Jump to content

Axa cu came si tacheti distrusi 1.9 TDI 77KW (105 CP) BLS


alexmocanu
 Share

Postare recomandată

Salut

Iti raspund simplu . Mie mi-a cazut dupa 11k ax came rupt chiulasa sparta tacheti sparti si toate cele dar cauza a fost ca mecanicii nu au curatat baia de ulei si au ramas bucati din fostele componente care au blocat pompa de ulei si deci stiti restul ce se poate intampla . Deci spune-i mecanicului sa idi dea jos baia de ulei sa o curete si sa curete bine motorul de span si neaparat ulei nou si filtru de ulei dupa aceasta interventie . Sper sa nu ai ghinionul meu sa puste de 2 ori axul cu came . La mine acum a fost mai rau ca a trebuit sa schimb chiulasa cu totul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

dupa inlocuirea axului cu came ,mecanicul mi.a schimbat doar filtrul de ulei , dar intr.un final am inlocuit si uleiul. Acum cateva zile am dat din nou capacul chiuloasei jos sa vad in ce stare este axul cu came si dupa 5000 de km e perfect.

Problema este ca de cand am schimbat axul gasesc ulei pe ciment in garaj. Se prelinge de sus pe partea cu turbina.

Pe unde sa scape ulei??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

boala comuna... pe la garnitura capacului de chiulasa...

motorul e inclinat inspre spate si acolo sta tot timpul ulei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

salut.sunt nou pe forum.sunt posesorul unei jetta 1.9 tdi 105 190.000km.si are un tacanit in mers mai accentuat la turati joase .am fost la dacia service au dat capacul de la ax cu came jos si au zis ca este axul cu came(o cama rotunjita).vreau sa specific ca masina merge perfect nu balbaie ,merge rotund,trage ff bine,as vrea sa stiu daca bataia ar putea fi de altundeva ex (injector,cuzineti etc..).multumesc mult


motorul este bck

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salutare tuturor, aceeași problema am și eu, axa cu came+pahare supape+cuzinețI. Acum mașina are 240.0 00 km reali, este un motor BKC. Am comandat piesele, aștept sa vina și sa mă apuc sa le montez. Am sa pun câteva fotografii sa vedeți în ce stadiu au ajuns. Am ajuns cu mașina acasă, doar ca am mers încet sa nu se întâmple ceva mai grav. Precizez sa uleiul și filtrul de ulei au fost schimbate cu regularitate la 10.000km, iar nivelul uleiului nu l am lăsat sa scadă la minim decât o singură data.Ulei 5W30 castrol.post-81904-0-99445100-1439375716_thumb.jpost-81904-0-10858000-1439375739_thumb.jpost-81904-0-92609600-1439375810_thumb.jpost-81904-0-31451900-1439375883_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai apucat sa filmezi zgomotul tau?? Tăcănea metalic, pufăia?

 

Parerea mea este ca uleiurile w30 accentueaza probabilitatea acestei uzuri a axei la PD-uri. Eu ti-as recomanda sa treci pe 5w40 ca nu ai DPF.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da motorul meu este tot bck stiam ca probleme la ax au bxe dar oricum o sa trec la un passat b6 2010 2.0 tdi cr merita trecerea de la 1.9 tdi pd???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merita trecerea la o generatie noua, dar asta nu exclud problemele care le au, ca si noua generatie are bubele ei, span la pompa de inalta, egr-ul care are o sensibilitate dupa 60K , costurile fiind mult mai mari decat o axa de PD. Acum ca pui axa, tacheti, cuzineti sigur va mai tine inca 200k asa ca singur iti faci un calcul daca renteaza sa o dai dupa reparatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da pai care ar fi cea mai buna model ,motor ,etc din grupul vag ???

Da pai care ar fi cea mai buna model ,motor ,etc din grupul vag ???

