Jump to content

Răcitor EGR stricat la Seat Leon 1.6 TDI


vladbb
 Share

Postare recomandată

Salut

 

am un Seat Leon 1.6 TDI (105 cp) fabricat in 2011. Eu am cumpărat maşina prin Welt Auto anul trecut de la Avia Pantelimon. Avea 42.000 km la bord. Maşina are acum 63.000 de km.

 

Recent, a început să clipească becul acela in forma de spirala care semnalează o eroare la motor (cel de bujii incandescente). La o oprire şi repornire a motorului se stingea. Mai nou, apariţia lui este însoţită de scăderea puterii motorului - nu se turează peste 2500 de ture (am înţeles că se numeşte Limp-Mode). Acelaşi remediu de mai sus.

 

După o vizită la Seat Metrotehnica am aflat că este vorba de EGR, mai exact de răcitorul EGR. Pe scurt, mi se recomandă schimbarea EGR-ului. Problema nu ar fi mecanică, ci electrică.

 

Este normal să se strice atât de repede, în condiţiile în care nu am mers subturat? (mi-a spus cineva cum că ar fi un defect de fabricaţie la motorul de 1.6 TDI şi că şi noul EGR va ţine între 30-60.000 km - nu mă grăbesc să cred asta, dar nu mă pricep)

 

Ştie cineva dacă chiar este un defect recunoscut de VW?

 

A mai rezolvat cineva problema fără să schimbe EGR-ul (care este destul de scump)?

 

Vă mulţumesc anticipat,

Vlad

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate nu scapi de schimbare,este o problema de fabricatie des intalnita la primele serii de motoare,pe parcurs am inteles ca generatia noua de EGR-uri sunt mai rezistente.Nu este de vina felul de exploatare,ci produsul.Cauta sa-l iei de afara il gasesti mai ieftin ca la reprezentanta.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

micuzzu_marius

e principala problema a motoarelor 1.6 tdi VAG, multi nu au probleme sau au schimbat EGR dupa 150-200 mii km, dar din pacate sunt cazuri cand cade prematur pana in 60 mii km.....intradevar cica au rezolvat problema cu ultimul cod EGR din 2013-2014

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru răspunsuri. Ceea ce mă deranjează cu adevărat, pe lângă costul ridicat al operațiunii, este faptul că schimbarea nu va rezolva problema și că, treptat, se va strica și noul EGR. Pentru un om care merge 25.000 km pe an, gândul că o dată la 30-60.000 de km se strică o piesă scumpă este destul de deranjant.

 

Am găsit EGR-ul nou la 1.600 de lei. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off-topic: azi dimineată am găsit mașina descuiată și cu geamurile deschise. Nu avea cine să umble la ea. Mai rămâne s-o ia de nebună pe stradă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un prieten cu leon 1.6tdi 2011 are 200.000km si a schimbat EGR de 3-4 ori. e o problema frecventa la acest motor.

si 8 parbrize:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...Am găsit EGR-ul nou la 1.600 de lei. 

 

Atentie sa fie ultimul cod, incearca si la Avia, poate te incadrezi in vreo kulanta si iesi mai ieftin.

 

Off-topic: azi dimineată am găsit mașina descuiată și cu geamurile deschise. Nu avea cine să umble la ea. Mai rămâne s-o ia de nebună pe stradă.

 

Undeva pe drum spre masina ai apasat lung butonul de deschidere de pe cheie si au coborat geamurile.

Sau, prin casa ai pus ceva mai greu peste cheie si s-a apasat butonul de deschidere timp indelungat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gctinvalentin

o problema des intalnita la 1.6 este egr-ul si clapeta shut-off 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

micuzzu_marius

Multumesc pentru răspunsuri. Ceea ce mă deranjează cu adevărat, pe lângă costul ridicat al operațiunii, este faptul că schimbarea nu va rezolva problema și că, treptat, se va strica și noul EGR. Pentru un om care merge 25.000 km pe an, gândul că o dată la 30-60.000 de km se strică o piesă scumpă este destul de deranjant.

 

Am găsit EGR-ul nou la 1.600 de lei. 

Parca imi e greu sa cred ca la 30 - 60 mii km tot vei schimba EGR ul , avand in vedere ca piesa noua ar fi imbunatatita si nu ar mai fi probleme. Oricum trebuie sa l schimbi ca daca mergi asa iti va infunda filtrul de particule care isi va face regenerari tot mai dese pana va "deceda" si el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Dolfin 

 

Ce înseamnă ultimul cod?  Eu am vorbit cu cei de la Volksparts, le-am dat seria sasiului si eu mi-au zis că au piesa asta. Cum pot afla daca este ultimul cod?

Multumesc,
Vlad


Nu știu ce să zic, dar nu cred că am apăsat niciun buton, mai ales o perioadă lungă de timp.

 

Am avut și o Skoda Fabia înainte, iar într-o dimineață am găsit-o la fel :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar mașina este cumpărată de la Welt Auto, nu a fost nouă. Adevărat că înainte a fost folosită exclusiv de Avia Motors, nu a avut proprietar străin, iar toate reviziile au fost făcute la ei.

 

Am vorbit cu cineva de la Welt Auto, cred că a fost chiar persoana care mi-a vândut mașina. Mi-a spus că nu știe să se mai fi întâmplat astfel de cazuri, dar că el nu este mecanic, și mi-a recomandat să vorbesc la importator, în speță, Seat România.

 

Am dat și un mail la Seat România să văd ce răspuns primesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar mașina este cumpărată de la Welt Auto, nu a fost nouă. Adevărat că înainte a fost folosită exclusiv de Avia Motors, nu a avut proprietar străin, iar toate reviziile au fost făcute la ei...

 

Nu conteaza ca n-a fost noua, toate reviziile au fost facute in retea.

Primesti kulanta aproape sigur, intreaba la Avia, au si o aplicatie in care se introduc datele masinii pentru a vedea daca te incadrezi si probabil vorbesc si la importator.

 

Ultimul cod este in continuare:

- 03L131512DQ singura schimbare este pretul MSRP, creste cu ~8€ din 01.09.2014 la 318,92€ = ~ 1.430Lei, dar se incadreza in clasa de discount, deci posibil si mai ieftin in retea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am vorbit in seara asta la Avia, mi-au recomandat sa revin maine sa vorbescu cu cineva de la Garantii. Daca s-ar califica, pretul reparatiei la ei ar fi de 14 milioane. Ceea ce mi-ar conveni :)

 

Revin maine la ei, apoi aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!