Jump to content

Passat CC - Fuge spatele (suspensie DCC)


alexandruu
 Share

Postare recomandată

Sal . masina mea, de ceva timp nu mai e asa tapana pe sosea. are 95.000 km , cu amortizoarele originale.  daca drumul este bun.. nu este nici o problema in curbe, ( este f stabila ) dar daca sunt ceva denivelari pierde imediat aderenta . la fel si pe drum drept.. daca trec peste gurile de canal ( care sunt putin mai jos fata de nivelul asfaltului ) cand atinge roata spate gura de canal.. masina pare f instabila. caucicurile sunt conti contact sport 5. cumparate de noi vara trecuta, deci nu e problema de la ele. nici de la presiune. tin 2.7 - 2.8 am jantele de 18 inch.

 

am mers la service totul pare ok, zic ei, inclusiv amortizoarele ( pe un tester cel mai slab a iesit 83% ) iar la alt service, unde era calibrat altfel aparatul, a iesit 53% - dar omul de acolo zicea, ca isi cunoaste aparatul, si ca doar sub 40% trebuie schimbate .

 

eu am suspensia adaptiva.. si in general merg pe normal. pe sport e mai sigura masina, dar la denivelari tot pierde aderenta repede.

 

am vazut ca un amortizor pe spate costa 1600 ron bunaca, destul de scump. mai ales ca trebuie schimbate impreuna ( 3200 ron )

 

acum intrebarile ?

 

 

1 ) daca de exemplu, as cumpara amortizoare normale monroe, care se potrivesc pe passaul cc normal ( fara suspensie adaptiva ) ce se intampla ? am erori in bord? o sa mearga ok  masina ?

 

2 ) suspensia dp passatul cc normal , ca duritate daca stie cineva, cum este fata de cea adaptiva ( ca pe comfort, normal, sau sport ? )

 

3) unde pot gasi SH amortizoare ? dezmembrari  ? in general la cati km ati schimbat amortizoarele ?

Modificat de alexandruu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La viteze mare cum se simte? topaie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 95.000 km putin probabil sa ai probleme la amortizoare. Poti incerca jante pe 17 , poate se schimba comportamentul masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca idee..ti-ai luat CC cu motor de 3.6...probabil numai impozitul anual sare de 1000euro..de consum numai zic..pretul de achizitie nici atat..insa te carpesti la achizitionarea a 2 amortizoare originale ? nu e o piesa pe care o schimbi zilnic..si tine totusi de siguranta ta si a pasagerilor..e la mintea cocosului ca daca pe fata ai un tip de amortizoare si pe spate altul, ceva nu se pupa nu ? fara suparare, insa mai bine va cumparati masini pe care le puteti intretine

Modificat de bgd_b92
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca esti tot o critica constructiva.  Cu ce drept judeci ce face omul cu banii lui?! Scuze pentru OFF topic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia scade presiunea la 2.3-2.4 bari si vezi daca mai fuge asa.

 

Am impresia ca e cam mare presiunea de 2.7-2.8 pentru ca in mers poate ajunge la 3 bari astfel incat cauciucul sa se comporte asa cum descri tu.

 

Vb din experienta, acelasi comportament l-am patit si eu. Fara sa stiu "expertul" de la o vulcanizare mi-a bagat 2.8 presiune si masina fugea de pe sosea fara sa inteleg cauza. Mentionez ca gumele erau 235/40/18 adica aceeasi dimensiunea pe care o ai tu.

 

Spor la treaba!

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce sa schimbe amortizoare daca nu e cazul, daca nu-i iese la diagnoza ?

Eu am tot Conti 5 si trebuie sa le tii destul de umflate, de obicei le tineam la 2.7 dar anul asta am coborat la 2.5 (jante de 17 + suspensie sport).

Culmea, de cand am trecut la rotile de vara si eu am probleme cu spatele, la drum drept e totul ok, dar pe denivelari imi trancane, uneori zici ca transport fier vechi in portbagaj. La tine e la fel ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiind ca au fost probleme cu portetrierii pe spate la modele (jetta golf, parca si passat 3c) >2009 exista posibilitatea ca sunetul de "transport fier vechi" sa vina de acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off topic: multumesc de indicatie, dar e model 2008 (nu stiu make etc), o sa verific

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bgd-b92   - ma gandeam sa schimb toate 4 amortizoarele cu alea care vin montate pe passaul cc   fara suspensie adaptiva . as iesi mai ieftin, si le schimb pe toate 4 .

