Jump to content

2.5 TDI BDG - pornire grea, consum mare


crash
 Share

Postare recomandată

Problema lui nu este avansul ci cantitatea injectată la ralanti, este prea mica la el. La pompele vp44 pentru motoare in 4 cilindri (1.9 tdi) reglajul se face din capacul pompei. Întrebarea era daca la pompa lui care este tot vp44, dar pentru motor in 6 cilindri, reglajul se face tot din capac. Eventual (daca așa se face) daca ai avea o poza cu șuruburile care trebuie slăbite la tipul asta pentru 6 cilindri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 84
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • lupo_bv

    17

  • Al3xz1989

    13

  • C o s m i n

    8

  • vp44

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salut din nou, la alh/asv/afn...este vp37 , avansul nu este problema de reglat. Debitul ma interesa cum se regleaza , din cate am mai citit la vp44 cica ar trebui dat jos electronicul ,sub el ar fi un senzor,ceva ,care se mai poate regla mecanic pt a marii debitul. Dupa 3,4 sun la cei care au reconditionat pompa , revin cu informatii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

8 minutes ago, Al3xz1989 said:

la alh/asv/afn...este vp37

Merci de info. Nu știu de ce îmi intrase în cap eroarea aia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai linistit , am avut un seat asv , modificat cu 6 trepte, +turbo ,traseu,intercooler de arl. Am mai vorbit noi. Mai ajutat mult atunci cu log.uri si informatii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,stati putin ca observ citeva inexactitati.Pompa vp30 cea care are un mic calculator electronic deasupra, si vp44 identica,cu calculator electronic deasupra,a nu se confunda cu pompa mecanica VP de pe motoarele 1,9 tdi grupul vag,aceasta din urma este mai bine zis electrica,nu are calculator deasupra.

 

 

Avansul la vp44 trebuie sa fie zero iar la celelalte, de pe motoarele 1,9 tdi, intre 40%...60%.

 

vp44.jpg

vp.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta ne-am dumirit și noi, întrebarea este CUM SE REGLEAZA DEBITUL la asta, pentru că din ce am observat asta nu are regulatorul in capac ci în capul hidraulic, cel puțin asta am dedus dintr-un film pe YouTube 

El are debitul la ralanti 2mg/str și trebuie să fie cel puțin 3mg/str ca sa funcționeze stabil

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 8 ore, Al3xz1989 a scris:

Salut din nou, la alh/asv/afn...este vp37 , avansul nu este problema de reglat. Debitul ma interesa cum se regleaza , din cate am mai citit la vp44 cica ar trebui dat jos electronicul ,sub el ar fi un senzor,ceva ,care se mai poate regla mecanic pt a marii debitul. Dupa 3,4 sun la cei care au reconditionat pompa , revin cu informatii

Ai auzit gresit,nici sa nu iti treaca prin cap,senzorul din pompa citeste rotatiile axului pompei,si temperatura motorinei.Debitul de motorina este direct relationat cu avansul pompei,cresti avansul,creste si debitul,si totul este controlat de ECU pompa.

Imi pare rau ca nu sint in atelier ca sa iti dau detalii concrete,dar dupa sarbatori revin.

Pe scurt,pompa de injectie are o roata dintata,pe care se aseaza o curea,care la rindul ei actioneaza o a doua roata dintata,fulie sau cum doresti sa o numesti.Slabind cele 3 suruburi ale celei de-a doua fulii,vei putea sa avansezi sau sa retrasezi avansul pompei.

Suruburile care prind fulia de pompa de injectie NU trebuie atinse,ATENTIE mare.

Inchipuieti urmatoarele...blochezi distributia ca sa nu se miste in niciun sens,iar acum vrei sa invirti pompa de injectie,asa la mina,in gol,si nu vei putea face acest lucru decit daca eliberezi cele 3 suruburi ale fulii din dreapta cind vezi masina din fata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci prin modificarea avansului se va modifica implicit și cantitatea. Mă gândeam eu că este ceva ciudat pentru că la el sunt probleme și in mers. La vp33 daca este mica cantitatea sunt probleme numai la ralanti nu și in mers.

O sa mă uit în manual sa vad ce zice la avans.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 minute în urmă, lupo_bv a scris:

Asta ne-am dumirit și noi, întrebarea este CUM SE REGLEAZA DEBITUL la asta, pentru că din ce am observat asta nu are regulatorul in capac ci în capul hidraulic, cel puțin asta am dedus dintr-un film pe YouTube 

El are debitul la ralanti 0,2 și trebuie să fie cel puțin 0,3 ca sa funcționeze stabil

Scuze ca va citez pe rind...pai nu se poate regla debitul,dupa cum am spus mai sus,decit electronic,din programul care il are pompa.Pistonul de avans,impinge un mecanism in interior,prin care trece o tija subtire actionata de valva de debit,si se comporta ca un robinet,iar in functie de cit de mult a fost introdusa in interior acea tija...ac,lasa sa treaca mai mult sau mai putin debit spre injectoare.

