Jump to content

Consum ulei Golf VII diesel


Not_used_calin
 Share

Postare recomandată

Salut!

 

La 19.000 km mi s-a aprins pentru prima data avertizorul de nivel de ulei. (triunghiul galben cu semn de exclamare in interior). Nu e intermitent.

La 15.000 km am facut schimb de ulei. Regimul de mers a fost acelasi - inainte de schimb si dupa. Pata sub ea nu am remarcat, dar nici nu am stat cu ochii pe treaba asta. Nivelul efectiv urmeaza sa-l citesc in cateva ore, acum il las sa se decanteze.

 

A mai patit cineva? Mie mi se pare ciudat, cu atat mai mult cu cat, cu o seara inainte, pentru prima data, a ramas mergand dupa oprire electroventilatorul de racire. Drumul a fost unul obisnuit, fara fortari.

 

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In carte scrie ca se citeste la 5 minute de la oprirea motorului. Nivelul fix dupa schimb era maxim?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

electroventilatorul a ramas pornit - probabil masina isi facea regenerarea DPF, temp crescand in acest caz, iar ventilatorul mai functioneaza ceva timp dupa ce o opresti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@The_Ego

 

Nivelul imediat dupa schimb nu l-am verificat. :-( Am fost cu ochii pe joja atunci cand l-a pus in motor. Era ok, pe la jumatate parca. Oricum se mai lasa si mai creste, deci, pb cum zici tu ar fi fost pe la maxim.

Acum dimineata, chiar nu am avut timp sa ma uit. Cele 5 min dupa oprirea motorului se refera la un timp minim de asteptare, astfel incat sa se mai lase, nu? Adik, banuiesc ca dc il citesc dupa 4 ore, nu afecteaza cu nimic citirea.

 

@F l o r i n

 

Da, la asta m-am gandit si eu. Si ca poate, odata cu regenerarea se mai consuma si ulei...Asta nu stiu, nu ma pricep.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar ce si cat ulei ai pus la efectuarea schimbului ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@DRI@N

Schimbul a fost facut la service autorizat VW. Ulei Castrol LL, 5W30. 4 L - din cate imi amintesc.

 

Eu as avea urmatoarele presupuneri:

1. ulei prost, subtire, l-a papat;

2. pierderi infime de ulei pe la buson/filtru. Am facut totusi 4000 km de la schimbul de ulei. Daca era de pata sub masina, nu cred ca apucam sa fac atatia km cu el;

3. senzor defect;

4. ulei bun, dar pb a fost pus in cantitate limita;

5. regenerari care sa consume ulei?? Nu stiu daca ar fi normal. Modul de condus, cum spuneam, nu s-a schimbat in cei 19.000 km.

6. o fi vreun reminder specific motoarelor asta care suporta si schimb la 30.000 km?? Adik, nu parea sa fie un semnal de gravitate ridicata, de genul mergi ACUM in service, sau opreste ACUM ca te ia mama naibii..

 

Astept parerile voastre.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai vezi ca ti-au pus prea putin ulei .

Daca au schimbat si filtrul de ulei se pune 4.6 L

Daca nu au schimbat filtrul de ulei se pune 4.3 L

Asta la codul de motor CRBC 110Kw / 150Cp .

Daca ai alt cod de motor poti sa mi-l spui dar insotit si de o serie de sasiu .

Deci dupa parerea mea este cam ciudat ca pe joja sa stea la maxim sau intre minim si maxim atata timp cat ei au pus doar 4.0 L .

Ai stat langa masina ca sa vezi ce au facut ?

Eu am mai auzit si cazuri in care se scoate uleiul vechi se pune 3.0 L ulei nou si un litru din cel vechi .

Asa ca mare atentie.

SI data viitoare nu mai baga CASTROL ca nu este uleiul cu calitatea care se vinde in Germania .

Eu as recomanda sa pui VAPSOIL / MOBIL 1 sau MOTUL . 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@DRI@N

Merci mult. Pai, o sa-i fac completarea de rigoare (a fost si cu filtru) si mai vedem. CRBC am. Am sta langa ea, dar degeaba...Stii faza aia cu vitzelu'. Asta e, invat din mers. :-)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

UPDATE:

 

- am verificat nivelul la joja: este pe medie; am verificat si cantitatea de ulei pusa (din factura) : 4.5 L;

- am pornit masina, am lasat-o vreo 5 min sa mearga, mesajul "Check oil level!" nu a mai aparut.

 

Se pare ca am de-a face cu un senzor bulit sau cu vreun contact imperfect pe traseul de fire.