 

- nu am sunete ciudate la denivelari 

- masina mergea ok anul trecut, deci nu e o problema de la jante sau presiune . si asta este presiunea recomandata, sub 2.7 am amrtorul de presiune aprins in bord . 

 

 

cel mai urat se simte cand trec peste denivelari dinalea micute si dese , si eventual daca este si  curba.. pe drum f bun, pot intra cu viteze f mari in curbe, fara nici o problema.   dar daca prind denivelari se simte f ciudat.  

am sa merg la service la VW zilele astea si va tin la curent am sa ii rog sa inspecteze mai atent amortizoarele, si eventual daca sunt bine prinse.. 

 

daca merg pe drum drept, sa zicem cu 100 km ora, si trag de  volan stanga dreapta, sa incerc sa o destabilizez putin, masina se comporta bine, nu se balanseaza excesiv sau ceva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar topaie la viteza de peste 100 km/h?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In regim de autostrada , drum drept, viteze ridicate cum se comporta ? E stabila ? Sta bine pe sosea ? Daca e totul ok , nu cred sa fie din amortizoare .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi problema am avut`o si eu pe acelasi tip de suspensie.Eu am schimbat bieletele de la bara stabilizatoare si bratele transversale si acum nu se mai simte nimic.

 

Fa un test la bucse, articulatii , dar pe stand undeva , nu la rangã ptr ca cele de la bratele transversale nu are cum sa le verifice, La mine dintr`un brat puteam scoate busca cu mana , iti imaginezi ce joc avea, de acolo si balansul in curbe.

 

Iar ca sfat , cmanda tot bratul , nu doar bucsa , se gaseste si doar bucsa , dar lacasul bratului e deja largit si risti ca dupa o luna sa ai aceeasi problema.

Modificat de rebelkid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@alexandru - colegul de mai sus are probabil dreptate.Verifica si schimba bielete antirului si probabil bucsele de bascula (si nu, nu se largesc "lacasele" din bascule). Daca tii mortis, bascula costa cam de 5 ori versus bucsa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

astazi la ora 1:15 am programare la service la vw.   recent tot pt problema asta am schimbat niste brate ( numite ciolane - poate stiti la care se refera ) . in rest mecanici de la service ul de cartier nu au gasit alta problema.

la viteza mare pe drum bun, nu sunt probleme. daca iau o curba periculoasa sa zicem, si intru tare in ea (>100km/h) nu sunt probleme.. dar in oras, seara la viteze 70-80..  daca prin denivelari imediat fuge spatele. 

 

daca eram in bucuresti lasam masina unui coleg forumist sa dea cateva ture cu ea.. dar in iasi .. nu prea are cine sa isi dea cu parerea

 

pe alt forum cineva cu o problema asemanatoare avea un amortizor care nu era bine prins . se desfacuse putin surubul de prindere a telescopului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi, ai incercat sa mai scazi presiunea in roti sa vezi daca se schimba ceva in comportamentul masinii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E v

 

astazi la ora 1:15 am programare la service la vw.   recent tot pt problema asta am schimbat niste brate ( numite ciolane - poate stiti la care se refera ) . in rest mecanici de la service ul de cartier nu au gasit alta problema.

la viteza mare pe drum bun, nu sunt probleme. daca iau o curba periculoasa sa zicem, si intru tare in ea (>100km/h) nu sunt probleme.. dar in oras, seara la viteze 70-80..  daca prin denivelari imediat fuge spatele. 

 

daca eram in bucuresti lasam masina unui coleg forumist sa dea cateva ture cu ea.. dar in iasi .. nu prea are cine sa isi dea cu parerea

 

pe alt forum cineva cu o problema asemanatoare avea un amortizor care nu era bine prins . se desfacuse putin surubul de prindere a telescopului.

E vorba de CC , la el  ai schimbat piesele ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, bratele (ciolanele la cc le-am schimbat ) .

