Jump to content

De-ale bujiei incandescente


IGS
 Share

Postare recomandată

a-ha deci asta e treaba cu bujiile, ma intrebam eu de ce cand a venit frigul becul care arata starea bujiilor se stinge mult mai greu dimineata decat se stingea inainte.

si a propos de frig, am eu impresia sau diesel-ul se incalzeste mai greu decat un motor pe benzina ? adica dimineata parca se facea mai repede cald in dacie decat se face acum in skoda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Randamentul termic al motorului diesel cu injectie directa este mai mare decat al celui Otto si respectiv schimbul de caldura cu exteriorul este mai redus.

Tocmai din acest motiv TDI-urile au "bujii incandescente" si in instalatia de racire ca sa ajute la atingerea mai rapida a regimului termic optim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mama mia domnu' Andi TDI m-ai ucis ! :12:

eu sunt un contabil care avea numa' 5 la fizica, nu ma lua asa tare cu oto, edison si arhimede ca imi porneste substanta cenusie intr-o miscare browniana de nu mai vad !!! :33:

daca stau bine cu logica, din tonul mesajului tau inteleg ca intr-adevar la diesel se incalzeste mai greu decat la benzina drept pt care mai are facute niste adaugiri tocmai ca sa se incalzeasca mai repede, asa-i ?

deci solutia arfi sa ma imbrac mai gros sau sa imipun alarma d'aia smechera care porneste motorul dinainte si cand ai iesit e gata cald, nu ?

:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este exact asa cum zici: dieselul se incalzeste mai greu (scuze pentru limbaj)

Cel mai bun sistem de preincalzire pentru iarna este cel discutat aici http://forum.vwforum.ro/forum/viewtopic.php?t=1108. Nu este recomandata incalzirea TDI-ului la ralanti. Daca totusi te hotarasti la un sistem de pornire din telecomanda, alege unul care tine cont de starea sistemului de bujii incandescente, adica activeaza electromotorul numai dupa ce s-a stins "becul de bujie".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Randamentul termic al motorului diesel cu injectie directa este mai mare decat al celui Otto si respectiv schimbul de caldura cu exteriorul este mai redus.

Tocmai din acest motiv TDI-urile au "bujii incandescente" si in instalatia de racire ca sa ajute la atingerea mai rapida a regimului termic optim.

Hold on putintel!

Sa inteleg ca pe langa cele 4 bujii "reglementare" din capetele cilindrilor, mai are si alte bujii incandescente in blocul motot cu rol de a incalzi apa???

Ca eu asa pricep dar nu-mi vine a crede.... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba da, in afara de cele 4 bujii incandescente care au rolul de a preincalzi camera de combustie in anumite conditii de temperatura (care functioneaza si DUPA PORNIREA MOTORULUI in functie de temperatura lichidului de racire si de turatia motorului), mai exista inca 3 bujii de incalzire a lichidului de racire. Ele sunt cuplate 2 plus 1, sunt activate de 2 relee si funtioneaza in trei stadii (1, 2 sau toate 3 ) in functie de temperatura lichidului si de incarcarea alternatorului. Scopul lor este de a scurta timpul necesar atingerii temperaturii de regim a motorului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Octavia (cred ca si la golf) aceste bujii se gasesc pe circuitul de apa linga filtrul de aer.

Stie cineva cum se verifica fuctionalitatea acestora? Ce rezistenta au cind sunt OK?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ eugen - cred ca putem lasa discutia sa evolueze separat pentru ca subiectul este putin diferit si topicurile foarte lungi nu fac bine cititorului.

@ ender

Cu VagCom-ul in modulul 01-Engine/ 03-Output Tests unul din testele parcurse este activarea celor doua relee (Low heat si High heat relay). Functionarea lor este semnalizata de o diminuare a nivelului iluminatului interior.

Sitemul de Incalzire al lichidului de racire este montat numai pe modelele dotate cu cutii manuale. Cele dotate cu cutii automate au "racitor" pentru EGR si prin schimbul de caldura dintre gazele de esapament si lichidul de racire atingerea temperaturii de regim este mult scurtata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te contrazic putin ... Acele bujii sunt si la ALH fara cutie automata (si cred ca si la alte motoare). Sunt trei la numar si sunt in partea dreapta cum te uiti la motor, montate la 25-30 grade una de cealalta pe galeria de apa ce intra in partea superioara a motorului

Releul ce comanda aceste bujii face OFF daca depasesti 2500 rpm la rece. De aceia este bine sa nu accelerezi in primele 5-10 minute de functionare peste aceasta turatie (pina lichidul de recire ajunge la 60grdC)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta am zis si eu: bujiile de incalzire sunt montate NUMAI LA MODELELE CU CUTII MANUALE. Automaticele au alt sistem (EGR cooler-ul) care accelereaza incalzirea, bujiile nemaifiind necesare.