 

Va tin la curent. Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce se aprinde Check oil level cate zile/cati km se mai poate circula in siguranta, pana ajungi la service cu masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@DDoc

Daca se aprinde Check oil level, primul lucru la care ar trebui sa te gandesti e sa faci chiar ce zice, adik sa verifici nivelul la ulei. Daca e in marja, stai linistit, masina nu are de suferit, e vb de un senzor tzacanit. Daca nu este in marja, completezi sau scoti (dupa caz) ASAP. Te deplasezi cu turatie mica, viteza max 90 si rezolvi problema unde poti tu mai rapid. Nu discut aici de cazul baie de ulei sparta si ulei = 0 in motor. In cazul asta --> platforma, dc vrei sa mai ai masina.

 

Mie azi mi s-a aprins din nou martorul...  :-(   E un senzor, clar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi s-a aprins si mie triunghiul galben, noaptea, in drum spre Contanta insotit de mesaj din subiectul topicului la aproximativ 13400 km. 

Fiind noapte si autostrada, ce am putut face a  fost doar sa reduc viteza de croaziera la 100 km/h. A doua zi am verificat uleiul, aproximativ 2mm peste nivelul minim, am fost la dealer-ul din Constanta, am cumparat un litru si am inceput sa completez.

Dealer-ului nu i s-a parut nimic suspect. Oricum, eu nu aveam timp si chef de investigatii suplimentare dar am aflat ca ridicarea capotei motorului este un mod de resetare a mesajului de eroare. 

Acum nu pot sa fac altceva decat sa urmaresc nivelul uleiului. Se pare, conform manualului, ca aceste motoare cu turbina (1.2 TSI, 105CP in cazul meu) pot consuma ceva ulei,

Sper sa nu fie o problema grava. 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@AlexB2

 

Sa inteleg ca ti s-a rezolvat problema completand cu putin ulei, desi erai cu 2 mm peste limita de jos? (asa am si eu) Sau, in continuare, esti cu martorul aprins si cand te saturi de el mai ridici capota din cand in cand?

 

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- am verificat nivelul la joja: este pe medie; am verificat si cantitatea de ulei pusa (din factura) : 4.5 L

Sal.,

Cum sa-ti factureze mai 4,5 L de ulei ???

Da unde se gaseste de cumparat ulei de motor la 1/2 L ???

Ca nici pe ala de gatit nu-l gasesti la o astfel de cantitate .

Ia si pune ulei pana ajunge ulei-ul pe joja la MAXIM si vezi daca mai da eroarea de verificare a uleiului desi e ceva ciudat cu ea .

Din ce stiu eu cand nivel-ul uleiului este la MINIM pe joja atunci apare aceasta avertizare deoarece in motor e cu 1 L mai putin ulei .

Chestie probata de mine pe masina personala, iar cand nivel-ul uleiului era pe minim ca sa ajung la maxim trebuia sa pun fix 1 L .

O zi buna .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La reprezentanta, aici vorbesc de PBN si PBV au ulei de motor in niste "butoaie" pe tipuri de ulei: 5w30, 5w40, LL..etc. Si cand iti fac schimbul iti trag cu o pompa din acele rezervoare. Eu un mecanism automat, gen cum sunt pompele de alimnetare din benzinarii. Acelasi lucru il fac si pentru lichidul de frana si cel de servo. La group, haldex,..etc, in locuri mai putin comune masinilor, nu au asemenea uleiuri in astfel de dispozitive, motiv pentru care folosesc direct bidonul. Vorbesc din intamplari reala "petrecute" pe masinile personale.

 

E cam idiot sistemul, mai ales ca daca stii ca masina consume, trebuie sa fii pe faza si sa-i spui sa-ti dea si la "pachet", altfel ramai cu buza umflata si trebuie sa cumperi tu (iar de aici intervin problemele deoarece nu e fix acelasi tip, norma, marca..etc).

 

Partea buna (pentru PBN si PBV) e ca mecanicii sunt mai atent supravegheati. Inainte ei isi cam insuseau bidoanele cu ulei, iar de aici presupun ca deduceti continuarea....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Not_used_calin

Problema s-a rezolvat de cand am verificat nivelul (probabil senzorul s-a resetat), eu ajungand apoi in scurt timp la service si completand cu ulei.

Pana acum am pus aproximativ 800ml astfel incat nivelul sa fie la maxim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am completat cu ulei aprox. 0.5 l, pana a ajuns la maxim pe joja. Mesajul din bord nu a mai aparut. Se pare ca a fost un mesaj strict de atentionare, care se reseta de fiecare data cand ridicam capota/scoteam joja. Ideea de baza ar fi ca masina (calculatorul) isi ia masuri sa nu se ajunga la minim pe joja, sau mai rau, sub minim. Mesajele isi schimba culoarea, din cate am inteles, pe masura ce gravitatea problemei creste.

 

Merci pentru sfaturi.

Topicul se poate inchide, din punctul meu de vedere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!