Astazi la vw , mi ai facut geometria, si mi-au dat rezultatele, inainte unghiurile erau destul de proaste ( e posibil ca eu sa nu fii facut geometria dupa ce am schimbat bratele  , dar nu mai stiu sigur ) . oricum , service-ul la care am facut-o ultima data avea un aparat destul de outdated cred, pt ca nu se putea selecta decat passat 2005 sau passat sport. poate conta si asta.

 

In fine, nu au gasit nimic in neregula la masina, doar geometria trebuia facuta. caucicurile pe spate sunt destul de uzate, aproape de maxim, si sunt cam dezamagit, pt ca le-am cumparat noi vara trecuta. poate e si asta o cauza .

Am mers un pic cu 180 pe un drum bun dar destul de virajat, merge f bine, fara sa imi dea nici o emotie ( cu suspensia pe normal )

In oras, nu prea am cum sa o testez acum, este f aglomerat, am trecut peste cateva canale, si parca e mai bine.

 

revin diseara cu impresiile finale :)

 

as putea atasa o poza cu geometria before and after.. dar nu stiu exact cum.

Modificat de alexandruu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauciucurile uzate nu dau balans , in cel mai rau caz iti derapeaza , dar nu cred si sper ca nu e cazul.Nu o mai forta cu viteze de genul daca sunt duse ca risti sa te "infigi in vreun ceva". Problema o poti testa intr`o curba si in oras , nu trebuie neaparat sa ai 100 km/h.Cel mai probabil ai scapat de balans daca ti`au schimbat bratele si au constatat ca nu mai ai alte probleme.

 

Cat au costat bratele si cat ti`au luat pe manopera ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bratele au fost cam 100 lei bucata, si montaj 150 . dar nu la vw.

apropo de preturile de la vw. constatarea si geometria au costat impreuna. 300 lei :D pret piperat .. pe factura apare asa

 

verificare preventiva - 62 lei

autoturism fata-spate masurat - 120 lei

cadere fata reglaj+spate, convergenta +.. = 120 lei ( adica echilibratul )

mat mici ( materiale mici ) -  22 lei

 

adica pe bune, ce materiale mici s-au consumat ?  si ce e aia masurare autoturism ? :)) pacat.. ca serviciile sunt ok, preturile sunt problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Materiale mici , adica suruburile pe care nu s`au mai chinuit sa le desfaca , le`au taiat.

 

Masurat auto - cadere etc = geometrie roti , adica unghi fuga.

 

Eu am dat 230 lei pe original.Hai sa vedem la care si cand se duce primul sa vedem daca merita OEM sau nu :) Pe ce producator le`ai luat ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bratele sunt febi. dar sper ca vb de aceleasi brate ( ciolane ) aveau cam 40 cm, destul de solide, si cu 2 bucse in capete sau ma rog, ce or fi fost alea :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da , despre aceleasi brate vorbim :) Ai reusit sa vezi daca`ti mai balaseaza ? Daca nu, m-am gandit la o varianta care merge in oras :)

Modificat de rebelkid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum e mai bine, nu mai fuge spatele cand atinge roata din spate un canal ( la viteze -70-80 ).. cand atingea roata spatele canalul, fugea putin in lateral ca o smucitura . la fel si in curbe cu denivelari. acum e ok

 

Am intrebat de curiozitate cat costa un arc pe spate, SACHS e 170 lei, pe original 300 lei ( posibil sa fie tot sachs) . oare daca pun 2 arcuri noi noute, se va imbunatatii si mai mult comportamentul masinii ?  arcurile in timp isi mai pierd din proprietati ? sau trebuie sa fie rupte sa merite schimbate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cati km are masina ta ? Eu am 133k iar acum dupa ce am schimbat "ciolanele" asa cum le spui tu si bieletele spate sta in curba parca as fi cu ea pe sport si merg mai mereu pe normal cu ea.

 

Daca nu esti multumit schimba si bieletele , cu toate ca daca le`ai verificat pe stand ar fi trebuit sa iti spuna ca sunt duse.Si ia`le totusi pe original , diferetna de calitate e mai mare ca diferenta de pret.

Modificat de rebelkid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Edy_77 changed the title to Passat CC - Fuge spatele (suspensie DCC)

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!