Da pai care ar fi cea mai buna model ,motor ,etc din grupul vag ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

arsenieciprian

una noua din magazin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect dar sunt foarte scumpe si in bani astia ex: 16 mii de euro o jetta 1.6 tdi cheala mai bine iti ei un passat 2012-2013 highline full cu motoru de 2.0 tdi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

arsenieciprian

da doar ca la una noua nu trebuie sa mergi in service decat la revizii . ce nu intelegem noi este ca masinile astea aduse din germanica sunt intr-o stare excelenta acolo pentru ca virgula calitatea drumurilor de acolo sunt excelente si in momentul in care intra in tara ajung sa dea de gropi , motorine proaste, piese de schimb calitate proasta si incep sa se duca una cate una din piese si uite asa ajungem sa bagam o groaza de bani in reparatii plus ca masinile nu mai se construiesc cum se construiau o data(calitate) si nu prea trec de pragul de 200k fara interventii serioase.. eu la wv meu am schimbat la 183k jumate motor plus volante ambreiaj etriere pe spate injector etc . plus manopere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revizii care sunt minim 500 de ron doar ulei + filtre, plus ca de iti mai pica un senzor saau te prinde schimbul distributiei in garanttiei ai pus-o in reprezentanta. Parerea mea ca nu see justifica pretul unei masini noi din motivele enumeraate de laurentiu + cele de intretinnere. Riscul vs pret la o masina vehe de 3-4 ani este destul de mic.

Scuzee offttopicul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am filmat zgomotul "cuibusel" , dar primul lucru care l-am făcut a fost sa dau tubul flexibil de la admisie jos (cel de lângă pinionul de distributie) și am repornit motorul cu el dat jos. Zgomotul era destul de puternic, și atunci mi-am dat seama ca este ori pe admisie ori pe evacuare problema. După constatare m-am apucat de demontat capacul de la culbutori și am văzut uzura la axa cu came și atunci m-am mai relaxat un pic. Ce am observat după demontarea axei, este ca lipsește ungerea la prima cama de lângă pinion de distribuție, se pare ca, constructorul a facut-o expre pentru a se defecta. Diferenta între uleiul 5W30 și 5W40 este de mediul în care circula masina preponderent.dacă este un mediu cald se recomanda 5W30 (eu locuiesc în Spania) dacă nu,cel 5W40 din câte m am informat eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din contra, fix invers (deoarece w30 are o vascozitate mai mica la cald decat w40, iar cand e cald iti trebuie ca pelicula de ulei sa fie mai vascoasa sa reziste temperaturii mai ridicate). Vascozitatea se alege intradevar in  functie de climat, dar w30 va fi oricand mai putin vascaos decat w40 (adica mai apos) asa ca protectia intre doua metale ce se freaca e mai mica. Eu stiu ca spania are clima asemanatoare cu noi, in sensul ca nu sunt diferente de 15-20 de grd. intre maximele sezoanelor (cum e in africa de exemplu sau siberia)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, ai dreptate, am greșit eu, vâscozitatea la w30 este mai mica ca la w40, dar și cantitatea de cenușa produsa de w40 este mai mare. În fine, problema cea grava nu este vascozitatea uleiului, ci lipsa ungerii la aceasta cama.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probllema axului la PD uri nu se intampla la o cama anume, ci la orricare, pt ca problema lor este subdimensionarea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salunare tuturor. Am schimbat axa cu came, cuzineți, a trebuit sa dau jos chiulasa pt. ca am rupt un prezon . În fine am demontat și chiulasa și am spalat-o cum trebuie, și am găsit bucata din tachet în orificiul de admisie (bine ca am demontat sa o sapal), și ulterior am demontat și baia de ulei sa văd dacă găsesc şpan în ulei. Bineinteles am găsit şpan și am spălat și baia de ulei, specific, nu am demontat pompa de ulei. Revin la chiulasa, am curățat cu o lama de kutter suprafețele injectoarele de calamina. Operațiune de remontare mi a luat destul timp. Totul pus la loc și dau cheie sa pornească. .........nu porneste și pace.

