Jump to content

2.5 TDI BDG - pornire grea, consum mare


crash
 Share

Postare recomandată

2.5 tdi bdg 163 cp passat 2005 200000km , detin masina de aprox 6 ani .
Am 2 probleme la masina :

1. pornirea la rece de dimineata pornit in 2-3 sec (iarna asta 15-30 sec si cu emotii la 0-+10 grade afara)+fum alb+trepidatii dupa care in 20 de sec se comporta cum ar trebui 
2. consumul -acum oras neaglomerat aproape fara semafoare 14/15 L fata de 10/11 L inainte ;
acum 5 ani la inceput la relanti avea 0,7l fara consumatori acum e 0,9-1,1 l. (a inceput sa pape nite ulei 400 ml la 7-8000km )

Am verificat: distributia acum 100000km , nu are bule de aer in conducte , bujii bune , compresia ok ,VCDS-fara erori,filtre noi,schimbat valva n75 noua ,valva egr noua , senzor temp lichid racire nou, am verificat surubelul special din pompa injectie si parea normal(chiar nu stiu cum ii spune acum) ,
Am incercat sa masor pe retur cantitatea de motorina care vine dar sincer a venit foarte foarte putin si aproape nici o diferenta intre injectoare.

Problema cu pornitul dimineata si mai ales iarna e cam serioasa ca dau la automat pana ramin fara baterie (varta 80 amperi cump acu 2 ani) iar consumul care poate ajunge si la 15 nu o face foarte atractiva mai ales ca nu stiu ce are...

Pe la Egr parca scapa niste aer...
Atasez VCDS in speranta ca aveti o idee -pompa? injectoarele par cat de cat ok din ce imi dau seama ,

Pe bord aveam 90 de grade iar in VCDS aveam 75-85 de grade in grup 1 , normal ?Probleme cu pompa de injectie?
Attached Thumbnails

 

post-1371-0-60141300-1404252283_thumb.jp

post-1371-0-68932000-1404252297_thumb.jp

post-1371-0-57004900-1404252313_thumb.jp

post-1371-0-01582500-1404252323_thumb.jp

post-1371-0-04112700-1404252350_thumb.jp

post-1371-0-86952100-1404252361_thumb.jp

post-1371-0-36103300-1404252371_thumb.jp

post-1371-0-79818300-1404252384_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 84
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • lupo_bv

    17

  • Al3xz1989

    13

  • C o s m i n

    8

  • vp44

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

In primul rand senzorul de temperatura e decalibrat, de aici diferenta intre temperaturi.

 

Si completeaza-ti profilul !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca sa aduci avansul peste linia albastra

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

injectoarele tale sunt "dual stage" ,eu cred ca ai probleme pe partea de "joasa presiune" (leak) .eu as incepe prin a le demonta si duce la un banc de proba .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci....

pt zipp///BTDC e in limite normale putin sub ,ATDC nu stiu cum se regleaza si nu apare deloc in grafic la relanti  ....daca crezi ca e de la asta o sa execut manevra 

 

pt cosmin ///NU stiu cum sa fac sincronizarea senzor temperatura bord si senzor lichid racire (nu inteleg de ce arata diferit  si cum sa le verific mai ales ca cel de la lichid e cumparat recent nu stiu under este celalalt si nu stiu care din ele da valoare din VCDS ...

floro_st205 ///Demontare acestor injectoare presupune desfacere la motor,dat jos tubulatura aer si conducte de metal / o operatiune destul de complicata la acest motor, cum imi dau seama daca da leak ce pot folosi ca sa aflu fara sa le scot si sa le duc la banc de injectoare ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- modificarea "avansului" se face slabind cele trei suruburi cu cap de imbus de 6 de la axul cu came din dreapta (uitandu-te la motor) ,trebuie sa stea un pic peste linia albastra (punctul de intersectie a celor galbene) ,desi asa cum este nu este avansul problema .

