Jump to content

Problema supraincalzire motor cbab


dinutzu2000
 Share

Postare recomandată

Buna ziua tuturor,

 

Am un Passat Variant din 2009, cod motor CBAB, 140CP, 233000km care are probleme de personalitate :) Mai exact daca mergi cu el la drum lung nu face nici o problema, in schimb daca ai ajuns intr-un oras si trebuie sa mergi mai incet incepe sa creasca temeperatura apei in motor. Ventilatoarele pornesc cand vor ele (si la 100 grade, si la 110) sau au momente cand pornesc la 110 si se opresc la 100. Aerul conditionat functioneaza fara probleme chiar daca temperatura apei este ridicata.

Am pus diagnoza pe ea si nu da nici o eroare care sa aiba legatura cu aceasta problema.

 

Daca are cineva vreo idee/sugestie astept raspunsurile voastre.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie vazut atunci cand incepe sa o ia razna, ce temperatura indica senzorii de pe motor/ radiator

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Furtunele care duc la radiator cum sunt?poate are termostatul probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand a luat-o razna aveam diagnoza cu mine si senzorii aratau valoarea reala cu ce era si in bord. voi aprofunda testele in aceasta zona totusi.

 

termostatul l-am banuit din prima si l-am inlocuit acum 2 saptamani. (necastigator, tot la fel se manifesta)

 

multumesc pentru opinii. daca mai sunt si alte idei le astept aici.

Modificat de dinutzu2000
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal .,

AI de facut urmatoaelel teste .

Cand se incinge la 110 grade trage undeva pe dreapta si incearca cumva sa ajungi la radiatorul de apa (racire motor) si vezi daca acesta este fierbinte .

Daca acesta frige inseamna ca el este OK - circula antigel-ul si nu este infundat .

Daca are portiuni unde acesta este rece inseamna ca acesta este infundat pe acea portiune si acesta nu raceste asa cum trebuie (atentie radiatorul se poate infunda doar o jumatate) .

Poti verifica si furtunele care intra si ies din el (dar tinand cont ca tu zici ca la drum intins nu se ridica peste 90 de grade ci doar in ambuteiaje tind sa cred ca radiatorul este OK) .

Incearca si scoate termostat-ul si vezi daca fara el se mai incinge .

Daca si fara el se mai incinge inainte de a ajunge la demontarea chiuloasei pentru verificare planeitate si schimb de garnitura te duci la un service si pui sa-ti dea radiatoarele jos si sa le desfaca pe fiecare in parte (adica sa-l desfaca pe cel de AC de cel de APA) .

Am vazut cazuri care intre radiatorul de AC si cel de APA din cauza pufului de primavara care sa asezat intre ele sa colmatat circuitul de trecere a aerului iar radiatorul nu primea suficient aer pentru a se raci (desi in cazul asta motorul ar trebui sa stea incins si cand mergi la drum intains pentru ca nu ar avea pe unde sa treca aerul) .

Daca dupa aceste teste nu se schimba comportamentul si motorul tot se supraincalzeste va trebui sa verifici garnitra de chiulasa si planeitatea acesteia si a blocului motor .

Eu la un Sprinter am avut blocul cu defect de planeitate din fabrica si se supraincalzea .

Spor la treaba si o zi buna .

Modificat de @DRI@N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal .,

AI de facut urmatoaelel teste .

Cand se incinge la 110 grade trage undeva pe dreapta si incearca cumva sa ajungi la radiatorul de apa (racire motor) si vezi daca acesta este fierbinte .

Daca acesta frige inseamna ca el este OK - circula antigel-ul si nu este infundat .

Daca are portiuni unde acesta este rece inseamna ca acesta este infundat pe acea portiune si acesta nu raceste asa cum trebuie (atentie radiatorul se poate infunda doar o jumatate) .

Poti verifica si furtunele care intra si ies din el (dar tinand cont ca tu zici ca la drum intins nu se ridica peste 90 de grade ci doar in ambuteiaje tind sa cred ca radiatorul este OK) .

Incearca si scoate termostat-ul si vezi daca fara el se mai incinge .

Daca si fara el se mai incinge inainte de a ajunge la demontarea chiuloasei pentru verificare planeitate si schimb de garnitura te duci la un service si pui sa-ti dea radiatoarele jos si sa le desfaca pe fiecare in parte (adica sa-l desfaca pe cel de AC de cel de APA) .