AVETI IDEI SA MĂ PUTEȚI AJUTA CUMVA?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sunat un mecanic din Jud. Constanta si mi-a recomandat sa dau cu spray usor inflamabil la admisie. Mi-a pornit masina dupa o noapte de intors de pe o parte pe alta intrebanda-ma unde am gresit. O zi buna baieti!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe unde a intrat bucata de tachet in admisie ?

Nu pornea deorece nu ai amorsat circuit de alimentare cu motorina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De retinut pentru toti cei care au probleme cu axul cu came:

 

Am un passat 2007 3c5 cu motor BMP de 2.0 , 140 cp si dpf (filtru particule).

Mi-a picat axul cu came in sensul ca avea o cama semirotunda(uzura cam 50%) si alte doua came uzate in proportie de 20-30%.Din cei 8 tacheti am gasit unul spart in centru (lipsea din el o portiune de 3-4 mm patrati) si alti 5 tacheti cu grade diferite de uzura.Am cautat la dezmembrari impreuna cu mecanicul de la service unde ma duc de fel cu masina,mi-au aratat initial un ax cu came pt masina dar care avea uzura vizibila pe el si pe care l-am refuzat.Intreband daca mai au si altul , au dat jos de pe alt passat rasturnat cu motor impecabil axul cu came doar ca acest motor avea alt cod(parca ceva cu A..).Am intrebat mecanicul meu daca se potriveste si el a zis ca merge "brici",ca a mai schimbat si la altele si nu a fost nici o problema.Am luat tachetii si axul cu came si mi le-a montat pe motorul meu.Acum masina mergea struna(nu am schimbat sau curatat uleiul-castrol edge 5w30 si nici filtrul),ci doar axul cu came,tachetii si am luat cuzineti noi.

Cam dupa 100-150 km mi s-a aprins filtrul de particule in bord,am mers cu ea ca de obicei si acesta s-a regenerat si s-a stins.

Am plecat apoi in concediu si dupa 300 km parcursi fara oprire mi s-a aprins iar DPF-ul in bord.M-a prins in oras(Sibiu) ,aglomeratie,coada la semafoare etc.Am tinut motorul mai turat si am chinuit masina mai mult ca de obicei pana am regenerat filtrul de particule din nou si acesta s-a stins.

Am mai mers inca vreo 250 de km si iar mi s-a aprins in bord si nu am mai putut sa-l regenerez.Implicit la 30 min dupa incercarea esuata de regenerare s-a aprins intermitent si "spira" in bord si "robinetul"(convertor catalitic).Aprinderea spirei determina limitarea vitezei maxime la 120 km/h si lipsa demarajului incepand din treapta a 3-a in sus.

Am mers la reprezentanta vw din Alba Iulia(este dealer si se numeste Protos) ca sa gasesc un tester vw sa o regenerez cu ajutorul acestuia.Nu a reusit regenerarea dpf-ul fiind incarcat pana la 83%.Asa ca i-am pus sa-l dea jos(480 ron manopera),l-am ambalat si trimis la Odorheiu Secuiesc pt a fi ars in cuptor(procedura de curatare 98-99%) (400 ron manopera + 100 ron mesageria).