- temperatura "pe ceasuri" va sta fix la 90° atat timp cat temperatura fluctueaza intre 80° si 100°C .daca vrei sa verifici sonda trebuie sa faci confruntarea intre blocurile de masura din "engine" si "instruments" (aici nu trebuie sa ai mai mult de 5°de diferenta)

- nu cunosc o alta metoda de verificare a injectoarelor ,decat pe banc . nu ai mai mult de 1/2 ora de munca lejera ,poate o (1) ora pentru cineva mai neexperimentat ,pentru scoaterea injectoarelor . la remontare se inlocuiesc OBLIGATORIU saibele de cupru din capul injectoarelor ,se verifica atent o-ring-urile de pe corpul injectoarelor ,eventual se schimba .la montare pentru a preveni ciupirea acelor o-ring-uri eu le dau cu spray de silicon (silicon de bord), recomand de asemeni la montare sa ai un spray degresant si un tub de silicon pentru refacerea etanseitatii intre capacul de culbutori si corpul injectoarelor (de preferat inaintea montarii racordurilor pentru retur) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kosmyn_aurel89

si eu tind sa cred ca sunt injectoarele de vina(decalibrate) ptr ca debitmetrul indica o valoare prea mare in relanti(290mg) si egr-ul e prea putin "deschis" verifica linia de vaccum sa nu fie vreun furtunas fisurat, eventual inlocuiestele pe toate. asta ar fi parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,am un passat 2.5 TDI V6 cod motor BDH 132 Kw,de ceva timp masina porneste greu la rece chiar daca afara este cald,dupa ce motoru ajunge in temperatura porneste bine dar in mers cind accelerez intrerupe chiar si cind mentin constanta viteza dar daca stau la semafor 1-2 minute dupa aceea nu mai face probleme un timp scurt chiar daca o fortez,mentionez ca intre Spec.start(2.0 ATDC) si Actual start(2-3BTDC) este diferenta,cold start valve 100,2%,am tot incercat sa reglez avansu dar nici o schimbare aceleasi diferente.Unul dintre injectoare are corectie cam mare -2,65 mai exact.Injectoarele vreau sa le dau jos,schimb diuzele si sa le tarez bineinteles.Totusi numi vine sa cred ca din cauza unui injector face glumele astea,nici macar nu pot face o depasire ptr ca intrerupe prea tare.Va multumesc anticipat ptr raspunsuri,sunt disperat nu stiu ce sa ii mai fac.

Modificat de Dan 12
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

conform elsa maxim 2 e acceptat la injectoare chiar daca e plus sau minus ,as incepe cu injectoarele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspuns,dar corectia pe injectoru respectiv o am de aproximativ 6-7 luni si nu a facut genu asta de probleme pina acum,am uitat sa spun ca pe una dintre sonde de nivel(partea soferului de rezervor mai exact) anu trecut mia dat eroare,cei de la VW au pus o dioda in loc si au scos de tot mufa respectiva,deci una dintre cele doua pompe nu functioneaza acum.Peste putin timp merg cu injectoarele la facut si voi vedea dupa aceea daca se schimba ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Întâmpin și eu aceleași probleme ca cele menționate în primul post (motor identic, 140000 km, distribuție schimbată la 120, n75 schimbat, baterie schimbată acum 1 an, 3 bujii schimbate, pompa de injecție refăcută acum 40000 km-partea hidraulică) și eram curios de deznodământ. Menționez că la mine când a cedat pompa, nu a mai pornit și a dat eroare specifică la diagnoză (17583).

Ceva noutăți pe subiect, @crash?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot pompa. Reconditionarea aia nu stiu in ce masura s-a facut corect. Dar miroase tot a cap hidraulic obosit sau un reglaj facut prost.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Când am făcut recondiționarea pompei, s-au înlocuit membrana cap hidraulic, piston avans, set garnituri, s-a făcut recalibrare pe banc și chiar am fost mulțumit până acum. Ar fi aiurea să pice din nou... Să înțeleg că i-ai dat "ignore" până crapă ceva sau mai sapi după probleme?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Să înțeleg că i-ai dat "ignore" până crapă ceva sau mai sapi după probleme?