Singura solutie,daca pompa este ok,se se revizuiasca Timmingul,avansul pompei,si sa fie pus la zero sau pina la 1 grad maxim.....vizualizind in osciloscopul programul Vag-com,in ala cu trei dungi verde...rosu..galben..si albastru

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, acum ne-am lămurit, merci de ajutor și La multi ani:santa[1]:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cu ce lucrati voi,eu in VCDS intru in motor,basic 04,timming si mi se dechide acea fereastra de osciloscop,iar in coltul din stinga jos,unde este duty si nu mai stiu ce,in timp ce merge motorul,ti se schimba valorile la fiecare citeva secunde,apare odata ceva apropiat de 100 apoi imediat -0,3....+0,8 astea sint valori aiurea,ca exemplu...si bineinteles,poti vedea [cenzurat] aceea galbena care se tot plimba in sus si in jos intre celelalte .

La multi ani tuturor,si multa sanatate!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot cu vcds, dar se întâmplă ca în funcție de motorizare sa arate diferit pe acolo. Ce spui tu de obicei se întâmplă în Basic settings in grupul 000 unde sunt alea 10 căsuțe cu valori ciudate, acolo se vede graficul. In Basic settings pe grupul 004 se testează funcționarea actuatorului care reglează avansul. Periodic ECU o trece pe maxim avansat/maxim retardat și dacă distribuția este pusă bine se vad valorile corecte pentru cele două pozitii.

Atașamentul de mai sus este chiar de la un motor BDG de pe Passat că la Octavia lipsea. După cum zice constructorul se pare că este relevant ca pe poziția maxim întârziat avansul sa fie in jur de 2ATDC

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,an nou fericit tuturor!Eu am un vcds chinezesc,si il folosesc doar pentru avansul la motoarele 2,5 tdi.

Odata ajuns in 004 basic,si mi se deschide acea fereastra unde iti da avansul BTDC...ATDC sau asemanator,nu sint sigur daca asa se scrie,stiu ca este in engleza si face referire la avans,inainte si dupa etc...deci,in aceeasi fereastra,in coltul din dreapta jos,imi da un buton numit Timming Tdi,si dind click pe el,mi se deschide fereastra osciloscopului.

Nu folosesc foarte des masini de diagnoza,nu ma dedic la mecanica,doar la injectie si nimic altceva,dar am montat peste 500 de pompe pe astfel de motoare,in ultimii ani,si inca sint printre foarte putinii care au ideie despre avansul pompei unor astfel de masini in zona mea,majoritatea limitindu-se doar sa monteze pompele,si apoi ma suna ca le porneste masina greu,scoate fum,si nu trage,dar nici nu am multe pretentii,majoritatea sint schimbatori de ulei de motor si filtre,veniti din America de sud,Africa,si chiar si bastinasii.

Indiferent din ce motiv,se scoate cureaua pompei de injectie,chiar si cind se dau semne cu vopsea pe ea,odata montata,trebuie revizuit si ajustat avansul pompei.In peste 90% din cazuri,avansul trebuie ajustat.

Se poate face in mai multe feluri,odata slabite cele 3 suruburi,ori se blocheaza pompa,si se misca motorul(distributia) dar asta presupune ridicarea masinii pe cric,findca nu este loc sa bagi o cheie si sa invirti de arborele cotit,ori,si mai simplu,se slabeste fulia antrenata de cureaua pompei,si cu ciocan de guma si o bucata de lemn,plastic dur,etc,chiar si metal,se bate in fulie,in interiorul ei,intruna din gaurile din ea,in asa fel incit fulia pompei,sa se deplaseze fata de fulia distributiei,spre dreapta pentru a mari avansul,si spre stinga pentru al miscsora.

Eu dau cu corector alb,pe ambele fulii,apoi cu un cuter fac un semn cit mai fin,apoi misc fulia maxim 1 mm,dupa care string cele trei suruburi si pornesc motorul.In functie de cit de mult mi-a afectat avansul,continui operatia pina il aduc la 0,0...0,2...(oscileaza,asa ca il las in pozitiv).

 

aud1.jpg

aud2.jpg

 

In coltul din stinga jos,pe poza aud3 se vede o mica casuta unde zice duty 100 si apoi timming -3,2 ...acela este avansul si trebuie lasat in zero daca este posibil,sau peste zero un pic.ATENTIE...daca injectorul cu cablu nu este bun,nu are intre 80...100 ohmi,nu se poate citi avansul pompei.

 

aud3.jpg

 

Se slabesc suruburile 1...2...3 dar inainte sa dau semne pe fulia distributie culoare albastra,si pe fulia antrenata de pompa culoare galbena,ca sa avem reper,sa stim cit de mult sa modificat pozitia uneia fata de cealalta.

 

aud4.jpg

Modificat de vp44
poze
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare , avansul este exact la linia albastra , 2 atdc. Facut ,verificat de multe ori cu vcds in grup 04 bassic. Am duso si la rosu si la verde si putin peste verde , nu se schimba debitul la relanti. In schimb , am gasit un video pe yout. in care arata exact cand umbla la acel senzot care spune,ti ca este pt rotatie/viteza , si arata pas cu pas ,in timp ce verifica cu vcds , cum se modifica debitul. Am sunat azi la X unde s,a facut pompa si acelasi lucru mi,a spus , mecanic se poate regla tot de la acel senzor. 