Cand a sosit dpf l-au montat cei din reprezentanta dar spira a ramas aprinsa si robinetul.Mi-au zis ca este de vina sonda de temperatura dinainte de dpf(600 ron nou-nu exista aftermarket).Din lipsa banilor am lasat asa si am plecat spre casa(Buzau) cu masina.Colac peste pupaza cand am ajuns aproape de Paraul Rece(era ORA 23:30) au inceput sa se auda batai puternice la roata stanga fata si mi s-au aprins in bord abs,esp si frana parcare defecta.Am tras pe dreapta in serpentina(era si curba "ac de par" acolo), TIR-uri in spate gramada care ma depaseau pe contrasens si claxonau,desi nu era vizibilitate,noapte,cosmar etc.Am dat jos capacul de la roata si am gasit surubul central care fixeaza planetara slabit;l-am infiletat doar la mana cam 5-6 ture)-am inteles ca l-a demontare dpf se umbla acolo -deh am fost la "reprezentanta"-calitate,pricepere,exigenta-"rahat cu apa rece".In sfarsit am coborat cu masina incet 3 km mai inapoi unde vazusem o pensiune si acolo am ridicato pe cric si am gasit niste chei sa-i strang respectivul bulon).Am plecat spre casa apoi cu "bradul de Craciun" in bord("robinetul,spira si dpf" aprinse din Alba Iulia si "abs,esp,parking brake" de pe traseu).

Am ajuns acasa ,am luat sonda de temperatura de la dpf second de la dezmembrari 280 ron,am constatat ca s-a stricat rulmentul dreapta fata si m-a costat 290 ron nou cu manopera cu tot.In sfarsit s-au stins toti martorii din bord.Uraaa!- zic eu.

In urmatoarele zile mai merg 100 km iar se aprinde filtrul,nu regenereaza,iar spira si robinetul aprinse in bord.Merg la service la Buzau si mi se spune ca trebuie schimbat senzorul de diferenta de presiune de pe dpf.Il cumpar aftermarket nou de la Bosch.Merg cu testerul si electricianul langa mine se regenereaza filtrul,se sting martorii si iar uraaa!-am rezolvat problema.

Plec a doua zi la Bucuresti ,ma intorc in ziua urmatoare si dupa aprox 140 km parcursi dupa ultima "servisare" iar se aprinde dpf,iar nu se regenereaza ,iar spira si robinet.Merg din nou la service,il regenereaza pe tester,mai fac iar cateva drumuri si iar aceiasi problema la fiecare 140-150 km parcursi.Schimb electricianul cu tester, cu altul mai bun care imi si "rezolva enigma" sau cel putin imi confirma banuiala.Axul cu came montat este probabil de motor 1.9 si probabil motorul respectiv nu a avut nici dpf.Asa ca dpf-ul meu se chinuie sa regenereze dar nu coboara sub 18% cantitate funingine din cauza axului cu came si a tachetilor de 1.9 fara dpf(am fost la cei de la dezmembrari si mi-au confirmat ca este de 1.9 fara dpf).Acum caut ax cu came de 2.0 si sper sa rezolv si problema cu dpf-ul ca m-a omorat de bani(nu vreau sa renunt la el pt ca sunt impotriva poluarii ,desi m-a uscat de bani si mi-a stricat si tot concediul).In plus am mai citit pe forumuri ca anularea acestuia duce la probleme cu turbina.

 CONCLUZIE:

Daca aveti DPF pe masina , cautati ax cu came pt dpf si pentru cat este motorul exact(de 2.0 pt 2.0 si nu 1.9 cum mi-a zis mecanicul meu ca merge) pentru ca altfel veti avea probleme mari cu dpf-ul.

P.S. Evitati pe cat posibil reprezentanta VW din Alba Iulia (este dealer si se numeste PROTOS ). Iti strica masina mai tare decat sa ti-o repare !

Modificat de RODICA90
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca masina merge ok acum poate este o ocazie buna sa faci dpf off decat sa mai dai bani pe un ax cu came de dpf, pui un catalizator in locul lui si gata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema axului cu came este clarificata in multe topic-uri, la o cautare gaseai usor ce te interesa.

1.9 si 2.0 TDI PD cu DPF impart acelasi ax cu came - vorbind bineinteles de motorul cu 8 valve. in rest tachetii si alte chestii sunt comune la DPF si non DPF.

 

Asta e o mare problema la asazisii mecanici, care cred ca ochiometric merge orice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista ax pentru motoare fara dpf si ax pentru motoare cu dpf. Nu are importanta daca e 1.9 sau 2.0.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!