Aici m-ai pierdut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A cedat deja pompa, te aștepți să se întâmple asta, sau mai cauți alte cauze la problema descrisă de tine? Nu am înțeles din cele descrise aici cum s-a încheiat saga...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am niste retineri fata de "diagnosticul  =pompa ->cap hidraulic"

am peste 10 clienti cu 2.5tdi ,toate cu peste 200Kkm ,nici una cu probleme la capul hidraulic desi vreo doua nu pun de doua ori motorina din acelasi bidon :D  dar la peste jumatate am schimbat partea electronica . toate au avut probleme cu injectoarele .

daca ai aceleasi simptome ca in postul de deschidere al topicului (porrnire grea ,fum ,consum marit ,scadere putere) primul lucru e controlarea injectoarelor la banc nu pe vcds .cu ocazia demontarii injectoarelor se verifica si axele cu came si culbutorii in special care "ocazional mai dezerteaza" 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Înțeleg. Totuși la mine diagnosticul inițial a fost pompa(fără detaliere-parte electronică / hidraulică), după care la Bosch mi-au spus/arătat hidraulica pompei, se vedea cu ochiul liber.

Simptomele sunt aceleași(pornire grea, fum, oscilații în turație primele 5 sec, minus scădere de putere)...

Într-adevăr nu am verificat injectoarele pe banc, probabil că ăsta va fi următorul pas. Axele cu came din câte știam la 2,5-urile cu Bxx sunt din titan față de cele cu Axx care erau predispuse la probleme...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu bagi motorina de provenienta dubioasa ,mie-mi vine greu sa cred ca la o pompa VEP (adica una de "tractor" dar cu comanda electronica) i se "duce" capul hidraulic in 140Kkm si apoi iar in alti 40Kkm  :tuktuk:

am spus de axe si culbutori ,in general la 2.5tdi nu doar pentru cazul tau chiar daca ai cod Bxx ,pentru ca se mai uzeaza sau sparg tachetii hidraulici si "pleaca" culbutorii prin chiulasa care pot sparge/rupe si camele axelor in titan ,iar aceasta operatiune de verificare se poate face usor daca tot ai demontat capacele chiulaselor pentru a scoate injectoarele .   

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Evident ca nu pot si nimeni nu poate spune exact CE in pompa nu e ok, dar e ceva in ea.

Probeaza si injectoarele pe banc prima data si daca-s bune... e clar.

Stiu si eu un caz caruia i-a cedat pompa. Nu mai pornea deloc. S-a reconditionat pompa, verificat injectoarele, dar o lua cam greu. Clientul nemultumit, a revenit cu masina, au demontat iar pompa dar nu mai stiu daca au si schimbat ceva in ea sau doar au reglat. Cert e ca dupa a 2-a operatie merge bine.

Din ce stiu eu, la motorul cu Bxx culbutorii sunt cu role la contactul cu axele, cam ca la pd. Nu prea mai cedeaza. Iar la km astia, axele cu came/tachetii la nonPD is ca noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@floro: Motorină am pus numai de la peco(Petrom sau Omv), iar faptul că a picat la

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intamplarea relatata de mine s-a petrecut acum vreo 3 ani. De atunci totul e bine, motorul porneste si merge frumos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum m-ai băgat tu în ceață :-o Aveam impresia din datele posturilor că vorbim de incidente de acum câteva luni (luna iulie anul curent) ...

În fine, le voi lua pe rând, așa cum spuneam...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu. Am povestit despre un caz identic cu al tau, dar de acum 2-3 ani. Oricum nu e relevant CAND s-a intamplat.

Cu atat mai mult, dupa atata timp fara probleme, am certitudinea ca lucrarea e bine facuta.

Tu fa ce ti s-a spus, apoi vedem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Multumesc pentru raspuns,dar corectia pe injectoru respectiv o am de aproximativ 6-7 luni si nu a facut genu asta de probleme pina acum,am uitat sa spun ca pe una dintre sonde de nivel(partea soferului de rezervor mai exact) anu trecut mia dat eroare,cei de la VW au pus o dioda in loc si au scos de tot mufa respectiva,deci una dintre cele doua pompe nu functioneaza acum.Peste putin timp merg cu injectoarele la facut si voi vedea dupa aceea daca se schimba ceva.

Pina la urma dupa ore intregi de stat pe calculator si luindo sistematic am gasit buba,sorbu din rezervor era ft infundat,dupa ce sa curatat masina merge fara probleme nu mai intrerupe,acum a ramas sa imi ridic injectoarele de la facut si va informez daca mai are aceleasi simptome la pornire.Imi poate spune cineva cum se poate regla ATDC-UL??? Modificat de Dan 12
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ATDC = "after top dead centre" sau "dupa puctul mort superior"

ce anume vrei sa reglezi ? avansul ?   

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!