Jump to content

Concediu de 6621km cu '89 MK2


mihuz
 Share

Postare recomandată

...nici nu stiu cu ce sa incep..

 

Inainte sa spun alte balarii, o sa incep cu 2 lucruri:

 

1 Fac acest topic intentionat in aria MK2-Discutii generale si nu in "Calatorii", in sectiunea generala a forumului, pentru a sustine acest model si pentru a arata, inca o data, ca se pot face calatorii lungi si frumoase cu un Golf 2.

2 Desi am mai avut alte 3 mk2 si stiu in mare cam cu ce se mananca masina asta..., abia acum, dupa 6621km parcursi prin Europa, in diverse conditii (de la 36' la -5', din Bucuresti pana la a trece Alpii la 2800m alt si altele.....), pot sa spun ca e cea mai tare masina pe care am avut-o eu (si n-am avut putine).

 

Ultimul mk2 a fost un JP reconditionat 100%, ca la carte, dupa care plang si acum. Ultimul care mi-a infipt inca o data cutitul in inima pentru ca am vandut masina asta, a fost Xanu  (stiu, ai dreptate..). Apoi a fost mk3 AFN in care am investit mult - masina buna in afara de tabla si plastice, DAR nu e mk2 (no offence pentru posesori :soothe[1]: ), dupa care E46d, la care  am avut vilbrochen si o biela fisurate, dupa ce am utilizat-o decent aproape 4 ani si ~70.000km, rasfatata cu toate reperele necesare exact cand a fost nevoie si cu schimburile la fiecare 6mii km. No comment. Trebuie sa-i multumesc totusi pentru mai bine de 1 an in care m-a dus peste tot si a carat motor,cutie si sute de alte repere, special pentru golful pe care, spun eu, l-am "reconstruit" in totalitate si in care am facut acest concediu. La masina mai este de lucru, dar asta e o chestie mai mult sau mai putin subiectiva, pentru ca asa cum stiti, munca, pasiunea sau investitiile si sacrificiile la mk2 nu se termina niciodata. 

 

Sa intram in subiect:

-concediul a pornit de la ideea de a ajunge pe Stelvio Pass (vis vechi de-al meu), de a vizita Praga si alte orase din Europa si de a poposi putin si pe litoralul Greciei

-planuri, calcule, bani, sacrificii.....ca deh, la loto nu am castigat inca, trasee, km, bagaje, CURAJ (totusi masina are 25 de ani, eu nu sunt mecanic, iar la un asa numar de km, dezastre sunt la tot pasul, din erori umane sau din multe alte motive....)

-traseul a fost urmatorul Bucuresti-Innsbruck-Trento-Bormio-Prato allo Stelvio-Munchen-Bamberg-Praga-Viena-Timisoara-Bucuresti-Grecia (Sithonia)-Bucuresti + alte "mici" drumuri pe langa orasele mari, spre anumite magazine sau puncte de interes locale = 6621km.

 

In afara de lucrari la caroserie, motor (interne) si jantele facute la elspa, pe toate le-am facut singur sau cu ajutorul unui prieten (multumesc Morphx), mai ales lucrarile care necesitau 2 persoane, intr-un garaj: dezasamblat total si ulterior, bineinteles toate puse la loc... montaj motor+cutie, elemente caroserie, evacuare, planetare, servodirectie, frane, suspensie, interior, reconditionat n piese, multe schimbate si multe multe altele - si asta este spus asa, in MARE. Am reparat ce se putea repara, in rest am schimbat absolut tot, inclusiv piese bune dar care aveau mici defecte sau pur si simplu nu aratau indeajuns de bine pentru mine. Nu am facut rabat de la nimic, din lucrurile care au stat in putinta mea. Acum, nu-mi plac multe si as putea sa incep cu vopsitoria sau cu anumite defecte la caroserie, dar, asta este. Daca eram eu tinichigiu, cu siguranta as fi facut-o eu (stiti vorba cu lucrul facut de mana ta :biggrin: ....). Munca 1 an, zi, noapte sau in -15'C, bani...multi bani, nopti nedormite, nervi, lucruri sau persoane neglijate, nu au contat. Am stiut in ce intru. Daca nu era de ajuns taxa de poluare, am platit si "taxa pe prostie" pentru lucrurile pe care nu le-am stiut, dar m-am documentat, am citit, am intrebat, am ascultat si am invatat multe. M-am lovit de ziduri, de prosti, de diverse obstacole, dar am mers mai departe. Titlul si scopul topicului este cu totul altul, insa mentionez toate astea pentru ca...intr-un cuvant, pentru mine treaba asta a fost o nebuloasa, o adunatura de necunoscute, si e destul de greu sa intri in asa ceva si intr-o mare cheltuiala, fara sa stii mare lucru. Dar, daca chiar vrei mk2, se poate, si cu siguranta n-am sa ma opresc aici.

 

Nu am avut nici cea mai mica problema..si am tot investigat, pe parcurs - am cautat batai, zgomote, consum de ulei, pierderi de diverse lichide - NIMIC !! Pesimist fiind, am carat in portbagaj zeci de kg de scule, truse, piese de rezerva ... degeaba.

