Jump to content

Stergatoare / spalatoare parbriz


Not_used_calin
 Share

Postare recomandată

Not_used_calin

Salut!

 

Am si eu doua pb:

 

1.Toata lumea probabil ca a observat ca bratul stergatorului de pe fata-dreapta (loc pasager), atunci cand e in lucru, ramane usor ridicat (sa zicem 2 cm fata de pozitia de repaus total), pentru ca atunci cand opresti de tot stergatoarele sa coboare de tot in locasul lui, devenind invizibil pentru cei din fata. OK pana aici, dar se intampla cateodata sa-l vad tot "sculat" si cand nu lucreaza stergatoarele. Dau un pic pe temporizator si apoi opresc de tot: cateodata se culca la locul lui, cateodata nu. E cumva vreun bug de soft? Stie cineva?

 

2.Acum stropitorul fata: nu reusesc sa-mi dau seama cum sa-l folosesc astfel incat sa nu-mi splele si farurile atunci cand dau pe parbriz. Pare sa tina cont de timpul cat tin apasata clapeta, dar nu e sigur, face si cand dau scurt. Ma gandesc ca la iarna, cand poate ai duzele inghetate si nu vrei sa le folosesti, ar fi util sa poti controla acest aspect.  :-)

 

In rest totul pare ok: torpedoul mi se inchide pe jumatate (partea dinspre usa pasagerului ramane in exterior vreo 0.5 - 1 cm si se inchide greu corect), iar stick-ul din portul USB cateodata la plecare nu-l mai vede(il scot, il bag la loc si merge). Ar mai fi si faza cu picuratul apei dupa ploaie in interior, de pe caroserie(plafon), la deschiderea usilor fata, da' deja cred ca asta va suna cunoscut.

 

Putin nervos...decat putin, la banii astia...

 

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!
Poti sa-ti raspund la intrebarea 2, la celelalte pot sa-ti spun ca la mine nu se manifesta sau n-am observat.

Deci spalatorul de faruri se activeaza la prima si apoi la fiecare a 5-a spalare (sprituire) a parbrizului dar numai cand sunt farurile aprinse (nu DRL). Este explicat si in manual f bine.

Drumuri bune!

Modificat de vioc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...1.Toata lumea probabil ca a observat ca bratul stergatorului de pe fata-dreapta (loc pasager), atunci cand e in lucru, ramane usor ridicat (sa zicem 2 cm fata de pozitia de repaus total), pentru ca atunci cand opresti de tot stergatoarele sa coboare de tot in locasul lui, devenind invizibil pentru cei din fata. OK pana aici, dar se intampla cateodata sa-l vad tot "sculat" si cand nu lucreaza stergatoarele. Dau un pic pe temporizator si apoi opresc de tot: cateodata se culca la locul lui, cateodata nu. E cumva vreun bug de soft? Stie cineva?

 

Acesta este un "feature", nu un "bug".

Stergatoarele sunt astfel controlate incat sa se opreasca in pozitii diferite in timp ca sa nu se acumuleze toata mizeria de pe parbriz intr-o singura dunga intr-un singur loc.

 

Distractia este pentru cei din service cand monteaza bratele stergatoarelor la loc in urma unei reparatii.

Le-a trebuit si lor timp sa inteleaga/citeasca de ce naiba nu opresc tot timpul in acelasi loc.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Not_used_calin

@vioc

 

Recunosc, manualul l-am citit din 2 in 2. Mea culpa! Merci.

 

@dadu

 

As fi facut-o simetrica... :-) Glumesc, desi e de plans...Imi pare rau ca ai patit asta. Ma simt "nedreptatit" cu ce am eu.

 

@dolfin

 

De acord cu tine, e facut asa ca sa nu se stranga mizerie, sa mai reduca din uzura lamelei, ok. DAR, vorbim despre un soft, nu? Orice soft are o structura repetitiva, o regula. Care e aceea, ca totul pare sa se intample aleator?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Ati avut probleme cu calitatea bratului drept al stergatorului (partea pasagerului). Cei din UK se plang, sau cel putin in 2013 de calitatea stergatorului drept.

Voi aveti/ati avut asemenea problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut

 

1. dupa cum spune Dolfin, pozitia de oprire a stergatoarelor este controlata sa fie mai sus si mai jos, aleator, asa ca nu te ingrijora, lasa-le in pace;

 

2. la fiecare 5 spalari (tragi scurt sau lung nu conteaza) se spala si farurile, nu poti controla cand sa spele si cand sa nu spele; iarna cand ai duzele inghetate acestea nu ies, nu se strica nimic pentru ca sistemul nu are motorase ci merge prin presiunea apei si eu ma intrebam anul trecut acelasi lucru;

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@codz

 

2. Foarte tare chestia cu presiunea apei. Foarte multumit de raspuns. Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Eu o sa trec curand la al treilea set de stergatoare intr-un an. N-am vazut lame mai proaste ca astea.

