Jump to content

Axa cu came si tacheti distrusi 1.9 TDI 77KW (105 CP) BLS


alexmocanu
 Share

Postare recomandată

Buna ziua !

 

Am masina de 5 ani, la cumparare avea 183k km, iar acum are 216k km (deci rulata foarte putin), si a picat din senin axa cu came+2,3 tacheti sparti.

 

motorul este cel de 105 cp 1.9 tip BLS.

 

Azi am pus axa cu came noua+tacheti noi+cuzineti noi+simering axa nou si motorul se aude foarte bine si merge foarte bine.

Nu am desfacut chiulasa pentru ca motorul nici nu consuma ulei mai deloc, nu pierde antigel si are si putere foarte buna.

 

Intrebarea este: E posibil sa pice din nou axa si tachetii daca nu am desfacut si chiulasa? A mai avut cineva problema asta sa pice axa la 216k km?

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, problema e foarte cunoscuta si apare des in special la unele motoare, cunoscute ca PD.  

 

exista multe explicatii pentru care se duce axa cu came, cauza principala ar fi lipsa ungerii in zona opusa distributiei. Indicat este sa verifici periodic nivelul uleiului ca sa fie pe max, sau cat mai aproape. 

 

Totodata axul cu came poate sa cada si la 150 000km si la 500 000km, depinde de prea multi factori. Masina poate de asemenea sa aiba 280 000km la cumparare iar acum la 320 000km sa fi cazut axa cu came, din informatiile gasite pe forumuri cam in jurul acestei valori apare uzura pronuntata. 

 

Nu e nici un capat de lume, se inlocuiesc piesele si mai merge inca pe atat, repet, atentie uleiul la maxim si schimburi la 12 luni                  sau 10 -12 000km. Succes.

 

LE: chiulasa nu o rectifici cand ai pierderi ? ce legatura are cu uzura axei cu came? teoria lor e ca ai pierderi de presiune pe la imbinarea chiuloasei si daca nu o rectifici o sa ai presiune scazuta => ungere incompleta? asta e debil, pai daca nu ai pierderi de ulei pe acolo e clar ca nu ai nici pierderi de presiune, astea se rezolva cu o garnitura noua si strangere la cuplu in ordinea precizata in manual. 

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut !

 

Iti multumesc pentru raspunsul atat de prompt !

 

Masina are de fapt pe bord 116k, dar reali are 216k :)

 

unii mecanici mi-au spus ca degeaba am schimbat axa si tachetii si toate piesele astea...ca daca nu am dat chiulasa jos s-o rectific o sa pice iar....eu nu gasesc nicio logica in asta ! masina merge de rupe si nu papa ulei. de ce sa umblu in motor daca nu e cazul?

 

o sa fac o verificare la presiunea uleiului desi ma indoiesc ca nu are...acum am dat baia jos...am bagat motorina de sus si am suflat cu compresorul toata chiulasa de sus. I-am bagat un motul x-clean cu specific PD. nu ma astept sa tina exagerat de mult ca am pus axa febi cu 1000 de lei...dar acolo...un 80k ma astept sa tina.

 

Mai spune-mi te rog si o parare de-a ta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu era cazul sa speli cu motorina. are uleiul nou destui detergenti.

 

Mecanicii aia cred ca nu stiu ce e cu motorul PD.  Daca avea semne de garnitura de chiulasa arsa, era cazul de rectificare.

Dar cand pica axul cu came si tachetii nu are nicio treaba.

avand in vedere ca ai DPF, trebuie pus ulei 507.00, dar sa il schimbi mai des de 15.000 km, cam pe la 10.000 km, cum a spus si colegul mai sus.

 

are presiune sigur de ulei, dar de vina este proiectarea ungerii la axul cu came si axul cu came in sine.  Si eu am schimbat la Tour-ul din 2001 axul cu came , pe la 297.000 km.

cam asa pica, in jur de 200-300.000 km, in functie de uleiul folosit si de intervalul de schimb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am mai linistit... cred ca era mecanicul de la service ofticat ca nu am dus-o la service-ul lui si am facut-o la un tip care repara masini acasa dar care este superprofesionist. ulei i-am bagat motul cu spec. 507.00. oricum il schimb sub 10000 ca umbla maicamea cu masina asta si face 6 - 7 mii pe an.

 

Multumesc de sfaturi !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va salut....am si eu o problema la un ww passat b6,cod bkp....cand o pornesc dimineata,motorul fiind rece,tremura rau,tremura toata masina,cand apa ajunge la 90,nu mai tremura deloc,doar cand este rece...injectoarele sunt noi,deci exclus...am puso pe tester de multe ori,nu da nicio eroare nimic nimic pe motor...un mecanic mi a zis odata ca ar fi axele cu came distruse,de aia imi face asa urat la pornire....aveti vro idee ceva???ce ar putea fi....multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine tremura la pornire cand e cald motorul (90 de grade)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa ce ai schimbat axul cu came cu cel Febi, nu ti se pare ca masina nu mai are "zvacul" initial? ca nu mai demareaza ca inainte ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ! Merge exact ca inainte ! Acum sper doar sa si tina ceva....