 

Motorul RF mi s-a parut a fi motor de turatie (la 4000rpm e in lumea lui...si inca mai duce destul), iar treaba cu swap la injectie monopunct (multumesc Andrei C123) o recomand din suflet oricui, daca se doreste pastrarea acestui motor! Pur si simplu e un mic tanc, extrem de fiabil - nu gatuie nu gafaie, trage constant, urca in ture foarte bine, porneste super, nu sta turata aiurea, etc. Consum dupa 6621km - 6.6% mediu, calculat la sange prin metoda plin-plin, nu "la ochi" - am toate bonurile de benzina si am scris intr-o agenda toate cheltuielile, pompele, locurile de unde am alimentat..absolut tot. Am mers si la consum o gramada, dar am si rupt-o pe serpentine..zeci si sute de km.. de i-a venit acru..cu a 2-a in 80/h sau cu a 3-a in 120/h (ca la a 4-a nu mai aveam cuplu sa urc...) Cu siguranta acul are o anumita eroare, mai mare sau mai mica, dar faptul ca am o cutie enervant de lunga sau 90/h in treapta a 2-a este demonstrat si de GPS. Nu vrem insa sa transformam topic-ul intr-o astfel de polemica, nu ? :)

 

Pe autobahn..ce sa zic, cu parere de rau, nu prea e masina pt asa ceva. Nu cu motorul asta. In sensul ca..am mers cu 170 constant, zeci sau poate sute de km (cine mai stie?!?!), fara probleme, DAR consuma! Neavand computer de bord sau vreo alta modalitate de masurare a consumului instant, eu estimez un minim 14-15% la viteza asta. Deci, nicio problema atata timp cat iti permiti. Un mers decent cu un consum bun (max 6%), pe autobahn, ar fi 120-130 max. Asta pot sa spun ca e singurul dezavantaj al masinii/motorului. In conditiile in care in Germania sunt n zone fara limita si lumea alearga cu 160-170 si unii cu mult mai mult...., e putin aiurea sa ai de facut 800km PE ZI, la 120/h. 

 

 

Pe drum spre casa ma gandeam ca o sa fac un topic in care sa prezint ce am facut, dar NU pentru a spune pe unde am fost, ci pt simplu motiv ca vreau sa arat ca si golful 2 merge pe unde merg X3, X5, Audi sau VW TDI de generatie noua. Si mult mai ieftin si cu o senzatie de neegalat. Stiu ce inseamna o masina noua, stiu ce inseamna luxul intr-o masina in adevaratul sens al cuvantului (poate putin vulgar de adevarat :blah: ), cunosc senzatia de 5.5 secunde pana la 100 de km pe ora, dar daca as mai avea bani si zile de concediu, tot cu golful as pleca.

 

Feeling-ul pe care l-am avut, cand se uitau la mine pe autobahn, cand treceam pe langa ei cu o masina de 25 de ani, faptul ca am vb cu nemti sau englezi care au admirat-o asa cum e ea acum, cu bune si cu rele, si mi-au spus, indubitabil fara vreun interes..ca se bucura sa vada ca inca mai sunt asa masini pe autostrazile europei..nu se compara cu nimic!

 

Inainte sa inchei cu poze, am multumiri de adresat, cel putin, catre: morphx, archangel, ayg, andrei c123, robert c., razvan, emil "ma-ntelegi..", vwforum, si nu ultimul rand, prietenei mele pentru incurajare si pentru ca a suportat cu brio in tot acest timp, "calvarul" acestei pasiuni. Sa ne auzim cu bine la nationale, intalniri si ..peste tot pe unde vreti voi, cu MK2.

 

Nu sunt fotograf si nu am aparat performant, doar un telefon si un compact ieftin al prietenei mele, dar, eu cred ca merita privite :


......


.....


...scuze pentru prezenta non-vag din ultimele poze, dar nu m-am putut abtine: un 635 CSi in stare absolut imaculata, in Praga, iar ultima, deh...trebuie :)

