Jump to content

Catalizator pe 1.8 K-jetronic


David
 Share

Postare recomandată

In primul rand nu stiu daca am K-jetronic sau Ke-Jetronic. Poate stie cineva sa ma lamureasca.

Daca se scote catalizatorul ce se intampla vis-a-vis de performante/consum etc.? Precizez ca sonda Lambda este inainte de catalizator. Spunea S_C de backpressure mic fara catalizator. Dar care este explicatia ca ai cuplu mai mare la ture multe si mai mic la ture putine? Adica de ce nu ai cuplu mai mare si la ture mai putine daca se evacueaza gazele mai bine? Ca doar din cauza asta s-a trecut la 2 valve pe evacuare(la 16v), nu? Nu zic nu e asa ca stiu de la @scirocco ca 8v se duce mai bine pana in 3500-4000 ture decat 16valve-le.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai, 16 valve are cuplu mai mare la turatii mari :offtopic: , probabil ca fara catalizator vei simti un oarecare raspuns mai bun la pedala, si probabil vei polua mai mult, deci itp-u va trebui sa-l faci cu mita :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai, 16 valve are cuplu mai mare la turatii mari :offtopic: , probabil ca fara catalizator vei simti un oarecare raspuns mai bun la pedala, si probabil vei polua mai mult, deci itp-u va trebui sa-l faci cu mita :D

este exact ce spuneam si eu. Nu ai adus nici o noutate, iar intrebarile mele au ramas in aer. Faza cu poluarea e la mintea cocosului: adica cred ca oricine stie ca s-a pus catalizator ca sa se reduca poluarea. In legatura cu ITP-ul nu stiu daca il pic pt ca masina este oricum non-euro (asa cred). Si oricum, la 2 ani poti sa faci efortul sa iti pui catalizatorul inapoi pe masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai vei catiga ceva caluti in plus, cum ziceai si tu, evacuarea se face mai rapid :offtopic: , apropo, cati cai ai in prezent ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nadir@boosted.ro

de obicei

adica cam in toate cazurile :offtopic:

motoarele cu 16v sau 12v adica cele care au mai multe valve decat nr pistoanele pe evacuare/admisie

"innebunesc" dupa 4000 RPM

un motor cu 8v trage de mai jos daca pot spune asa adica incepe sa traga de pe la 2000/2500 rpm

daca scoti catalizatorul . se va simti un plus de "forta" adica : multi zic ca, catalizatorul, iti ia din putearea

motorului, iar daca il scoti cresti puterea cu pana la 10cai putere

eu nu cred ca 10 dar cu 4 tot ii cresti !

iar cu sonda la tine nu se pune problema :D mai ales daca o ai inainte de catalizator, + ca se poate "magarii" adica pacalii sonda :P

iar ce injectie ai tu nu putem sa iti spunem asa doar dupa ce masina ai ca poate sa fie schimbata de fostul proprietar !

cel mai bine te-ai uita pe ea sa vezi ce e

CIS sau CIS-E

-deci il poti scoate linistit-

emisia de gaze nu va fi mai mare doar ca vei polua putin mai mult eventual inainte de a face rarul sa te duci sa il pui la loc sa nu iti faca probleme :P

succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca scoti catalizatorul masina va castiga cativa caluti(1-2 cine stie),raspunsul la acceleratie va fi mai bun,dar va consuma un pic mai mult pentru ca evacuarea este gandita sa opuna o anumita rezistenta ,sa fie un gen de EGR..ITP-ul il vei pica cu siguranta ,iar efect vizibil ,la drum intins se va innegri evacuarea...

Eliminarea catalizatorului nu are nici un efect asupra sondei lambda,deoarece tu ai decat una cu care se face corectia amestecului aer-combustibil,nu exista cea de a doua sa-i verifice eficacitatea(ex:logan)..

S-a trecut la evacuarea cu 2 supape,dupa ce s-a adoptat adimisia cu doua supape.Exista:3 supape/cilindru,4 sau 5 (in afara de 2 logic),intotdeauna nr supapelor de la admisie fiind cel putin egal sau mai mare decat cel de la evacuare..La motoarele multisupape(.2sup/cil) galeria de admisie are cate un canal pt fiec supapa in parte,deci 2 supape/cil,2 canale separate de adnisie /cilindru...

In general motoarele dohc sau sohc (multisupape) fata de cele cu 2 sup/cilindru (sohc,ohv) sunt motoare care ating regimuri mai inalte de turatii,iar cuplul motor se obtine la turatii mai inalte..

S-a trecut la motoare multisupape pentru cresterea puterii litrice ,scaderea consumului de combustibil si implkicit scaderea emisiilor poluante!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din postul de mai sus reiese ca ai CIS-E la CIS (K-Jetronic) injectia e mecanica, amestecu aer/combustibil se face cu ajutorul unu taler.

Modificat de cristip
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cistigul de putere nu prea se simte in schimb o sa se auda ciudat evacuarea... Eu m-am gindit ca la citi km are masina s-ar putea sa fi infundat catalizatorul (si chiar era! ;) ) dar dupa ce l-am spart singurul lucru sesizabil era zgomotul metalic din toba intermediara. Asa ca i-am mesterit un con de tabla cu gauri, pe care l-am introdus pe traseu la intrarea in catalizator si a ramas doar un sunet gutural la iesire...oarecum sportiv dar nu deranjant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o intrebare . Cum imi dau seama daca catalizatorul (scuzati cacofonia) este dus ? care sunt simptomele ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna intrebare! si mai am si eu una. unde se afla catalizatorul la 1.8gti 8valve 82kw tip PB? ;) nu sariti in sus, chiar nu stiu si doresc sa aflu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

unde se afla catalizatorul la 1.8gti 8valve 82kw tip PB? :) nu sariti in sus, chiar nu stiu si doresc sa aflu.

la mine este sub un grilaj inainte de toba intermediara

@serhio24 Nici eu nu stiu cum sa afli daca e dus. Eu tocmai de asta il scot. Ma gandesc ca mai bine sa iasa gazele mai usor decat mai greu din motor.Sau nu e asa? Daca imi scot catalizatorul se aude mult prea tare pe urma ? Recomandati sa-l scot si sa pun o teava sau mai bine il gauresc ?

@nadir : unde vezi daca e CIS sau CIS-E. Ce diferente sunt intre acestea doua?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti scoate catalizatorul atata timp cat pastrezi sonda respectiv se monteaza direct pe evacuare si obtii ceea ce sa spus mai sus sau poti inlocui catalizatorul cu unul sport ( costa cam 150 eur cu montaj inclus) obtinand un castig in putere/cuplu+un sound mai sportiv.

Din cate stiu eu un catalizator infundat se manifesta prin pierdere de putere in prima faza apoi masina va porni foarte greu neavand " viata".

Diferentele intre cis/cis-e stau in prezenta calculatorului la cis-e , lipsa talerului etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!