Modificat de dadu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ale mele ... "coafura rezista" :) Nu am schimbat niciun set.

Am avut o mica dunga la stergatorul de pe partea soferului din prima zi cand am ridicat masina. Acum nu lasa absolut nicio urma (le sterg o data pe saptamana cu un servetel). 10.000 km / 8 luni

Modificat de C Z R
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu o sa trec curand la al treilea set de stergatoare intr-un an. N-am vazut lame mai proaste ca astea.

De ce nu iei Bosch Aerotwin? Ar trebui sa tina ceva mai mult si sa stearga ft bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine "rezista coafura", dupa un an si ~18k km. Nu manjesc, nu lasa dare, nu scartaie. Nu pot spune ca am avut grija de ele in mod deosebit. Singurul lucru care ma deranjaza un pic e ca la revenire, stergatorul stang trage un pic de apa dupa el cand spal parbrizul (cand ploua mai putin).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din noiembrie 2013 de cand am masina, inca nu am sesizat nicio dungulitza. Cum spun ceilalti mai sus "coafura rezista"
Sunt genul care curata geamul cel putin o data la plecarea de pe loc (chiar daca e soare sau ploaie :D) si pana acum am 27k km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
Not_used_calin

Mai patesc o chestie: stergatorul din dreptul soferului, in 40% din cursele pe care le face, loveste cu varful in chederul lateral. Nu afecteaza stergerea parbrizului, dar e enervant, se aude la interior: poc...poc...poc....Am observat ca la peste 80-90 km/h nu mai face, sau face foarte rar, ca si cum puterea curentului ar indrepta lamela (sunt aero, am uitat sa precizez).

 

E o pb de uzura stergatoare (au 1an; 40 kkm) sau sa ma gandesc la un service sau e o chestiune de reset si repozitionare stergatoare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca ai luat stergator prea lung...nu mi se pare normal sa iti atinga 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Not_used_calin

E acelasi stergator. Doar ca a fost schimbat recent parbrizul, originale ambele. Pe geamul vechi facea foarte rar, pe asta nou face mai des. Ma gandesc inclusiv la varianta ca poate e mai alunecos si se duce stergatorul cu 1 mm mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai vazut cum atinge montantul sau sunetul se aude cand ajunge la capatul cursei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Not_used_calin

Cred ca am identificat problema si am remediat-o. Ramane sa vad dc la drum mai face.

 

Stergatorul respectiv facea cursa in suport si acest lucru il facea sa se "intinda" mai mult sau mai putin, atingand astfel montantul care e sub unghi. L-am fixat minim in jos cu ajutorul unor culise de-ale lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Explica te rog cu alte cuvinte ca eu unul nu am inteles ce facea stergatorul si ce ai facut tu :dry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, si eu vroiam sa te rog sa fii mai explicit, eventual sa pui si niste poze, in caz ca se mai lovesc si alti colegi de aceeasi problema sa aiba informatii complete despre rezolvare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Not_used_calin

Codrut,

 

O lamela aero are pe spate(partea dinspre geam) 2 sine pozitionate lateral de axul longitudinal al stergatorului. Aceste sine culiseaza cam cate jumatate de cm, fiecare pe jumatatea ei de lungime, astfel incat iti permit un reglaj (mai sus sau mai jos) al lamelei. Dupa ce efectuezi reglajul (pozitionezi lamela in raport cu bratul stergatorului), trebuie sa aduci aceste sine in pozitia centrala, astfel incat sa incadreze , sa preseze suportul de prindere al lamelei in bratul stergatorului.

 

Ei, la mine aceste sine nu erau fixate (aduse la centru, asa cum am descris mai sus) si, din acesta cauza, lamela stergatorului se aseza in timpul serviciului mai sus sau mai jos in raport cu capota si mai aproape sau mai departe in raport cu montantul. Din acesta cauza uneori imi lovea chederul de pe montant, alteori nu.

 

Vorbe multe, treaba-i foarte simpla. Ideea e ca dc stai cu sinele astea nefixate, poti sa ajungi sa ti se incalece varfurile de la stergatoare sau sa-ti stearga prost in anumite zone.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci, o sa ma uit si eu ca si la mine am auzit poc poc asta iarna dar pentru ca lovea in zapada stransa (batatorita) in partea stanga a parbrizului (cred).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Not_used_calin

Da, ai inteles fenomenul. Eu cred ca se slabesc acele sine in timp si mai trebuie aduse in pozitia initiala din cand in cand. Oricum, sunt convins ca foarte multi se confrunta deja cu chestia asta sau se vor confrunta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!