

@VAG - La ce sonde te referi mai exact? Din cate am vazut numarul de fire de pe mufa care intra in ceasuri este acelasi. Si de fapt singura functie care ma intereseaza de pe MFA este aia cu consumul.. ma gandeam ca daca masina stie sa-si regleze amestecul, stie si debitul de benzina pe injector.. si cum evident stie distanta parcursa.. ar avea la dispozitie datele necesare. Sau ma insel?

Din ce am mai reusit sa citesc pe net.. Golful GL cu motor ABU avea si MFA ca optional.

Eu am Golf CL... nu stiu daca lipseste firaraia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@torque - Computerul de bord...

@VAG - La ce sonde te referi mai exact? Din cate am vazut numarul de fire de pe mufa care intra in ceasuri este acelasi. Si de fapt singura functie care ma intereseaza de pe MFA este aia cu consumul.. ma gandeam ca daca masina stie sa-si regleze amestecul, stie si debitul de benzina pe injector.. si cum evident stie distanta parcursa.. ar avea la dispozitie datele necesare. Sau ma insel?

Din ce am mai reusit sa citesc pe net.. Golful GL cu motor ABU avea si MFA ca optional.

Eu am Golf CL... nu stiu daca lipseste firaraia.

salut gribelu! poate ne intalnim odata ca si eu sunt tot din iasi, sa imi zici si mie cum e cu golfu tau sau

pe mesenger :aritonionutz@yahoo.com

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Ai tot ceea ce-ti trebuie pentru MFA si cu siguranta iti va functiona. In spatele tabloului cu sigurante/relee sunt 2 mufe care se potrivesc perfect cu mufele cablului tau.

P.S. Si eu am MFA aftermarket

P.P.S. Vezi ca tebuie sa legi un fir de la ECU la IC. L-ai legat?

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca te poate ajuta am manualul auto vw golf / vento motoare pe injectie 91-98 daca te ajuta cu ceva da-mi de stire mess : afgpav

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu m-am mai ocupat zilele astea.. astept sa se faca mai caldutz/uscat ca sa ma pot tolani pe sub bord.

@Valentin - Din cate am inteles trebuie sa aduc un fir de la pin-ul 27 al mufei ECU... dar.. nu stiu unde trebuie sa-l leg la bord... :)

Si inca o chestie.. pe net am vazut la montare si cablul din poza de mai jos.. pe care eu nu-l am? E necesar?

MFA-Kabelbaum.jpg

Multumesc

P.S. Pe cablu meu (cel nou) am si un fir cu un capat liber.. izolat cu banda.. oare de ala tre sa ma leg? Deci nu arata ca un cablu taiat/smuls/atasat.. pare ca e acolo de la mama lui... Am sa-i fac eventual o poza..

Edit2 -- Imi poate explica cineva in mare cum se demonteaza maneta de la stergatoare? Cum am scris si mai sus... dupa ce am scos toate suruburile nu dadea semne ca ar vrea sa iasa prea usor.. si nu-mi place sa aplic metoda smuls...

Modificat de gribelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sa-ti raspund cand se mai incalzeste putin. Ma duc la masina si ma uit.

Pentru maneta: ai scos volanul, numai asa merge? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu.. am tras cu ranga.. :blink:

normal ca da! scos volan... scos suruburile de pe centrul manetelor.. si dupa aia m-am blocat :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma intereseaza si pe mine modificarea asta. motorul meu este 1z de pe golf 3 1,9TDI si ma gindeam dc merge si la mien. pachetul cu care a plecat masian este CL.

am maneta si am si cablul acela din postul 14 si d-aici ce trebuie facut.

@valentin da mai multe detaliii referitor la MFa ca am vazut ca tu l-ai montat aftermarket so asteptam explicatii mai multe ..............

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merge si la tine dar in principiu tre sa cauti ceasurile de pe un TDI..

in plus, daca va trebui sa legi si tu firul ala din ECU, tre sa te legi de pinul 9. Iti vei da seama daca trebuie ochiometric, daca nu este nici un fir legat in mufa pe acel pin si anume...

P.S. tot n-am reusit sa scot maneta :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma intereseaza si pe mine modificarea asta. motorul meu este 1z de pe golf 3 1,9TDI si ma gindeam dc merge si la mien. pachetul cu care a plecat masian este CL.

am maneta si am si cablul acela din postul 14 si d-aici ce trebuie facut.

@valentin da mai multe detaliii referitor la MFa ca am vazut ca tu l-ai montat aftermarket so asteptam explicatii mai multe ..............

Lasa-mi un ragaz pana in weekend. Voi reveni cu detalii atunci, acum timpul nu-mi permite sa mesteresc pe la masina si, oricum, presupun ca nici tu nu intentionezi sa faci mare lucru pana atunci.

Asa cum a spus si gribelu ai nevoie de intreg IC-ul pentru motoare diesel (IC=ceasurile). Cel de benzinare nu se potriveste datorita turometrului, cel pe care il ai in prezent nu este bun deoarece lipseste MFA-ul din el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai cum nu-l am ca eu am tdi pe masina ASA este masina originala .......dc imi lipseste care IC imi trebuie de la ce masina.......??????? nu am inteles partea asta...explicati va rog.

am maneta, am firul din postul 14 de pe pagina asta si ce imi mai trebuie?????????????????????

Modificat de Costi_geo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze, n-am fost foarte clar :emthdown:

daca vechiul tau bord (IC) nu are MFA atunci ai nevoie de unul cu MFA. MFA-ul este inclus in IC, maneta si cablurile aferente sunt doar mijlocul prin care se transmit comenzile tale.

IC-ul tau are MFA daca in jurul LCD-ului din dreapta (unde este ora) sunt desenate mai multe simboluri ciudate (temp ulei, vit. medie, consum etc) :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Gribelu, ai reusit sa montezi MFA la motorul ABU?

Eu tot 1.6 ABU am si in viitorul apropiat vreau sa ma apuc si eu de operatiunea asta. Momentan caut piesele necesare.

Apropo am vazut la un moment dat un 1.6 ABU cu MFA la vanzare pe un anume site deci cred ca se poate.

Modificat de dorur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate am inteles din topicul cu diy cu mfa la motoarele in 4 cilindri se monteaza la fel.Arunca un ochi prin acel topic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dorur, n-am mai montant piesele pentru ca mi-am pierdut interesul in MFA. Totusi cei cu care am vorbit si se pricep la partea electrica mi-au spus ca se poate monta fara probleme. Am sa montez si eu pana la urma, candva :(

Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

nu va suparati ca ma bag si eu as vrea sa imi pun si eu MFA pe un golf 3 din 1995 1.6 benzina tip motor AEE sa-mi spuneti va rog daca se poate si dc am nevoie si eventual niste sfaturi sau linkuri unde gasesc piese si schema, multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!