Si ar mai fi ceva , rpm motor cere intre 740 si 840 , dar este la 700. 

In caz ca intreba,ti pompa este facuta la Falticeni , dnul Vlad Cristea , firma Apex ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai am un superb tot 2.5 dar este automat , avansul este la fel , dar debitul nu , cred ca oricum nu este aceeasi harta de injectie , este la 0.8 L. Inca o intrebare , cand valoarea debitului este mica(ex: 1.6mgr) - se injecteaza mai multa motorina , sau mai putina ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16 hours ago, Al3xz1989 said:

Si ar mai fi ceva , rpm motor cere intre 740 si 840 , dar este la 700. 

Probabil este din cauza debitului mic. Ai încercat să măreşti turaţia din vcds (canalul 2 în Adaptation)? Poate se modifică şi cantitatea injectată. Dar cantitatea injectată ai reuşit să o măreşti din vcds?

 

15 hours ago, Al3xz1989 said:

cand valoarea debitului este mica(ex: 1.6mgr) - se injecteaza mai multa motorina , sau mai putina ?

Mai puţină (la ralanti), de asta şi merge cu rateuri. Asta se reflectă probabil şi în consumul la ralanti foarte mic (grupul 015). Cât ai consumul la ralanti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este 0.2L cand este la 90 grade. Am modificat rpm dar tot la 0.2 sta. Dar nu pot sa modific debitul cu vcds.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil pentru că în management intervine și calculatorul de pe pompa care în general la pompele VEP nu există.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce văd avansul pare să fie ok, cantitatea injectată cred că este ok şi ea, eventual să faci un log pe grupul 000. Am un semn de întrebare  referitor la compensaţiile injectoarelor care văd că au toate compensaţii cu - şi pe cil 4 şi 6 destul de măricele. În mod normal trebuia să fie cel puţin un injector cu +, cel puţin la motoarele în 4 cilindri. Treaba este că cilindrul 2 nu-l putem vedea. Ca să lămureşti treaba asta sunt două lucruri de făcut în primă fază: în primul rând mutat injectorul de pe 2 pe altul şi refăcut logul. Dacă compensaţiile rămân la fel ar fi bine să verifici compresia să vezi dacă nu cumva pe cil 2 este mai slabă.

Dar înainte de a umbla la injectoare am o întrebare: înainte de schimbarea pompei maşina mergea ok?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In imaginea urmatoare,este reprezentata valva dintre tevile injectoarelor care ies din capul hidraulic al pompei vp44.

Unde scrie aguja de valvula,acea piesa,este in continua miscare,inainte si inapoi,actionata de semnalul PWM provenit de la ECU pompa.

In functie de pozitia ei,a agujei,lasa sa treaca mai mult sau mai putin combustibil catre injector.

Respectiva aguja,sa o numim tija mai pe romaneste,se misca longitudinal in interiorul unui cilindru care reparte motorina fiecarui injector.

Acel cilindru prin modificarea avansului,face ca volumul de motorina din interiorul lui,sa fie mai mare sau mai mic,si in acelasi timp influenteaza si momentul de injectie error 00550.

Mai neaos explicat,in respectivul cilindru exista un orificiu de 1mm diametru,de ex,iar in capul hidraulic alt orificiu de 1mm diametru.Cilindru se invirte in interiorul capului hidraulic,si cind cele doua orificii se suprapun unul peste altul,elibereaza motorina acumulata si o trimite catre injector,numai ca,cele doua orificii,cel din cilindru repartitor,si cel din capul hidraulic,nu mereu sint perfect puse unul peste celalalt,pot fi doar partial suprapuse,si asta inseamna cantitate mai mica de combustibil trecind spre injector.

Imaginativa doua tevi,cu acelasi diametru,prin una trece apa,si vreti ca lipind capetele celor doua,asa cu mina,in aer,sa faceti sa treaca apa,dintr-o teava in alta.Daca suprapuneti perfect capetele tevilor,va trece toata cantitatea de apa prin cele doua....daca in schimb veti suprapune doar o anumita suprafata,80%...90%...atunci veti pierde si presiune si debit la capatul tevii unde trebuie sa ajunga apa.

E mai usor sa citesti,sa intelegi,sa probezi,si sa faci,decit sa explici.Din pacate nu am calitati de profesor,fiecare sa isi puna imaginatia la contributie,si unde nu intelege sa intrebe.

electrovalaltapres.jpg

bombapaletas.jpg

distribualtapresion.jpg

dossificacion.jpg

Modificat de vp44
poze
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 1/3/2024 at 1:16 PM, Al3xz1989 said:

Este 0.2L cand este la 90 grade. Am modificat rpm dar tot la 0.2 sta. Dar nu pot sa modific debitul cu vcds.

debitul nu se modifica cu vcds ci mecanic, din capacul pompei.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai aici e problema că la pompa asta nu se poate, are o construcție diferită de pompele pentru motoarele cu 4 cilindri. La cele pentru motoare in 4 cilindri merge și din vcds (in Adaptation) in anumite limite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!