post-2374-0-44010600-1410213497_thumb.jp

post-2374-0-22184000-1410213506_thumb.jp

post-2374-0-45677500-1410213514_thumb.jp

post-2374-0-93492600-1410213520_thumb.jp

post-2374-0-19972400-1410213531_thumb.jp

post-2374-0-54549300-1410213540_thumb.jp

post-2374-0-30139700-1410213546_thumb.jp

post-2374-0-18214600-1410213554_thumb.jp

post-2374-0-54148000-1410213563_thumb.jp

post-2374-0-60953700-1410213570_thumb.jp

post-2374-0-20303300-1410213578_thumb.jp

post-2374-0-41444300-1410213586_thumb.jp

post-2374-0-89754900-1410213695_thumb.jp

post-2374-0-07919500-1410213704_thumb.jp

post-2374-0-14187300-1410213711_thumb.jp

post-2374-0-81963700-1410213718_thumb.jp

post-2374-0-90658900-1410213726_thumb.jp

post-2374-0-65798000-1410213735_thumb.jp

post-2374-0-40723500-1410213746_thumb.jp

post-2374-0-28540800-1410213753_thumb.jp

post-2374-0-13736900-1410213762_thumb.jp

post-2374-0-65794600-1410213773_thumb.jp

post-2374-0-87225700-1410213781_thumb.jp

post-2374-0-93079200-1410213787_thumb.jp

post-2374-0-33546000-1410213796_thumb.jp

post-2374-0-99457400-1410213883_thumb.jp

post-2374-0-37382800-1410213891_thumb.jp

post-2374-0-35341900-1410213897_thumb.jp

post-2374-0-21261300-1410213904_thumb.jp

post-2374-0-30833300-1410213911_thumb.jp

post-2374-0-70386600-1410213919_thumb.jp

post-2374-0-86331900-1410213925_thumb.jp

post-2374-0-60408400-1410213931_thumb.jp

post-2374-0-41313300-1410213938_thumb.jp

post-2374-0-50787600-1410213945_thumb.jp

post-2374-0-69787800-1410213953_thumb.jp

post-2374-0-16344100-1410213961_thumb.jp

post-2374-0-77701200-1410213967_thumb.jp

post-2374-0-40405500-1410213974_thumb.jp

post-2374-0-28645600-1410214054_thumb.jp

post-2374-0-43061100-1410214061_thumb.jp

post-2374-0-45096300-1410214068_thumb.jp

post-2374-0-27695300-1410214089_thumb.jp

post-2374-0-96175000-1410214094_thumb.jp

post-2374-0-80907600-1410214102_thumb.jp

post-2374-0-00379700-1410214111_thumb.jp

post-2374-0-96240600-1410214119_thumb.jp

post-2374-0-69749700-1410214132_thumb.jp

post-2374-0-08477400-1410214146_thumb.jp

post-2374-0-33454800-1410214158_thumb.jp

post-2374-0-52288700-1410214167_thumb.jp

post-2374-0-75341000-1410214213_thumb.jp

Modificat de mihuz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Superb !

 

Ar merge un turometru sau un BC !

 

Ce motor ai acum pe golf ?

Modificat de Tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Frumos povestit. Felicitari pentru ceea ce faci, un adevarat pasionat! :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc !!

 

*tracto: stiu, dar turometru CE1 nu prea gasesc  :( ...

 

motorul este un personaj timid si retras, 1.6 RF cu monopunct de 1.8

deocamdata  :icon_cool: ..

Modificat de mihuz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bravo domnu Mihai la mai multi km in continuare fara probleme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mihai cati mai multi km iti doresc si sa va plimbe sanatosi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Yupeeei  :icon_thumleft: !
Felicitari pentru concediu, pentru masina...data viitoare, cand planuiesti da un semn, poate aplicam formula 2xmk2(prin europa)=distractie. Cum pleaca colegii broscari :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Frumoasa descriere. Nu ma omor dupa citit carti, comment-uri lungi, etc. dar azi am facut o exceptie. 

Eu, unul, as fi dorit sa vad mult mai multe poze dar este bine si asa.

Calatorii placute in continuare ... :Driver: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc tuturor pt aprecieri!

*Amedeo: ma gandesc la ceva frumos pentru la anul :)

*Catalin: o sa mai adaug cateva..am facut vreo 1800 de poze si cand am postat topicul chiar m.am chinuit ceva sa le aleg, pe cat posibil, pe cele mai reprezentative...Revin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Felicitari pentru masina si pentru concediul deosebit, frumoasa poveste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-ai zis nimic la intalnire de excursia ta :) Si eu imi doresc sa merg pe Stelvio Pass.....tot cu mk2-ul!  :icon_thumleft:

 

Sunteti de admirat!!! Stima!  :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Erau multe chestii putin neclare, atat la masina cat si in portofelul meu. Programarea si restul detaliilor erau gata dar cand n-ai cu ce, e mai greu si n-am vrut sa vorbesc prostii p-acolo :icon_confused: Ma bate gandul, la modul foarte serios, sa o mai fac o data la anul, deci esti invitatul meu, impreuna cu Amedeo si cine mai doreste :beer:  !

Modificat de mihuz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o poveste frumoasa cu o masina frumoasa...tot respectul ....am spus mereu masinile vechi au farmecul lor...ma batea un gand sa-mi vand masina si sa iau una mai noua dar citind asemenea povesti ma face sa mai mai gandesc ...felicitari si sa te bucuri de masina in continuarie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fain. jos basca.

la cat mai multe si cat mai lungi si pe viitor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I am in Mihuz. Poate avansez si eu la monopunct si facem 3xmk2. Ar fi ceva!

 

 

P.S. Ar trebuie inceput de acum o chesti de genu pentru ca necesita timp ca sa fie ok pentru toti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ne-am strans cativa doritori, nu mai ramane decat sa facem un traseu si sa ne facem un buget. Am vazut ca si Electronic ar vrea sa vina, tot cu golful  :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mihai mai pune cateva poze ca in laptop ai o gramada :icon_thumleft: .Cred ca ar fi ok pentru cine mai doreste sa mearga la anul sa ne spui la ce costuri sa ne asteptam referitor strict la acest traseu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!