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Tremura înainte reparatiei ? Aceasta problema o am si eu dar la mine bate urat când o accelerez cam de la 1800- 3900 foarte urat . Cat tea costat toată afacerea ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@bogdan sergiu.de curand am schimbat si eu axa cu came,avea o vibratie la accelerare ca mergea in 3cilindri pt ca avnd uzura la ax nu deschideau bine supapele si scotea un nor de fum in spate.....eu am reparat in afara tarii...dar te sfatuiesc sa iei piese bune daca vrei sa dureze.....sper sa te ajute...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi azi am descoperit ca este axul cu came duc

Sa vad cum sunt rachetei

Tachetii si cuzinetii de la ax

Cam cat ar costa Reparațiile ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un lucru bun e scump.un lucru rau e de doua ori mai scump.un ax pe original e vreo 500 d euro la reprezentanta,sau 200 euro after market.alegerea e a ta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

subscriu si eu 

la 183k mi-a cedat axul cu came si tacheti si cuzinetii

reparatie 2000 lei in cluj motor bls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1500lei m-a costa in Oradea la aproximativ 206k dar am schimbat si axul care angreneaza pompele si suruburile .

Si am pus piese noi si calitateft buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cum asa ieftin?ca din aia 1500 ron o parte o reprezinta manopera, iar piesele sunt destul de multe. ax cu came, tacheti si cuzineti si-s multi. Axul cu came cel mai ieftin costa 550-600ron.

 

Parerea mea ca cea mai ieftina solutie cu manopera inclusa este 1500 ron.  Daca vrei piese de calitate dublezi bugetul de 1500ron.

 

La 800 euro iei motor cu ~ 100 000km :)).

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

normal ca iei si peste 80k iti iei altul ca imi zicea cel de la service din cluj ca schimba pe banda rulata axuri cu came la motoarele astea si se pare ca tin mai mult din cauza ca nu se gaseste ax cu came cu 2 timpi si pentru postinjectie numai pe original dar merg axele cu came normale de la motoarele fara dpf care sunt mai rezistente dar trebuie sa anulezi dpf-ul ceea ce eu aveam deja


la mine mai urmeaza volant kit ambreas si turbina deci si prin urmare un wv din 2007 la 183k are nevoie de 

1 schibat ax cu came si tot ceea ce mai este pe acolo (tacheti cuzineti ....etc) 2000 lei

2 volant + kit ambreiaj 2400 lei

3 turbina ( recnditionat la stadiul de aproape nou la turbotechics in cluj) 1400 lei

 

masina care ar trebui sa tina cel putin 300k fara sa deschizi capota numai la revizie si care costa o caruta de bani 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am luat piese ft bune de la o cunoștință. Care le scoate din depozit

Tacheti inna cuzinetii glyko

Axul cu came o sa m-a uit sa vad

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

colegii de suferinta care aveti bls si ati patit acelasi lucru ati gasit explicatia de ce se duc piesele astea la un kilometraj asa de mic pentru ca consider ca 183k este cam putin pentru o masina wv si tot incerc sa caut explicatia logica si sa incerc pe cat posibil sa evit sa se mai intample. eu de folosit la aceasta masina am folosit numai ulei castrol edge 5w40 deoarece are filtrul de particule anulat si mecanicul zicea ca e ok uleiul asta si reviziile facute la 10k fix care includeau toate filtele(ulei aer motorina filtru de polen) si am masina de la 130k cu distributia pe care am schimbat-o la 150 conform celor de la autoworld reprezentanta wv in cluj si masina are un istoric bun adica toate reviziile apar la wv in germania pana la 130k . Nu mai inteleg nimic unde sa gresit cu masina asta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai, scrie in postul 2. Schimburi rare, ulei spre minim sau mai jos, proiectare proasta din fabrica..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verificati ca acele dopuri din capatul semiaxelor sa nu fie sarite de la locul lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

primul lucru la care sa uitat mecanicul la service au fost dopurile alea dar sa stii ca erau acolo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

cand este uzat axul cu came, motorul ''pufaie'' in galeria de admisie


camele supapelor de evacuare fiind uzate inchid supapele de evacuare mai devreme facand astfel presiune in camera de ardere si este eliberata in

admisie la deschiderea supapei de admisie. astfel se produc bataile in galeria de admisie.

 Odata ajuns in acest stadiu axul cu came si tachetii necesita inlocuire urgenta!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!