O alta precizare ar mai fi ca TDI-urile de pe A3/B4 nu au acest sistem de incalzire al lichidului de racire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci cele 3 piese despre care spunea ender nu sunt bujiile incandescente pentru incalzirea lichidului de racire? Intreb pentru ca de multe ori m-am uitat la ele fara sa stiu ce sunt.

Intr-adevar, la rece, cand accelerez de la turatia de relanti la, sa zicem, 3000 rpm, aud doua "click-uri" undeva in bord, sunete asemanatoare celor produse de relee (atat cand creste cat si cand scade turatia). Oare nu are acest sunet legatura cu o comanda catre acele bujii? Cand motorul se incalzeste putin nu se mai aud.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba da acelea sunt bujiile pentru incalzirea lichidului de racire. Aceste buji NU EXISTA decat la modelele cu cutie manuala. (vezi imaginea)

Click-urile pe care le auzi sunt si de la releul pentru actionarea Bujiilor incandescente ale camerei de combustie in faza de dupa pornirea motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Releul ce comanda aceste bujii face OFF daca depasesti 2500 rpm la rece. De aceia este bine sa nu accelerezi in primele 5-10 minute de functionare peste aceasta turatie (pina lichidul de recire ajunge la 60grdC)
Nu este recomandata incalzirea TDI-ului la ralanti.

:D :D

Daca nu la relanti si nu peste 2500 rpm inseamna ca intre aceste turatii ?

Ma scuzati daca repet intrebarea, dar de ce nu e recomandata incalzirea TDI-ului la ralanti ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Andi

Am facut o confuzie. Ai spus A3/B4 si pentru un moment am uitat ca Golf-ul 4 este pe A4 si nu A3.

Totul clar acum. Merci. :ok:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand datorita poluarii. Ca sa "incalzesti" un TDI pana la regimul de functionare astepti aprox 30 minute sau chiar mai mult. Dupa primele 3 minute de ralanti valva care comanda EGR-ul se inchide, creste cantitatea de oxigen din cilindrii, creste temperatura combustiei si respectiv creste emisia de NOx.

O incalzire "in trafic" a motorului dureaza mult mai putin si cu emisii mult reduse.

Poti conduce linistit un TDI intre ralanti si 2500 rpm chiar pe perioade mult mai lungi decat timpul necesar atingerii temperaturii de functionare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu pe vreme rece ( ca acum) folosesc cu incredere remote start-ul..... e drept ca masina nu se incalzeste pana ajung eu la ea ( de obicei ajung la ea cam la 3-5 minute dupa ce am pornit-o ) dar se simte MULT mai bine, se incalzeste mai repede.... ( observatia a fost facuta in ambele situatii, pornita cu remote si fara...)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ca sa-l competez pe Andi, cred ca este mai important urmatorul lucru: la rece, daca nu pleci instant lagarul hidraulic al turbinei nu este suficient irigat (din cauza viscozitatii ridicate a uleiului rece)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ca sa-l competez pe Andi, cred ca este mai important urmatorul lucru: la rece, daca nu pleci instant lagarul hidraulic al turbinei nu este suficient irigat (din cauza viscozitatii ridicate a uleiului rece)

Omule, mai usor ca unii nu suntem specialisti in chestii d'astea!

Scuza-ma dar afirmatia ta este confuza:

"Daca nu pleci instant lagarul hidraulic al turbinei nu este suficient irigat"

De aici eu inteleg ca trebuie sa plec instant ca sa se irige lagarul turbinei!

PE de alta parte:

"lagarul hidraulic al turbinei nu este suficient irigat (din cauza viscozitatii ridicate a uleiului rece"

Eu de aici inteleg ca lagarul nu este irigat fiindca uleiul e rece asa ca ar trebui sa astept sa se incalzeasca (adica sa NU plec instant) si dupa aia sa plec!

Zau ca nu pricep!

Luminati-ma!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul se incalzeste mult mai greu la rece daca stai pe loc, datorita randamentului ridicat la diesel.

Macromoleculele ce compun uleiul sunt distruse la presiuni inalte, daca uleiul este rece - asa numitul fenomen de "rupere a peliculei".

Cu cit aduci mai repede uleiul la temperatura de regim, cu atit mai bine pentru lubrifierea turbinei.

Invers, dupa un drum lung si stresant pentru motor, este bine sa-l lasi la relanti 2-3 minute. Pelicula subtire de ulei din lagarul turbinei se "prajeste" formind depozite daca opresti instant motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci tre sa plec imediat de pe loc dar sa astept pana ajunge la 90 grade inainte sa apas peste 2000 rot/min cand intra turbina???

Asta vreti sa puneti mai pe romaneste?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci tre sa plec imediat de pe loc dar sa astept pana ajunge la 90 grade inainte sa apas peste 2000 rot/min cand intra turbina???

Asta vreti sa puneti mai pe romaneste?

e.. e nici chiar.. poti sa mergi linistit la 2500. ideea e sa nu acelerezi brusc, pentru ca atunci turbina "prinde viteza" si nu e bine pentru ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar, explicati-mi si mie la ce turatie sau in ce moment intra turbina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!