Am vazut cazuri care intre radiatorul de AC si cel de APA din cauza pufului de primavara care sa asezat intre ele sa colmatat circuitul de trecere a aerului iar radiatorul nu primea suficient aer pentru a se raci (desi in cazul asta motorul ar trebui sa stea incins si cand mergi la drum intains pentru ca nu ar avea pe unde sa treca aerul) .

Daca dupa aceste teste nu se schimba comportamentul si motorul tot se supraincalzeste va trebui sa verifici garnitra de chiulasa si planeitatea acesteia si a blocului motor .

Eu la un Sprinter am avut blocul cu defect de planeitate din fabrica si se supraincalzea .

Spor la treaba si o zi buna .

:

Multumesc pentru sfaturi. Inca un aspect pe care am uitat sa-l precizez, simptomele apar cand afara este cald, mai mult de 25 grade in aerul de afara.

Momentan am plecat in vacanta o saptamana la mare si masina va stationa in tot acest timp si eu ma voi relaxa.

Cand ma intorc in iasi o iau la bani marunti pana ii dau de capat :)

Modificat de dinutzu2000
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La simptome asemanatoare problema a fost pompa de apa. Era un B6 TDI-PD. Paletele pompei de apa iesisera partial de pe ax si nu mai erau antrenate cum trebuie. Motorul se racea numai cu apa din el nemaifacandu-se circuitul normal prin radiatoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motorul este CR, dar nu este exclusa sugestia dvs. in viitorul foarte apropiat urmeaza sa schimb si distributia, implicit si pompa de apa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la PD  si la CR principiul racirii motorului este identic. Daca aveti in plan schimbarea pompei de apa este excelent. In orice caz nu amanati reparatia pentru a nu genera probleme conexe costisitoare. Va urez succes si costuri cat mai mici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Salutare,

 

Cum ai rezolvat problema? Cumva cand se incalzea motorul simteai si niste trepidatii ale motorului la relanti?

 

Mersi,

Adrian

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut, am si eu o problema destul de mare cred, o sa am mult de scris , dar e toata istoria problemei si poate o rezolv:

Am un Passat b6, 2tdi, dsg, 2010 euro 6 cu adblue....am schimbat navigatia 310 cu un rns 510 si la o perioada scruta de timp am vazut ca am ramas fara baterie. I-am dat curent, apoi iar vreo luna nu am mai avit peobleme. Acu 2 zile am copiat ceva muzica pe hdd ca sa am pentru concediu si iar am ramas fara baterie, la fel curent, a pornit si nu am mai avut probleme. Pe 31.08.2018 pe la 23.30 am plecat spre Grecia. Drumul pe Romania ok, pe Bulgaria am tinut-o 140-160, cam toata Bulgaria, iar cu vreo 70 km de a intra in Grecia s-a aprins becul ala de la supraincalzire, spirala aceea si am ramas fara putere, nu mai tragea deloc. Am sunat vreo 2 prieteni din Romania, amandoi au zis de ceva de la turbo care comanda electronic pe acolo....

am oprit masina, am miscat pe acolo firele, nimic...am venit ca melcu pana la vama cu Grecia, la vama 2 ore la coada, si apoi iar ca melcu pana la Salonic. Mentionez ca la toate opririle astea nu am mai avut probleme cu pornitul. Ne-am cazat pe 01.09.2018 la Salonit pt o noapte, iar a doua zi cand sa pleca spre Parga, iar nu a pornit, curent si totul ok. S-a stins si becut cu spirala, si culmea, masina tragea normal, insa de frica nu am venit doar cu 130-140 pana la Parga.

ne-am cazat aici, am oprit motorul si iar nu mai porneste.

o sa ii dau curent sa vad cum e, dar intrebarea e daca pot sa vin acasa asa daca trage masina, sau ar trebui sa schimb aia de pe turbo?

vreau sa caut un tester aici sa vad ce eroare imi da si o sa revin eventual cu vreun cod. 

Stam 9 zile aici si apoi ar trebui sa merg direct in delta dar e mai grav ca sunt si cu copil mic cu mine...

din ce am vazut martorul zice ca e probleme bujii/ preincalzire motor

multumesc, pt cei care au avut rabdare sa citeasca si sper sa gasesc si ajutor sa ajung acasa :))))

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!